[Project] ZuidasDok

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: [Project] ZuidasDok

Bericht door sirvinniei »

Stilstaan is de effectiefste manier om roltrappen te gebruiken, omdat je de capaciteit optimaal benut.
https://www.google.com/amp/s/www.nytime ... g.amp.html
They found that walking up the escalator took 26 seconds compared with standing, which took 40 seconds. However, the “time in system” — or how long it took to stand in line to reach an escalator then ride it — dropped sharply when everyone stood, according to a blog post by the researchers.
[...] "Those who stand on the right-hand side tend to use every second step, whilst those who walk are likely to take three steps per person, which wastes space,"
Ik denk dat trappen vooral het voordeel hebben dat ze over het algemeen breder zijn en dus voor minder opstopping zorgen.
Ik heb geen onderschrift
IIVQ
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: [Project] ZuidasDok

Bericht door IIVQ »

umbusko schreef: do 30 jun 2022, 22:43 Wat ik een stuk onbegrijpelijker vind is dat mensen op rolbanden stil gaan staan, zeker als het die horizontale dingen op slakkentempo zijn. Daar vergt het haast meer inspanning om te blijven staan dan om door te lopen.
Ik vind die schuine rolbanen op Amsterdam CS [metro] heel onprettig lopen. Omhoog loopt het zwaar, heb het gevoel dat het meer energie kost dan gewoon de 35 treden op te lopen.
Omlaag voelt het moeilijk om mijn snelheid te controleren en alsof je onderaan gelanceerd wordt de stationshal in.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: [Project] ZuidasDok

Bericht door umbusko »

Ja, als ze schuin zijn willen ze nog wel eens vervelend zijn en ben ik er eigenlijk ook bijna nooit blij mee (tenzij ik een fiets bij me heb of zo). Maar als ze puur horizontaal lopen, zoals op de meeste vliegvelden, dan zijn ze ideaal. Toch heb ik op vliegvelden wel vaker maar gewoon naast de band over de gewone vloer gelopen, omdat de band helemaal vol stond met niet-bewegende mensen. :')
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: [Project] ZuidasDok

Bericht door VIRM »

Lange_Dre schreef: do 30 jun 2022, 08:07 Start lachband, trein stations en liften die betrouwbaar blijven functioneren... Daar hebben ze door het hele land al jaren lang veel moeite en problemen mee. Dus ondanks dat ik de keuze snap, ben ik grote tegenstander, totdat ze op de stations die veel/vaak langdurige problemen hebben hebben bewezen dat ze de liften wel betrouwbaar kunnen onderhouden en indienst kunnen houden...
Oh, over een poos krijgen we vast de eerste berichten op AT5 over defecte liften op Zuid. Ik snap het eigenlijk niet: is elke lift zo wezenlijk anders dat je niet een voorraadje standaardonderdelen ergens in Nederland kunt opslaan?
IIVQ schreef: vr 01 jul 2022, 10:08
umbusko schreef: do 30 jun 2022, 22:43 Wat ik een stuk onbegrijpelijker vind is dat mensen op rolbanden stil gaan staan, zeker als het die horizontale dingen op slakkentempo zijn. Daar vergt het haast meer inspanning om te blijven staan dan om door te lopen.
Ik vind die schuine rolbanen op Amsterdam CS [metro] heel onprettig lopen. Omhoog loopt het zwaar, heb het gevoel dat het meer energie kost dan gewoon de 35 treden op te lopen.
Omlaag voelt het moeilijk om mijn snelheid te controleren en alsof je onderaan gelanceerd wordt de stationshal in.
Ligt die plaat onderaan die rolbaan eigenlijk wel horizontaal? Of lijkt het gewoon scheef te liggen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: [Project] ZuidasDok

Bericht door Ardan »

Onderin eindigt de band scheef in plaats van dat-ie horizontaal draait. Dát vind ik wel een ontwerpfout :')
Ik doe ook maar wat
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: [Project] ZuidasDok

Bericht door SuperGhost »

Bemined schreef: do 30 jun 2022, 11:31
SuperGhost schreef: ma 30 mar 2020, 23:24en de Eurostar en Thalys iets langzamer inlegt?
Nog langzamer kan haast niet, de Thalys is nu al met 60km/u ingelegd op de westtak.
Je weet dat je een post van me quote van meer dan 2 jaar geleden? ;)
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: [Project] ZuidasDok

Bericht door Bemined »

Als je goed leest zie je dat niet ik dat bericht aanhaal maar degene boven mij ;)
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: [Project] ZuidasDok

Bericht door TffpaA »

Euu...jíj doet het óók. :|
🗣
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten