Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

In de praktijk scheelt dat hier in de regio vooral qua frequentie op sommige lijnen. Is daarmee een relatief beperkte afschaling.
Lijn 295 wordt wel wat rommelig omdat Syntus en Arriva daar een verschillende dienstregeling gaan rijden.

Overigens is ook bij U-OV de vakantiedienst verlengd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Milco »

In de dienstregeling van lijn 120 kom ik in Maarssen een halte Sweserengseweg tegen, die in de ovinfo-app doorgestreept staat. Vage situatie, betreft dit een toekomstige nieuwe halte die per abuis alvast in de dienstregeling is opgenomen of heeft ovinfo het fout en wordt hij wel al bediend?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Ga ik vanavond eens nazoeken in het vervoerplan 2020. Er komt iets bij me op over een vervangende halte voor de wijk daar die er nog niet was.
Ik zie bij lijn 12 echter nog geen wijziging daar, dus dat suggereert dat hij nog niet in gebruik is.

Kan zomaar te vroeg op de site beland zijn omdat Syntus een nieuwe KV1 heeft moeten laden voor het terugkeren naar de vakantiedienst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door nvdw »

De halte is nog niet af; de zuidelijke haltekom is klaar, maar is nog afgezet. Hij bevindt zich aan weerszijden van de rotonde met de Buitenweg.

De 120 kan er stoppen als de halte helemaal af is, maar voor de 12 hangt dat samen met het vervallen van de route door Zandweg-Oostwaard (haltes Ranstplein etc)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

De halte is er lekker op tijd ook: vervoerplan 2020 heeft het over lijn 120 bij halte Sweserengseweg en lijn 12 door Zandweg-Oostwaard. In 2021 zou die route van lijn 12 heroverwogen worden n.a.v. de ervaringen met U-flex en de centrale halte.
En dan is in 2022 de halte nog niet af...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Milco »

Mocht iemand BYD 1906 van Syntus Utrecht missen; deze staat op de garage in Almere Buiten. Ik kom alleen niet zien of hij aan de stekker stond. Geen idee wat hij hier doet overigens.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Huijser
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 24 dec 2021, 15:56

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Huijser »

Syntus setra 1086 heeft zojuist een ongeluk gehad in Rhenen

https://www.gelderlander.nl/rhenen/lijn ... ~af1ec36e/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Tom98 »

Uitleg van de MPO die ter plaatse ging: de bus reed op de turborotonde, uiteraard, op de rechterrijstrook om de rotonde bij de tweede afrit (rechtdoor) te verlaten. De automobiliste wilde de bus via de linkerrijstrook inhalen. Na de rotonde vervalt de linker rijstrook en moet men ritsen naar rechts. Daar reed de bus en er was voor de automobiliste onvoldoende ruimte om nog voor de bus in te kunnen voegen. In plaats van gas loslaten en achter de bus invoegen, koos de automobiliste ervoor om gas bij te geven en door te drukken. Aan het einde van de linkerrijstrook vindt men een stoeprand en vervolgens een lantaarnpaal. De automobiliste raakte zowel deze lantaarnpaal als de bus en is vervolgens naar het ziekenhuis afgevoerd. :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Dat klinkt gebruikelijk gedrag hier in de provincie... Al zo vaak gezien hoe een automobilist voor de bus moet en zou uitkomen. Meestal gaat het net goed, nu dus niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door marvinkok »

Nou, niet alleen daar in de provincie hoor :N

Bus is overigens op eigen kracht naar Ede gegaan en worst vandaag van daaruit naar Amersfoort overgebracht.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sirvinniei »

Tom98 schreef: zo 23 jan 2022, 11:07 Uitleg van de MPO die ter plaatse ging: de bus reed op de turborotonde, uiteraard, op de rechterrijstrook om de rotonde bij de tweede afrit (rechtdoor) te verlaten. De automobiliste wilde de bus via de linkerrijstrook inhalen. Na de rotonde vervalt de linker rijstrook en moet men ritsen naar rechts. Daar reed de bus en er was voor de automobiliste onvoldoende ruimte om nog voor de bus in te kunnen voegen. In plaats van gas loslaten en achter de bus invoegen, koos de automobiliste ervoor om gas bij te geven en door te drukken. Aan het einde van de linkerrijstrook vindt men een stoeprand en vervolgens een lantaarnpaal. De automobiliste raakte zowel deze lantaarnpaal als de bus en is vervolgens naar het ziekenhuis afgevoerd. :X
MPO?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door marvinkok »

Medewerker Produktie Ondersteuning
Die ruilt bijvoorbeeld bussen uit bij defecten, voorziet haltes van informatie bij omleidingen etc
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Durashift »

Tom98 schreef: zo 23 jan 2022, 11:07 (..). In plaats van gas loslaten en achter de bus invoegen, koos de automobiliste ervoor om gas bij te geven en door te drukken. (..)
Tja.. de vraag 'gas los laten' had ook van toepassing kunnen zijn op de Syntus chauffeur, nietwaar?

Vooropgesteld dat deze de auto in de smiezen had, via de spiegels.

Dit soort constructies kom je in het hele land tegen, ook na verkeerslichten. Dat (snel) personenverkeer langzaam verkeer op dergelijke stukken weg voorbij wil, is een gegeven waar je van de beroepschauffeur wel van mag verwachten om op bedacht te zijn, vind ik. ff links in de groothoek spiegel kijken, dan heb je wel het overzicht, is mijn ervaring.

Ik irriteer mij op die rondweg eerder aan bestuurders die op het 2x2 stukje op de rotonde afrijden op rijstrook 1 en dan mij afsnijden door niet voldoende op te halen op de rotonde.. :twisted: Ze zijn bang voor de stoeprand, denk ik dan altijd.

Irritant is ook als bestuurders op links mij voorbij gaan maar dan niet vlot doorrijden maar rond de 70 km'/h blijven hangen.. -0-
Dan wil ik wel ff mijn front aan hun kontje laten ruiken.. zogezegd.. (A) Je had toch zo'n haast, denk ik dan bij mijn eigen..

Is voornamelijk begin van de avond als ik van de A12 kom en de rondweg Veenendaal op moet..
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door CamilleKreemers »

Welke wegstrook gaat op in de ander? Ik merk op dat de auto altijd voorrang eist, ook daar waar het niet voor die auto geldt.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Tom98 »

Durashift schreef: zo 23 jan 2022, 21:32
Tja.. de vraag 'gas los laten' had ook van toepassing kunnen zijn op de Syntus chauffeur, nietwaar?
Dat is natuurlijk te kort door de bocht. De bus zit op de doorgaande rijstrook, de linkerrijstrook vervalt. Bestuurders op de linkerrijstrook moeten derhalve een bijzondere manouevre uitvoeren (namelijk invoegen/ritsen). Vanzelfsprekend (mits je de verkeersregels kent) moeten die bestuurders dus voorrang verlenen aan verkeer op de rechterrijstrook. Met andere woorden: snelheid aanpassen aan de snelheid van de bus. Dat kan zijn ofwel gas bij en voor hem invoegen, ofwel gas loslaten en achter hem invoegen. Dat laatste lijkt mij verstandig als er voor de bus geen ruimte meer is. De bus hoeft hier, ook als hij hem gezien heeft, geen seconde zijn snelheid voor aan te passen. De regels zijn wat dat betreft glashelder. Als ik op dat moment daar had gereden met die bus, dan had ik 100% zeker ook geen gas losgelaten. Gewoon conformeren aan de regels en als je haast hebt dan moet je eerder vertrekken. Automobilisten halen op dat soort rotondes de meest bizarre capriolen uit. Daar ga ik echt niet voor gas loslaten of remmen, dan leren ze het nooit ;)
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Chrysa »

Mij is wel geleerd dat je fouten van anderen op moet vangen. Misschien makkelijker om schade te rijden met andermans voertuig, maar als je doorrijdt "want anders leert men het nooit" ben je net zo fout.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door CamilleKreemers »

Kun je moedwillig voor willen dringen dan een fout noemen? En wat noemen we nog een fout dan?
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sirvinniei »

Optrekken en remmen duurt natuurlijk wel langer voor een bus dan voor een auto.
In die zin kan het zijn dat het asociale gedrag van deze automobilist bij andere auto's steeds net aan kan, maar dat hij geen rekening gehouden had met de renbaan van de bus.
Ik heb geen onderschrift
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door waldo79 »

Verkeer is naast het toepassen van regels ook elkaar de ruimte gunnen. Ik maak zelden de neiging om een bus te moeten inhalen bij het vertrekken van een halte.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Tom98 »

Bestuurders die door hun gedrag laten zien dat ze wel begrepen hebben hoe het werkt (afstand houden, richting aangeven, niet continu links over de doorgetrokken streep om te kijken of ze er al langs kunnen etc.) krijgen van mij uiteraard ook regelmatig een beloning in de vorm van dat ik een halte oprijd waar ik eigenlijk niet hoef te stoppen, zodat zij kunnen passeren. Er is echter een heel grote groep die je in je spiegel al ziet aankomen en waarvan je dan al weet: die snapt het niet, geen inzicht of besef van risico's óf die heeft gewoon volledig schijt. En voor die groep maak ik uiteraard geen plaats als de wetten dat niet eisen en ik ga al helemaal niet harder voor ze rijden.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door nvdw »

Chrysa schreef: ma 24 jan 2022, 03:20 Mij is wel geleerd dat je fouten van anderen op moet vangen. Misschien makkelijker om schade te rijden met andermans voertuig, maar als je doorrijdt "want anders leert men het nooit" ben je net zo fout.
Eens.

Het jammere is alleen dat er steeds meer mensen in het verkeer lijken te zijn die het mitigerend vermogen van hun medeweggebruikers als extra marge gebruiken. Logisch, want als er altijd een ander is die oplet, aan de kant gaat of remt, kun je naar hartelust en zonder gevolgen voor jezelf doen waar je zin in hebt: inhalen waar dat niet past, 'rechtdoor' rijden met een amplitude van drie meter met je telefoon op je schoot, of zonder te kijken van rijstrook wisselen of een weg oprijden.

Tot het moment dat iemand niet meeleunt, en dan eindig je met je Ford Fietstas in een lantaarnpaal.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door waldo79 »

Tom98 schreef: ma 24 jan 2022, 10:45 ...Er is echter een heel grote groep die je in je spiegel al ziet aankomen en waarvan je dan al weet: die snapt het niet, geen inzicht of besef van risico's óf die heeft gewoon volledig schijt. En voor die groep maak ik uiteraard geen plaats als de wetten dat niet eisen en ik ga al helemaal niet harder voor ze rijden.
Aan dat soort figuren heb ik ook een broertje dood. Maar goed, lomperiken heb je overal :Y
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Durashift »

Tom98 schreef: ma 24 jan 2022, 01:52
Durashift schreef: zo 23 jan 2022, 21:32
Tja.. de vraag 'gas los laten' had ook van toepassing kunnen zijn op de Syntus chauffeur, nietwaar?
(..) Gewoon conformeren aan de regels en als je haast hebt dan moet je eerder vertrekken. Automobilisten halen op dat soort rotondes de meest bizarre capriolen uit. Daar ga ik echt niet voor gas loslaten of remmen, dan leren ze het nooit ;)
Prima, Tom, ga jij de andere bestuurders maar opvoeden..

Maar, als jij in zo'n situatie, tijdens een rit met passagiers, je gas niet los laat.. dan berokken je de passagiers mooi wel vertraging.. Je werkgever zadel je met extra kosten op (want niet alle schade zal betaald worden door de verzekeraar, denk ik). .. en dat was simpel te vermijden geweest als je even mee-veerde met je mede weggebruiker. ;)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik had het zelf vanavond nog in Bennekom, vanaf A12 Ede, 1e kruising linksaf (bij de Profile ABI). 2 stroken voor linkaf knijpen na de kruising terug naar één. Het was rond half zes.. spitsdrukte. Ik zat op rijstrook 2 aan de staart van een rij auto's, kon nog mooi door groen. Op links zat ook een rij auto's die dus moesten invoegen/ritsen na de kruising. Schuin achter mij, op rijstrook 1, kwam een Renault Scénic aanstuiven die ook nog door het groene licht wilde.. Zat na de oversteek links van mij.. en veel ruimte voor mij was er niet door al dat ritsen.. Achter mij was het leeg..
Maar toch.. ik kan mij de haast van zo'n personenauto bestuurder wel voorstellen. Moet misschien nog op tijd bij de kinderopvang zijn ofzo.. dus 'f'f' dat slome vrachtwagentje voorbij steken', zo'n gedachte kan ik mij wel voorstellen.

Ik zat op het einde van de werkdag ook niet te wachten op schade / ellende.. want formuliertje invullen.. de 'chef' moeten bellen' dat er wat loos is.. zit ik allemaal niet op te wachten.. duss ik drukte ff de motorrem in.. dat liet nét genoeg ruimte..samen met een stukje verdrijvingsvlak voor de Renault om voor mij in te voegen.. (A)




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

OT: Ik kwam vanmiddag op de Bovenbuurtweg, van Bennekom naar Wageningen, een rode Setra tegen op de 86. 86 zit toch niet in het rijtje 83-85-87?

Vanochtend rond half acht een gelede Citaro als 83 in Veenendaal (rondweg west) gespot. Die had geen wasstraat gezien, de nacht ervoor.. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Durashift op di 25 jan 2022, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Tom98 »

Er zijn een aantal Setra's uitgeleend aan Ede IJssel-Vecht en die kan je op elke willekeurige omloop van Ede aantreffen die in Ede weer uitloopt.

Die gelede is overigens wel vreemd maar mogelijk te verklaren doordat er recent gevraagd is om versterking op een speciefieke slag lijn 85 i.v.m. drukte. Ik meen mij te herinneren dat besloten is om op die rit een langere bus in te zitten en als die rit gekoppeld is aan 83/5 dan kom je hem logischerwijs daarna dus ook op die lijnen tegen.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Durashift »

^^^ okay, zal wel met de beschikbaarheid van de BYD's te maken hebben natuurlijk.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten