Amsterdam - trambestuurder rijdt rond met dode

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Amsterdam - trambestuurder rijdt rond met dode

Bericht door Hainje »

Yahoo?

*1998 belde, ze willen hun zoekmachine terug.*
🍉
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Amsterdam - trambestuurder rijdt rond met dode

Bericht door Anne »

Hier nog een paar reacties op het bericht.

Ik quote hier twee positieve reacties t.a.v. de trambestuurder.
"snorrecken | 27-1-2015"
Ik ken de betrokken bestuurder. Zoals hij, met name in De Telegraaf, wordt omschreven, is niet de man die ik ken. Hij is er knap kapot van. Hij heeft meteen de verkeersleiding ingeschakeld, zoals het behoort. Er is goed gehandeld door het GVB en door de bestuurder.
"trambestuurder | 27-1-2015"
er is tegen de bestuurder gezegd dat hij een slapende man in zijn tram had zitten, en zo heeft hij dit ook in de richting van de centrale verkeersleiding gemeld.
Dat de woordvoerder dit tegenspreekt is naar mijn mening louter gezichtsverlies goed praten sorry.
Als ik voor elke passagier dat bij mij in het voertuig in slaap valt moet stoppen om te kijken of die nog leeft dan kom ik niet aan rijden toe.
En ik ben het eens met Leo, de medepassagiers hadden ook 112 kunnen bellen als ze iets ernstigs vermoeden.
Al met al is het een verschrikkelijk incident wat niet in je koude kleren gaat zitten
Sterkte voor beide partijen
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Amsterdam - trambestuurder rijdt rond met dode

Bericht door n-evo »

Vind het erg jammer hoe de pers dit soort dingen oppikt. Kijk van de Telegraaf verwacht je het nog. Je ziet alleen ook dat NOS steeds vaker klakkeloos meuk overneemt en amper hoor/wederhoor toepast. De angst om nieuws mis te lopen is groter dan het maken van fouten.
Littlebusdriver schreef:Ook in een rijdende tram kun je immers prima reanimeren.
Duidelijk dat je nooit in tram 5 zit. lol
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Amsterdam - trambestuurder rijdt rond met dode

Bericht door robert55 »

Als je de link van avl volgt zie je ook reacties waarin wel kritisch wordt nagedacht. Volgens het Parool bericht is de bestuurder door minstens twee passagiers gewaarschuwd dat er mogelijk een dode [namelijk iemand die met open ogen tegen een raam lag] in de tram was. Bij één keer kan ik met nog voorstellen dat je dat niet gelooft, maar twee keer?

Ik zie in nogal wat reacties dat het probleem op de passagiers wordt afgeschoven: die hadden toch 112 kunnen bellen, of zelfs aan de noodrem moeten trekken. Misschien, maar de verantwoordelijkheid ligt toch bij de bestuurder.
Ik zie ook reacties waar de boodschapper maar weer eens de schuld krijgt, of we zullen het wel nooit echt weten. Hou toch op, het is voldoende duidelijk wat hier gebeurd is.
Ik zie ook de gebruikelijke sterktewensen aan nabestaanden en bestuurder. Wat ik niet zie is dat wee dat ook expliciet wensen voor de passagiers die probeerden te melden en niet seriues werden genomen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten