Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Tom98 »

Vanwege de aanhoudende problematiek inderdaad. Precies daarom worden ook nog steeds 12 meter gasbussen ingezet zodat er zo min mogelijk electrische ingezet hoeven te worden.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door henrivanderweijden »

Tom98 schreef: di 25 jan 2022, 22:56 Er zijn een aantal Setra's uitgeleend aan Ede IJssel-Vecht en die kan je op elke willekeurige omloop van Ede aantreffen die in Ede weer uitloopt.

Die gelede is overigens wel vreemd maar mogelijk te verklaren doordat er recent gevraagd is om versterking op een speciefieke slag lijn 85 i.v.m. drukte. Ik meen mij te herinneren dat besloten is om op die rit een langere bus in te zitten en als die rit gekoppeld is aan 83/5 dan kom je hem logischerwijs daarna dus ook op die lijnen tegen.
Tsja, als Keolis nog steeds eigenwijs blijft volhouden om een half uur ipv een kwartierfienst op de 85 te rijden wordt t wel druk ja.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door MetroRET »

Busomlopen van deze concessie:
https://metroret.ovposities.nl/omlopen/ ... _2022.html > PRU
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

De dienstregeling wordt weer wat opgeschaald.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Roeland »

De provincie heeft de uitgangspunten voor het vervoerplan 2023 online gezet.
https://www.stateninformatie.provincie- ... Syntus.pdf
https://www.stateninformatie.provincie- ... n-2023.pdf
Syntus krijgt een onderzoeksopdracht voor:
* OV in Ronde Venen (i.r.t. komst Amsteltram en inkorten lijn 340)
* OV in Leusder- en Soesterkwartier
* bus-treinaansluitingen rond Veenendaal - De Klomp
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Volgens mij had ik die hier al eerder langs zien komen... Maar aanpassen van de aansluitingen op De Klomp is in elk geval iets voor september al. Nog geen concrete voorstellen gezien overigens.

In het Leusder- en Soesterkwartier verandert komend jaar nog niks in ieder geval. Er lopen nog onderzoeken naar en die uitkomsten komen te laat voor het vervoerplanproces.
Als het goed is is er ook al een ROCOV advies op de uitgangspunten, maar dat staat nog niet online.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Meltrain »

Strekken in Mijdrecht en Wilnis? :shock:
In Mijdrecht valt niets meer te strekken en in Wilnis zou je de route kunnen verleggen via de Mijdrechtse Dwarsweg, maar dan bedien je het zuidelijke deel van Wilnis niet meer. :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sirvinniei »

Het plan van Syntus was toch om via de oude spoorbaan te rijden?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Welke lijn in het Leusderkwartier wordt onderzocht, de 9 of de 19?

En wat is het idee over de verbinding USP-Amersfoort, de 204 en 206 terugbrengen?
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door TLP »

Meltrain schreef: di 05 apr 2022, 09:49 Strekken in Mijdrecht en Wilnis? :shock:
In Mijdrecht valt niets meer te strekken en in Wilnis zou je de route kunnen verleggen via de Mijdrechtse Dwarsweg, maar dan bedien je het zuidelijke deel van Wilnis niet meer. :s
Er werd overwogen om lijn 130 te strekken zodat deze ook doordeweeks tot Uithoorn Busstation zou kunnen rijden tijdens de werkzaamheden, maar dat ging bij mijn weten alleen over de verlegging in Wilnis waar je het vermoedelijk over hebt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef: di 05 apr 2022, 09:49 Strekken in Mijdrecht en Wilnis? :shock:
In Mijdrecht valt niets meer te strekken en in Wilnis zou je de route kunnen verleggen via de Mijdrechtse Dwarsweg, maar dan bedien je het zuidelijke deel van Wilnis niet meer. :s
Het is nog een onderzoeksopdracht en geen concreet plan he. Het strekken zou voornamelijk om de doorgaande lijnen moeten gaan en niet om "lokale" lijnen die in Mijdrecht eindigen.
Lijn 45 schreef: di 05 apr 2022, 10:02 Welke lijn in het Leusderkwartier wordt onderzocht, de 9 of de 19?
Er loopt een onderzoek van de gemeente naar het OV in Amersfoort-Zuid, dus Berg- en Leusderkwartier en Dorrestein. Dat betreft dus de lijnen 9, 10, 19, 34 en 56 (waarbij 10 niet veel lokale functie heeft). Het gaat dus echt om de ontsluiting van het gehele gebied.
En wat is het idee over de verbinding USP-Amersfoort, de 204 en 206 terugbrengen?
Het gaat puur om de volgende stap in de HOV-verbinding, dus een eerste stap in het verder verhogen van de frequentie van lijn 202. En eventueel aanpassen van de spitsritten op 202, door het verplichte rondje over de buffer (voor Nieuwland -> USP) blijkt het nu namelijk al vaak sneller te zijn om op het CS uit te stappen en snel naar de voorgaande rit van 202 te lopen.

Wat de 204 betreft: die is met de bezuiniging ingaande dienstregeling 2021 verdwenen met de intentie om bij meer vraag de verbinding wel weer terug te brengen. Dat zou bijvoorbeeld te combineren zijn met een andere intentie die er al langer is: het versnellen van de 203 uit Vathorst door eerder de snelweg op te gaan.
Als dat gebeurt is er ook een nieuwe Uithoflijn vanuit Schothorst nodig en die zou dan uit Kattenbroek kunnen komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: di 05 apr 2022, 18:38
Meltrain schreef: di 05 apr 2022, 09:49 Strekken in Mijdrecht en Wilnis? :shock:
In Mijdrecht valt niets meer te strekken en in Wilnis zou je de route kunnen verleggen via de Mijdrechtse Dwarsweg, maar dan bedien je het zuidelijke deel van Wilnis niet meer. :s
Het is nog een onderzoeksopdracht en geen concreet plan he. Het strekken zou voornamelijk om de doorgaande lijnen moeten gaan en niet om "lokale" lijnen die in Mijdrecht eindigen.
Maar ook bij de doorgaande lijnen kan ik me dus niet voorstellen hoe die verder gestrekt kunnen worden, afgezien van een route via de Mijdrechtse Dwarsweg.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Z2N »

In mijn mailbox zat vanmorgen een mail van Syntus Utrecht, met daarin de mogelijkheid om advies uit te brengen over enkele wijzigingen voor de dienstregeling 2023. De dingen die naar voren kwamen waren:

* Amersfoort lijn 1: Verbuurtbussen van de route door het Soesterkwartier, lijn 1 zou dan specifiek voor bedrijventerrein Isselt worden
* Amersfoort lijn 4: Haltes Bovist, Morielje en Het Masker schrappen, vervangen door een nieuwe halte Emiclaer op de Australiëring
* Amersfoort lijn 7: Haltes Balladelaan en Sprokenpad schrappen, vervangen door de haltes op de Kattenbroekerweg thv de Rigantstraat opnieuw in gebruik te nemen
* Amersfoort lijn 9/19: Er komt een heroverweging van de routes, wat precies is niet duidelijk
* Leusden lijn 17: Nieuwe halte op de Ruige Velddreef
* Lijn 121/123/126/130: Lijnen 126 en 130 rijden niet meer door Wilnis, maar over de Mijdrechtse Dwarsweg. Lijn 121 gaat wel door Wilnis-dorp rijden, en rijdt voortaan ook in het weekend. Lijn 123 wordt integraal doorgetrokken naar Uithoorn.
* Lijn 50: Herstel aansluitingen in Veenendaal-De Klomp, waarschijnlijk vanaf september 2022 al.
* Lijn 272: Stopt voortaan op halte Soesterberg-West (de haltes waar in 2020 lijn 34 stopte), in plaats van Soesterberg P+R.

Meer informatie over de consultatie op deze pagina.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

De aanpassingen op lijn 1 zijn nadrukkelijk nog niet voor 2023. Idem voor lijn 9/19 trouwens.
Onderzoeken zijn hier wel naar gedaan, maar de uitkomsten nog niet eens gedeeld met het ROCOV.

Het vervoerplan zelf, wat bij Syntus zo te zien echter niet online staat, refereert daar nog wel naar. Maar concrete wijzigingen staan daar niet in. Verder is het lijstje in jouw bericht compleet overigens.

Wat toelichtingen:
- aanpassing lijn 4 is om tijd te winnen die in Hoogland verloren wordt door een snelheidsbeperking.
- aanpassing lijn 7 ken ik de reden niet van uit het hoofd, moet ik even nazoeken
- nieuwe halte lijn 17 was een suggestie van Rover Amersfoort met medewerking van gemeente Leusden, dient om het AFAS-theater beter bereikbaar te maken met OV en heeft geheel geen gevolgen voor rijtijden of frequenties
- lijn 121 gaat op zaterdag de volledige route rijden, op zondag alleen Mijdrecht - Wilnis met aansluiting op 126/130
- lijn 50 krijgt een compleet nieuw ontworpen dienstregeling die ontworpen wordt vanuit de aansluiting op De Klomp. De tussenritten tot Driebergen schuiven dus ook, zodat daar een nette 10-minutendienst blijft bestaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sirvinniei »

Blijft zeker geen symmetrische kwartiersdienst Driebergen-Elst over.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Meltrain »

Zoals eerder aangegeven ben ik geen voorstander van de versnelling van de buslijnen in Mijdrecht en Wilnis, aangezien er meer reizigers op achteruit dan vooruit gaan.
Alleen de reizigers tussen Vinkeveen en Uithoorn krijgen echt een kortere reistijd, terwijl de rest van de reizigers meer tijd kwijt is aan voortransport.
Mijn tegenvoorstel is daarom: lijn 130 wél versnellen en lijn 126 niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Roeland »

sirvinniei schreef: do 21 apr 2022, 13:13 Blijft zeker geen symmetrische kwartiersdienst Driebergen-Elst over.
Die is ook niet nodig, gelet op de belangrijkste treinaansluitingen op Driebergen (die ook niet om het kwartier zijn).
Wanneer lijn 50 op Utrecht - Driebergen om de 10 minuten rijdt, zou een 10'-20'-frequentie op Driebergen - Elst daar wellicht het best op aansluiten? Dan hoeven de bussen ook niet onnodig stil te staan op Driebergen.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Roeland »

Meltrain schreef: do 21 apr 2022, 13:35 Zoals eerder aangegeven ben ik geen voorstander van de versnelling van de buslijnen in Mijdrecht en Wilnis, aangezien er meer reizigers op achteruit dan vooruit gaan.
Alleen de reizigers tussen Vinkeveen en Uithoorn krijgen echt een kortere reistijd, terwijl de rest van de reizigers meer tijd kwijt is aan voortransport.
Mijn tegenvoorstel is daarom: lijn 130 wél versnellen en lijn 126 niet.
Misschien moeten er(door het vervallen van de Connexxion-ritten tussen Uithoorn en Mijdrecht) meer ritten op Mijdrecht - Uithoorn komen, en worden die extra DRU's gedekt door lijn 126 en 130 rond Wilnis sneller te laten rijden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Hij stond bij Syntus zelf niet online, maar bij de provincie wel zo blijkt: Hier het vervoerplan van Syntus waarin jullie ook de achtergronden voor de voorstellen kunnen lezen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Meltrain »

Zowel Qbuzz als Syntus beweert dat de lijnen 33 en 202 in 2020 zijn samengevoegd, terwijl dat pas in 2021 was. :p (Dat doet overigens niets af aan de terechte opmerking dat men lijn 202 nog niet goed heeft kunnen evalueren.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door CamilleKreemers »

Maar dr2021 begon in December 2020. Dan hebben ze toch gelijk?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Dienstregeling 2021 begon op 3 januari 2021 ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sirvinniei »

Ik moet zeggen dat Syntus Utrecht toch wel qua vervoersplan de fijnste lay-out heeft.

Ik vraag me trouwens af welk nut het heeft om lijn 1 op te splitsen. Een omloop spaar je er niet mee uit.
Ik heb geen onderschrift
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Durashift »

Men zijn bushaltes aan het straten in de nieuwe woonwijk in Soesterberg, achter de 'Amerikanen' wijk, zeg maar. Folkert ... straat., zag ik van de week.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Welke wijk bedoel je nu in Soesterberg? Mij is niks bekend over nieuwe lijnen daar...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 44 gasten