Pagina 288 van 294

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Geplaatst: wo 19 okt 2022, 13:56
door April064
In december 2025 start een nieuwe periode voor het Utrechts openbaar vervoer. Er rijden dan overal bussen en trams met het merk U-OV
Betekent dit dat ze in Provincie Utrecht ook onder U-OV gaan rijden? Zo klinkt het namelijk wel.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Geplaatst: wo 19 okt 2022, 13:59
door ovVeluwe
Als het goed is zal het merk U-OV straks worden toegepast in de gehele provincie, samen met de formules U-link en U-liner.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Geplaatst: wo 19 okt 2022, 14:39
door sirvinniei
Lekkere verengelsing van het Utrechtse OV. Doe dan iets als U-stad en U-regio?
U-OV producten kunnen nu trouwens ook al veelal worden gebruikt in Syntus Utrecht bussen.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Geplaatst: wo 19 okt 2022, 16:19
door Daniel
Niet veelal, zelfs grotendeels. De beide vervoerders maken al jaren een gezamenlijk tarievenplan voor de hele provincie.
Hooguit de app-tickets van Keolis en sommige U-OV producten zijn niet uitwisselbaar. En voorwaarden verschillen soms: bij U-OV kan je een jaarabonnement per maand betalen en bij Syntus niet. Terwijl dat exact hetzelfde product is.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Geplaatst: wo 19 okt 2022, 18:04
door MdJ
Alleen de sterabbonementen toch?
Het U-OV regioabbonnement is alleen geldig op de voormalige U-OVlijnen die nu door Keolis worden gereden... (202, 58/59 etc)

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Geplaatst: wo 19 okt 2022, 20:15
door Daniel
Naast de sterabonnementen zijn ook de kortingsproducten provincie-breed geldig. En ritkaartjes gekocht in de bus ook, die zijn een tijdje terug qua tarief ook gelijkgetrokken.

Het gemaksabonnement stad en gemaksabonnement regio behoren tot de sommige producten die niet bij beide vervoerders geldig zijn wat ik al noemde. De WeekendVrij van U-OV ook.
Er waren plannen voor een extra schil voor de gemaksabonnementen waardoor die ook provinciebreed bruikbaar zouden worden, maar dat gaat vooralsnog niet door omdat er geen nieuwe ontwikkelingen op de huidige OV-chipkaart meer gedaan worden.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 20 okt 2022, 20:41
door Daniel
dennistd schreef: di 18 okt 2022, 15:15 Ik lees dat de concessie 2 jaar verlengd is tot december 2025. Iemand die de topictitel aan kan passen? (A)
Nu ook officieel bekend gemaakt:
Provincie Utrecht: U-OV en Syntus Utrecht blijven twee jaar langer rijden
De beide Utrechtse OV-concessies, U-OV en Syntus Utrecht, worden met twee jaar verlengd. Dat heeft het bestuur van de provincie Utrecht bekend gemaakt. De concessies zouden eigenlijk aflopen in 2023. Maar door de coronacrisis en alle onzekerheden die dit met zich meebracht, was er extra tijd nodig voor een goede voorbereiding van de nieuwe OV-concessieperiode.
Met de verlenging houdt de Utrechtse reiziger de komende jaren goed openbaar vervoer.

De provincie heeft met de vervoerbedrijven U-OV (uitgevoerd door Qbuzz) en Syntus Utrecht (uitgevoerd door Keolis) heldere afspraken gemaakt over de verlenging. Ondertussen is de provincie druk bezig met de voorbereiding van de aanbesteding van de nieuwe concessieperiode die loopt van 2025 tot 2035.

De coronacrisis heeft het openbaar vervoer hard geraakt. Het aantal reizigers is fors gedaald vanaf het begin van de coronaepidemie in maart 2020 en is bovendien veel onvoorspelbaarder geworden dan voor corona. Het aantal reizigers is dit jaar, nadat de coronabeperkingen opgeheven waren, weliswaar weer gegroeid, maar zit momenteel op niet meer dan circa 80 procent van de reizigers uit 2019.

Vanwege de grote onzekerheden in aantallen reizigers en daarmee ook de onvoorspelbaarheid voor de financiën voor het OV, werd in het voorjaar van 2021 al besloten om de concessies als noodmaatregel met twee jaar te verlengen.

Op peil houden
Sindsdien is de provincie in gesprek gegaan met beide vervoerders over de voorwaarden voor de verlenging. Belangrijk uitgangspunt daarbij is dat de provincie het OV goed op peil wil houden, ondanks de lagere reizigersaantallen. 'We hebben het openbaar vervoer hard nodig, vanwege de groei en verstedelijking in de provincie, maar ook voor de duurzaamheidsambities van de provincie Utrecht. Een achteruitgang van het openbaar vervoer past hier niet bij', aldus gedeputeerde Robert Strijk. 'Ik ben daarom blij dat we goede afspraken hebben kunnen maken met vervoerders U-OV en Syntus Utrecht, en dat we hiermee zorgen dat we het OV en het netwerk goed op peil houden voor de reizigers.' Om te zorgen dat het OV inderdaad op peil kan blijven, stelde Provinciale Staten eerder al een extra bedrag van 50 miljoen beschikbaar.

Ondertussen werkt de provincie hard door aan de voorbereidingen van de nieuwe concessieperiode, die start in 2025 voor een periode van minimaal 10 jaar. Voor deze concessies is in mei 2022 een Nota van Uitgangspunten en een Netwerkperspectief opgesteld met daarin de hoofdlijnen voor de nieuwe periode. Deze worden nu verder uitgewerkt tot een concreet Programma van Eisen. Daar kan straks elke vervoerder die dat wil, op bieden.

Persbericht Provincie Utrecht

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Geplaatst: do 24 nov 2022, 16:48
door omaylie
De wijzigingen in Provincie Utrecht vanaf 11 december 2022: https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/nieu ... 1-december

De meeste wijzigingen werden hier al eerder besproken. Alleen de routewijziging van lijn 573 nog niet (wordt Amersfoort Meander MC - Eemnes in plaats van Blaricum - Soest).

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Geplaatst: do 24 nov 2022, 17:07
door sirvinniei
Ik hoop dat de 573 dan niet te druk wordt met mensen die naar de Isselt moeten vanuit Soest.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Geplaatst: do 24 nov 2022, 17:27
door Lijn 45
Waarom stopt die lijn maar in een richting bij de Argonweg? Hij passeert volgens de route die in OVinfo staat de halte in beide richtingen.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Geplaatst: do 24 nov 2022, 17:27
door Daniel
Er zijn wel meer wijzigingen dan daar staan overigens, zo gaat lijn 1 weer de hele zaterdag 2x/uur rijden en lijn 17 op zaterdag 4x/uur i.p.v. de huidige 3x/uur. Verder was ik nog niet met door tabellen bladeren voor de wiki.
sirvinniei schreef: do 24 nov 2022, 17:07 Ik hoop dat de 573 dan niet te druk wordt met mensen die naar de Isselt moeten vanuit Soest.
Wordt in het ROCOV-advies hierover al voor gewaarschuwd ja. Zelfde geldt trouwens voor reizigers naar Meander: de buurtbus is daar een kwartier sneller dan een rit met 70 en 2, 3 of 76 via CS.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Geplaatst: vr 25 nov 2022, 01:10
door nvdw
Ach: dan profiteren er maximaal acht mensen per rit van ;)

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Geplaatst: vr 25 nov 2022, 10:27
door sirvinniei
En mist de rest zijn/haar afspraken.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Geplaatst: vr 25 nov 2022, 15:40
door Meltrain
Ik mis lijn 821 op de lijnennetkaart. :(

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Geplaatst: ma 26 dec 2022, 16:16
door Milco
Mocht iemand BYD 1903 en een uit de serie 1904-1908 missen; deze twee zag ik zojuist staan bij busgarage Almere Buiten.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Geplaatst: do 29 dec 2022, 15:01
door Buzjevur
Niemand die ze mist hoor :lol:

De 1903 stond voor de kerst al in Buiten, die andere wagen bij Buspartners in Haven. Zal zo eens kijken of ze er nog staan.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Geplaatst: do 29 dec 2022, 17:11
door Pascal1998
Is het niet de 1902 die bij Buiten rondzwierf @Milco, ook die is sinds 10 dagen inactief volgens busposities (zowel de 1902 als de 1903 zijn van hetzelfde type BYD als de bussen die al in Almere rondrijden, hou het als mogelijkheid dat deze hier op de dienst gaan komen)

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Geplaatst: do 29 dec 2022, 17:22
door Lijn 45
Een van de twee oude stond maandag bij Buspartners Amersfoort binnen. Dat zal de 1902 wel zijn. Van de nieuwe heb ik in ieder geval de 1908 daar zien staan de afgelopen tijd.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Geplaatst: do 29 dec 2022, 17:35
door Milco
Ik zag toch echt het nummer 1903 op de bus staan…

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Geplaatst: do 29 dec 2022, 18:25
door Pascal1998
Nee, ik bedoel die andere, die uit de serie 1904 t/m 1908 komt

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Geplaatst: do 29 dec 2022, 18:30
door Milco
Daarvan kon ik geen nummer lezen, want die stond onder de overkapping.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Geplaatst: vr 30 dec 2022, 03:40
door Buzjevur
Milco schreef: do 29 dec 2022, 17:35 Ik zag toch echt het nummer 1903 op de bus staan…
Nog steeds op buiten. Nieuwe type niet gezien.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Geplaatst: za 31 dec 2022, 17:54
door Buzjevur
Op dit moment staat hij er niet meer.

Ter compensatie blijft collega BYDch 6307 vanavond lekker op stal en mag ik de laatste dienst van het jaar afmaken met een MAN.

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Geplaatst: di 03 jan 2023, 13:39
door Daniel
Testrijdag Syntus populair onder aspirant buschauffeurs
De testrijdag die Syntus Utrecht organiseert om nieuw personeel te werven zit nu al vol. Het vervoersbedrijf wil graag een nieuwe dag organiseren. Dat meldt een woordvoerder van Keolis, het moederbedrijf van Syntus. Op 13 januari kruipen 26 geïnteresseerden in Amersfoort achter het stuur van een zogenoemde lesbus. “We hadden maar liefst 42 inschrijvingen en maar 26 plekken. We proberen later deze maand weer een dag te plannen, aangezien we merken dat er veel interesse is.”

Het is de tweede keer dat Syntus deze wervingsactie organiseert. De vorige actie verliep naar eigen zeggen erg succesvol. “We zien dat er meerdere mensen die de dag bezochten, nu in onze opleiding zitten en instromen als nieuwe buschauffeurs.”

Lees verder

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Geplaatst: di 03 jan 2023, 20:48
door Pascal1998
Dat OVPro is echt dramatisch met zijn Paywall… verschillende berichten die ik wil lezen zijn continu betaald en daar begin ik echt niet aan