Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10541
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door trolly »

Daniel schreef:Maar die aansluitgarantie is er dus alleen voor 50 naar Leersum, die rijdt alleen 's avonds ;)
Ik kende die hele garantie trouwens nog niet. Op het station is daar ook niks over te zien trouwens.
Die garantie lijkt me vooral nuttig als je de aanbesteding binnen wil slepen. Als dat eenmaal voor elkaar is hoef je demense er natuurlijk niet meer mee lastig te vallen (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1492
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door JordiBrabant »

Dan rest de vraag of dat wel een haalbare en officiële overstap is. Ik ben totaal onbekend met de plaatselijke situatie, maar op dat tijdstip is er een aansluiting van 1 minuut, wat mij wat aan de korte kant lijkt.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sirvinniei »

trolly schreef:
Daniel schreef:Maar die aansluitgarantie is er dus alleen voor 50 naar Leersum, die rijdt alleen 's avonds ;)
Ik kende die hele garantie trouwens nog niet. Op het station is daar ook niks over te zien trouwens.
Die garantie lijkt me vooral nuttig als je de aanbesteding binnen wil slepen. Als dat eenmaal voor elkaar is hoef je demense er natuurlijk niet meer mee lastig te vallen (A)
Integendeel, het is een slechte stap voor het binnenslepen van een concessie. Een rit die te laat vertrekt telt mee voor boetes voor vertraging bij bussen. Het is puur klantvriendelijkheid.
Ik heb geen onderschrift
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Post »

Dan is de concessie al binnen. Maar vooraf kun je wel beloven dat je een overstap garantie bied. Dat levert punten op.

Dat je het uiteindelijk niet doet is minder van belang.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sirvinniei »

Daniel schreef:Maar die aansluitgarantie is er dus alleen voor 50 naar Leersum, die rijdt alleen 's avonds ;)
Ik kende die hele garantie trouwens nog niet. Op het station is daar ook niks over te zien trouwens.
Volgens mij gaan alle ritten van lijn 50 "richting" Leersum ;)
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10541
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door trolly »

Post schreef:Dan is de concessie al binnen. Maar vooraf kun je wel beloven dat je een overstap garantie bied. Dat levert punten op.

Dat je het uiteindelijk niet doet is minder van belang.
:Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef:
Daniel schreef:Maar die aansluitgarantie is er dus alleen voor 50 naar Leersum, die rijdt alleen 's avonds ;)
Ik kende die hele garantie trouwens nog niet. Op het station is daar ook niks over te zien trouwens.
Volgens mij gaan alle ritten van lijn 50 "richting" Leersum ;)
Richting wel ja, maar in alle andere gevallen staat ook de eindbestemming van de lijn vermeld. Al is het document ook wat verouderd: lijn 102 naar Molenvliet zal nooit meer gaan wachten (want die bestaat niet meer, al is 't apart dat die dus 's avonds wel wachtte terwijl de toenmalige lijnen 3 en 5 dat overdag niet deden).
En lijn 80 naar Wageningen is er in Syntus-tijd nooit geweest, maargoed, die komt her en der ook nog op vertrekstaten voor. Die overigens sowieso raar zijn, want de 80 heeft op De Klomp één rit met de voetnoot dat die naar Amersfoort rijdt (wat alle andere ritten uiteraard ook doen :lol: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Durashift »

trolly schreef:
Post schreef:Dan is de concessie al binnen. Maar vooraf kun je wel beloven dat je een overstap garantie bied. Dat levert punten op.

Dat je het uiteindelijk niet doet is minder van belang.
:Y
Dan moet de opdrachtgever daar scherp op zijn. Immers, er wordt dan iets niet uitgevoerd dat wel beloofd was én meetelde voor de punten(weging).

Kortom, klacht indienen bij de provincie, lijkt mij.

Vanaf hoeveel kilometer per uur registreert het systeem status 'vertrek'?
Als dat bij heel weinig is.. dan sluit zo'n chauffeur toch ff de deuren.. draait de bus om en opent de deuren weer vlak voor het verkeerslicht?
Mag formeel ook niet natuurlijk.. maar 'voor het management' is de bus vertrokken én de passagiers kunnen toch ook nog mee. *bus*

Daarnaast, ooit uit een antwoord (ivm ditzelfde fenomeen wat ik ervoer op de 107 vanaf Putten) begrepen dat een bus 1,5 minuut later dan vertrektijd mag vertrekken zonder dat dit als 'te laat' wordt gerekend door de concessiehouder, als ik het mij goed herinner.

~~~~~
Oh ja, gisteren op de 50 in Amerongen ontdekt dat op de dienstregelingskaart de tijden van de 50 naar Veenendaal ontbrak (de v noot. :|
In Elst hing dat kaartje er wel.

Moet je zeker onder vermelding van haltenummer (abri nummer?) doorgeven aan Syntus?
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Tom98 »

Durashift schreef: Daarnaast, ooit uit een antwoord (ivm ditzelfde fenomeen wat ik ervoer op de 107 vanaf Putten) begrepen dat een bus 1,5 minuut later dan vertrektijd mag vertrekken zonder dat dit als 'te laat' wordt gerekend door de concessiehouder, als ik het mij goed herinner.
Toen ik ingewerkt werd (Twente) is mij verteld dat dit 3 minuten is en later nog collega's horen zeggen dat het in Utrecht ook 3 minuten is. Overigens weten wij (ik althans) op lang niet alle punten hoe laat de trein aankomt (en of het dus zin heeft om langer te wachten). Dat, in combinatie met de beschikbare rijtijd, maakt dat de meesten gewoon op precies de 0 vertrekken.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Durashift »

^^^Tuurlijk, het kunnen kostbare minuten zijn.
Zoals ik het bericht van henri las, kon de chauffeur de trein binnen zien komen rijden (henri zag de bus nog met de deuren open staan).
Dan nog is er het risico dat er niemand vanuit die trein met de bus mee moet.. en dat er voor nop gewacht wordt.
Blijft lastig, denk ik.

Het is nooit goed genoeg te doen voor iedere reiziger, vrees ik.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Op De Klomp kan je met enige moeite de trein wel zien aankomen ja (de bus staat met z'n deur naast het stationsgebouw, dus je moet recht vooruit kijken om 'm langs de P+R te zien komen). Alleen een korte trein vanuit Utrecht zou je kunnen missen, maar die heeft over het algemeen ook de ruimste aansluitingen.
Maar tegelijk is het voor de chauffeurs ook wel erg opletten daar op welke lijn ze nu rijden en in welke richting... Lijn 5 heeft bv. planmatig geen aansluiting op de trein uit Arnhem (ook niet zo zinvol, die reizigers stappen logischer op Ede-Wageningen over) en moet juist precies op de aankomsttijd van de trein wegrijden. Daarnaast hebben de Utrechtse bussen überhaupt geen beschikking over real-time treintijden die je eventueel op de boordcomputer zou kunnen gebruiken om een wachtopdracht te geven. De Gelderse bussen hebben dat dan weer wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door henrivanderweijden »

Lijn 83 was een gelderse bus. Heb ook nog even in de app gekeken en deze bus kwam met -3 op zijn eindpunt (station centrum) aan ...... ( op onderweg haltes wel tot + 4 dus of de drg helemaal goed is ...)
Roeland
Berichten: 2271
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Roeland »

henrivanderweijden schreef:Lijn 83 was een gelderse bus. Heb ook nog even in de app gekeken en deze bus kwam met -3 op zijn eindpunt (station centrum) aan ...... ( op onderweg haltes wel tot + 4 dus of de drg helemaal goed is ...)
Ja logisch dat-ie uiteindelijk -3 had, want als je op De klomp precies vertrekt voordat de trein aankomt, heb je de rest van je traject nagenoeg geen uitstappers meer, dus kun je bij vrijwel alle haltes gewoon doorrijden.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Tom98 »

Mwa, daar ligt het niet echt aan. Op die lijn krijg je op het laatste stukje ineens best veel tijd terug (om vertraging te compenseren) dus reed je daarvoor nog met +3 ofzo dan zie je de laatste haltes je klokje ineens steeds minder worden en meestal kom je dan iets in de min op Stat. Centrum. Meestal is de 83 ook gekoppeld aan de 85 en ik dacht dat die gelijk doorrijdt dus kan je die 3 minuten goed gebruiken voor uitstappers en instappers.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door slingermonyet »

Vanochtend wou ik met de 272 vanuit Bunschoten richting uithof maar miste t. Heb ik 76 iets na 7 genomen en bij kwerkersweg de de 202 genomen. Kom ik er8er dat ik een half uur eerder ben dan 272. Heb er nu ongeveer uur over gedaan en met 273 ander half uur. Is met 1 x overstap tog sneller.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sirvinniei »

Kwam dit nog tegen https://www.renswoude.nl/bestuur-organi ... IfW4g1q2fP
Uit navraag bij Syntus blijkt dat er dagelijks ca 100 -130 gebruikers van
het OV vanaf Scherpenzeel/Renswoude ‘doorrijden’ na de halte Veenendaal De Klomp. Dit zijn
vermoedelijk veelal scholieren die naar het CLV en het Rembrandt College in Veenendaal naar school
gaan.
Is nog best een fors aantal. Misschien kan lijn 80 beter doorrijden als lijn 50 i.p.v. naar Veenendaal oost.
Voorstel Renswoude [...]
Ten tweede willen wij voorkomen dat lijn 80/X80 stopt op De Klomp. Integendeel; net als ‘vroeger’
willen wij voorstellen dat deze verbinding juist doorrijdt na De Klomp – niet alleen naar Rhenen maar
ook naar Wageningen. Het is vreemd dat Wageningen, als kerngebied van de Foodvalley, met zijn
Universiteit en werkgelegenheid, vanuit Renswoude praktisch onbereikbaar is met het OV (1:03 uur
reistijd met 1 tot 2 overstappen, hemelsbreed ca 16 km, zie 9292ov.nl).
Mee eens, maar de bereikbaarheid van Wageningen lijkt me meer een taak van de vervoerder op de Veluwe. Klp blijft een Gelders station. Een paar snelle scholierenritten Klp - Wageningen zullen al veel goed doen. Zeker als er volgens het huidige voorgestelde vervoersplan 5 bussen per uur komen te rijden tussen Woudenberg/Renswoude en Klp. Misschien zouden Syntus Gelderland en Utrecht lijn 298 samen kunnen exploiteren en ritten doortrekken naar Wageningen (Campus)? Ontlast je meteen Ed mee.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef:Kwam dit nog tegen https://www.renswoude.nl/bestuur-organi ... IfW4g1q2fP
Uit navraag bij Syntus blijkt dat er dagelijks ca 100 -130 gebruikers van
het OV vanaf Scherpenzeel/Renswoude ‘doorrijden’ na de halte Veenendaal De Klomp. Dit zijn
vermoedelijk veelal scholieren die naar het CLV en het Rembrandt College in Veenendaal naar school
gaan.
Is nog best een fors aantal. Misschien kan lijn 80 beter doorrijden als lijn 50 i.p.v. naar Veenendaal oost.
Dat aantal lijkt fors, maar per rit zijn het er akelig weinig. En echte piekritten waarin een bus vol doorreist zijn er niet.
Voorstel Renswoude [...]
Ten tweede willen wij voorkomen dat lijn 80/X80 stopt op De Klomp. Integendeel; net als ‘vroeger’
willen wij voorstellen dat deze verbinding juist doorrijdt na De Klomp – niet alleen naar Rhenen maar
ook naar Wageningen. Het is vreemd dat Wageningen, als kerngebied van de Foodvalley, met zijn
Universiteit en werkgelegenheid, vanuit Renswoude praktisch onbereikbaar is met het OV (1:03 uur
reistijd met 1 tot 2 overstappen, hemelsbreed ca 16 km, zie 9292ov.nl).
Mee eens, maar de bereikbaarheid van Wageningen lijkt me meer een taak van de vervoerder op de Veluwe. Klp blijft een Gelders station. Een paar snelle scholierenritten Klp - Wageningen zullen al veel goed doen. Zeker als er volgens het huidige voorgestelde vervoersplan 5 bussen per uur komen te rijden tussen Woudenberg/Renswoude en Klp.
Sowieso snap ik Renswoude niet zo: van lijn 80 door laten rijden naar Wageningen wordt de reis niet heel veel sneller, daar zou je voor via de A12 moeten gaan rijden maar daarvoor is het aantal doorgaande reizigers denk ik te klein.
En praktisch onbereikbaar zijn wel heel grote woorden. Volgens die definitie zou bv. Emmen ook praktisch onbereikbaar zijn vanaf Utrecht om maar een willekeurig voorbeeld te noemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Cas »

Natuurlijk liggen Emmen en Utrecht een stuk verder uit elkaar dan Renswoude en Wageningen. De vallei-regio lijkt (voor een buitenstaander) relatief geïntegreerd, vooral rond WERV/FoodValley, terwijl het op de grens van twee concessies ligt. Nou betwijfel ik of Renswoude-Wageningen nou zo'n belangrijke relatie is, maar ik snap de opmerking over lange reistijd naar een relatief belangrijk gebied in de regio wel.
請勿靠近車門
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door umbusko »

Huh? Utrecht-Emmen? Als ik dat snel plan, zie ik dat het ongeveer 164 km is en dat je er in ongeveer 2 uur bent. Dat is 82 km/u. Hier heeft men het over 16 km/u. Dat lijkt me toch wel een verschil.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sirvinniei »

Over 18 uur verspreid is 100-130 reizigers inderdaad weinig, maar als wat de gemeente Renswoude zegt klopt en dit vooral reizigers richting de scholen in Veenendaal zijn kan dit nog best wel voor een piek zorgen. Als je lijn 50 als lijn 80 zou laten doorrijden heb je meteen ook weer buiten de spits een directe verbinding Veenendaal-Amersfoort.

De verbinding Renswoude-Wageningen gaat er weldegelijk fors op achteruit. Misschien niet puur qua reistijd, maar wel qua overstappen. De vraag is natuurlijk wel hoeveel thuiswonende universiteitsstudenten met een voorkeur voor Wageningen er in deze 2 dorpjes met minder dan 10.000 inwoners wonen.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

umbusko schreef:Huh? Utrecht-Emmen? Als ik dat snel plan, zie ik dat het ongeveer 164 km is en dat je er in ongeveer 2 uur bent. Dat is 82 km/u. Hier heeft men het over 16 km/u. Dat lijkt me toch wel een verschil.
Ik noemde gewoon een willekeurig voorbeeld van dat een overstapverbinding niet betekent dat iets onbereikbaar wordt zoals Renswoude stelt.
sirvinniei schreef:Over 18 uur verspreid is 100-130 reizigers inderdaad weinig, maar als wat de gemeente Renswoude zegt klopt en dit vooral reizigers richting de scholen in Veenendaal zijn kan dit nog best wel voor een piek zorgen.
Als dagelijks reiziger met de X80 in de scholierenspits heb ik zelden tot nooit een piek in reizigers doorgaand naar Veenendaal gezien. Die is er eigenlijk alleen als het stortregent of sneeuwt, maar daar kan je je dienstregeling niet op bouwen.
De verbinding Renswoude-Wageningen gaat er weldegelijk fors op achteruit. Misschien niet puur qua reistijd, maar wel qua overstappen. De vraag is natuurlijk wel hoeveel thuiswonende universiteitsstudenten met een voorkeur voor Wageningen er in deze 2 dorpjes met minder dan 10.000 inwoners wonen.
De snelste verbinding Renswoude - Wageningen loopt overigens in de huidige dienstregeling al per trein van De Klomp naar Ede-Wageningen. Da's grofweg een kwartier sneller dan met overstap in Rhenen.
Oftewel: die verbinding blijft gewoon bestaan met de plannen van Syntus en verslechterd niet ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door umbusko »

Daniel schreef:
umbusko schreef:Huh? Utrecht-Emmen? Als ik dat snel plan, zie ik dat het ongeveer 164 km is en dat je er in ongeveer 2 uur bent. Dat is 82 km/u. Hier heeft men het over 16 km/u. Dat lijkt me toch wel een verschil.
Ik noemde gewoon een willekeurig voorbeeld van dat een overstapverbinding niet betekent dat iets onbereikbaar wordt zoals Renswoude stelt.
Volgens mij was het punt voornamelijk dat meer dan een uur reistijd voor hemelsbreed 16 km nogal aan de lange kant is. (En dat is ook zo, kun je beter fietsen.) En dat het zonder overstap potentieel iets sneller wordt. Niet per se dat het onbereikbaar zou zijn omdat je moet overstappen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Het was de gemeente Renswoude die het praktisch onbereikbaar noemde, niet ik.
Overigens is de snelste route in 52 minuten af te leggen, dat is dus al sneller dan Renswoude stelt en bovendien blijft die route in de nieuwe dienstregeling ongewijzigd mogelijk. Dus eerlijk gezegd vind ik de kritiek gewoon gezeur voor een beperkte reizigersgroep.
De reis van 1.03 is met overstap van X80 op 50 van 3 minuten in Rhenen. Die is dus:
A) Notoir onbetrouwbaar
B) Kan sowieso niet sneller anders dan door een nieuwe rechtstreekse lijn in te leggen, maar da's iets voor Gelderland en er zal een reden zijn dat die er nog niet is

Vanmiddag even geteld trouwens: maarliefst 4 doorgaande reizigers in de X80 om 16.20 uur vanuit Veenendaal op De Klomp. Die overigens, o ironie, geen van allen naar Renswoude reisden ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Roeland
Berichten: 2271
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Roeland »

slingermonyet schreef:Vanochtend wou ik met de 272 vanuit Bunschoten richting uithof maar miste t. Heb ik 76 iets na 7 genomen en bij kwerkersweg de de 202 genomen. Kom ik er8er dat ik een half uur eerder ben dan 272. Heb er nu ongeveer uur over gedaan en met 273 ander half uur. Is met 1 x overstap tog sneller.
Ja, Bunschoten - Uithof via Amersfoort is een stuk sneller dan "rechtstreeks". Daarom rijdt de 272 ook vrijwel leeg tussen Bunschoten en Baarn (en dat stukje 272 kan dan misschien ook wel zonder bezwaar worden geschrapt?).
Roeland
Berichten: 2271
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Roeland »

sirvinniei schreef:Als je lijn 50 als lijn 80 zou laten doorrijden heb je meteen ook weer buiten de spits een directe verbinding Veenendaal-Amersfoort.
Dat doorrijden zou funest zijn voor de treinaansluitingen: beide lijnen geven op Klp aansluiting op de IC's in beide richtingen, dus beide buslijnen komen (idealiter) aan rond .06/.36 en vertrekken rond .21/.51 op Klp.
De 80 en 50 op elkaar laten doorrijden zou betekenen dat één van beide treinaansluitingen vervalt (en ook dat vertragingen op de ene lange lijn doorwerken op de andere).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten