DoorStroomStation Utrecht dreigt miljoenen extra te kosten
Geplaatst: do 30 jul 2015, 08:09
DoorStroomStation Utrecht dreigt miljoenen extra te kosten
Geplaatst op: donderdag 30 juli 2015 08:06
Laatst bijgewerkt: donderdag 30 juli 2015 08:09
De verbouwing van station Utrecht Centraal loopt een jaar vertraging op en dreigt daardoor tot € 100 mln meer te gaan kosten dan de begrote € 270 mln. Dat blijkt uit interne documenten van het ministerie van Infrastructuur en Milieu die in handen zijn van het FD.
Het gaat om het project DoorStroomStation Utrecht (DSSU), een ongewoon complexe operatie waarbij ProRail zijn Utrechtse netwerk van sporen, seinen en wissels op de schop neemt. Het einddoel is veel meer treinen door het station te leiden en dit op hogere snelheden te doen, om zo het aantal storingen te verminderen. Een complicerende factor is dat het bouwproces is opgeknipt in 25 bouwfasen en dat veel werk ’s nachts en in de weekenden moet gebeuren om de bijna 300.000 dagelijkse reizigers te ontzien.
Lees verder | Dossier ProRail | Meer nieuws over ProRail
Geplaatst op: donderdag 30 juli 2015 08:06
Laatst bijgewerkt: donderdag 30 juli 2015 08:09
De verbouwing van station Utrecht Centraal loopt een jaar vertraging op en dreigt daardoor tot € 100 mln meer te gaan kosten dan de begrote € 270 mln. Dat blijkt uit interne documenten van het ministerie van Infrastructuur en Milieu die in handen zijn van het FD.
Het gaat om het project DoorStroomStation Utrecht (DSSU), een ongewoon complexe operatie waarbij ProRail zijn Utrechtse netwerk van sporen, seinen en wissels op de schop neemt. Het einddoel is veel meer treinen door het station te leiden en dit op hogere snelheden te doen, om zo het aantal storingen te verminderen. Een complicerende factor is dat het bouwproces is opgeknipt in 25 bouwfasen en dat veel werk ’s nachts en in de weekenden moet gebeuren om de bijna 300.000 dagelijkse reizigers te ontzien.
Lees verder | Dossier ProRail | Meer nieuws over ProRail