Pagina 283 van 294

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 20 jun 2022, 15:34
door sirvinniei
Heel vreemd verhaal, van lijn 522. Zoals ik het begrijp wordt de route van 522 verlengd en is deze daarom niet meer inpasbaar in een uurdienst.
Elke 70 minuten rijden lijkt me dan de slechtste optie, daarmee zijn er geen standaard aansluitingen meer. Kunnen ze beter elke 90 minuten rijden of de route niet uitbreiden (er kan makkelijk op de Kerklaan overgestapt worden voor Loenen).

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 20 jun 2022, 16:25
door Daniel
Aansluitingen is voorafgaand aan het advies wel degelijk naar gekeken (door mijzelf namelijk ;) ).
Ze blijken er toch al niet consequent te zijn: de 522 sluit in de ene richting op 121 aan en de andere kant op is er een aansluiting vanuit 120 (of precies andersom). Daarmee wordt de overstap dus soms beter en soms slechter, waarmee het een acceptabele situatie is.

De enige consequente aansluiting van 522 was die van/naar Loenen maar die wordt overbodig nu de buurtbus daar zelf heen gaat rijden.
In Weesp bestaat nu een overstap van 50 minuten op de 110 en de treinen rijden elk kwartier, dus daar zijn de effecten ook nihil. Zover er überhaupt iemand vanuit die buurtbus overstapt.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: di 21 jun 2022, 09:33
door Roeland
Ik zou dan zeggen: maak er 75' van. En sluit dan in Weesp iedere 5 kwartier aan op de trein van/naar Amsterdam.
Groot nadeel van een 70'-frequentie is, dat de tijden onvoorspelbaar zijn. Als een bus ieder uur om .35 vertrekt, hoef je alleen maar .35 te onthouden.
Maar een patroon van (bijv.) 7.35, 8.45, 9.55 enz. is voor een normaal mens niet goed te onthouden.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: di 21 jun 2022, 10:19
door Buzjevur
Zelf vind ik bijvoorbeeld 05, 15, 25, 35, 45, 55 veel eenvoudiger dan 05, 20, 35, 50, 05, 20. Maakt niet uit met welke tijd. Met een 70 minuten dienst verandert het laatste niet dus hoef ik veel minder na te denken. Altijd om 35 zou inderdaad simpel zijn. Maar dat gaat een beetje lastig met een 70 minuten dienst.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: di 21 jun 2022, 11:04
door Dennenboom
Als je vanaf 10 uur op de belangrijkste vertrekhalte er een trits 10:00, 11:10, 12:20, 13:30, 14:40 en 15:50 van maakt is het redelijk te onthouden.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: di 21 jun 2022, 11:49
door Roeland
...alleen voor die halte, alleen voor die richting.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: di 21 jun 2022, 12:10
door Milco
Ik denk dat het bij een buurtbus niet zo’n heel groot probleem is wat de vertrektijden zijn. Vaak reizen toch de vaste reizigers uit de buurt mee.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: di 21 jun 2022, 13:45
door nvdw
In ieder geval niet bij deze buurtbus. Ik krijg ook de indruk dat de reizigers van de 522 meer prijs stellen op een verbinding met de centra van Loenen en Weesp dan op een overstap op ander vervoer; zeker voor die overstap 'in het zicht van de haven' op de Kerklaan.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: di 21 jun 2022, 16:14
door Maxim
De reizigers in 522 waarvoor een aansluiting altijd van belang was, waren/zijn de scholieren van Nigtevecht naar Hilversum. Zo lang die aansluiting van 522 op 121 in de ochtend en middag andersom maar goed is, zal het verder met overstappers wel meevallen, verwacht ik.

(en dat zeg ik nu volledig zonder kennis van zaken van het voorstel, want ik werk daar niet meer hè (A) )

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: di 21 jun 2022, 16:29
door Daniel
Voor die scholieren wordt de situatie allicht alleen maar beter dan, immers is die aansluiting er nu maar in één richting.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 22 jun 2022, 19:01
door Buzjevur
Aanstaande maandag staking bij Qbuzz en de Syntus vestigingen Amersfoort, Bunnik, Montfoort en Mijdrecht.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 23 jun 2022, 08:50
door Meltrain
Bij de halte Stadhuis in Amersfoort hangt een sticker van lijn 70 naar Baarn. Maar lijn 70 komt toch helemaal niet bij die halte? :s

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 23 jun 2022, 10:08
door Buzjevur
Is het niet de N70? Die komt daar wel én gaat naar Baarn.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 23 jun 2022, 12:46
door Meltrain
Er stond in elk geval geen N op de lijnsticker.
Wel waren de kleuren bij het lijnnummer “andersom”. Is dat de manier van Syntus om duidelijk te maken dat het om een nachtlijn gaat?

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 23 jun 2022, 13:14
door Buzjevur
Dat is nachtnet. Maar ik dacht dat de N er normaal wel bij stond. Misschien plaatsgebrek. Zal er straks eens op letten.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 30 jun 2022, 12:11
door Buzjevur
Bij Keolis doen ze het allemaal weer eens met zo min mogelijk moeite:

"Syntus Utrecht heeft ervoor gekozen om de dienstregeling in de hele regio aan te passen. Hierdoor vervallen er geen buslijnen en blijven de bussen ook in de kleinere kernen rijden. De bussen rijden op vrijwel alle buslijnen minder vaak. Bijvoorbeeld 2 keer per uur in plaats van 4 keer per uur. Het gaat om veel wijzigingen. De wijzigingen worden niet per buslijn benoemd, omdat dat niet overzichtelijk is."

Er zijn ook geen aangepaste lijnfolders. De klant zoekt het allemaal maar lekker uit. Maar dat is helaas meer regel dan uitzondering.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 30 jun 2022, 12:13
door Daniel
Er is überhaupt nog nergens een gewijzigde dienstregeling in te zien. Zelfs de apps gaan slechts tot 9 juni.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 30 jun 2022, 19:19
door Dennenboom
9 juli 😉

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 30 jun 2022, 20:33
door Daniel
Oops :oops:

Er staat trouwens nog nieteens een levering van nieuwe data in het NDOV-loket, handige communicatie zo. Met de update van 20 juni daar is alleen de geldigheid voor alle Utrechtse lijnen op 9 juli gezet.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 04 jul 2022, 11:41
door slingermonyet
Buzjevur schreef: do 30 jun 2022, 12:11 Bij Keolis doen ze het allemaal weer eens met zo min mogelijk moeite:

"Syntus Utrecht heeft ervoor gekozen om de dienstregeling in de hele regio aan te passen. Hierdoor vervallen er geen buslijnen en blijven de bussen ook in de kleinere kernen rijden. De bussen rijden op vrijwel alle buslijnen minder vaak. Bijvoorbeeld 2 keer per uur in plaats van 4 keer per uur. Het gaat om veel wijzigingen. De wijzigingen worden niet per buslijn benoemd, omdat dat niet overzichtelijk is."

Er zijn ook geen aangepaste lijnfolders. De klant zoekt het allemaal maar lekker uit. Maar dat is helaas meer regel dan uitzondering.
Ik neem af en toe de 101 in nijkerk richting vathorst v.v en daar doen ze ook zo min mogelijk.
sinds de Corona fase reed de 101 hele dag 1x per uur maar tot heden stond t op bushalte waar ik wachte nog steeds 2xper uur tijdens spitsuren.
Ook heb ik al een paar x gehad dat de 101 niet kwam waardoor je een uur moest wachten. heel irri

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 04 jul 2022, 11:53
door Tom98
Het schijnt dat ze bij elke halte een QR code willen ophangen waarmee je de actuele dienstregeling kan inzien, omdat telkens vervangen van de haltevertrekstaten (HVS) te veel werk oplevert voor personeel dat er niet is. De oude HVS laten ze ook gewoon hangen. Het plaatsen van de QR codes zou al bezig moeten zijn maar kennelijk is er nog niemand aangewezen om die taak op zich te nemen.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 04 jul 2022, 12:04
door Daniel
Klopt. Nou hebben de QR-codes op dit moment ook nog weinig nut aangezien de hele dienstregeling nog altijd niet gepubliceerd is.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 04 jul 2022, 12:55
door dennistd
Ik las iig dat lijn 381 door Pouw gereden gaat worden

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 04 jul 2022, 17:45
door Buzjevur
Dit prachtige advies van de Syntus Utrecht website wil ik jullie niet onthouden:

VanAmersfoort Vathorst
NaarKamp/De Stier
K
12 juli 2022
19:5320:52
Totale reistijd: 00:59
Sprinter (NS) richting Amsterdam Centraal
19:53 Amersfoort Vathorst
20:00 Amersfoort Centraal

Stoptrein (Valleilijn)richting Ede-Wageningen
20:09 Amersfoort Centraal
20:15 Hoevelaken

Lopen 3 minuten
20:15 Hoevelaken
20:18 Station
RRReis 102 (Keolis) richting Amersfoort CS
20:29 Hoevelaken, Station
20:45 Amersfoort, Hogeweg
Lopen 7 minuten
20:45Hogeweg
20:52 Kamp/De Stier

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 04 jul 2022, 19:09
door Daniel
Haha, ik zag ook al een advies uit de planner komen voor Scherpenzeel Holevoetplein naar Veenendaal-De Klomp dat je met de buurtbus naar Barneveld, trein naar Lunteren en buurtbus naar De Klomp stuurde :p

Maargoed, dat zal niet lang meer te zien zijn want Syntus heeft vandaag een levering aan het NDOV-loket gedaan en in elk geval 9292 heeft nu al de aangepaste dienstregeling per 10 juli. OV-info kent 'm op dit moment nog niet en de website geeft ook nog altijd de foute dienstregeling.
dennistd schreef: ma 04 jul 2022, 12:55 Ik las iig dat lijn 381 door Pouw gereden gaat worden
Die had ik al in een overzichtje langs zien komen met inhuur met klein materieel inderdaad.