[Project] ZuidasDok
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: [Project] ZuidasDok
En al helemaal niet bij Amsterdam :')
Re: [Project] ZuidasDok
Beter meer geld door de plee spoelen dan toegeven dat je plan geen toegevoegde waarde heeft...
Re: [Project] ZuidasDok
:Y
Maar dankzij det project weten ze wat er fout zal gaan, dus aan de slag! What can possibly go wrong?
Maar dankzij det project weten ze wat er fout zal gaan, dus aan de slag! What can possibly go wrong?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: [Project] ZuidasDok
Helemaal niets! Dit zal een schoolvoorbeeld worden van hoe je zo'n megaproject wél aanpakt! En wij gaan niet overschrijden! *O*
Re: [Project] ZuidasDok
Nou ja.. gisteren nog even de opperbaas van Heijmans gehoord op BNR.
Het komt in NL toch niet vaak voor dat een opdrachtnemer de zaak terug geeft, ook al kost dat de gemeenschap geldt.. en nu komt het project in drie delen terug de markt op.
Hij zei ook dat dit project begonnen is als een wegenproject.. daarna kwamen de sporen erbij.. Kortom, vanuit de overheid was het wensenlijstje weer eens overdadig.
Ik zie in de ontwikkelingen wel enig lerend vermogen.
Het komt in NL toch niet vaak voor dat een opdrachtnemer de zaak terug geeft, ook al kost dat de gemeenschap geldt.. en nu komt het project in drie delen terug de markt op.
Hij zei ook dat dit project begonnen is als een wegenproject.. daarna kwamen de sporen erbij.. Kortom, vanuit de overheid was het wensenlijstje weer eens overdadig.
Ik zie in de ontwikkelingen wel enig lerend vermogen.
Re: [Project] ZuidasDok
Vertel eens, waar zie jij dat lerend vermogen dan? Ik zie juist dat men vol enthousiasme afstormt op dezelfde valkuilen als bij de HSL, de betuweroute, de NZL: eerst een schaap kopen, dan bedenken dat er nog minstens één extra poot aan moet, en daarna klagen dat de operatie lang duurt en veel kost.
Wat ik zo vermoeiend vind aan overheidsorganisaties is nou juist dat totale gebrek aan geheugen en reflectie.
Wat ik zo vermoeiend vind aan overheidsorganisaties is nou juist dat totale gebrek aan geheugen en reflectie.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: [Project] ZuidasDok
Ik zie dat 'lerende' vooral erin dat er een schaap met 5 poten moet komen.. en de ontwikkelaar zegt: dat kan niet op de manier zoals ooit afgesproken is.
Een schaap met eerst 2, en dan nog eens 2 en als laatste 1 poot bouwen, dat zou misschien wel kunnen.
Bij de projecten die jij noemt.. is men na tegenval op tegenval gewoon 'doorgegaan' met dezelfde bouwers en in dezelfde aanbesteding, zover mij bekend.
Een schaap met eerst 2, en dan nog eens 2 en als laatste 1 poot bouwen, dat zou misschien wel kunnen.
Bij de projecten die jij noemt.. is men na tegenval op tegenval gewoon 'doorgegaan' met dezelfde bouwers en in dezelfde aanbesteding, zover mij bekend.
Re: [Project] ZuidasDok
Dat het geen toegevoegde waarde zou hebben is de grootste onzin ooit.waldo79 schreef:(...) toegeven dat je plan geen toegevoegde waarde heeft...
Re: [Project] ZuidasDok
Dat lijkt mij ook. De A10-Zuid loopt onder normale omstandigheden bij het minste of geringste vast ondanks de spitsstroken. De treinen worden ook steeds drukker, waarbij er zoals bekend de plannen zijn om meer treinen naar Amsterdam Zuid te verleggen zodat bijvoorbeeld de Westtak en Amsterdam Centraal minder turbulent/ontlast worden.
Daarnaast vraag ik me af wat de critici hier dan zouden willen om het project voor een lager budget uit te voeren? Er moe(s)ten voor dit project een aantal complexe werkzaamheden uitgevoerd worden, zoals het inschuiven van het dak van de Brittenpassage. Verder helpt de huidige corona-uitbraak niet bepaald mee om projecten op schema en binnen budget uit te voeren.
Daarnaast vraag ik me af wat de critici hier dan zouden willen om het project voor een lager budget uit te voeren? Er moe(s)ten voor dit project een aantal complexe werkzaamheden uitgevoerd worden, zoals het inschuiven van het dak van de Brittenpassage. Verder helpt de huidige corona-uitbraak niet bepaald mee om projecten op schema en binnen budget uit te voeren.
Re: [Project] ZuidasDok
Dat laatste verband zie ik niet. Verder eens met de stelling dat dit project toegevoegde waarde heeft - de vraag is alleen of dat opweegt tegen de prijs, zowel in geld als in tijd uitgedrukt.
Tegelijk is dit project al helemaal versoberd ten opzichte van de oorspronkelijke ambities, waarbij alle infra ondergronds zou gaan, de A10-tunnel dubbeldeks zou worden uitgevoerd en bovenop de spoortunnels vastgoed zou verrijzen. Ik moet er niet aan denken als díe ambitie was vastgehouden...
Tegelijk is dit project al helemaal versoberd ten opzichte van de oorspronkelijke ambities, waarbij alle infra ondergronds zou gaan, de A10-tunnel dubbeldeks zou worden uitgevoerd en bovenop de spoortunnels vastgoed zou verrijzen. Ik moet er niet aan denken als díe ambitie was vastgehouden...
Re: [Project] ZuidasDok
^^^ nou ja, ik ken de plannen niet in detail.. maar er zál toch wel iets van stenen op die tunnels moeten komen?
Want alleen maar gras en wat bomen.. da's een beetje zonde van alle moeite, lijkt mij. De vrijgekomen ruimte moet wel een beetje efficiënt benut worden.. en nee, dan niet met het zoveelste, megalomane, vastgoed(wolken)krabber project. Gewoon, wat woonruimte voor 'jan modaal ofzo'.
Want alleen maar gras en wat bomen.. da's een beetje zonde van alle moeite, lijkt mij. De vrijgekomen ruimte moet wel een beetje efficiënt benut worden.. en nee, dan niet met het zoveelste, megalomane, vastgoed(wolken)krabber project. Gewoon, wat woonruimte voor 'jan modaal ofzo'.
Re: [Project] ZuidasDok
Er mag niet gebouwd worden op wegtunnels, dus Jan met de Pet moet maar weer in Almere gaan kijken.
Re: [Project] ZuidasDok
Ik dacht dat voor dit project ook op dit moment omvangrijke beslissingen achter de schermen, dan wel werkzaamheden die voor het verkeer niet van invloed zijn, zouden plaatsvinden, en door de corona-uitbraak vertraging oplopen (met bijkomende kostenstijging tot gevolg). Maar ik kan het mis hebben.Alargule schreef:Dat laatste verband zie ik niet.
Re: [Project] ZuidasDok
Volgens mij is dat een regel bij tunnels die in een open dok zijn aangelegd, maar bij boortunnels mag er toch wel bovenop gebouwd worden?Alargule schreef:Er mag niet gebouwd worden op wegtunnels, dus Jan met de Pet moet maar weer in Almere gaan kijken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: [Project] ZuidasDok
Ik heb hem expres wat zwart-wit neergezet en begin te stralen als je me van grootste onzin ooit betichtteun schreef:Dat het geen toegevoegde waarde zou hebben is de grootste onzin ooit.waldo79 schreef:(...) toegeven dat je plan geen toegevoegde waarde heeft...
Net zomin fijnzinnig als mijn eigen woorden _O-
Re: [Project] ZuidasDok
Wat ik ervan meen te weten is, dat een deel van de werkzaamheden al is aanbesteed en wordt uitgevoerd. Het gaat dan over de bouw van (een aantal?) brugdelen voor de Brittenpassage en wegwerkzaamheden rond knooppunt De Nieuwe Meer.TLP schreef:Ik dacht dat voor dit project ook op dit moment omvangrijke beslissingen achter de schermen, dan wel werkzaamheden die voor het verkeer niet van invloed zijn, zouden plaatsvinden, en door de corona-uitbraak vertraging oplopen (met bijkomende kostenstijging tot gevolg). Maar ik kan het mis hebben.Alargule schreef:Dat laatste verband zie ik niet.
Geen idee. Bij wegtunnels gaat het over instortingsgevaar bij een explosie in de tunnel, dus dat het een beetje sneu zou wezen als een kantoortoren met een paar honderd medewerkers er in als een pudding in elkaar zakt als vlak eronder een tankwagen explodeert. Of een terrorist, als dat zo uitkomt.Suus schreef:Volgens mij is dat een regel bij tunnels die in een open dok zijn aangelegd, maar bij boortunnels mag er toch wel bovenop gebouwd worden?Alargule schreef:Er mag niet gebouwd worden op wegtunnels, dus Jan met de Pet moet maar weer in Almere gaan kijken.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: [Project] ZuidasDok
Of iemand hoest eens in die tunnel. Levert tegenwoordig ook nogal wat gedoe op.
Maar op boortunnels mag het volgens mij gewoon. In Den Haag wordt de nieuwe Rotterdamsebaan geboord, en die loopt onder bebouwing door.
Maar op boortunnels mag het volgens mij gewoon. In Den Haag wordt de nieuwe Rotterdamsebaan geboord, en die loopt onder bebouwing door.
Re: [Project] ZuidasDok
Maar dat is allemaal decor van het Museum Amsterdam toch? Een beetje zoals Zonnedael? *O* (A)
Re: [Project] ZuidasDok
Ja, maar daar zijn wel wat verzakkingen van omliggende bebouwingen geweest..
Leidsche Rijn tunnel wordt ook bebouwd.. niet direct op de tunnelbak zelf (als ik het zo eens bekeek een tijd geleden) maar wel direct naast.
Leidsche Rijn tunnel wordt ook bebouwd.. niet direct op de tunnelbak zelf (als ik het zo eens bekeek een tijd geleden) maar wel direct naast.
Re: [Project] ZuidasDok
Maar naast de tunnel is niet op de tunnel toch? Dus dat is dan anders? (A)
En was ons aller NS trouwens geen proefballonnetjes aan het opgooien om boven het spoor te bouwen? Of wordt dat dan alleen op plekken zonder wissels en goederenvervoer om ongelukken zoveel mogelijk uit te sluiten (al hou je terroristen die de boel opblazen daarmee nog steeds niet weg natuurlijk :') )
En was ons aller NS trouwens geen proefballonnetjes aan het opgooien om boven het spoor te bouwen? Of wordt dat dan alleen op plekken zonder wissels en goederenvervoer om ongelukken zoveel mogelijk uit te sluiten (al hou je terroristen die de boel opblazen daarmee nog steeds niet weg natuurlijk :') )
Re: [Project] ZuidasDok
Niet bij het boren, maar tijdens de bouw van één van de stations.Durashift schreef:Ja, maar daar zijn wel wat verzakkingen van omliggende bebouwingen geweest..
Dat is hier ook het idee.Durashift schreef:Leidsche Rijn tunnel wordt ook bebouwd.. niet direct op de tunnelbak zelf (als ik het zo eens bekeek een tijd geleden) maar wel direct naast.
@Ardan: De NZL is voorzover ik weet geen wegtunnel (A)
Overigens is het verschil tussen zo'n "landtunnel" en een boortunnel uiteraard dat het pak grond tussen tunnel en bovenliggende bebouwing ook voor enige stabiliteit zorgt. Direct bovenop een betonnen doos bouwen betekent dat tunnel en bovenliggende bebouwing één geheel zijn, en als de onderste etage — de tunnel — het begeeft, zakt het hele boeltje in elkaar.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: [Project] ZuidasDok
Een spoorwegtunnel (A)
Bovendien: als je daar een flinke explosie in verzorgt, dan is het waarschijnlijk ook: weg tunnel
Bovendien: als je daar een flinke explosie in verzorgt, dan is het waarschijnlijk ook: weg tunnel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten