Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Bericht door Z2N »

sirvinniei schreef: ma 26 jun 2023, 13:39 Is het trouwens niet mogelijk om de ICE ook op een IC pad te krijgen? Dan zou je wel moeten stoppen op Amsterdam Amstel en misschien de Klomp of Driebergen Zeist, maar heb je een stabielere dienstregeling.
Er is geen ruimte voor extra binnenlandse reizigers in ICE, dus met die extra stops schiet je dan niets op.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5269
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Bericht door Lijn 45 »

Inmiddels is er voor lijn 501 een definitieve route gepubliceerd. In de PowerPoint bij het meest recente nieuwsitem staat ook een eerste opzet voor een dienstregeling.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Bericht door Daniel »

Die route stond al wel even vast bij mijn weten. De nieuwe haltes worden voorlopig nog niet toegankelijk gerealiseerd trouwens, dus alleen een paal langs de straat.
Dat heeft er mee te maken dat uit de pilot ook kan blijken dat de halte beter elders kan staan (of de route aanpassingen behoeft). En dat zou zonde van de investering in toegankelijke haltes zijn.

Sowieso gaan ze in eerste instantie ook nog met een oude buurtbus rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Bericht door IIVQ »

Jammer dat er geen halte bij het speelparadijs aan de Middelhoefseweg komt. Het had heel weinig gescheeld of het was mij (als vervoerkundige) in 2014 gelukt in Amersfoort een lijn "1 SUPERFUN" te hebben (en dan diezelfde bus kerend naar "19 Begraafplaats")
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5269
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Bericht door Lijn 45 »

Ik denk niet dat Superfijn zo veel reizigers trekt. Voor de andere reizigerstrekkende locaties in die omgeving (Bosbad, sportclubs) zijn de bestaande haltes beter gelegen.
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Bericht door Roeland »

En wat gaat er gebeuren met De Isselt? Blijft lijn 1 daar rijden? Alleen in de spits of ook daarbuiten?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Bericht door Daniel »

Lijn 1 blijft in 2024 zo rijden als nu. Als de wijkbuurtbus slaagt zou hij alleen de Isselt gaan bedienen en terug over de Amsterdamseweg met daar nieuwe haltes.
Daarvoor is nog geen concreet plan, maar gezien hij dan ook als optie gedacht wordt om de woningbouw op de kop van de Isselt te ontsluiten verwacht ik ook wel bediening overdag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Bericht door Durashift »

Ik verbaasde mij gisteren over de plaats van de oliebollenkraam op de bushalte Centrum aan de Stadsring te Amersfoort. (westzijde).
Is dat nu voor het eerst?
Er blijft weinig ruimte over voor de reizigers. Het windscherm hangt gewoon over de geleide tegels. :shock:
Dat de gemeente hier toestemming voor geeft?

Een andere kraam, bij de Intratuin in Amersfoort, heeft in ieder geval zijn verlichting aangepast. Wellicht na een aanwijzing van de gemeente? Ik zag die eerst op standje kermis staan.. dat zou flink wat afleiding geven voor het aankomend verkeer op de ring, zeker in de donkere ochtend en avonduren.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5269
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Bericht door Lijn 45 »

De kraam bij het centrum staat al minstens 15 jaar bij de halte.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 200 gasten