Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3267
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door marvinkok »

OmniLezer schreef:Dus die Setra's zijn niet uitgerust met automatische rolstoelliften?
Dat is wel een blunder op zich. Die Mercedes-Benz Citaro dingen hebben dat toch wel. De RET Citaro's hebben dat ook en die komen uit 2006.
Er staat on het PvE dat de plank altijd moet werken. Handbediende werkt altijd, dus 1+1=2.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door The Greyhound »

flipje schreef:In het kort: iemand heeft geprobeerd met een Setra door de tunnel te rijden bij Veenendaal de Klomp, dat was geen succes..

Heeft iemand al een beetje ervaringen met de Setra's?
Ik hoor en lees gemengde verhalen, zo zouden de bussen niet geschikt zijn voor de stadsdienst in Amersfoort? (door de smalle deuren en de vele opstapjes).
Leuk als zwembad bus maar niet geschikt als OV bus in verstedelijkte gebieden en al helemaal niet als stadsbus in Amersfoort. De naam lagevloerbus is bij deze bus wel heel rekbaar gebruikt. Geen enkele stoel is zonder opstapje bereikbaar en doordat het achterdeel is overgenomen van een tourwagen ontwerp moet je maarliefst 3 treden op. Ik ben heel benieuwd hoe deze bussen zich houden na een jaartje verkeersdrempels.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Wat was nou trouwens de reden dat sommige Setra's een enkele achterdeur hebben en sommige een dubbele achterdeur hebben? Volgens mij hebben de Setra's in de serie 106x en 107x sowieso een dubbele maar voor de rest weet ik geen nummers...
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

BasFrancken schreef:Wat was nou trouwens de reden dat sommige Setra's een enkele achterdeur hebben en sommige een dubbele achterdeur hebben? Volgens mij hebben de Setra's in de serie 106x en 107x sowieso een dubbele maar voor de rest weet ik geen nummers...

Toevoeging: ik weet wel de nummers:

1001-1050: enkele achterdeur
1051-1101- dubbele achterdeur
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Oke dan snap ik er echt niks van
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Carlos0_0 »

Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zugführer »

Nummerrrrtjes moeten we hebben!!!

Mijn eerste ritje met Syntus Utrecht verliep overigens uitstekend. De nieuwe Setra was een verademing bij de CXX meuk die hier altijd rond reed. De chauffeur reed keurig en kende de route, al is dat op lijn 120 niet zo moeilijk :')
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Tjekken »

Mijn eerste ervaring was ook prima vanochtend! Er reed een Groningse LE op de 50 die ik moest hebben en hij was perfect op tijd^^
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Zugführer schreef:Nummerrrrtjes moeten we hebben!!!

Mijn eerste ritje met Syntus Utrecht verliep overigens uitstekend. De nieuwe Setra was een verademing bij de CXX meuk die hier altijd rond reed. De chauffeur reed keurig en kende de route, al is dat op lijn 120 niet zo moeilijk :')
Inderdaad, net zoals lijn 50,107 en 195/295 die heb je denk ik zo geleerd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door ArrivaBas »

Carlos0_0 schreef:En nog een beschadigde bus

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/156005 ... ltjes.html
Zonde van die mooie Setra. -o- :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

Het is gelukkig maar blik dat kan vervangen worden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Bij de opgegeven haltes van CXX lijn 81 in Zeist en Austerlitz hangen nog steeds vertrek staten. Ook lullig.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Speedmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Speedmaster »

dnmw2705 schreef:Bij de opgegeven haltes van CXX lijn 81 in Zeist en Austerlitz hangen nog steeds vertrek staten. Ook lullig.
Tja, die zijn het kind van de rekening...... :twisted:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

dnmw2705 schreef:Bij de opgegeven haltes van CXX lijn 81 in Zeist en Austerlitz hangen nog steeds vertrek staten. Ook lullig.
Tja, zo zijn er wel meer hoor... ik was van de week nog op een halte in Doorn waar lijn 50 een nieuwe sticker gekregen had, maar ernaast nog de oude van lijn 81 zat. Ook daar trouwens nog CXX-vertrekstaten van 50 en 81 in de abri.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

Een vraagje. Wat heeft Veolia allemaal met die Amba's gedaan uit Zeeland. Die zijn naar Limburg gegaan en de Brabantjes ook. Die hebben allemaal een Airoc unit gekregen. Waarom zijn die niet hier gekomen? Die hebben allemaal een rode vergelijkbare kleur. Dat zijn er ook een stuk of 80 dus dan zijn er bussen genoeg. Iemand daar aan gedacht? :?:
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
noahjo3
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 05 aug 2016, 20:08

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door noahjo3 »

dnmw2705 schreef:Bij de opgegeven haltes van CXX lijn 81 in Zeist en Austerlitz hangen nog steeds vertrek staten. Ook lullig.
Stuur Syntus even een Twitter berichtje, dan wordt het binnen 1 week geregeld. Ik had ook doorgegeven dat een paar halte's in de Isselt nog CXX dienstregelingen hadden en binnen 2 dagen was het vervangen voor Syntus.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

OmniLezer schreef:Een vraagje. Wat heeft Veolia allemaal met die Amba's gedaan uit Zeeland. Die zijn naar Limburg gegaan en de Brabantjes ook. Die hebben allemaal een Airoc unit gekregen. Waarom zijn die niet hier gekomen? Die hebben allemaal een rode vergelijkbare kleur. Dat zijn er ook een stuk of 80 dus dan zijn er bussen genoeg. Iemand daar aan gedacht? :?:
Er zijn een aantal ambassador's uit Limburg naar Utrecht gegaan. Welke weet ik niet.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Speedmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Speedmaster »

OmniLezer schreef:Een vraagje. Wat heeft Veolia allemaal met die Amba's gedaan uit Zeeland. Die zijn naar Limburg gegaan en de Brabantjes ook. Die hebben allemaal een Airoc unit gekregen. Waarom zijn die niet hier gekomen? Die hebben allemaal een rode vergelijkbare kleur. Dat zijn er ook een stuk of 80 dus dan zijn er bussen genoeg. Iemand daar aan gedacht? :?:
Wat ik begreep wilde Veolia niet dat Syntus die bussen kreeg. Er zijn er een groot aantal richting export gegaan en ik weet ook dat er straks een aantal gaan rijden bij een grote rijschool.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Een aantal van die exportbussen rijden nu juist bij Syntus... d'r zit een stel Ambassadors in het tijdelijke wagenpark die al in de kleuren van het Cubaanse Transmetro rijden.

Dat Veolia niet wilde dat Syntus die bussen kreeg past mooi in de dwarsboomstrategie van Transdev als verliezende partij in deze concessie. Weinig nieuws aan, in 2003 deden ze in een andere concessie exact hetzelfde maar Syntus heeft nu wel het geluk dat er wat meer moderner materieel bij de handelaren staat tegenwoordig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Syntus: "Wij willen geen chauffeurs lozen"
AMERSFOORT - Syntus bestrijdt dat het af wil van buschauffeurs die voorheen voor Connexxion werkten. Het bedrijf dat het busvervoer in onze regio onlangs overnam van Connexxion reageert daarmee op de SP in Amersfoort.
Zo zou het bedrijf zelfs taxichauffeurs van Connexxion hebben overgenomen, terwijl het niet verplicht om deze medewerkers in dienst te nemen. Het bedrijf biedt de voormalige taxichauffeurs naar eigen zeggen een opleiding aan zodat ze zich kunnen omscholen tot buschauffeur. Zolang ze die volgen worden ze ingezet op de buurtbus, die nog kampt met een tekort aan vrijwilligers.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OV Hoekschewaard »

Speedmaster schreef: Wat ik begreep wilde Veolia niet dat Syntus die bussen kreeg. Er zijn er een groot aantal richting export gegaan en ik weet ook dat er straks een aantal gaan rijden bij een grote rijschool.
Dit laat wel weer zien wat voor een zielig bedrijfje dat Connexxion/Veolia/Transdev is als ze weer eens een concessie verliezen. Gewoon misselijkmakend. Ze beseffen in Hilversum waarschijnlijk niet dat ze vooral de chauffeurs en reizigers treffen met dit kinderachtig gedoe.

Buschauffeurs die tot 2 weken gelede nog in dienst waren van Connexxion krijgen gewoon een schop na. Op de facebook pagina Syntus Utrecht staan nog meer verhalen van chauffeurs over de laatste weken in dienst van Connexxion. Ik schaam me diep voor mijn huidige werkgever. Gelukkig voor de Utrechtse chauffeurs zijn ze de komende 7 jaar verlost van Connexxion. (en hopelijk wij in HWGO over 7 jaar ook)
Laatst gewijzigd door OV Hoekschewaard op vr 23 dec 2016, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Michael »

Daniel schreef:Een aantal van die exportbussen rijden nu juist bij Syntus... d'r zit een stel Ambassadors in het tijdelijke wagenpark die al in de kleuren van het Cubaanse Transmetro rijden.

Dat Veolia niet wilde dat Syntus die bussen kreeg past mooi in de dwarsboomstrategie van Transdev als verliezende partij in deze concessie. Weinig nieuws aan, in 2003 deden ze in een andere concessie exact hetzelfde maar Syntus heeft nu wel het geluk dat er wat meer moderner materieel bij de handelaren staat tegenwoordig.
Speedmaster schreef:
OmniLezer schreef:Een vraagje. Wat heeft Veolia allemaal met die Amba's gedaan uit Zeeland. Die zijn naar Limburg gegaan en de Brabantjes ook. Die hebben allemaal een Airoc unit gekregen. Waarom zijn die niet hier gekomen? Die hebben allemaal een rode vergelijkbare kleur. Dat zijn er ook een stuk of 80 dus dan zijn er bussen genoeg. Iemand daar aan gedacht? :?:
Wat ik begreep wilde Veolia niet dat Syntus die bussen kreeg. Er zijn er een groot aantal richting export gegaan en ik weet ook dat er straks een aantal gaan rijden bij een grote rijschool.
OmniLezer had het specifiek over de Ambassadors uit Zeeland. Die zijn naar TCR gegaan. Logisch ook want dat zijn de jongste bussen met 2008 als bouwjaar.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

dylanwild94 schreef:
OmniLezer schreef:Een vraagje. Wat heeft Veolia allemaal met die Amba's gedaan uit Zeeland. Die zijn naar Limburg gegaan en de Brabantjes ook. Die hebben allemaal een Airoc unit gekregen. Waarom zijn die niet hier gekomen? Die hebben allemaal een rode vergelijkbare kleur. Dat zijn er ook een stuk of 80 dus dan zijn er bussen genoeg. Iemand daar aan gedacht? :?:
Er zijn een aantal ambassador's uit Limburg naar Utrecht gegaan. Welke weet ik niet.
O.a. de 1189.

Reed er een uurtje geleden achter op lijn 50. Heeft een rode band om het dak (zag ik op achterzijde). Je kon Veolia nog lezen in de lak aan de achterzijde.

Ik denk trouwens dat deze bus wel wat langer dan 'tijdelijk' blijft. Heeft immers de huisstijl op de zijkant van de bus. De écht oude Amba's hebben dat niet. Zal dadelijk met instroom van nieuw materieel wel tot de strategische reserve gaan behoren?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 188 gasten