Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Philip
Berichten: 322
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Philip »

Zie vervoerplan hierboven, pagina 29. Lijn 272 krijgt een gewijzigde route.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Ja dat weet ik, maar de halte Soesterberg West waar die gaat stoppen bestaat al. Daarvoor hoeven dus niet, zoals Durashift stelt, nieuwe haltes bestraat te worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Durashift »

Daniel schreef: za 23 apr 2022, 17:23 Welke wijk bedoel je nu in Soesterberg? Mij is niks bekend over nieuwe lijnen daar...
Frits Koolhovenweg.

https://www.google.nl/maps/@52.1211199, ... 312!8i6656

Thv waar je de gele keet ziet staan. Linkerzijde van dit streetviewbeeld is dus volgebouwd met woningen ondertussen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Zijn het geen parkeervakken? Een bus komt daar niet immers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Durashift »

^^ parkeervakken zijn er ook gemaakt. Aansluitend volgt halte met prefab elementen, zoals onderstaand voorbeeld ter illustratie.

Afbeelding

https://www.leicon.nl/products/busperron-gl/
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Etienne »

Als gevolg van werkzaamheden is vanavond en dit weekend de N212 afgesloten tussen Woerden en Wilnis. Op de website van Syntus Utrecht en in de OV-info-app is dit allemaal wel verwerkt; op de haltes onderweg 0,0 informatie. De chauffeur van lijn 123 die de laatste rit vanaf Woerden moest rijden, om 20:03 zag zich hiermee geconfronteerd en is via Breukelen omgereden en kon daardoor geen enkele tussengelegen halte bedienen. Wel werd in Breukelen de aansluiting gehaald op lijn 130 voor reizigers naar Mijdrecht.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Bijzonder dat die rit überhaupt nog rijdt, want volgens het omleidingsbericht zijn er 31 haltes vervallen (oftewel: alles van Woerden naar Mijdrecht, dus 123 rijdt simpelweg helemaal niet).
De werkzaamheden op de provinciale weg aldaar zitten op een ongelukkige plek waardoor er geen omleidingsroute mogelijk is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Meltrain »

Als de werkzaamheden alleen op de N212 plaatsvinden, kun je nog omrijden via Woerdense Verlaat, de Wilnisse Zuwe, de Bovendijk en het Molenland.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door dennistd »

Etienne schreef: vr 29 apr 2022, 21:55 Als gevolg van werkzaamheden is vanavond en dit weekend de N212 afgesloten tussen Woerden en Wilnis. Op de website van Syntus Utrecht en in de OV-info-app is dit allemaal wel verwerkt; op de haltes onderweg 0,0 informatie. De chauffeur van lijn 123 die de laatste rit vanaf Woerden moest rijden, om 20:03 zag zich hiermee geconfronteerd en is via Breukelen omgereden en kon daardoor geen enkele tussengelegen halte bedienen. Wel werd in Breukelen de aansluiting gehaald op lijn 130 voor reizigers naar Mijdrecht.
Volgens de omleidinginfo had de chauffeur er met deze rit nog gewoon langs gemogen:
De N212 vanaf 20:00 uur t/m Maandag 05.00 uur afgesloten voor al het verkeer, alleen de lijndienst mag op vrijdag tot 20.11 uur de werkzaamheden passeren na toestemming van de verkeersregelaars . LET OP: In het werkvak geldt een maximum snelheid van 30 km/h en de werkzaamheden moeten stapvoets gepasseerd worden.

Lijn 123 rijdt niet op zaterdag alternatief voor de reiziger is via utrecht / breukelen
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Durashift »

^^ als je een nukkige verkeersregelaar treft.. kan je het dus schudden.


~~~~~~~~~~~~~
Over andere nukkigheden gesproken:

Het bestuur van de Provincie Utrecht heeft ingestemd met het netwerkperspectief provinciale wegen 2040. :evil:

Concreet: vele provinciale (doorstroom)wegen worden afgewaardeerd van 80 km/h naar 60 km/h, met de bijbehorende weginrichtingsmaatregelen (drempels dus..)
(..)Het plan, genaamd ‘Netwerkperspectief provinciale wegen 2040’, draagt bij aan een zo goed mogelijke balans tussen de leefbaarheid voor mensen en dieren langs provinciale wegen, de verkeersveiligheid plus de oversteekbaarheid, en de bereikbaarheid. De maximumsnelheid op de provinciale wegen moet passen bij het type weg, en de weginrichting moet zijn afgestemd op hoe de weg wordt gebruikt.

Er kan niet slechts worden volstaan met ‘een bordje 60’. Er zijn ingrijpende aanpassingen aan de weg nodig om de lagere snelheid af te dwingen en tegelijk de grote hoeveelheden (vracht)verkeer veilig af te kunnen wikkelen. Daarom worden de aanpassingen uitgevoerd tijdens het geplande groot onderhoud aan de weg. Zo besparen we kosten, beperken we de overlast voor gebruikers en de omgeving en werken we veilig aan de weg.
Alle info:

In de Provinciale staten dient nog over dit voorstel gestemd te worden. Het idee hiervoor komt echter uit het coalitieakkoord.. dus ik verwacht weinig weerstand vanuit de staten...

https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... sverlaging


Lijn 50 gaat het zwaar krijgen, vanaf Veenendaal of Provincie grens tot aan Doorn (zover ik op de kaart gezien heb) wordt het langzamer rijden.. over enkele jaren.. Kost wel minuten aan rijtijd, denk ik?

Vreemd genoeg blijft het stuk(je) van Woudenberg naar Leusden ongemoeid.. terwijl daar best veel bomen vlak langs de rijbaan staan...
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Chrysa »

En zo gaat heel Duurzaam Veilig weer overboord. *O* :')
sneltram
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sneltram »

Ik heb laatst eens geïnformeerd wanneer Syntus weer de reguliere dienstregeling gaat rijden. Immers, vrijwel alle streekvervoerders doen dat inmiddels weer, maar bij Syntus is Corona blijkbaar zo speciaal dat het hen niet lukt om de reguliere dienst weer te rijden (die nota bene al 10% plus 2% was afgeschaald ten opzichte van pré Corona). Overvolle bussen op lijn 107 en de belachelijke verdeling met Arriva op lijn 195/295 is niet meer uit te leggen. Syntus geeft aan geen prognose te hebben. Ziekteverzuim onder chauffeurs blijft te hoog. Dan ga je toch denken of er niet meer speelt dan Corona. Waarom zouden andere vervoerders er anders geen last van hebben? Dan reken ik NS met de afgeschaalde 1000 niet mee, omdat zij landelijk ten opzichte van pré Corona inmiddels zelfs meer treinen rijden. Op de website van Syntus is inmiddels sneaky niets meer te vinden over de afschaling. En de vakantiedienst is inmiddels niet meer als zodanig te vinden. Het lijkt wel de reguliere dienst geworden. Daar zou het Rocov toch nooit mee kunnen instemmen? Prehistorische frequenties op sommige lijnen (40 minuten interval op lijn 107, terwijl dit voor Corona 8x per uur was in de spits) en overvolle bussen. Wanneer trekt er iemand bij het Rocov of de Provincie eens echt aan de bel?
Philip
Berichten: 322
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Philip »

Syntus doet hetzelfde bij de concessie IJssel-Vecht, maar daar lijkt het tot minder problemen te leiden.

Ik heb zelf een overvolle bus gemeld op lijn 205 (Harderwijk - Barneveld). Deze lijn heeft overigens geen vakantiedienstregeling. Tot mijn verbazing stelde het Rocov direct onderzoek in en kreeg ik te horen dat de bus inderdaad wederom 'goed vol' was, maar voornamelijk met scholieren. Dat er soms mensen moesten staan in de (middag)spits was onvermijdelijk.

Wellicht kan het Rocov hier ook helpen. Ik zou elke volle bus blijven melden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

sneltram schreef: zo 01 mei 2022, 11:48Immers, vrijwel alle streekvervoerders doen dat inmiddels weer, maar bij Syntus is Corona blijkbaar zo speciaal dat het hen niet lukt om de reguliere dienst weer te rijden (die nota bene al 10% plus 2% was afgeschaald ten opzichte van pré Corona).
Het gaat om de Utrechtse variant... U-OV heeft er ook last van ;)
Dan ga je toch denken of er niet meer speelt dan Corona. Waarom zouden andere vervoerders er anders geen last van hebben?
Ja, het verlate griepseizoen. Heeft Arriva trouwens ook last van, zie de afschalingen in de treindienst in het noorden.
En de vakantiedienst is inmiddels niet meer als zodanig te vinden. Het lijkt wel de reguliere dienst geworden.
Het nieuwsbericht staat er nog wel, maar het probleem is dat de website van Syntus hetzelfde toont als wat ze naar de reisinfo-apps sturen. En aangezien die de juiste dienstregeling tonen, kan je dus daar niet meer bladeren tussen normale en vakantiedienst.
De reguliere dienstregeling staat overigens nog wel in de lijnfolders.
Daar zou het Rocov toch nooit mee kunnen instemmen?
Het probleem is dat veel van dit soort afschalingen nooit een formele adviesaanvraag hebben gekend. En het vervoerplanproces is voor 2023 ook voor het eerst pas weer normaal.
Prehistorische frequenties op sommige lijnen (40 minuten interval op lijn 107, terwijl dit voor Corona 8x per uur was in de spits) en overvolle bussen.
Een 40-minuten interval? Geen 30?
Wanneer trekt er iemand bij het Rocov of de Provincie eens echt aan de bel?
Het probleem is dat veel problemen onzichtbaar blijven, maar er is zeker wel aandacht voor. Sowieso voor het weer rijden van nachtlijnen bijvoorbeeld, maar ook capaciteitsproblemen. Echter heb ik lijn 107 daar nog niet bij langs zien komen: vooral 76 en 202 vallen momenteel op, maar aan de oostkant van de provincie zitten sowieso weinig lijnen die in de vakanties heel veel minder rijden dan daarbuiten (doordeweeks eigenlijk alleen 82, maar die is nog niet overvol)

Maar zonder klachten of concrete meldingen (met tijd en richting, desnoods een foto) is dit lastig in het ROCOV aan de orde te stellen. Ik kan het wel melden, maar als er 0 klachten over binnenkomen dan gaat dat weinig effect hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sneltram
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sneltram »

Dank voor de reactie.
Daniel schreef: zo 01 mei 2022, 14:05 Een 40-minuten interval? Geen 30?
Klopt. Het is in principe 30, maar precies rond 7:30 verspringt er e.e.a. waardoor er bijna 45 minuten tussen zit. Echt op het allerdrukste moment van de dag. Dit is de rit die om 8:08 op Utrecht CS aankomt. Vanaf De Meern heb je geluk als je nog mee kan. Vanaf Kanaleneiland meestal ondoenlijk. Soms filmt de chauffeur 'sorry bus is vol', maar soms wordt ook gewoon simpelweg doorgereden als er niemand uit hoeft (met name halte Koningin Wilhelminalaan). De rest van de dag wordt een kwartiersdienst gevormd met lijn 102 tussen De Meern en Utrecht, maar de halfuursdienst van lijn 102 is tussen 7 en 8 uur een 35-minutendienst. Dus de 102 en 107 rijden in de vakantiedienst achter elkaar aan, met een enorm gat er tussen.

's Avonds is het ook lullig. Lijn 102 en 107 rijden in de normale dienstregeling allebei ieder half uur, ongeveer een kwartier na elkaar tussen Utrecht en De Meern. Echter, in de vakantiedienstregeling gaat lijn 107 al vanaf 20 uur een uursdienst rijden i.p.v. 24 uur. Als je pech hebt, sta je dus dubbele tijd te wachten. Ter indicatie: de trein uit Amsterdam Zuid komt om .18 aan op Utrecht Centraal (die rijdt 's avonds ieder half uur i.p.v. iedere 10/15 minuten). Lijn 102 vertrekt om .19. Die overstap red je niet (het lukt me soms met hard rennen, maar precies lijn 102 vertrekt vanaf de verste halte). Lijn 107 vertrekt dan normaalgesproken om .33, maar die rijdt al sinds januari niet. Dus je hebt concreet de volgende lijn 102 van .49. Zuur om 31 minuten te moeten wachten.
Daniel schreef: zo 01 mei 2022, 14:05 Het probleem is dat veel problemen onzichtbaar blijven, maar er is zeker wel aandacht voor. Sowieso voor het weer rijden van nachtlijnen bijvoorbeeld, maar ook capaciteitsproblemen.
Ik vul regelmatig een klachtenformulier in. Ken ook anderen die dat doen, maar we krijgen meestal tegelijk antwoord met telkens de strekking 'wat vervelend, we hebben chauffeurstekort, we hebben nog geen indicatie van hoelang het gaat duren, we geven de meldingen door aan de planners'.
Philip
Berichten: 322
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Philip »

Ik zou het melden bij het ROCOV op vollebussen.nl. De vervoerder zelf doet meestal niets met klachten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Even voor de duidelijkheid: dat meldpunt is van Rover, niet van het ROCOV. Je kunt het daar wel melden, maar dan maak je alsnog een omweg via een lokale afdeling waarschijnlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Philip
Berichten: 322
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Philip »

Ok, dank je. Ik kreeg een reactie van het ROCOV, vandaar.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Meltrain »

sneltram schreef: zo 01 mei 2022, 16:41 's Avonds is het ook lullig. Lijn 102 en 107 rijden in de normale dienstregeling allebei ieder half uur, ongeveer een kwartier na elkaar tussen Utrecht en De Meern. Echter, in de vakantiedienstregeling gaat lijn 107 al vanaf 20 uur een uursdienst rijden i.p.v. 24 uur. Als je pech hebt, sta je dus dubbele tijd te wachten. Ter indicatie: de trein uit Amsterdam Zuid komt om .18 aan op Utrecht Centraal (die rijdt 's avonds ieder half uur i.p.v. iedere 10/15 minuten). Lijn 102 vertrekt om .19. Die overstap red je niet (het lukt me soms met hard rennen, maar precies lijn 102 vertrekt vanaf de verste halte). Lijn 107 vertrekt dan normaalgesproken om .33, maar die rijdt al sinds januari niet. Dus je hebt concreet de volgende lijn 102 van .49. Zuur om 31 minuten te moeten wachten.
Maar precies een half uur later gaat het dus wel goed? :)
Is richting De Meern lijn 28 trouwens geen optie?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
sneltram
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sneltram »

Klopt, een half uur later heb je inderdaad wel een kwartiersdienst. Het is 14-16-30.

Afhankelijk van waar je naartoe moet, kan lijn 28 een optie zijn. Echter, voor Rijnvliet, Strijkviertel en sommige zuidelijke en oostelijke delen van De Meern wordt de spoeling dun.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door henrivanderweijden »

Philip schreef: zo 01 mei 2022, 12:01 Syntus doet hetzelfde bij de concessie IJssel-Vecht, maar daar lijkt het tot minder problemen te leiden.

Ik heb zelf een overvolle bus gemeld op lijn 205 (Harderwijk - Barneveld). Deze lijn heeft overigens geen vakantiedienstregeling. Tot mijn verbazing stelde het Rocov direct onderzoek in en kreeg ik te horen dat de bus inderdaad wederom 'goed vol' was, maar voornamelijk met scholieren. Dat er soms mensen moesten staan in de (middag)spits was onvermijdelijk.

Wellicht kan het Rocov hier ook helpen. Ik zou elke volle bus blijven melden.
Keolis Gelderland/Syntus Utrecht rijdt ook nog steeds een beperkte dienst op lijn 85 Ede - Veenendaal vv.
Thijsjuh
Berichten: 45
Lid geworden op: di 23 jun 2020, 14:33

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Thijsjuh »

sneltram schreef: zo 01 mei 2022, 11:48 Ik heb laatst eens geïnformeerd wanneer Syntus weer de reguliere dienstregeling gaat rijden. Immers, vrijwel alle streekvervoerders doen dat inmiddels weer, maar bij Syntus is Corona blijkbaar zo speciaal dat het hen niet lukt om de reguliere dienst weer te rijden (die nota bene al 10% plus 2% was afgeschaald ten opzichte van pré Corona).
Toch ook even de behoefte om als vervoerkundige van Keolis hierop te reageren, misschien is het dan ook weer wat duidelijker... Bijna alle vervoerders hebben hier in meerdere of mindere maten last van. Arriva gaat afschalen in Limburg, U-OV rijdt ook aangepast, Transdev in Gooi/Vecht idem, Keolis in Almere vallen ritten uit, ik kan nog wel even doorgaan. Het klopt in mijn ogen wél dat op dit moment dat de (negatieve) gevolgen hiervan bovengemiddeld naar voren komen bij Syntus Utrecht o.a. in Bunschoten zoals Daniël al aangaf. Daar zijn véél collega's hard mee bezig, alleen de "makkelijke" oplossing is er nog niet... :X

Dat er zo weinig chauffeurs zijn heeft overigens niet alleen te maken met corona. Ook de krapte op de arbeidsmarkt (kijkt naar Schiphol), uitgestelde operaties, griep en überhaupt al tekorten aan chauffeurs spelen hier zeker mee.
sneltram
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sneltram »

Is het een optie om een 'geoptimaliseerde vakantiedienst' te introduceren? Denk aan een betere verdeling op lijn 295 tussen Arriva en Syntus, het oplossen van het gat van 40 minuten op lijn 107 in de ochtendspits en een latere terugschaling naar uurdienst in de avond. Wellicht dat je met eenzelfde aantal diensten toch iets creatiefs kan bedenken. Ik kan me voorstellen dat je in januari uit nood teruggrijpt op de standaard vakantiedienst. Je hebt daar immers alle dienstpakketjes kant-en-klaar liggen. Maar na vier maanden moet je toch wel een optimalisatie kunnen uitvoeren lijkt me.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Er rijden al diverse lijnen weer de normale dienstregeling middels extra ritten hè, alleen nou net weer in iets mindere mate aan de westkant van de provincie.
Nou krijg ik ook wel de indruk dat aan de oostkant de problemen plaatselijk nog uitvergroot worden: vooral rond Amersfoort is er de laatste tijd nog uitval bovenop de vakantiedienst, waardoor al drukke lijnen nog vollere ritten krijgen. Maar stel je voor dat er nu een normale dienstregeling was gereden, dat was dan helemaal een puinzooi geworden.

(En ja, de Rover-delegatie binnen het ROCOV heeft daar zeker ook een mening over. Het is gewoon niet ideaal momenteel).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sneltram
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sneltram »

Correct, de pijn is op sommige plekken veel groter dan elders. Ik denk dat communicatie ook een rol speelt of juist het gebrek er aan. Op de website van Syntus is er niets meer over de uitdunning te vinden. Daar iets meer uitleg geven zou al helpen. Ook bijvoorbeeld door zelf aan te geven waar ze als eerste verbeteringen willen aanbrengen, wat ze er aan doen en wat ze overwegen (langere diensten, meer inhuur, enzovoorts) of wat juist niet kan. Kortom: laat zien aan je reiziger dat je er alles aan doet en waarom dingen niet kunnen. In 2022 kom je niet meer weg met niet communiceren.

Edit: diezelfde kritiek heb ik overigens ook op mijn eigen werkgever. De 1000 rijdt nu niet. Er wordt achter de schermen vanalles doorgerekend: van het schrappen van treinseries elders tot het rijden van een soort onregelmatige uursdienst. Als je dat nu eens communiceert naar de reiziger, krijgt die in ieder geval het gevoel dat het niet alleen bezuiniging en onwil is. Maar dat binnen-buiten-denken zit er nog niet echt in. Slechte zaak voor je reputatie. Je hebt het publiek niet echt mee bij de volgende staking of grote storing.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 43 gasten