Pagina 286 van 294

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: za 09 jul 2022, 18:07
door Buzjevur
Waar overigens meteen verandering inkomt zodra het winkelcentrum van polsbroek even groot is als dat van Nieuwland *O*

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 15 aug 2022, 12:40
door dennistd
Vanaf maandag rijdt buurtbus 524 volgens een nieuwe dienstregeling en worden er twee ritten met een grote bus gereden: https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/nieu ... -aan-op-bu

Daarnaast komen er vanaf zondag nieuwe chauffeursdiensten, dus je hebt kans dat als bus A uitvalt nu niet ook bus B uitvalt maar juist bus C ;)

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 15 aug 2022, 14:04
door sirvinniei
Random vraag: is er al bekend of lijn 280 doorgetrokken gaat worden naar Kesteren? Of wordt dat definitief uitgesteld tot er een nieuwe concessie Rijn-Waal komt?

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 15 aug 2022, 15:00
door Roeland
Dat lijkt me op dit moment niet de meest urgente vraag, nu het zelfs de vraag is, of geplande Syntusdiensten binnen het eigen gebied überhaupt rijden...

Verder is het in dit land helaas een algemeen voorkomend verschijnselen, dat overheden die met een groot infraproject (zoals de Rijnbrug) bezig zijn, doorgaans bar weinig aandacht hebben voor het tussentijds verbeteren van de busdiensten in het projectgebied.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 15 aug 2022, 18:54
door Daniel
280 naar Kesteren komt wel op wensenlijstjes voor, maar concrete plannen zijn er nog niet voor.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 15 aug 2022, 19:38
door Jonkervoort
dennistd schreef: ma 15 aug 2022, 12:40 Vanaf maandag rijdt buurtbus 524 volgens een nieuwe dienstregeling en worden er twee ritten met een grote bus gereden: https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/nieu ... -aan-op-bu
Om precies te zijn: de eerste scholierenrit (retour) rijst voortaan tussen de zomervakantie en meivakantie met een grote bus (en tussen de mei- en zomervakantie met een buurtbus), en een uur later rijdt een tweede scholierenrit, altijd met een buurtbus). Die tweede rit reed afgelopen jaar ook al, maar is nu ook opgenomen in de dienstregeling.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 15 aug 2022, 23:07
door Durashift
sirvinniei schreef: ma 15 aug 2022, 14:04 Random vraag: is er al bekend of lijn 280 doorgetrokken gaat worden naar Kesteren? Of wordt dat definitief uitgesteld tot er een nieuwe concessie Rijn-Waal komt?
Zal er toch iets met een halte gedaan moeten worden.. want om eerst naar Ouwenhands te rijden en dan terug de brug over.. dat is in spitstijden een crime.. of nu ook in het toeristenseizoen..

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 15 aug 2022, 23:18
door sirvinniei
Het eindpunt bij Ouwehands is ingesteld omdat lijn 280 niet mocht doorrijden naar Kesteren van de provincie Gelderland.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: di 16 aug 2022, 19:06
door Philip
Wat een kinderachtig gedoe. Kunnen ze prima uitruilen tegen lijn 101 in Amersfoort, die van de provincie Utrecht niet mag doorrijden.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: di 16 aug 2022, 20:48
door sirvinniei
Precies. En dat terwijl de Betuwe juist veel belang heeft bij een verbinding met Veenendaal.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 17 aug 2022, 00:14
door Durashift
Blijft staan dat er iets met een halte moet gebeuren. Van Kesteren naar (station Rhenen) is de ouwe zooi nog intact.. al zal een aanwonende met een 4x4 hobby het wel niet zo leuk vinden dat z'n parkeerplek foetsie is.. ;)

Maar, van de Herenstraat Rhenen eraf naar de brug toe..daar ligt geen halte..en is het ook niet heel handig/gewenst om daar te stoppen, naar mijn mening. Ruimte voor een haltekom is daar niet ..of je moet de naastliggende straat confisqueren voor een deel.. :cry:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 17 aug 2022, 00:30
door dennistd
Volgens mij is het nog niet echt van toepassing, maar hier rechts kun je toch prima een halte aanleggen? https://www.google.com/maps/@51.9571509 ... 384!8i8192

edit: die lag er zelfs zo te zien _O- https://www.google.com/maps/@51.9571765 ... 312!8i6656

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 17 aug 2022, 00:54
door Durashift
Okay, regelen dan maar.
Lekker in de file staan daar, tijdens de avondspitsen. Succes mensen. :x

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 17 aug 2022, 08:51
door waldo79
Inderdaad, er heeft inderdaad lange tijd een bushalte gelegen langs die helling.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 17 aug 2022, 09:06
door sirvinniei
Ik vraag me af of je echt een halte nodig hebt bij station Rhenen. Met een goede overstap op Veenendaal Centrum bereik je hetzelfde.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 17 aug 2022, 11:21
door nvdw
Op zich scheelt het voor de overstappers van en naar de trein best wat reistijd (de bus heeft nu 20 minuten nodig tussen Rhenen en Veenendaal-Centrum tegen 6 voor de trein), maar goed, daarvoor rijden de 44 en 45 immers ook al.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 17 aug 2022, 11:39
door Daniel
Daarentegen kost het oversteken van de provinciale weg in Rhenen ook best wel wat tijd natuurlijk. Bij Veenendaal Centrum liggen de haltes toch net wat dichter op het perron.
Sowieso is 280 afgestemd op de aansluiting in Veenendaal Centrum vanuit Rhenen, de overstaptijd zou bij behoud van dienstregeling in Rhenen 20 minuten zijn. Dus dan is via Veenendaal Centrum toch sneller.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 09 sep 2022, 14:07
door Meltrain
Buurtbus Vreeland neemt geen mensen in een rolstoel mee: 'Ik kan het dorp niet uit'
Vreeland - De noodkreet van de 26-jarige Marit Draafsel is helder: zij wil graag met de buurtbus reizen. In theorie zijn rolstoelgebruikers welkom in buurtbussen, maar de praktijk blijkt weerbarstiger. De vervoersmiddelen hebben geen lage instap, de vrijwilligers zijn fysiek vaak niet in staat om een rolstoel de bus in te duwen en zij hebben geen training gehad om een rolstoeler veilig te vervoeren. Syntus erkent het probleem en geeft aan dat in het najaar van 2023 nieuwe 'rolstoelvriendelijke' bussen zullen worden ingezet. Maar dat brengt Marit nu niet verder.

Lees verder: RTV Utrecht

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 09 sep 2022, 15:00
door ovVeluwe
Klopt, is helaas niks aan te doen momenteel. Ik maak het zelf regelmatig mee met kinderwagens, geen rolstoel nog gelukkig. Maar eerder dan eind 2023 is helaas niet mogelijk. We zitten allemaal te wachten op de nieuwe busjes.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 09 sep 2022, 15:44
door sirvinniei
Ik dacht dat ze aan het begin van de concessie volledig nieuwe buurtbussen hadden gekocht?

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 09 sep 2022, 15:50
door Lijn 45
Klopt.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 09 sep 2022, 17:57
door TLP
Ik ken het PvE van deze concessie niet, maar vermoedelijk staat daar niet expliciet in dat de bussen zelfstandig toegankelijk moeten zijn c.q. een lage instap moeten hebben. Andere concessies die rond dezelfde tijd zijn ingegaan, zoals Zeeland en Limburg, hebben ook ontoegankelijke buurtbussen.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 09 sep 2022, 20:11
door Jonkervoort
Het is niet zozeer lastig, maar sinds nieuwe wetgeving op het gebied van vastzetten van rolstoelen niet langer toegestaan in buurtbussen. Naar wij hebben begrepen zal dat met de nieuwe bussen niet veranderen, tenzij de passagier uit de rolstoel kan komen en plaats kan nemen op een stoel.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: za 10 sep 2022, 19:42
door Durashift
De BYD 1905 heeft het zeker wel naar zijn zin op lijn 50 naar Wageningen of Veenendaal?
Kwam 'm van de week alweer tegen, derde keer in een week of wat tijd. :pos:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 15 sep 2022, 13:59
door sirvinniei
https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/nieu ... f-11-decem
De belangrijkste wijzigingen in de dienstregeling 2023 zijn:

In Wilnis en Mijdrecht gaan, conform de strategische OV-visie van de gemeente De Ronde Venen, de bussen op lijnen 126 en 130 een kortere, en daarmee snellere, route rijden. Beide lijnen rijden vanaf Vinkeveen niet meer via Burg. Padmosweg, maar via de Industrieweg en Mijdrechtse Dwarsweg naar Mijdrecht Centrum. Dit levert een reistijdwinst op van 5 minuten per rit. Overlast van bussen op de oude route wordt hiermee beperkt en het bedrijventerrein en de nieuwe woonwijk De Maricken wordt hiermee beter bereikbaar. De bespaarde tijd wordt gebruikt om andere bussen goed op elkaar aan te laten sluiten en extra te laten rijden. Op de nieuwe route worden de bushaltes verbeterd en de fietsenstallingen uitgebreid.
De bussen op lijn 121 gaan maandag t/m zaterdag rijden via de Burg. Padmosweg. Een nieuwe buslijn rijdt op zondag tussen Wilnis en Mijdrecht Centrum via de Burg. Padmosweg. Lijn 123 zal voortaan de hele dag naar Uithoorn doorrijden om het verlies van lijn 340 te compenseren.
Een nadrukkelijke wens was een snelle busverbinding tussen Mijdrecht en het AMC. Lijn 126 zal vanaf de nieuwe dienstregeling bij het AMC gaan halteren.

Station Abcoude zal bij wijze van proef van één jaar aangedaan worden met lijn 120 (Utrecht – Amsterdam Bijlmer Arena). De bediening van station Holendrecht komt daarmee te vervallen.

Buslijn 123 zal voortaan doordeweeks de hele dag elk uur doorrijden naar Oudewater. Hiermee wordt ook het grensgebied van de provincie Utrecht en Zuid-Holland beter met OV-bereikbaar.

De dienstregeling van de Syntus Utrecht-bussen op de NS stations Woerden en Veenendaal-De Klomp wordt aangepast om te zorgen voor een verbeterde aansluiting van en op de treinen.

De route van Syntus Utrecht-lijn 17 (Amersfoort CS - Leusden) in Leusden-Noord wordt aangepast vanwege toekomstige woningbouw in de omgeving. De bussen stoppen voortaan bij de nieuwe halte bij de rotonde Ruige Velddreef/Zwarteweg.

De route van buslijn 272 (Baarn - Soest - Utrecht Rijnsweerd - Utrecht Science Park) bij Soesterberg wordt gewijzigd. Voortaan wordt via de halte Soesterberg-West in plaats van de halte P+R Soesterberg gereden.
Niet veel bijzonders sinds de conceptversie. Alleen het doorrijden van lijn 123 vind ik opvallend. Oudewater-Woerden is blijkbaar druk genoeg voor een halfuursdeinst de hele dag.