Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Kwam vanmiddag langs de stalling in Amersfoort en zag daar naast het wel bekende materieel ook een tweetal Fiat Ducato's met Civitas opbouw staan, beide ex-Connexxion uit 2012 (71-ZRR-7 en 66-ZRR-6). Google leert me dat die dingen ook ingezet zijn, blijkbaar zijn het reserve-buurtbusjes aangezien ik een foto van zo'n ding op lijn 572 vond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

Deze staan er ook al even.
Worden ze ook vervangen door Rosero's?
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door cassie127 »

In ieder geval de reserve bussen voor de buurtbussen niet.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Altijd leuk: een website die niet voor onze oogjes bedoeld is. http://hansvansoest.nl/syntus/
Daniel schreef:Kwam vanmiddag langs de stalling in Amersfoort en zag daar naast het wel bekende materieel ook een tweetal Fiat Ducato's met Civitas opbouw staan, beide ex-Connexxion uit 2012 (71-ZRR-7 en 66-ZRR-6). Google leert me dat die dingen ook ingezet zijn, blijkbaar zijn het reserve-buurtbusjes aangezien ik een foto van zo'n ding op lijn 572 vond.
Reserve? De Civitas is de perfecte buurtbus! Waarom worden ze dan alleen als reserve gebruikt?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Waarschijnlijk zijn ze gewoon te oud volgens de concessievoorschriften :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door MdJ »

Die Fiats zijn zeer oncomfortabel, trekken de straatstenen uit de wegen en slurpen als een gek. Op de Veluwe zijn ze niet voor niks vervroegd vervangen.
Bij twijfel: gebruik beton.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door cassie127 »

Maar wel een van de weinige reserve bussen met lage instap.

Je zou ook nog de oude midden-overijssel buurtbussen (Renault) kunnen gebruiken als reserve. Die staan momenteel ook weer bij de stalling van Zwolle in het gras niets te doen (stonden er een tijdje niet)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Ze hebben inderdaad een lage instap. Ook zijn ze van binnen veel ruimtelijker. Bij Breng worden ze wel veelvuldig gebruikt. Ik snap eigenlijk niet dat buurtbussen niet rolstoeltoegankelijk moeten zijn: rolstoelers in bijvoorbeeld Leusden Zuid moeten met de bus kunnen reizen, maar rolstoelers in bijvoorbeeld soesterduinen blijkbaar niet.
Ik heb geen onderschrift
NintendoC
Berichten: 424
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door NintendoC »

Heel veel buurtbussen mogen wel een kwaliteitsimpuls krijgen. Vind eigenlijk alleen de Kutsenits Burgerbus die EBS in dienst heeft van een normaal kwaliteitsniveau. Heeft tenminste het echte 'busgevoel' en ook toegankelijk voor rolstoelen en kinderwagens.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 17 apr 2017, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Is het weer raak... het begint wel op te vallen onderhand hoor...

Ik zat gisteren trouwens in de 1028 en op het linkerscherm scrolde de tekst: 'Syntus wenst u prettige paasdagen!' en 'Syntus rijdt tijdens Pasen een aangepaste dienstregeling. Plan uw reis op http://www.9292.nl' Weet niet of dit nieuw is maar ik dacht ik zeg het even. Nadeel is wel dat de tekst zo langzaam scrolt dat het wel 2 minuten duurt voordat die hele tekst gescrold is.
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door yordietje »

Dat was mij inderdaad vorige week ook al opgevallen.
Overigens wel goed dat ze het doorgeven, maar duurde inderdaad iets van 2 minuten voordat je alles gelezen had.
Misschien handig als feedback?
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

sirvinniei schreef:Altijd leuk: een website die niet voor onze oogjes bedoeld is. http://hansvansoest.nl/syntus/
Hahaha heldAfbeelding Waar heb je dit gevonden?
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

google
Ik heb geen onderschrift
Richard38
Berichten: 76
Lid geworden op: za 10 dec 2016, 15:57

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Richard38 »

Richard38 schreef:In Leusden gaat het ook weer lekker maar niet heus. Lijn 17: 10 minuten en 15 minuten vertraging. En dat op zaterdag. Zucht!
Hoppa 2e paasdag. Lijn 17......13 minuten vertraging.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

isadora schreef:
Durashift schreef:
isadora schreef:
dnmw2705 schreef:....... 900.000 euro hadden verdeeld onder eigen chauffeurs........
Dat vind ik, als consument, erg vreemd klinken.
Hoe klinkt het jou, bijvoorbeeld, als............... prestatiebeloning.....................
Als mijn baas een mooie lap grond weet te verkopen, waarbij de opbrengst veel hoger uitvalt als verwacht, zou ik denken, dat het geld terug zou moeten vloeien naar de burger. Wij als ambtenaren zien daar niets extra van op de salarisstrook.
(..).
Het is, denk ik, de vraag in hoeverre jouw baas zelfstandig een bijdrage aan die waardevermeerdering gedaan heeft. Vaak is dat toch een 'markt' gebeuren. Evenals een waardedaling. Ben met je eens dat een waardevermeerdering ten gunste van de burger (belastingbetaler) mag komen. Immers, een waardedaling moet, financieel, veelal ook door diezelfde burger opgehoest worden.

De chauffeurs hebben actief eigen invloed op hun prestatie (verminderen verbruik) en dat wordt, zoals vaker met het willen zien van gewenst gedrag door mensen, door middel van positieve beloning (€ of spaarpunten) beoogd te behalen. Straffen helpt vaak niet :wink:
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

MdJ schreef:Die Fiats zijn zeer oncomfortabel, trekken de straatstenen uit de wegen en slurpen als een gek. Op de Veluwe zijn ze niet voor niks vervroegd vervangen.
Hm.. misschien het rijgedrag aanpassen aan de motorkarakteristiek? Kennelijk is er veel vermogens(piek) afgifte (herken ik wel van dat type Fiat Ducato) en daardoor ook een hoger verbruik?

Beetje leren rijden met zo'n auto en het zal vast beter gaan.
Maar ja, zoveel verschillende chauffeurs door de week heen zal het lastig maken, denk ik.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Richard38 schreef:
marvinkok schreef: Op Facebook overigens ook een bericht dat er een Rosero (met geel kenteken) op een trailer werd geladen met als bijschrift onderweg om tot hybride omgebouwd te worden, zodat er binnen de Utrechtse milieuzone elektrisch gereden kan worden.
(..)

Helemaal hybride worden ze niet. Er kan ook op de Euro6 dieselmotor gereden worden. Een mix van allebei. Zodat de chauffeur kan switchen
Het zal toch wel zo gebouwd worden dat de computer van de auto bepaalt of er EV gereden kan worden?

Hopelijk wordt e.e.a wel een redelijk geïntegreerd geheel dat blijft functioneren. Al dat achterafbouw op een Italiaans chassis.. als dat maar goed blijft gaan.. :)
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

Waarom is die Rosero niet als hybride geleverd?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door isadora »

Durashift schreef:
isadora schreef:
Durashift schreef:
isadora schreef:
dnmw2705 schreef:....... 900.000 euro hadden verdeeld onder eigen chauffeurs........
Dat vind ik, als consument, erg vreemd klinken.
Hoe klinkt het jou, bijvoorbeeld, als............... prestatiebeloning.....................
Als mijn baas een mooie lap grond weet te verkopen, waarbij de opbrengst veel hoger uitvalt als verwacht, zou ik denken, dat het geld terug zou moeten vloeien naar de burger. Wij als ambtenaren zien daar niets extra van op de salarisstrook.
(..).
Het is, denk ik, de vraag in hoeverre jouw baas zelfstandig een bijdrage aan die waardevermeerdering gedaan heeft. Vaak is dat toch een 'markt' gebeuren. Evenals een waardedaling. Ben met je eens dat een waardevermeerdering ten gunste van de burger (belastingbetaler) mag komen. Immers, een waardedaling moet, financieel, veelal ook door diezelfde burger opgehoest worden.

De chauffeurs hebben actief eigen invloed op hun prestatie (verminderen verbruik) en dat wordt, zoals vaker met het willen zien van gewenst gedrag door mensen, door middel van positieve beloning (€ of spaarpunten) beoogd te behalen. Straffen helpt vaak niet :wink:
Maar die chauffeur levert die prestatie in de baas zijn tijd, en in de baas zijn materieel. Ik zie daar niks van zijn eigen in.

PS: gefeliciteerd met je 1000ste. :wink:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Bedankt, top dat jij mij daar op attendeert. :pos: Ik had het zelf niet bijgehouden, eigenlijk.

IK denk dat wij de prestatiebeloning verschillend zien.. Ik bedoel, de chauffeur krijgt voor zijn diensten, dat hij met materieel van werkgever uitvoert, wel maandelijks betaald. In hoeverre is dat van hem dan?

:wink:
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door ovforens »

Richard38 schreef:
Richard38 schreef:In Leusden gaat het ook weer lekker maar niet heus. Lijn 17: 10 minuten en 15 minuten vertraging. En dat op zaterdag. Zucht!
Hoppa 2e paasdag. Lijn 17......13 minuten vertraging.
Met dank aan het eerder gestuurde dienstenoverzicht zie je dat om 14:20 een bus met +2 is vertrokken als lijn 6 vanaf het station na een pauze. 3 uur later is dezelfde chauffeur klaar met zijn dienstdeel en heeft constant 15 tot 30 minuten vertraging.

Dit, ondanks ( of dankzij) 18 minuten buffertijd tijdens het dienstdeel.

Om 16:14 lijkt de chauffeur een plaspauze te nemen. De bus gaat weer verder om 16:22. De dienstkaart geeft echter voor het rijden naar de buffer, naar het toilet, het terugrijden naar station en het inladen van reizigers slechts 3 minuten hiervoor.

Hierdoor loopt de vertraging verder op tot +25 waardoor de bus reizigers van de volgende rit meekrijgt en daardoor nog verder achter gaat lopen.

Lijkt mij de meest logische uitleg.

In het ochtenddeel loopt de vertraging trouwens ook al flink op met +9 op sommige stukken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Het viel in dat gelinkte dienstenoverzicht inderdaad ook wel op dat er nog altijd wel de nodige lijnovergangen in zitten met iets van 5 minuten tijd ertussen. Als dat al verruimde diensten zijn dan wil ik niet weten hoe krap ze eerst wel niet waren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
HJDrost
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 20 apr 2016, 15:30

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door HJDrost »

Richard38 schreef:
Richard38 schreef:In Leusden gaat het ook weer lekker maar niet heus. Lijn 17: 10 minuten en 15 minuten vertraging. En dat op zaterdag. Zucht!
Hoppa 2e paasdag. Lijn 17......13 minuten vertraging.
2e Paasdag wordt gewoon een zondagsdienst gereden.
En waar ze door de week de rijtijden van lijn 6 en 17 hebben aangepast, zijn ze in het weekeinde nog steeds niet aangepast. Niet te doen dus!

Vorige week 2x lijn 6 gereden: 25 minuten vertraging!
Syntus denkt blijkbaar dat Amersfoort zondags uitgestorven is.
Maar feit is dat het 's middags in het weekeinde drukker is dan op een door de weekse dag.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door isadora »

Durashift schreef:.....

IK denk dat wij de prestatiebeloning verschillend zien......
:wink:
Vind het een goeie afronding van de discussie.
Verschillen in visie mogen er zijn, anders wordt het allemaal zo saai.
Dank voor je reacties. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 198 gasten