Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door nvdw »

De 258 blijft rijden; hij staat in het vervoerplan van U-OV.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Maxim »

Daniel schreef: do 12 nov 2020, 21:08 @Maxim: Ik neem aan dat hier ergens iets ontbreekt, want het lijkt me wat apart om alleen zaterdag- en zondagavond via het Borneoplein te rijden met lijn 9 als lijn 19 er tegelijk de gehele weekenddag vervalt?
Dat is inderdaad wat onhandig omschreven. Lijn 9 gaat dat de hele zaterdag en zondag doen. Wat betreft afstemming 82/280 tussen Woudenberg en Amersfoort: ik heb mijn best gedaan maar het lukt niet altijd om het goed over het uur te verdelen. Lijn 280 moet in Rhenen aansluiten op lijn 50 van/naar Wageningen en lijn 82 sluit in Doorn aan op lijn 56 van/naar Wijk. Dan heb je in Woudenberg dus niet zo veel te kiezen als het om het patroon gaat.
Roeland schreef: vr 13 nov 2020, 09:49 Uit het vervoerplan blijkt, dat relatief veel doorgaande ritten op lijn 50 op station Driebergen 5 min. stilstaan, vanwege de verschillende frequenties ten oosten en westen van Driebergen.
Is het dan niet beter om lijn 50 tussen Driebergen en Amerongen een 10-20-freqeuntie te rijden?
Ja en nee, voor de treinaansluiting misschien wel, maar dat is natuurlijk niet voor iedere reiziger. Een strakke kwartierdienst is wel beter te onthouden en meer voorspelbaar. Het betreft ook alleen de daluren en de zaterdag, waarbij twee bussen per uur iets langer stil staan. Dat is bijvoorbeeld al minder dan in de vorige dienstregeling.
Roeland schreef: vr 13 nov 2020, 09:45 Opvallend aspect: vooraf leken de geruchten erop te wijzen, dat het aantal ritten op de Amersfoortse USP-lijnen (201 t/m 206) zou afnemen als gevolg van de corona-ontwikkelingen.
Maar uit het vervoerplan wijst juist op een toename: het lijkt erop dat het aantal ritten op de vernieuwde lijnen 202 en 203 juist toeneemt t.o.v. de oude 201 t/m 206-lijnen.
Het is uiteindelijk wel een kleine afname, maar ook het niet meer "dubbel" rijden over USP met lijn 202 en 33 scheelt een flink aantal dienstregelinguren. Daarnaast gaat lijn 34 ook minder rijden, dat moet er wel bij worden opgeteld (want maakt uiteindelijk onderdeel uit van de lijnenruil met Qbuzz).
Roeland schreef: vr 13 nov 2020, 09:45 De frequentie (op werkdagen) van het 202-traject Vianen - Amersfoort Station lijkt overeen te komen met die van het Station - Nieuwland-traject van lijn 2-202. Maar toch lijken niet alle 202-ritten door te rijden. Wat ik daarbij niet helemaal begrijp: waarom rijden niet (vrijwel) alle Nieuwlandse ritten als lijn 202 rechtstreeks naar USP en Vianen?
Dan zou je allemaal USP-15m bussen in willen zetten op dit traject van lijn 2, dat is wat onnodig en duur, als we al zoveel lange bussen zouden hebben :)
CamilleKreemers schreef: do 12 nov 2020, 23:50 Allereerst bedankt Maxim voor je uitleg en steun in het kijken naar onze wilde ideeen. Ik hoop dat je nieuwe werkgever enorm blij met je zal worden.
Graag gedaan! Regelmatig zijn jullie ideeën verwerkt in de vervoerplannen :Y
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door SuperGhost »

Is een 15m-bus nu echt zoveel duurder om te rijden dan een 'reguliere' bus? Zoveel zou dat toch niet uit moeten maken, of is het meer de beeldvorming, omdat een 15m-bus leger lijkt bij een gelijk passagiersaantal?
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Maxim »

Dat, en de 15m bussen rijden bij onze bijhuurpartner Pouw, we kunnen niet zomaar een aanzienlijk deel van het werk daarheen schuiven zonder dat dit grote gevolgen heeft, zowel financieel als bijvoorbeeld qua personeel ;)
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door SuperGhost »

Wellicht een mooi puntje voor een volgende concessie waar inschrijvers op kunnen scoren.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Meltrain »

Maxim schreef: vr 13 nov 2020, 12:00
Roeland schreef: vr 13 nov 2020, 09:49 Uit het vervoerplan blijkt, dat relatief veel doorgaande ritten op lijn 50 op station Driebergen 5 min. stilstaan, vanwege de verschillende frequenties ten oosten en westen van Driebergen.
Is het dan niet beter om lijn 50 tussen Driebergen en Amerongen een 10-20-freqeuntie te rijden?
Ja en nee, voor de treinaansluiting misschien wel, maar dat is natuurlijk niet voor iedere reiziger. Een strakke kwartierdienst is wel beter te onthouden en meer voorspelbaar. Het betreft ook alleen de daluren en de zaterdag, waarbij twee bussen per uur iets langer stil staan. Dat is bijvoorbeeld al minder dan in de vorige dienstregeling.
Die paar keer dat ik met lijn 50 gereisd heb, zag ik wel een grote "breuk" bij station Driebergen-Zeist. Er waren maar weinig reizigers die over het station heen reisden.
Ik denk dus dat de meeste reizigers vanuit het oostelijk deel wel overstappen op de trein, dus als de treinaansluitingen verbeterd kunnen worden, heeft dat een positief effect.
Maxim schreef: vr 13 nov 2020, 12:00
CamilleKreemers schreef: do 12 nov 2020, 23:50 Allereerst bedankt Maxim voor je uitleg en steun in het kijken naar onze wilde ideeen. Ik hoop dat je nieuwe werkgever enorm blij met je zal worden.
Graag gedaan! Regelmatig zijn jullie ideeën verwerkt in de vervoerplannen :Y
Ja, je uitleg wordt zeer gewaardeerd. :D
Maar ga je van werkgever veranderen? :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef: zo 15 nov 2020, 10:34Die paar keer dat ik met lijn 50 gereisd heb, zag ik wel een grote "breuk" bij station Driebergen-Zeist. Er waren maar weinig reizigers die over het station heen reisden.
Ik denk dus dat de meeste reizigers vanuit het oostelijk deel wel overstappen op de trein, dus als de treinaansluitingen verbeterd kunnen worden, heeft dat een positief effect.
Aangezien op lijn 50 juist de spitsverdichtingen vervallen zijn de ritten die vanuit het oosten aankomen allemaal doorgaande ritten uit Veenendaal en Wageningen. Die lijnen hebben daar uiteraard ook aansluitingen, zoals op de trein in Rhenen en De Klomp, waarvoor kennelijk de huidige tijdsligging goed voldoet. Daar moet je natuurlijk ook wel aan denken bovenop dat de regelmaat voor de reiziger ook prettiger is dan een 10/20 interval, de aansluitingen op Driebergen-Zeist zijn wat dat betreft zeker niet allesbepalend meer op lijn 50.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Maxim »

SuperGhost schreef: za 14 nov 2020, 23:01 Wellicht een mooi puntje voor een volgende concessie waar inschrijvers op kunnen scoren.
Ja, al vraag ik me wel af of je dat nu moet doen. Vertraging tussen Vianen en Utrecht neem je dan de hele dag (en niet alleen met wat spitsritten misschien) mee tot in Nieuwland. Kun je natuurlijk oplossen met buffertijd, maar of dat het waard is weet ik niet, want dan ben je in een onverstoorde situatie ook langer onderweg...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Syntus Utrecht heeft een nieuwe actie: Spot de E-bus.
Maar zouden ze ook door hebben dat ze deelnemen momenteel wat lastiger hebben gemaakt omdat een deel van de Utrechtse BYD's als instructiebus in IJssel-Vecht rondrijdt... :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Kennelijk valt 10 maanden nog binnen "een aantal maanden" :')
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door dennistd »

Vanwege corona is deze actie later gestart dan gepland, aangezien het voeren van campagnes eerder dit jaar niet passend was.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Durashift »

Daniel schreef: ma 23 nov 2020, 19:53 Syntus Utrecht heeft een nieuwe actie: Spot de E-bus.
Maar zouden ze ook door hebben dat (..)
Zou de redactie / PR / Marketing afdeling ook door hebben dat het vijfde woord in de (intro) tekst ontbreekt?

:cry: :roll:
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door dennistd »

Dat is ook onderdeel van de wedstrijd. Raad welk woord er ontbreekt en je maakt kans op een extra prijs. Enkele mogelijkheden:
- fietst
- picknickt
- knippert
- snoept
- hockeyt
- telefoneert
- toetert
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Maxim »

Ik heb geen idee waar jullie het over hebben, volgens mij mist er niets in die zin.

(Thx voor de oplettendheid, het is aangepast :mrgreen: )
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Volgens OVinfo gaat de nieuwe 202 niet via Amf rijden, maar volgens de huidige route. Is dit een fout of gaat de route niet gewijzigd worden?
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Maxim »

Vergis je je misschien in de ingangsdatum? Ik zie op OVinfo bussen tot 3 januari, daarna wijzigt het pas. Ik denk dat die gegevens in december online zullen komen.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Oeps :@ Het is nogal verwarrend omdat alle lijnen er nu twee keer in staan. :p
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door cassie127 »

In Amersfoort gaat de drukknop bij de Eemgaarde morgen in gebruik worden genomen https://twitter.com/SyntusUtrecht/statu ... 9838538762
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door ovVeluwe »

Die drukknop is overigens een oude cico die op een ZHO station heeft gestaan. Leuk om hem zo weer te hergebruiken.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Globetrotter »

Even een klein uitstapje. In het vervoerplan voor 2021 wordt gesproken over het in gesprek gaan met Goudappel over de pendelbus die nu nog vanaf station Amersfoort naar Goudapppel op en neer pendelt. Weet iemand door welk bedrijf en met welke bus deze pendeldienst gereden wordt?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Je bedoelt DHV/ Royal Haskoning? Die wordt door Besseling met een S 415 GT-HD gereden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Ik zie net dat op de site van Syntus Utrecht inmiddels de lijnfolders staan voor de nieuwe dienstregeling per 3 januari 2021. De dienstregelingsmodule op de site is momenteel stuk, die zullen ze nu wel aan het updaten zijn.

Wat me in negatieve zin opvalt is de bundel over de Arnhemseweg in Leusden: de combi van lijn 82 en 280 heeft verre van de kwartiersdienst waar het vervoerplan het nog over had. Het interval varieert nogal over de dag, maar kom vanalles tegen van een 10/20 interval (da's nog heel behoorlijk) tot een 1/29 interval (daar rijdt toch minstens één bus vrij zinloos rond lijkt me). Op de 280 is er trouwens ook een aparte rit die een kwartier na de voorgaande uit Amersfoort vertrekt, maar een aankomsttijd in Rhenen heeft die precies in een halfuursdienst ligt met de voorgaande.
Met lijn 80 erbij rijdt de boel trouwens nog meer op een kluitje en zijn er in de ochtendspits momenten waarop 80 en 82 gelijktijdig uit Amersfoort vertrekken met de 280 er 10 minuten achteraan, waarbij de aankomst in Woudenberg drie ritten binnen een kwartier kent gevolg door een kwartier niks.
Aansluitingen zijn ook precies verkeerdom zo lijkt het: de 82 naar Doorn sluit aan op de 80 naar De Klomp, terwijl zo'n beetje alle haltes op de 82 op loopafstand van een halte van lijn 80 liggen. 80 daarentegen heeft juist ook haltes die niet op loopafstand van lijn 82 liggen, maar voor een overstap van 80 op 82 mag je een half uur wachten.

De beide Science Park lijnen 202 en 203 blijven trouwens samen 12x/uur van Amersfoort naar het Science Park rijden (al hebben ze geen gemeenschappelijke haltes meer), wat gezien de huidige vraag best erg vaak lijkt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Durashift »

cassie127 schreef: ma 30 nov 2020, 10:35 In Amersfoort gaat de drukknop bij de Eemgaarde morgen in gebruik worden genomen https://twitter.com/SyntusUtrecht/statu ... 9838538762
Jammer dat Syntus niet inhoudelijk reageert op de reacties van de blinde vragenstellers.
Die knop zat toch al een tijdje in testfase?

Heeft Syntus een groep reizigers over het hoofd gezien bij die halte? (waarvan vermoedt kon worden dat die daar regelmatig gebruik van maken..).
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Maxim »

Daniel schreef: do 10 dec 2020, 20:38 Wat me in negatieve zin opvalt is de bundel over de Arnhemseweg in Leusden: de combi van lijn 82 en 280 heeft verre van de kwartiersdienst waar het vervoerplan het nog over had. (...)
Volgens mij had ik het ergens al geschreven, er is dus zo veel mogelijk geprobeerd te spreiden. Maar:
- Lijn 80 sluit natuurlijk aan op Veenendaal-De Klomp
- Lijn 82 sluit in Doorn aan op lijn 56 van/naar Wijk. De tijden van lijn 56 zijn hier het uitgangspunt.
- Lijn 280 sluit in Rhenen aan op lijn 50 van/naar Wageningen. Ook hier zijn de tijden van lijn 50 het uitgangspunt.

Oftewel, de keuzes voor de aansluitingen zorgen ervoor dat je op het stukje Woudenberg-Amersfoort niet zo mooi kunt spreiden als je zou willen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Aan de ene kant logisch, maar het 1/29 interval wat ik tegen kwam is wel heel slecht, da's nu nog beter verspreid.
Ik vraag me trouwens wel af wat precies de meerwaarde van een aansluiting van 82 op 56? Zijn er echt zoveel reizigers van Woudenberg en Maarn naar Wijk bij Duurstede? (De 56 komt immers zelf ook al uit Amersfoort)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten