Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door CamilleKreemers »

Is het niet al mogelijk om daar de lijnen te optimaliseren:

Lijn 50: Utrecht - Zeist - Driebergen - Doorn - Leersum - Amerongen - Wageningen (kering op zichzelf) / Veenendaal Centrum - De Klomp (koppelen aan lijn 80 naar Renswoude)
Lijn 80: Amersfoort - Woudenberg - Scherpenzeel - Renswoude - Veenendaal De Klomp (koppelen aan lijn 50 naar Veenendaal Centrum)
Lijn 82: Wijk bij Duurstede - Doorn - Maarn Station (aansluiting richting toekomstige trein naar Arnhem) - Woudenberg - Leusden Tabakssteeg - Amersfoort
Lijn 280: Amersfoort - Woudenberg - Veenendaal
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door SuperGhost »

Voor zo'n gekoppelde lijn 50-80: Welk kant verliest zijn overstap op De Klomp, Veenendaal of Renswoude/Scherpenzeel/Woudenberg?
Die lijnen liggen nu ver uit elkaar (qua tijd) omdat ze beiden op de treinen moeten aansluiten. Die lijnen koppelen is dus vrij zinloos.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door CamilleKreemers »

ik had de 80 4x/uur overdag gemaakt
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Een koppeling met de 80 betekent dat die lijn ook verU-linkd moet worden. Al schijnen er wel plannen te zijn om meer streeklijnen van de provincieconcessie onder die formule te scharen.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door SuperGhost »

CamilleKreemers schreef:ik had de 80 4x/uur overdag gemaakt
Dan nog, dan zou je denk ik idealiter lijn 80 dan zo willen inleggen dat 2 ritten op de IC naar Arnhem aansluiten en de andere 2 op de IC naar Utrecht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39180
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Die treinen zitten alleen dicht op elkaar, dus dat levert dan wel sowieso een 10/20 interval op als je ook nog fatsoenlijke overstaptijden wilt. Maar buiten de spits heb je de kwartiersdienst op de X80 niet bepaald nodig. Dan kan de halfuursdienst nog wel wat extra passagiers gebruiken.

Maar ondertussen gaan we wel erg richting een topic in OV als hobby...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sirvinniei »

https://www.rocovutrecht.nl/download/adviezen/184
Even de post van Maxim delen.
Lijn 505 blijkt te druk, dus wordt er voorgesteld om lijn 5 in de spits Oudwater-Woerden-Montfoort te laten rijden in plaats van Woerden-Monfoort-Oudewater.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39180
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Via de A12 dan neem ik aan, zou wel heel exotisch zijn om een grote bus via het Oosteinde (de route van 505) van Papekop naar Woerden te laten rijden (zie Google Streetview, dat wordt wat krap)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Meltrain »

Met een Rosero moet dat toch wel lukken?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sirvinniei »

Er wordt nu volgens mij weer met 12m bussen gereden door de drukte.

In het artikel wordt er gezegd dat er bij molenwal niet gekeerd kan worden. Kan er geen rondje gereden worden over de weg die parallel loopt aan de n228? Vanaf de halte richting Utrecht kan je daar direct oprijden. Ik weet niet of die draaicirkel haalbaar is, maar de eerste afrit lijkt me breed genoeg.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39180
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Door corona rijden alle Rosero-omlopen met 12 meter momenteel, maar dat lukt ook alleen maar omdat er nu nog volgens de vakantiedienstregeling gereden wordt.
De vraag is in hoeverre dat in september zo verder gaat, als de scholieren ook weer in de bus te verwachten zijn (al is het gespreid om drukte te voorkomen). Dat zal niet overal haalbaar zijn in combinatie met een vakantiedienstregeling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Maxim »

Tegenwoordig is er de Burgemeester van Zwietenweg, dus over de A12 of het smalle dijkje hoeft allebei niet. Keren via de parallelweg kan niet met 12m bus, dus inderdaad JJ Vierbergenweg als eindpunt in Oudewater.

Rosero-discussie is misschien meer voor het materieel-topic, maar lang verhaal kort is dat er voldoende 12 meters in het bedrijf zijn om ze te vervangen als dat nodig is.

Grootste uitdaging zit nu in buurtbussen, hoe die veilig te maken voor de toch vaak oudere chauffeur. Daar wordt onderzoek naar gedaan en op dit moment een rapport voor gemaakt, ik hoop heel snel meer te weten omdat anders naar tijdelijke alternatieven gekeken zal worden (waar je trouwens dus nog meer 12m bussen voor nodig hebt dan).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39180
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Je schrijft dat er voldoende 12-meterbussen beschikbaar zijn om de Rosero's waar nodig te vervangen, maar dat betekend dan toch dat de Rosero's in principe beschikbaar zijn om die buurtbussen tijdelijk te vervangen?
Weliswaar zijn er minder Rosero's aanwezig dan er buurtbussen rondrijden, maar dan kom je in elk geval alvast een eind op de buurtbusroutes waar een 12-meterbus überhaupt niet past. Al snap ik wel dat jij ook graag snel duidelijkheid hebt, want die alternatieven zal ook nog wel wat planning bij komen kijken. Vooral gezien je aannemelijk wilt voorkomen dat je een vervangende bus gaat laten rondrijden op een route waar al ook al een reguliere bus rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Hainje »

Wil je die vrijwilligers dan op die Rosero's laten rijden? Of mis ik iets in je betoog?
🍉
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sirvinniei »

Ja, en welk probleem los je daar nou eigenlijk daarmee op? Roseros zijn ook eendeurs.
Ik heb geen onderschrift
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Tom98 »

Vrijwilligers hebben ook vast geen D rijbewijs.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39180
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef:Ja, en welk probleem los je daar nou eigenlijk daarmee op? Roseros zijn ook eendeurs.
Nou, het "probleem" waar Maxim het over heeft allicht: dat als er een tijdelijke vervanging van buurtbussen moet komen je nog meer 12-meterbussen nodig zou hebben :wink: Op dat bericht reageer ik immers.
Daarnaast stap je in een buurtbus direct naast de chauffeur in, daar zit een probleem met een eventuele afscherming. In een Rosero stap je in achter de chauffeur en is afscheiden van de cabine wel uitvoerbaar.

En nee, natuurlijk kunnen die vrijwilligers daar dan niet op rijden. Maar dat zouden ze ook niet kunnen als je die buurtbussen met een tijdelijke lijn vervangt die met 12-meterbussen rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Maxim »

Als het gaat om de huidige capaciteit in het voertuig, dan is het inderdaad logisch om op die manier door te schuiven. En inderdaad dan gaat het alsnog om iets buurtbus-vervangends want vrijwilligers kunnen niet op pad met een ander voertuig.

Maar in dit geval gaat het inderdaad om de vraag of en hoe welke ééndeurs voertuigen geschikt te maken zijn en dan kan het dus gebeuren dat een 12m bus (een deel van) een buurtbus route vervangt tot er een werkbare oplossing is. Maar daarover later meer, ik hoop natuurlijk dat iedereen gewoon veilig z’n ding kan doen en ook dat daarmee op termijn de voordeur weer open kan..!
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door henrivanderweijden »

Die dichte voordeur is iets typisch Nederlands volgens mij. In het Zillertal en Stubaital in Oostenrijk kon je gewoon bij de voordeur instappen.
Ook in de Harz kon dat alleen zat de chauffeur daar achter plexiglas wat dan in NL weer niet mag.
De chauffeur in NL mag dan wel zijn cabine uit om bij de ketting vervoerbewijzen op een telefoont te controleren ;)
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Nouja het is niet overal, want hier in dmg rijden ook gwn de 8p bussen van Juijn op de oorspronkelijke lijnen, 1,5, 21, 77, 74, 78 en de rosero's op de lijnen 6, 74, 75, 79, 80, 81, 90, 93, 94.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Durashift »

^^ Pouw rijdt ook de Mercedes Sprinter busjes in U-OV kleuren met een (flexibel) cabinescherm om de chauffeur heen (gordijn vorm), zag ik vanmiddag in Nieuwegein.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Voorlopig geen nieuw vervoersplan vanuit de Provincie Utrecht voor 2021.
Prov. Utrecht schreef:Normaal gesproken bieden de vervoerders in samenspraak met de provincie aan iedereen de mogelijkheid om mee te denken over deze vervoerplannen. Helaas loopt het dit jaar anders door de gevolgen van de corona crisis en de maatregelen die daardoor getroffen moeten worden. Vanwege de vele onzekerheden is daarom in overleg tussen de provincie en vervoerders besloten om de voorbereiding van het nieuwe vervoersplan voorlopig uit te stellen. Zodra er meer duidelijkheid is over de beheersbaarheid en de financiële consequenties van deze pandemie, zal de provincie bekend maken wanneer er een nieuw vervoersplan gepresenteerd kan worden. Dit is echter geheel afhankelijk van de actuele ontwikkelingen. (..)
Lees meer: https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... rvoer-2021
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door slingermonyet »

Vandaag zag ik 2x ov link utrecht als lijn 9 leusderkwartier. Iemand idee waarom?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39180
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Omdat alles momenteel door elkaar lijkt te rijden in de aangepaste dienstregeling. Kennelijk hebben de U-link wagens geen aparte omlopen meer nu, want zag gisterochtend ook al een U-link wagen op een tijdstip langskomen in Amersfoort waarop het alleen een stadslijn kon zijn geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Durashift »

Ja, van de week een rode Setra op de 107 naar Putten, in Wekerom, vanuit Ede gespot, en van de week aardgas MAN's op die lijn. Vanmiddag achter een aardgas MAN op de 83 in Veenendaal.. (of kwam dat al vaker voor?).

Ja, ik weet: andere concessie.. maar hetzelfde vervoersbedrijf ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39180
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Een aardgas-MAN is normaal op de 83, die rijdt gedeeld door Gelderland en Utrecht (net als de 5 en 85 trouwens)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 89 gasten