Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Tom98 »

Te vroeg rijdende bussen is in mijn ervaring een zeer zeldzaam fenomeen bij ons. :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Dat hangt van de lijn en de locatie (en het bedrijf dat de lijn rijdt) af.

Toen ik bijvoorbeeld vaak lijn 19 nam reed hij onder Besseling structureel te vroeg, bij Van Kooten vaak te laat en bij Syntus meestal op tijd. :p
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Daarnaast is het ook nog sterk ritafhankelijk. Zoals Tom98 uit ervaring wel zal weten is lijn 80 in de middagspits zelden te vroeg (en 87 zelfs chronisch vertraagd). In de ochtendspits op lijn 80 is het daarentegen juist precies omgekeerd en moet de bus geregeld even wachten omdat 'ie voor gaat lopen op de rijtijd. Op De Klomp wil 'ie dan nogal eens de aansluiting op de trein van een kwartier eerder nog halen (niet dat die trein daar stopt, maar dat terzijde :mrgreen: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Tom98 »

Ah ja, ik kan inderdaad enkel voor de late dienst spreken dus best kans dat het in de vroege dienst wel (enigszins) klopt qua tijden :pos:
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

In de late dienst kloppen de tijden ook wel hoor, alleen het verkeer in Veenendaal klopt er niet mee :mrgreen: (Ik heb een keer een volstrekt willekeurige dag gehad waarop de 87 die als mijn 80 naar huis verder rijdt plots al 5 minuten van tevoren op De Klomp was, tussen alle vertraagde dagen door)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Tom98 »

Het is ook heel erg afhankelijk van de rijstijl van de chauffeur en van het aantal passagiers. Ik merk dat op alle lijnen, dus ook als ik een keer 107 naar Gouda ofzo rijd. Ik ervaar het als volgt: de tijden zijn zo gemaakt dat je het allemaal nét in het groen kan redden (dus tot max +1) als je weinig passagiers hebt en voor de rest alles meezit. Dus elk verkeerslicht gelijk groen. Wanneer je eens bij meer haltes moet stoppen dan gebruikelijk heb je meteen vertraging aan de broek die ik in ieder geval meestal niet kan goedmaken. Geldt dus ook als verkeerslichten eens tegenzitten of het verkeer drukker is. Lijn 50 klopt in dat opzicht nog het best, maar de meeste andere lijnen is ofwel ''trappen'', ofwel hopen dat alles meezit en je weinig passagiers hebt. En omdat ik uit principe mijn rijstijl niet aanpas om aan die (in mijn optiek te krappe) tijden te voldoen, rijd ik dus meestal licht vertraagd (tussen de +2 en +6).

Ik vind dat erg jammer want in de concessie Twente kon ik wel gewoon altijd op een normale manier mijn werk doen (dus ook kaartjes verkopen en vragen beantwoorden) zonder meteen in tijdnood te komen :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Blijft toch apart dat dat nu nog altijd speelt, want de reistijden zijn in de afgelopen jaren voor mij als reiziger alleen maar toegenomen (scheelt ondertussen 10 minuten met december 2017) terwijl de veranderingen in verkeersdrukte beperkt waren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door ZO6176 »

Wel raar dat ze bij het plannen geen rekening houden dat er wel eens iemand in- of uitstapt
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Roeland »

Het is zéér klantonvriendelijk als een bus te vroeg doorrijdt. Het is ook irritant voor doorgaande reizigers als de bus om de 10 minuten 2 minuten staat te niksen bij een tijdhalte. Dat maakt de bus alleen maar langzamer (en onaantrekkelijker) t.o.v. de auto en de E-bike.
Gelukkig kan dat op de meeste streeklijnen makkelijk worden voorkómen.

Bij veel streeklijnen (die van stad A naar stad E rijden, via de dorpen B, C en D) geldt qua reispatroon (gemiddeld genomen) het volgende:
- bij station A stappen veel mensen in
- in het centrum van stad A stappen ook nog een aantal mensen in
- in de buitenwijken van A stappen vooral veel mensen uit
- in dorp B stappen veel mensen uit (en een enkeling in)
- in dorp C stappen zowel mensen uit en in
- in dorp D stappen vooral mensen in
- in de buitenwijken van stad E stappen vooral veel mensen in
- bij centrum en station van E stapt iedereen uit

Een klantvriendelijke dienstregeling is dan:
- in A vertrekt de bus ca. 5 minuten na aankomst van een (relevante) trein
- tussen A en het begin van C zijn de rijtijden krap gepland (zodat de bus er in ieder geval niet te vroeg langsrijdt, zodat die enkele instapper niet voor niets staat te wachten, maar ook dat 95% van de reizigers (= de uitstappers tussen A en C) zich niet zit te irriteren bij onnodige wachtplekken)
- bij het begin van C is een tijdhalte, waar de bus z'n tijd afwacht
- bij het begin van D is wederom een tijdhalte, waar de bus z'n tijd afwacht
- vanaf het begin van D tot aan het centrum van E zijn de rijtijden vrij krap gepland (zodat de bus er in ieder geval niet te vroeg langsrijdt)
- tussen centrum en station van E zijn de tijden (zeer) ruim gepland, zodat de geplande aansluiting op de trein altijd gehaald wordt
Thijsjuh
Berichten: 45
Lid geworden op: di 23 jun 2020, 14:33

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Thijsjuh »

ZO6176 schreef: vr 14 mei 2021, 23:05 Wel raar dat ze bij het plannen geen rekening houden dat er wel eens iemand in- of uitstapt
Tuurlijk doen we dat wel, Maxim heeft (toen hij nog bij Keolis werkte) volgens mij is een uitgebreide analyse gepubliceerd in dit forum over rijtijden. De analyse van Roeland is daarin wat te theoretisch als je het mij vraagt. Je ziet overigens hier op het forum al dat het vrij lastig is: chauffeur voelen zich gehaast als de rijtijden te strak staan, passagiers vinden het niet fijn als ze heel vaak de tijd moeten afwachten. Het is lastige materie, wat in de coronacrisis alleen nog maar lastiger is. Want, komt die file waardoor de rijtijd nu ruim is wel terug? En gebeurd dat snel of langzaam? Ook zijn er al op een aantal plekken juist nieuwe knelpunten ontstaan die niet in de rijtijd verwerkt zijn. Goed, kortom lastig materie. Je zou er bijna op kunnen afstuderen ;) .
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Pascal1998 »

Is het trouwens hier bekend dat de Syntus Utrecht en U-OV consessies door Corona zijn doorgetrokken naar 2025? Want dat in januari door de Provincie besloten

https://www.stateninformatie.provincie- ... lening.pdf
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door busfanNL »

Ik wist niet of het iemand al opgevallen/bekend was maar het viel mij gisteren op dat er een hoop chauffeurs van touringcarbedrijven achter het stuur van de stadsbussen in Amersfoort zaten. Navraag leerde mij dat er schijnbaar een tekort is aan mensen door ziekte en verlof. O.a. Chauffeurs van Pouw vervoer en Jan van Delen worden ingezet op de bussen van Syntus zelf. Een chauffeur vertelde dat bij drukte ook van Kooten chauffeurs meerijden op de Syntus bussen (naast de ritten die zij met hun eigen bussen al hebben).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Suus »

De rijtijden in Amersfoort waren in de tijd van Connexxion dan ook volkomen belachelijk. De bussen moesten als F1-wagens door de wijken rijden om op tijd te blijven rijden en kregen daarna bijna tien minuten om van de Stadsring naar het station te rijden.
Pascal1998 schreef: za 15 mei 2021, 11:56 Is het trouwens hier bekend dat de Syntus Utrecht en U-OV consessies door Corona zijn doorgetrokken naar 2025? Want dat in januari door de Provincie besloten

https://www.stateninformatie.provincie- ... lening.pdf
Er is inderdaad sprake van een verlenging van beide concessies, maar deze is nog niet goedgekeurd. De laatste bij mij bekende planning is dat hierover in juni door de Provinciale Staten wordt gestemd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Globetrotter »

Tom98 schreef: vr 14 mei 2021, 22:09 Het is ook heel erg afhankelijk van de rijstijl van de chauffeur en van het aantal passagiers. Ik merk dat op alle lijnen, dus ook als ik een keer 107 naar Gouda ofzo rijd. Ik ervaar het als volgt: de tijden zijn zo gemaakt dat je het allemaal nét in het groen kan redden (dus tot max +1) als je weinig passagiers hebt en voor de rest alles meezit. Dus elk verkeerslicht gelijk groen. Wanneer je eens bij meer haltes moet stoppen dan gebruikelijk heb je meteen vertraging aan de broek die ik in ieder geval meestal niet kan goedmaken. Geldt dus ook als verkeerslichten eens tegenzitten of het verkeer drukker is. Lijn 50 klopt in dat opzicht nog het best, maar de meeste andere lijnen is ofwel ''trappen'', ofwel hopen dat alles meezit en je weinig passagiers hebt. En omdat ik uit principe mijn rijstijl niet aanpas om aan die (in mijn optiek te krappe) tijden te voldoen, rijd ik dus meestal licht vertraagd (tussen de +2 en +6).

Ik vind dat erg jammer want in de concessie Twente kon ik wel gewoon altijd op een normale manier mijn werk doen (dus ook kaartjes verkopen en vragen beantwoorden) zonder meteen in tijdnood te komen :X
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar was het niet zo dat de de V-tag niet alleen prioriteit bij het verkeerslicht aanvraagt, maar ook dat aan de andere kant het verkeerslicht bekijkt of een bus te vroeg, te laat of op tijd is en aan de hand daarvan bepaalt hoe snel een bus wit licht krijgt?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door SuperGhost »

Suus schreef: za 15 mei 2021, 13:34De rijtijden in Amersfoort waren in de tijd van Connexxion dan ook volkomen belachelijk. De bussen moesten als F1-wagens door de wijken rijden om op tijd te blijven rijden en kregen daarna bijna tien minuten om van de Stadsring naar het station te rijden.
Had dan ook niet (deels) te maken met de manier van punctualiteit meten? De haltes in de wijken worden meestal niet meegenomen, maar de aankomst op het CS wel. Door de bussen dan zo te plannen, waardoor bussen ook nooit bij haltes in de wijken te hoeven wachten omdat ze nooit te vroeg zijn daar, zorg je dat de bussen op papier zeer punctioneel zijn, omdat op de meethalte ze steeds op tijd zijn. Dat ze in de wijken op de haltes dan steevast te laat zijn komt niet op papier terecht en is dus voor de vervoerder niet (zo) belangrijk, ook al is dat erg vervelend voor de reizigers.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Pascal1998 »

Suus schreef:De rijtijden in Amersfoort waren in de tijd van Connexxion dan ook volkomen belachelijk. De bussen moesten als F1-wagens door de wijken rijden om op tijd te blijven rijden en kregen daarna bijna tien minuten om van de Stadsring naar het station te rijden.
Pascal1998 schreef: za 15 mei 2021, 11:56 Is het trouwens hier bekend dat de Syntus Utrecht en U-OV consessies door Corona zijn doorgetrokken naar 2025? Want dat in januari door de Provincie besloten

https://www.stateninformatie.provincie- ... lening.pdf
Er is inderdaad sprake van een verlenging van beide concessies, maar deze is nog niet goedgekeurd. De laatste bij mij bekende planning is dat hierover in juni door de Provinciale Staten wordt gestemd.
Euhm, nee, er is hier niet over gestemd en gaat ook niet gebeuren, dit is gewoon verlengd door GS. In juni gaat gestemd worden over het participatieplan.

Op de site van de provincie zelf wordt al ook gerefereerd naar 2025. Dus lijkt mij dat dit rond is
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Suus »

Lees die brief eens waar je naar linkt:

“Het definitieve besluit verwachten we in het voorjaar te kunnen nemen”. Die brief geeft dus zelf aan dat er nog geen besluit is gekomen, maar dat voor de communicatie wel alvast 2025 wordt gebruikt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Tom98 »

Globetrotter schreef: za 15 mei 2021, 14:05 Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar was het niet zo dat de de V-tag niet alleen prioriteit bij het verkeerslicht aanvraagt, maar ook dat aan de andere kant het verkeerslicht bekijkt of een bus te vroeg, te laat of op tijd is en aan de hand daarvan bepaalt hoe snel een bus wit licht krijgt?
Wij gebruiken geen VETAG maar KAR (radiogolven). Het is inderdaad mogelijk dat de mate van prioriteit afhangt van punctualiteit, maar volgens mij is dat bij ons niet het geval.
In veel gevallen wordt het verkeerslicht direct groen voor ons (zoals in de Utrechtse Heuvelrug, verkeerslichten in Leersum bijvoorbeeld). Sommige verkeerslichten (zoals die in Zeist) zetten ons bovenaan in de volgorde, dus wel als eerste aan de beurt, maar niet meteen groen. Hangt dus vooral van de wegbeheerder af hoe of wat. Maar zelfs als het van punctualiteit zou afhangen, dan zou dat in ieder geval in de late dienst weinig schelen want echt te vroeg zijn we dan toch vrijwel nooit.

Probleem is vooral dat het in sommige gemeenten niet goed werkt. Waar het probleem zit weet ik niet, maar het is wel hinderlijk. Gemeente Amersfoort is bijvoorbeeld een ramp. 9 van de 10 keer rode golf voor het negenoog bij halte Centrum. Auto's 2 cycli groen en dan pas komen wij aan de beurt. Gemeente Zeist gaat meestal goed, maar sporadisch zijn er een paar weken waarin het niet werkt. Momenteel werkt in Zeist op lijn 50 het negenoog tussen Molenweg en Het Rond (richting Utrecht) niet. Staan we daar voor een groene rechtsaffer en rood negenoog (voor rechtdoor) te wachten tot de auto's rechtdoor rood krijgen en pas daarna wordt ons negenoog wit.
Dat soort zaken levert je zo +2 op en in de late dienst valt dat op veel lijnen bijna niet goed te maken als je weigert te ''trappen'', zoals ik. En zoals je begrijpt frustreert mij dat enorm.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Suus schreef: za 15 mei 2021, 13:34De rijtijden in Amersfoort waren in de tijd van Connexxion dan ook volkomen belachelijk. De bussen moesten als F1-wagens door de wijken rijden om op tijd te blijven rijden en kregen daarna bijna tien minuten om van de Stadsring naar het station te rijden
Dat was overigens wel typisch iets van Connexxion, zulke situaties had je bijvoorbeeld ook in Utrecht. Waarbij in Amersfoort destijds ook nog meespeelde dat alles in de dienstregeling één lange ringlijn was, waardoor er niet echt een logisch moment in de route zat om onderweg tijd af te wachten (en dus alle buffertijd aan het eind zat).
Aan de andere kant: met het netwerk in Amersfoort is het ook voornamelijk relevant om op de Stadsring en het station op tijd te zijn, want daar zitten de overstapmogelijkheden voornamelijk.
Suus schreef: za 15 mei 2021, 13:34Er is inderdaad sprake van een verlenging van beide concessies, maar deze is nog niet goedgekeurd. De laatste bij mij bekende planning is dat hierover in juni door de Provinciale Staten wordt gestemd.
Vaststelling van de verlenging van de concessies (en de bijbehorende aanvulling op het PvE) staat momenteel voor september 2021 op de planning.
Roeland schreef: za 15 mei 2021, 09:48 Bij veel streeklijnen (die van stad A naar stad E rijden, via de dorpen B, C en D) geldt qua reispatroon (gemiddeld genomen) het volgende:
Mwoh, die theorie waag ik toch te betwijfelen. Ligt heel erg aan van waar naar waar de bus rijdt en hoe groot de dorpen op de route zijn: zijn die groter dan ontstaat er ook nog wel wat verkeer tussen de dorpen onderling.
Thijsjuh schreef: za 15 mei 2021, 11:48Je ziet overigens hier op het forum al dat het vrij lastig is: chauffeur voelen zich gehaast als de rijtijden te strak staan, passagiers vinden het niet fijn als ze heel vaak de tijd moeten afwachten.
De oplossing zit dan volgens mij ook niet in alsmaar meer rijtijd toevoegen, maar in eens heel kritisch naar de verdeling ervan kijken. Want nu wil het op rustiger stukken nog wel eens erg ruim zijn, terwijl op plekken waar de drukte in de bus toeneemt het weer krap wordt (overigens ook pré-Corona al).
Dat is dan natuurlijk voor zowel reiziger als chauffeur niet prettig. Waarbij de ruimte overigens nu zelfs dusdanig is dat ik een keer een bus gehad heb die er een kwartier vertraging wist uit te rijden en vervolgens alsnog te vroeg op het eindpunt arriveerde.
Tom98 schreef: za 15 mei 2021, 15:03Gemeente Amersfoort is bijvoorbeeld een ramp. 9 van de 10 keer rode golf voor het negenoog bij halte Centrum. Auto's 2 cycli groen en dan pas komen wij aan de beurt.
De Stadsring hier is inderdaad een ramp. Niet alleen voor een bus overigens: als ik zelf bij De Kei uitstap duurt het soms ook twee cycli voordat ik als voetganger mag oversteken (dus wordt altijd even een sprintje trekken als 'ie op groen springt zodra de bus bij de halte stopt :p )
Elders in Amersfoort reageren de verkeerslichten veel beter op het werkelijke verkeersaanbod.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door SuperGhost »

Eigenlijk moeten ze langs de Stadsring eens een keer een busbaan leggen. Dan zul je echter wel de hele Stadsring opnieuw moeten bekijken hoe die heraangelegd moet worden. Zo kun je je bijv. afvragen of wel overal 4 rijstroken nodig zijn (zeker voor het oostelijke deel waarvan het verkeer voornamelijk vanaf de Hogeweg komt die maar 2 rijstroken heeft...) en of het aantal 'ingangen' naar het centrum voor autoverkeer niet minder moet (scheelt bijv. rijstroken voor afslaand verkeer die toch relatief weinig gebruikt worden), zeker aangezien het centrum al vrij autoluw gemaakt is en ze het nog verder autoluw willen maken.

Zo zou je ook de Stadsring op 2 plekken mogelijk verdiept kunnen aanleggen, vergelijkbaar met hoe ze het bij Hogeweg ter hoogte van de Amerena hebben opgelost. Zo'n constructie zou bijvoorbeeld kunnen bij de kruising met de Hendrik Van Viandenstraat/Kleine Haag en die met de Sint Andriesstraat/Heiligenbergerweg. Dat scheelt alweer 2 kruispunten met verkeerslichten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Ik denk niet dat je met minder rijstroken voor afslaand verkeer echt ver komt. Immers, op één na zijn het allemaal kruispunten gecombineerd met de ontsluiting van de wijken ten zuiden van de Stadsring (wat de enige echte oost-west as is voor een groot deel van die wijken).
En veruit de meeste van die kruispunten maken ook deel uit van busroutes die daar afbuigen van / aantakken op de Stadsring.

Wat stomweg het grootste probleem heeft opgeleverd is de groene golf vanaf de Hogeweg de Stadsring over naar de Amsterdamseweg. En tja, het valt wel af te vragen waarom het verkeer vanaf knooppunt Hoevelaken naar Soest nou eigenlijk dwars door Amersfoort heen moet rijden. Naast het busverkeer heeft ook het verkeer binnen de stad zelf daar alleen maar last van, want ook de op de Stadsring aantakkende wegen moeten lang wachten op groen door die groene golf.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

busfanNL schreef: za 15 mei 2021, 12:15 Ik wist niet of het iemand al opgevallen/bekend was maar het viel mij gisteren op dat er een hoop chauffeurs van touringcarbedrijven achter het stuur van de stadsbussen in Amersfoort zaten.
Was me eerder nog niet opgevallen, maar heb momenteel inderdaad een chauffeur van Van Kooten op de 80. En daar rijden ze normaal inderdaad niet op.
Waarschijnlijk ook daarom dat ik de laatste tijd zoveel instructieritten heb zien langsrijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door ovVeluwe »

Meeste uitzendkrachten zijn eruit gegooid in Amersfoort door corona. Een aantal konden nog in IJssel-Vecht aan de gang. Voelt voor hun nu als een steek in de rug nu ze weer mensen nodig hebben.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door busfanNL »

Ja maar dat is hoe het werkt. Uitzendkrachten rijden alleen als er vraag is. En als ze dat nu opvangen met touringcarchauffeurs is dat juist heel nobel want dat houdt die touringcarbedrijven overeind en geeft ze werkgelegenheid. *bus* Daarnaast bespaart het voor Syntus ongetwijfeld iets aangezien deze mensen onder een andere CAO werken.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door dennistd »

Nee. Iedereen in het OV moet volgens OV-CAO betaald worden, ook uitzendkrachten of anders ingeleend personeel. Uitzondering is natuurlijk als een hele rit uitbesteed wordt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten