Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Worden die 106 en 195 een beetje gebruikt dan?
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
In het begin hadden ze een paar Ducato/Tribus buurtbussen van Connexxion overgenomen als onderdeel van de tijdelijke vloot. Die zijn volgens mij maar een enkele keer ingezet voordat ze weer aan de kant gingen.
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Busje past prima bij de vraag, dat busje rijdt op lijn 195 dan alleen IJsselstein-Benschop. Op de 106 hebben op die ene spits altijd al twee busjes gereden. Voor de rest is het niet voor niets een twee-uursdienst doordeweeks.
Uuh ja, VW Crafter inderdaad.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
De tijdelijke Tribus buurtbussen aan het begin van de concessie (119-125) waren gebaseerd op een Fiat Ducato. Dit waren destijds reservebussen. Deze zijn een jaar later vervangen door Sprinters (eerst 119-123, al vrij snel vernummerd naar 126-130). De huidige serie Tribus Civitas (134-137) is inderdaad gebaseerd op een Crafter.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Een twee-uursdienst door dorpen heen klinkt alleen zo laag. Helemaal voor spitsuren.
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Het is ook een extreem lage frequentie. Als ik de 106 ook zie rijden is hij meestal ook best leeg (en als er wel mensen inzitten, vraag ik me af hoeveel daarvan alleen tussen Haastrecht en Gouda gaan en dus ook gebruik kunnen maken van de 107).
De 106 rijdt trouwens ook met Midibussen niet alleen vanwege de bezetting, maar ook vanwege het weginfrastructuur door de Vlist. Als ik me het goed herinner zaten daar vroeger 12-meter bussen op, maar die waren te zwaar om door te Vlist heen te gaan. Dus stapten ze over op Midibussen.
De 106 rijdt trouwens ook met Midibussen niet alleen vanwege de bezetting, maar ook vanwege het weginfrastructuur door de Vlist. Als ik me het goed herinner zaten daar vroeger 12-meter bussen op, maar die waren te zwaar om door te Vlist heen te gaan. Dus stapten ze over op Midibussen.
zij/haar/hen/hun
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
De provincie heeft een aantal wensen / opgaven voor het vervoerplan 2024 geformuleerd:
https://www.stateninformatie.provincie- ... n-2024.pdf
Voor Syntus Utrecht zijn de belangrijkste wensen:
* onderzoeken koppeling lijn 17 en 70
* heroverwegen lijn 19
* evaluatie Ronde Venen en komst Uithoorntram
* onderzoeken OV in de kernen rond Woerden (samen met Zuid-Holland)
* herstellen uurdienst lijn 106
https://www.stateninformatie.provincie- ... n-2024.pdf
Voor Syntus Utrecht zijn de belangrijkste wensen:
* onderzoeken koppeling lijn 17 en 70
* heroverwegen lijn 19
* evaluatie Ronde Venen en komst Uithoorntram
* onderzoeken OV in de kernen rond Woerden (samen met Zuid-Holland)
* herstellen uurdienst lijn 106
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Daarnaast is het mogelijk uitbreiden van (de capaciteit op) de verbinding Amersfoort - Uithof ook een niet onbelangrijk punt.
Men zou bijvoorbeeld de geledes die op lijn 10 rijden rond het middaguur een slag 202 kunnen laten laten doen, zodat de piek rond het eind van de ochtendcolleges / het begin van de middagcolleges op de Uithof beter kan worden opgevangen. Lijn 10 wordt rond die tijd minder gebruikt, dan S 418's inzetten zou geen problemen moeten veroorzaken.
Men zou bijvoorbeeld de geledes die op lijn 10 rijden rond het middaguur een slag 202 kunnen laten laten doen, zodat de piek rond het eind van de ochtendcolleges / het begin van de middagcolleges op de Uithof beter kan worden opgevangen. Lijn 10 wordt rond die tijd minder gebruikt, dan S 418's inzetten zou geen problemen moeten veroorzaken.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Wat lijn 202 betreft is Syntus overigens ook al met een stukje voorlichting bezig: sommige ritten zijn heel druk doordat net een trein leegstroomt of omdat ze ideaal op collegetijden uit komen. Andere ritten zijn dan weer rustiger. Dus soms kan een betere spreiding van reizigers al helpen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Als daar een duidelijk patroon in zit (bijv. de eerste 202-rit vanaf Amersfoort na aankomst van de IC's uit Zwolle / Deventer rond 7.56), zou Syntus bij die drukste ritten van lijn 202 ook een voorbus kunnen laten rijden?
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Is daar geld, materieel en personeel voor?
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
De provincie verwacht in die brief, dat de beide vervoerders vanaf de zomer weer de normale (dus niet uitgediende) dienst gaan rijden. Blijkbaar komt er ruimte voor uitbreiding t.o.v. de huidige, uitgedunde dienstregeling?
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Het concept vervoersplan 2024 is hier te vinden.
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Dat lijken me prima voorstellen.
Vooral de zondagsdienst op lijn 123 (tussen Mijdrecht en Woerden) lijkt me een mooie verbetering.
Vooral de zondagsdienst op lijn 123 (tussen Mijdrecht en Woerden) lijkt me een mooie verbetering.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Er zitten inderdaad een paar goede voorstellen in. Alleen snap ik niet waarom de 106 door naar Utrecht gaat rijden in de spits als er tussen IJsselstein en Utrecht toch ander materieel in moet worden gezet. Die ritten kunnen dan toch beter onder het nummer 195 gereden worden met aansluiting op de 106?
zij/haar/hen/hun
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
We moeten het de reizigers natuurlijk niet te makkelijk maken
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Ja inderdaad snap die ook niet helemaal, heb je straks 2x lijn 106 rijden met verschillende bestemmingen en verschillend materiaal.April064 schreef: ↑di 11 apr 2023, 16:27 Er zitten inderdaad een paar goede voorstellen in. Alleen snap ik niet waarom de 106 door naar Utrecht gaat rijden in de spits als er tussen IJsselstein en Utrecht toch ander materieel in moet worden gezet. Die ritten kunnen dan toch beter onder het nummer 195 gereden worden met aansluiting op de 106?
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Hoe zit het nu met Zegveld?
In de inleiding staat al benoemd dat buurtbus 524 door gaat rijden tijdens de daluren. Verderop staat dat alle varianten niet wenselijk zijn en er nog een betere opties wordt onderzocht.
In de inleiding staat al benoemd dat buurtbus 524 door gaat rijden tijdens de daluren. Verderop staat dat alle varianten niet wenselijk zijn en er nog een betere opties wordt onderzocht.
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Ik zou voor Zegveld liever ervoor kiezen (en dat is weer net een andere variant) dat lijn 101 overgaat van Arriva ZHN naar Syntus Utrecht.
En dat deze lijn 101 ook het zuidelijke deel van lijn 123 (Woerden - Oudewater) overneemt. Dan krijg je een lijn 101 Nieuwkoop - Woerden - Oudewater, met een route van ca. 55 minuten. Die kun je in de brede spits 1x/uur laten rijden.
Daarnaast rijdt buurtbus 505 op Woerden - Oudewater. Tussen 9-14 uur is alleen de 505 wel voldoende qua capaciteit, en in de spits heb je dan het ene halfuur de 505 en het andere halfuur de 101.
En voor Zegveld kun je tussen 9-14 uur één van de volgende dingen doen:
- ofwel: een buurtbus die Zegveld aandoet
- ofwel: lijn 101 rijdt dan 1x per 1,5 uur op Woerden - Nieuwkoop
En dat deze lijn 101 ook het zuidelijke deel van lijn 123 (Woerden - Oudewater) overneemt. Dan krijg je een lijn 101 Nieuwkoop - Woerden - Oudewater, met een route van ca. 55 minuten. Die kun je in de brede spits 1x/uur laten rijden.
Daarnaast rijdt buurtbus 505 op Woerden - Oudewater. Tussen 9-14 uur is alleen de 505 wel voldoende qua capaciteit, en in de spits heb je dan het ene halfuur de 505 en het andere halfuur de 101.
En voor Zegveld kun je tussen 9-14 uur één van de volgende dingen doen:
- ofwel: een buurtbus die Zegveld aandoet
- ofwel: lijn 101 rijdt dan 1x per 1,5 uur op Woerden - Nieuwkoop
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
101 overdragen is verkend, maar Arriva heeft liever geen wijzigingen meer in het laatste jaar van hun concessie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
In de BBA-tijd heeft lijn 101 kort gereden als losse buslijn tussen Woerden en Zegveld.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Is er enig inzicht in de reizigersaantallen van lijn 101?
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Ik denk inderdaad dat extra kortere ritten op de 101 uitgevoerd door Syntus de beste optie is. Lijkt ook relatief makkelijk uit te voeren.
zij/haar/hen/hun
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Ik meen dat er in het vervoerplan ZHN 2022 iets over stond... en dat dit vrij laag was. Kwam er ongeveer op neer: teveel om lijn 101 op te heffen, maar te weinig voor Arriva om de dienstregeling te verbeteren.sirvinniei schreef: ↑wo 12 apr 2023, 13:20 Is er enig inzicht in de reizigersaantallen van lijn 101?
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Ja maar met alleen Zegvelders vul je geen bus. Alleen wanneer deze doorrijdt naar Noorden en Nieuwkoop zullen die tussenritten voldoende reizigers trekken. Met extra korte Zegveld-ritten bereik je eigenlijk niets.
Ik kan me niet voorstellen dat Arriva zo verknocht is aan hun meest onrendabele ZHN-lijn, dat ze hem niet graag kwijt willen aan Syntus.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 gasten