Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Hoe doe je dit Cassie??
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Het staat onder vervoerders onder het zoekveld. ;)
StefanRijnhoutjes
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Ik heb alleen de keuze uit voertuigen, haltes en ovfiets locaties, maar ik heb net gebrobeerd met Chrome en daar staat het wel bij dus ga dan wel gebruiken iedereen bedankt voor zijn hulp
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Meltrain »

Vanaf 3 januari zijn er twee buslijnen vanaf Amersfoort Centraal naar het USP: lijn 34 van U-OV en lijn 202 van Syntus.
Doordeweeks is dat wel nodig, maar is dat in het weekend ook zo? Door de verschillende reistijden en frequenties is er ook geen goede afstemming mogelijk.
De huidige bediening, waarbij lijn 201 voor een rechtstreekse verbinding tussen het centrum van Amersfoort en het USP zorgt, vind ik dan logischer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Globetrotter »

Ik denk dat er toch een verschil in functie is tussen lijn 34 en 202. Lijn 202 rijdt bijna non- stop tussen station Amersfoort Centraal en USP en lijn 34 rijdt vanaf 4 januari door Soesterberg, Huis ter Heide en Zeist. Lijn 34 is dus niet alleen een verbinding tussen Amersfoort en USP, maar ook tussen alle plaatsen waar hij nog meer stopt onderling en het USP.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Exact, dat is het verschil. Lijn 34 wordt vanaf januari de ontsluitende lijn tussen Amersfoort en Zeist (samen met de 56), de 202 juist de sneldienst.

De huidige lijn 201 heeft daarnaast ook niet als doel om het centrum van Amersfoort met het USP te verbinden, maar juist om een verbinding te bieden naar het USP in aansluiting op de stadslijnen (omdat er te weinig vraag is voor een doorgaande verbinding naar de wijken).
Die avond- en weekendbediening opnemen in de HOV-lijn die de 202 uiteindelijk moet worden is daarmee alleen maar logisch. Daarnaast maakt dat het overstappen een stuk makkelijker omdat dat voortaan op het station kan. Lijn 201 rijdt nu nog dezelfde route als de andere USP-lijnen via de Leusderweg, maar dat is ook vooral omdat het logisch is in het totaalplaatje (wat komend jaar dus anders is). Voor de overstaps is de huidige lijn 201 namelijk eigenlijk helemaal niet handig: je moet vanuit een deel van de wijken bij het Eemplein overstappen (een halte met weinig voorzieningen) en voor de rest van de wijken bij halte Centrum de Stadsring oversteken.
Op het station overstappen is dan gewoon vele malen praktischer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Meltrain »

Ik snap dat lijn 34 een andere functie heeft dan lijn 202 en uit het bovenstaande begrijp ik nu ook de voordelen van 202 t.o.v. lijn 201, maar is het wel nodig on in het weekend een sneldienst tussen Amersfoort en het USP te hebben? De reizigers kunnen immers ook met de (langzamere) lijn 34 mee.
Kunnen die DRU's niet beter op een andere manier ingezet worden? Bijvoorbeeld door lijn 34 ook 's avonds te laten rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

's Avonds biedt de 56 al genoeg capaciteit op de ontsluitende verbinding. De sneldienst is er eerst als 201 en straks dus als 202 speciaal voor wie in de ziekenhuizen op het USP werkt, maar ook omdat er steeds meer mensen op het USP wonen die weleens ergens heen willen (of van een station naar huis).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door SuperGhost »

Is die lijn (Nu 201 straks 202) dan echt zo druk? Anders ben ik het met Meltrain eens dat het dan weggegooide DRU's zijn. Immers: als je toch al op het station in Amersfoort bent, dan is reizen via Bilthoven en lijn 31 niet zo gek veel langer (22 minuten via lijn 202, 25 minuten via Bilthoven). En de route via Bilthoven is ook beschikbaar vanaf de andere Amersfoortse stations (Schothorst en Vathorst), dus een deel van de mensen die eerst via voortransport naar het CS zouden moeten en via of vlakbij deze stations wonen, kunnen zelfs sneller af zijn door van die stations gebruik te maken.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door CamilleKreemers »

als je de trein pakt, ben je een NS-abbonement nodig. Vanuit Amersfoort via Syntus ben je alleen een Syntus abbonement nodig (dus goedkoper uit).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Via Bilthoven reizen kan helemaal niet op de tijden dat de 201 rijdt, dan rijdt de 31 namelijk niet.
De 201 is nooit heel druk geweest, maar hij rijdt ook pas sinds dit corona-jaar dus dat zegt vrij weinig. Ze zullen 'm vast ook niet zomaar geïntroduceerd hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Meltrain »

Ik vind het ook logisch dat er in het weekend een rechtstreekse verbinding tussen Amersfoort en het USP is, maar ik vind het niet zo logisch dat dan zowel lijn 34 als 202 rijdt.
Lijn 34 en 201 zijn overigens op hetzelfde moment geïntroduceerd, dus er zal inderdaad wel een vraag zijn, maar het is niet bekend is of er ook voldoende vraag is voor twee lijnen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Lijn 34 is alleen een nieuwe verbinding tussen Zeist en Westraven, tussen Amersfoort en Zeist is het de 1 op 1 vervanging voor lijn 52 geweest. Zelfs de bedieningsperiode is daarbij net zo beperkt gebleven met geen ritten na 19.30 uur en op zondag pas vanaf 10.00 uur.
De 201 rijdt veel langer door.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Vanaf maandag rijden de buurtbussen weer.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Milco »

Ik zie dat lijn 123 nu een halte “Carpoolplaats A12” in Waarder heeft. Al lijkt het niet permanent, want de halte staat vooralsnog nog maar tot halverwege juli in de ovinfo-app.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Halverwege juli lijkt verdacht veel op aanvang zomerdienstregeling. Aangezien er in de provincie Utrecht sprake geweest is van een kleine bijstelling vanaf de zomer indien er in het vierde kwartaal geen transitievergoeding zou komen (en pas net bekend is dat die wel komt) is er waarschijnlijk gewoon pas tot de zomer een dienstregeling vastgesteld.
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door slingermonyet »

Ik zie trouwens vaak dat lijn 8 richting schuilenburg via oude route juliettestraat en niet via Amerena.
De weg bij amerena is alang klaar.
Reiziger die halte jullietestraat moeten hebben moeten hele rondje maken omdat er maar enkel halte staat.
Thijsjuh
Berichten: 45
Lid geworden op: di 23 jun 2020, 14:33

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Thijsjuh »

Lijn 8 rijdt nog een omleiding omdat de weg zodanig is aangelegd dat we de bocht nog niet zonder schades kunnen maken. Staat ook in de omleidingen...
Laatst gewijzigd door Tom024 op do 13 mei 2021, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Al zijn dan ook weer niet alle chauffeurs het daarmee eens: die rijden incidenteel doodleuk via de Amerena ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door dennistd »

Er staat bij "nogmaals verlengt op verzoek gemeente Amersfoort". Het zal dus wel mogelijk zijn maar misschien wordt er een stuk stoep kapotgereden of zo?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Er zit in de middenberm aldaar een verhoogd plantsoen met betonnen rand waarop nog altijd strepen rode verf zitten van de korte tijd dat lijn 8 er langs gereden heeft.
Maar er zijn dus ook chauffeurs die wel weten hoe de bocht te nemen en er is zelfs een bus geweest die middels een rondje over De Velduil de bocht heeft weten te nemen.

Maar eigenwijs omleidingen negeren lijkt typisch iets voor Amersfoortse chauffeurs, zelfs als je daardoor reizigers op een noodhalte doodleuk voorbij rijdt.
Sinds 3 januari staat de teller overigens ook op slechts één lijn 9 die daadwerkelijk het avond-/weekendrondje over het Borneoplein gemaakt heeft. Ook zo'n gevalletje eigenwijsheid.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Tom98 »

HAHAHA dat zal ik dan wel geweest zijn want ik heb die nieuwe route van lijn 9 welgeteld 1 keer gehad _O-
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Nee jij was het niet, of althans, niet die keer want dan zou ik je op de foto hebben ;)
Betreft dus overigens het aantal keren dat ik zelf 'm daar de geplande route heb zien rijden. En genoeg pogingen daartoe gedaan, probeer nog altijd een plaatje van lijn 9 op dat rondje voor elkaar te krijgen.

Zal ooit wel lukken... Met de 206 in Liendert lukte het uiteindelijk in de laatste maand dat 'ie reed, want ook Pouw had er nogal eens een handje van de route niet volledig te rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Maxim »

Tsja je hebt daar natuurlijk mooi overzicht op de halte en de omgeving, dus als er niemand in of uit moet doe je iedereen een plezier als je er niet langs rijdt... ik snap de keuze wel! :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

De halte zie je mooi ja, maar of er nog iemand op het laatste moment aan komt lopen (niet onwaarschijnlijk met de enorme loopafstanden die daar ontstaan zijn) niet. Zeker omdat je tegelijk ook nog de weg in de gaten moet houden om niet een fietser plat te rijden in het geval dat er toch afgeslagen moet worden. (En ook te vroeg rijdende bussen het rondje doorgaans overslaan)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 55 gasten