Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door yordietje »

Overigens vind ik dat de X80 nog wel veel vertraging heeft....
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door cassie127 »

Is de soap over het tunneltje bij De Klomp nog steeds niet afgelopen? :lol: :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door yordietje »

Nee joh... hartstikke leuk tunneltje!
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

yordietje schreef:Nee joh... hartstikke leuk tunneltje!
Zo'n leuk tunneltje dat mensen op lijn X80,83 en 50 (Veenendaal) nooit kunnen genieten van een SetraAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door yordietje »

Lijn X80 richting Scherpenzeel en Renswoude wel.... ;-)
En ik ga elke dag met lijn 280 :)
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door yordietje »

Is er overigens niet een site waar je de collectie van Syntus kan zien?
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Er schijnt voor 1 maart bekend tegen worden wie Qbuzz over kan gaan nemen. Arriva en Syntus zijn enige die in de race zijn hiervoor omdat ze de kredietwaardigheid hebben. Ben benieuwd.

Setra is fijne bus. Alleen zoals hierboven al aangegeven is de indeling beetje onhandig. De stoelen op de verhoging zitten niet op dezelfde lijn. Bijvoorbeeld te zien met dat ik mijn voeten niet op de verlaging kan zetten, wat iemand aan de andere kant wel kan. Ik denk dat, was het zo moeilijk om die stoel voor de verhoging 2cm naar voren te zetten? Die CiCo's achter zitten ook onhandig. Zit te ver van de deur weg. Mag dus ook nog verplaatst worden wat mij betreft.
Wat ik vooral bij de Setra's op Utrecht CS zie, is dat ze het station oprijden met bijv.:50 Geen dienst. Dan draaien ze een paar rondjes, en dan weet je dus niet meer of het nu een nieuwe 50 is, of dat hij een andere lijn gaat rijden. Doe dan 999 geen dienst of laat 50 Utrecht CS jaarbeurszijde staan totdat je aan de nieuwe route begint. Het valt er nu midden in. Scherm werkte daarnet overigens wel.

Begreep van chauffeur dat Syntus op lijn 50 al op 123% van de verwachtte reizigers zat. Dus dat de winst van de frequentie verhoging.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

yordietje schreef:Is er overigens niet een site waar je de collectie van Syntus kan zien?
http://www.busfoto.nl/foto/index.php?cat=11
1000 t/m 1205
yordietje schreef:Overigens vind ik dat de X80 nog wel veel vertraging heeft....
Ik snap de meerwaarde niet van het rijden van X80 en 80. Had het gewoon 80 gelaten en de route hetzelfde gelaten of aangepast. En niet dat in de avond en in het weekend de 80 rijdt, en de rest alleen X80.
Laatst gewijzigd door dnmw2705 op do 19 jan 2017, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door isadora »

dnmw2705 schreef:Er schijnt voor 1 maart bekend tegen worden wie Qbuzz over kan gaan nemen. Arriva en Syntus zijn enige die in de race zijn hiervoor omdat ze de kredietwaardigheid hebben......
En dat terwijl Syntus in 2012 zo ongeveer failliet was.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

cassie127 schreef:Is de soap over het tunneltje bij De Klomp nog steeds niet afgelopen? :lol: :')
Zolang onze meetsessie nog niet is geweest, is die soap nog steeds niet over.
Los daarvan, het is toch eigenlijk best vreemd dat zo'n logistiek probleem is met dat tunneltje? Dat die geen 4.5m is, prima. Bij de aanleg van zo'n ding moet er toch wel nagedacht zijn dat er iets van 3.8 door moet kunnen ofzo.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

isadora schreef:
dnmw2705 schreef:Er schijnt voor 1 maart bekend tegen worden wie Qbuzz over kan gaan nemen. Arriva en Syntus zijn enige die in de race zijn hiervoor omdat ze de kredietwaardigheid hebben......
En dat terwijl Syntus in 2012 zo ongeveer failliet was.
Komt door Keolis.. Arriva heeft Deutsche Bahn als moeder bedrijf.. vandaar de kredietwaardigheid.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door yordietje »

Zijn jullie reizigers/chauffeurs?
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

dnmw2705 schreef:Er schijnt voor 1 maart bekend tegen worden wie Qbuzz over kan gaan nemen. Arriva en Syntus zijn enige die in de race zijn hiervoor omdat ze de kredietwaardigheid hebben. Ben benieuwd.

Setra is fijne bus. Alleen zoals hierboven al aangegeven is de indeling beetje onhandig. De stoelen op de verhoging zitten niet op dezelfde lijn. Bijvoorbeeld te zien met dat ik mijn voeten niet op de verlaging kan zetten, wat iemand aan de andere kant wel kan. Ik denk dat, was het zo moeilijk om die stoel voor de verhoging 2cm naar voren te zetten? Die CiCo's achter zitten ook onhandig. Zit te ver van de deur weg. Mag dus ook nog verplaatst worden wat mij betreft.
Wat ik vooral bij de Setra's op Utrecht CS zie, is dat ze het station oprijden met bijv.:50 Geen dienst. Dan draaien ze een paar rondjes, en dan weet je dus niet meer of het nu een nieuwe 50 is, of dat hij een andere lijn gaat rijden. Doe dan 999 geen dienst of laat 50 Utrecht CS jaarbeurszijde staan totdat je aan de nieuwe route begint. Het valt er nu midden in. Scherm werkte daarnet overigens wel.

Begreep van chauffeur dat Syntus op lijn 50 al op 123% van de verwachtte reizigers zat. Dus dat de winst van de frequentie verhoging.

Echt he, dan kun je je echt flink genaaid voelen op het moment dat er staat '50 geen dienst' (op een Setra) maar die rijdt dan vervolgens door en 2 minuten later komt er een Amba aanrijdenAfbeelding
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

yordietje schreef:Zijn jullie reizigers/chauffeurs?
Alles door elkaar. Chauffeurs, reizigers, verkeerskunde, hobbyisten, alles :P !
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

dnmw2705 schreef:
yordietje schreef:Is er overigens niet een site waar je de collectie van Syntus kan zien?
http://www.busfoto.nl/foto/index.php?cat=11
1000 t/m 1205
yordietje schreef:Overigens vind ik dat de X80 nog wel veel vertraging heeft....
Ik snap de meerwaarde niet van het rijden van X80 en 80. Had het gewoon 80 gelaten en de route hetzelfde gelaten of aangepast. En niet dat in de avond en in het weekend de 80 rijdt, en de rest alleen X80.
Het gedoe komt door de rare eisen van Leusden zuid. Hier wordt 2x per uur een bus per richting geëist op alle momenten terwijl ze ook maar 2 bussen per uur door hun wijk willen hebben. Connexxion deed dit door de 80 er langs te sturen, maar deze was altijd heel druk waardoor veel mensen last hadden van de extra reistijd en er veel staplaatsen waren. Syntus heeft er daarom voor gekozen de 82 langs te sturen met als nadeel dat je lijn 80 in twee lijnen op moet splitsen omdat dat rare gehucht zo nodig altijd bediend moet worden.

1 maart al? Fijn! Als Syntus wint kan er veel meer integratie plaatsvinden wat voor zowel Syntus als de reiziger een groot voordeel zal opleveren.
Ik heb geen onderschrift
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

sirvinniei schreef:
dnmw2705 schreef:
yordietje schreef:Is er overigens niet een site waar je de collectie van Syntus kan zien?
http://www.busfoto.nl/foto/index.php?cat=11
1000 t/m 1205
yordietje schreef:Overigens vind ik dat de X80 nog wel veel vertraging heeft....
Ik snap de meerwaarde niet van het rijden van X80 en 80. Had het gewoon 80 gelaten en de route hetzelfde gelaten of aangepast. En niet dat in de avond en in het weekend de 80 rijdt, en de rest alleen X80.
Het gedoe komt door de rare eisen van Leusden zuid. Hier wordt 2x per uur een bus per richting geëist op alle momenten terwijl ze ook maar 2 bussen per uur door hun wijk willen hebben. Connexxion deed dit door de 80 er langs te sturen, maar deze was altijd heel druk waardoor veel mensen last hadden van de extra reistijd en er veel staplaatsen waren. Syntus heeft er daarom voor gekozen de 82 langs te sturen met als nadeel dat je lijn 80 in twee lijnen op moet splitsen omdat dat rare gehucht zo nodig altijd bediend moet worden.



1 maart al? Fijn! Als Syntus wint kan er veel meer integratie plaatsvinden wat voor zowel Syntus als de reiziger een groot voordeel zal opleveren.
Syntus wint 100%, let op mijn woorden
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Maar in Leusden was toch juist ook het probleem dat er bussen gingen verdwijnen? Syntus heeft die samengevoegd nu, waardoor ie een soort rondje rijdt toch? Vind het maar een vage constructie. Lijn 80 heeft ook een frequentie verhoging gehad?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
flipje
Berichten: 1258
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door flipje »

Ik hoop serieus dat er een andere partij zich meldt om Qbuzz over te nemen. Een overname door een van de huidige partijen (Syntus/Arriva/Connexxion) zou er voor zorgen dat de OV markt in NL op slot wordt gegooid.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Ik denk dat Qbuzz opgedeeld wordt. De Utrecht kant gaat naar Syntus, Arriva krijgt Groningen Drenthe. Syntus heeft het daar in Groningen toen verpest waardoor het bijna failliet ging.

Overigens, mocht Syntus dus Qbuzz in Utrecht gaan rijden, dan zullen de kleuren van de bus niet veranderen. Het BRU wilt dat de kleuren van U-OV altijd geel met bruin blijven. Ook zal er alleen de naam van vervoerder klein op de achterkant komen.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
flipje
Berichten: 1258
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door flipje »

BasFrancken schreef: Productie is niet alleen in Heerenveen geloof ik, ook in Eindhoven toch of ergens in die buurt?
De OV bussen worden in elkaar gezet in Heerenveen en Roeselare (België).
Het klopt dat in Valkenswaard (vooral productie van Touringcars) in het verleden ook wel eens OV bussen zijn geproduceerd.
flipje
Berichten: 1258
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door flipje »

dnmw2705 schreef:Er schijnt voor 1 maart bekend tegen worden wie Qbuzz over kan gaan nemen. Arriva en Syntus zijn enige die in de race zijn hiervoor omdat ze de kredietwaardigheid hebben. Ben benieuwd.
Ik ben wel benieuwd hoe je aan deze informatie komt. Binnen de Qbuzz GD kringen is namelijk nog niks bekend hooguit de grote sterke verhalen uit de kantine praatjes.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

Ik weet niet wat voordeliger is. Arriva of Syntus die wint:
- Arriva gaat alles samenvoegen. Dan wel niet qua lijnvoering, maar qua abbonementen, acties en aansluitingen.
- Syntus gaat alles samenvoegen. Dan wel niet qua lijnvoering, maar qua abbonementen, acties en aansluitingen.
Beiden doen ze nieuwe dingen dus ik zie ze allebei wel winnen.

Syntus is volgens mij wel een echte strijder. 2012 bijna failliet en nu (kans op) een nieuwe concessie winnen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5826
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door isadora »

flipje schreef:
dnmw2705 schreef:Er schijnt voor 1 maart bekend tegen worden wie Qbuzz over kan gaan nemen. Arriva en Syntus zijn enige die in de race zijn hiervoor omdat ze de kredietwaardigheid hebben. Ben benieuwd.
Ik ben wel benieuwd hoe je aan deze informatie komt. Binnen de Qbuzz GD kringen is namelijk nog niks bekend hooguit de grote sterke verhalen uit de kantine praatjes.
Precies. Volgens mij hier ook weer een hoog gehalte luchtfietserij.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8866
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb wat gemist... :') Gaat Qbuzz Utrecht afstoten of zo?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Ik heb het over schijnt. Ik kan het deels op feiten baseren, namelijk: Keolis heeft er in augustus 2015 over gesproken nadat bekend werd dat Syntus in Utrecht kon gaan rijden. Dit is toen afgeketst omdat NS Qbuzz niet wilde verkopen. Half 2016 werd bekend dat NS Qbuzz wel wilde gaan verkopen omdat de NS alleen wilt richten op trein vervoer. Ook in die fase was de rechtzaak tussen CXX en Syntus bezig, dus is het niet meteen opgepakt.
Vanaf het moment dat Syntus definitief de consessie heeft, zou Keolis weer met NS praten over Qbuzz. Toen werd duidelijk dat Arriva ook kandidaat was voor een overname.
Er zou in januari een rechtzaak zijn (geweest?). En vandaar hoorde ik dat het dus voor 1 maart bekend zou worden.
Bronnen zijn het bekende WIS, maar heb het nu van zoveel verschillende chauffeurs gehoord. Zelfs ook van U-OV chauffeurs.
Provincie Utrecht heeft overigens ook aangegeven te gaan voor één vervoerder voor de hele provincie.
Uit eindelijk is het gewoon afwachten.

https://www.ovmagazine.nl/2015/09/keoli ... buzz-1405/
http://www.ovpro.nl/bus/2016/07/11/ns-i ... van-qbuzz/
https://www.ovmagazine.nl/2016/07/ing-b ... buzz-1012/
Meerdere buschauffeurs Syntus Utrecht, Overijssel, U-OV.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten