Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door bartjemestrom »

meeste tourchauffeurs krijgen Tour CAO met OV toeslag betaald. Echter rijden er ook genoeg chauffeurs rond die onder de MultiModaal CAO vallen. Dus nee, OV werk krijgt niet altijd OV CAO betaald
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Suus »

In de CAO Openbaar Vervoer is in artikel 4B bepaald dat onderaannemers minstens de CAO Besloten Busvervoer moeten navolgen voor OV-werk. Het lijkt mij dus waarschijnlijk dat voor de ritten die nu (tijdelijk) door onderaannemers wordt gereden de chauffeurs volgens de CAO Besloten Busvervoer worden betaald.

In de CAO OV staat in artikel 100 ook de intentie de CAO OV en Multimodaal samen te voegen tot één CAO, wat daar de status van is weet ik niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Het zijn in dit geval niet echt ritten die door een onderaannemer gereden worden, maar normale diensten van stalling Amersfoort waarvoor alleen een chauffeur van de onderaannemer wordt ingehuurd.
De bus is er bijvoorbeeld gewoon eentje van Syntus zelf en de gereden ritten kunnen per dag verschillen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door RnBn »

Het probleem is dat op dit moment touringcar chauffeurs goedkoper zijn dan uitzendkrachten omdat het uitzendbureau ook nog geld wil verdienen aan het werk dat een uitzendkracht uitvoert terwijl touringcar bedrijven met een gigantisch probleem zitten van personeel dat vaste contracturen heeft en er lang niet genoeg werkzaamheden zijn om die uren te vullen. Hierdoor lenen touringcarbedrijven hun personeel tegen kostprijs uit terwijl er bij de uitzendkrachten een percentage bovenop gaat, dus zelfs als beide volgens de zelfde CAO rijden is de touringcarchauffeur het goedkoopst. Het is in dit geval aan de OR om te eisen dat uitzendkrachten eerst ingezet worden als zij dat belangrijk vinden, dit is elders in het land wel gebeurt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Suus »

Daniel schreef: di 18 mei 2021, 16:30 Het zijn in dit geval niet echt ritten die door een onderaannemer gereden worden, maar normale diensten van stalling Amersfoort waarvoor alleen een chauffeur van de onderaannemer wordt ingehuurd.
De bus is er bijvoorbeeld gewoon eentje van Syntus zelf en de gereden ritten kunnen per dag verschillen.
Maakt niet uit. Het bedrijf waar de chauffeur in dienst is heeft de CAO Besloten Busvervoer en dat is voldoende voor de CAO OV :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sirvinniei »

Valt onder meerdere concessies, maar ik denk hier het beste:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/311135 ... -baan.html
De provincie Utrecht stopt met het onderzoeken van een nieuw station bij Loenersloot. Volgens de resultaten levert een eventuele aanleg amper voordelen op, terwijl investeringen kunnen oplopen tot 74 miljoen euro
Opvallende conclusie. In het hele artikel staat helemaal niks over de besparingen die je krijgt door een sterk versimpeld busnetwerk. Je kan 130 en 126 inkorten, stroomlijnen en efficiënt integreren met lijn 340.
Op termijn vermoed ik dat je die kosten van het station wel terugverdient.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

126 kan je er niet door inkorten, die bedient via de halte Viaduct A2 namelijk ook de nieuwbouwwijken aan de westkant van Abcoude. 120 komt daar totaal niet in de buurt namelijk.
En Bijlmer is voor reizigers in die lijn natuurlijk ook een bestemming. Daarheen rijden is aantrekkelijker dan in het zicht van de bestemming nog voor één halte op de trein te moeten overstappen.

Daarnaast rijdt de 130 in de spits 4x/uur naar Breukelen voor de overstap op de trein. Dat lukt je niet in Loenersloot want daar komt maar 2x/uur een trein naar Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gamma
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Gamma »

Daniel schreef: Dat lukt je niet in Loenersloot want daar komt maar 2x/uur een trein naar Utrecht.
Loenersloot ligt toch echt ten noorden van Breukelen. Dus ook op het traject Rotterdam - Amsterdam.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Ja, dus komen er weliswaar vier treinen per uur maar slechts twee per uur naar Utrecht zoals ik schreef ;)

De 4000 kent daarnaast ook een overstap van 7 minuten op de 7300, dus in Breukelen aansluiten op alle treinen naar Utrecht blijft gewoonweg de snelste reis opleveren. (Twee keer overstappen op een reis van Vinkeveen naar Utrecht is ook niet heel aantrekkelijk immers)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Meltrain »

Maar wie zegt dat iedereen naar Utrecht wil? ;)
(Ik weet trouwens niet hoe de tijden volgend jaar zijn.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Lijn 130 is specifiek gericht op de trein naar Utrecht (sluit nu dus ook niet aan op de trein naar Woerden) sinds zijn inkorting tot Breukelen reeds jaren geleden.

Sowieso hebben Uithoorn en Mijdrecht met lijn 123 al een directe bus naar Woerden dus ligt het voor reizigers die daarvandaan komen helemaal niet voor de hand om via Breukelen te reizen (wat een omweg is). Hetzelfde geldt voor de richting Amsterdam trouwens, waarvoor de bussen uit Uithoorn, Mijdrecht en Vinkeveen gewoon vele malen rechtstreeksere verbindingen zijn dan allerlei omwegen via een station Loenersloot.

Je hebt met de combi van lijn 130 en een trein dus simpelweg geen echte andere logische bestemmingen anders dan Utrecht (en Maarssen, maar dat gaat met dezelfde trein).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Meltrain »

Lijn 123 was ik even vergeten, al is het wel zo dat die een lagere frequentie heeft en niet op zondag rijdt, dus soms is Mijdrecht - Woerden toch sneller via Breukelen.

Dat de trein nooit een goede vervanger voor lijn 126 is op de verbinding Mijdrecht - Amsterdam, ben ik met je eens.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Maargoed, als er veel potentiële vraag zou zijn lijkt het me nog altijd goedkoper lijn 123 uit te breiden dan een heel nieuw station te bouwen en lijn 130 er naartoe om te leggen en een deel van de reizigers extra overstappen te geven.

Lijn 130 rijdt zelfs een scheve kwartiersdienst om goed op de treinen naar Utrecht die dat ook doen aan te sluiten. Dat zegt wel iets over waar de meesten heen willen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door waldo79 »

Een station in Loenersloot. Heb ik iets gemist?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Vinny »

Ja deze luchtfietserij heeft daadwerkelijk de politieke agenda gehaald...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Etienne »

Vanaf vandaag tot eind augustus moet lijn 107 tussen Oudewater en Gouda omrijden via de A12. Dit in combinatie met al langer durende werkzaamheden bij Montfoort is de dienstregeling zodanig verstoord dat vertragingen tot +20 geen uitzondering zijn.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Suus »

De echte pret komt in het najaar, als de A12 vanaf knooppunt Oudenrijn tot Nieuwerbrug voor 10 dagen wordt afgesloten.

https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/a ... -onderhoud
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door MdJ »

Nu is de afrit Nieuwerbrug (A12) ook de afrit voor Oudewater waar lijn 107 overheen rijdt. Dat deel zou dus open moeten zijn straks.

Daarnaast is de N228 ook bij Montfoort deels gestremd (enkelbaans) daar mogen lijnbussen en hulpdiensten wel langs, aldus Melvin (MELden van Verstoringen van de Infrastructuur in Nederland).

https://melvin.ndw.nu/public
Bij twijfel: gebruik beton.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Tom98 »

En toch komen we daar niet, er staan bij ons twee omleidingen in het systeem voor de 107, een daarvan betreft de N228 tussen De Meern en Montfoort waarbij alle haltes in Montfoort komen te vervallen. We rijden via de A12 en N204 vanaf Woerden via Linschoten naar de Rotonde bij tuincentrum Groenrijk, en vanuit daar verder bestaande route richting Oudewater. Ik ga het zelf overmorgen meemaken. Ben benieuwd hoeveel vertraging mij dat oplevert en wat dat betekent voor mijn rit lijn 50 die er achteraan komt :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door waldo79 »

Wanneer het verkeer op de omleidingsroute een beetje normaal doorstroomt zou de vertraging binnen de perken moeten blijven.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Tom98 »

Ik sprak gisteren een collega en hij had het over ruim +30....
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
sneltram
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sneltram »

Weet ik meteen waarom mijn 107 nu al drie keer op rij boven de +15 klokte. Zou Syntus toch iets aan moeten doen want nu is de mooie kwartiersdienst die er was tussen De Meern en Utrecht in de praktijk een onbetrouwbare halfuusdienst. Met gemiste aansluitingen op de trein tot gevolg.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door henrivanderweijden »

Iemand enig idee wanneer Syntus in Veenendaal weer de normale route over de Kerkewijk gaat rijden voor lijn 50, 87 en 280?
De Kerkewijk is al weer een week of 4 open voor verkeer maar de omleiding is er nog steeds.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Tom98 »

Het wordt daar nog een keer afgesloten, daarom is de omleiding er nog. Pas als alles helemaal klaar is wordt de route weer normaal. Als ik het me goed herinner is dat eind september.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door henrivanderweijden »

Ik heb geen idee wanneer ze verder gaan maar in september klaar lijkt me sterk. Voor de busreiziger is het misschien wel het meest duidelijk zo alleen handig is het niet: lijn 50 en 87 blijven dus station Centrum niet aandoen ...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten