Pagina 1 van 7

Vervoersplan U-OV ingaande 2 juli 2016

Geplaatst: vr 25 dec 2015, 01:36
door Jonkervoort
U-OV heeft het concept vervoersplan 2016 gepresendeerd (ingaande 2 juni). Hoewel er heel veel verandert valt mij als inwoner van Vleuten een ding erg op: hoewel de rest van Utrecht erop vooruitgaat, wordt op Leidsche Rijn veel bezuingd:
- Lijn 126 blijft enigzins tot mijn verbazing 2x/uur rijden tussen Maarssen en station Vleuten, maar gaat wel met taxibusjes rijden en dat baart me zorgen, want in de ochtendspits zitten er bij de halte Bottensteinweg meestal al zo'n 5 mensen in, en ik denk dat de ombuiging naar het station de lijn vooral in De Tol populairder gaat maken. Bovendien zullen er bij slecht weer waarschijnlijk meer scholieren gebruik van gaan maken, terwijl er bij de laatste sneeuwval 's ochtends telkens rond de 15 passagiers waren.
- Lijn 19 wordt volledig opgeheven. Lijn 39 gaat rijden tussen Utrecht CS en het St. Antonius ziekenhuis en komt ook niet meer in Terwijde. Lijn 39 krijgt hiermee als enige doel de bediening van het Antonius ziekenhuis, dat is ook de enige halte die lijn 39 niet deelt met lijn 28.
- Ter vervanging daarvan gaat lijn 26 na station Terwijde doorrijden naar de halte Waterwinpark en verder via de route van lijn 19 naar station Leidsche Rijn.Daardoor blijven er evenveel bussen naar Utrecht CS rijeen, maar gaan die bussen er langer over doen. Bovendien zit lijn 26 in de spits altijd propvol.
- Door het vervallen van lijn 39 hebben de toekomstige woonwijk en het gelijknamige, eveneens toekstige bedrijventerrei n Haarrijn als enige OV-verbinding de taxibusjes van lijn 126.
- Ter vervanging van lijn 26 in Vleuterweide krijgt lijn 29 een nieuwe route: na P+R papendorp via de busbaan naar Veldhuizen , vervolgens door naar de Veldhuizerweg om via de oude route van lijn 26 naar de halte Stroomrugbaan en daarna naar station Vleuten. Hiermee wordt de route van Vleuterweide naar Utrecht CS weliswaar sneller, maar de frequentie wordt wel gehalveerd.
- Hiermee wordt met twee van de belangrijkste punten van kritiek op het lijnennet in Leidsche Rijn en Vleuten-de Meern niets gedaan: de onhandige ligging van De Meern Oost en de grote loopafstanden.
- De loopafstanden nemen alleen maar toe door het vervallen van de haltes Alenveltpark, Bottensteinweg, Wilhelminalaan, Sparrendaal, Hardenbroek, Esdoornlaan, Noorderbreedte, Zuiderbreedte, Stroomrugbaan, Duke Ellingtonstraat en Jazzsingel alleen maar toe.
- Die laatste 3 haltes blijven echter bestaan: lijn 127 wordt doorgetrokken naar Leidsche Rijn Centrum en deze haltes behouden dus 1x/uur een taxibusje.
- De al jaren beloofde lijn 22 wordt maar weer eens uitgesteld
- Oudenrijn verliest in de tegenspitsrichting haar bus.
- Lijn 48 gaat altijd ieder half uur rijden, ipv in de spitsrichting ieder kwartier, hoewel ik de indruk kreeg dat die het best aardig deed.

Kortom: heel Utrecht gaat er op vooruit (behalve lijn 2 en 25), en de rekening daarvoor komt bijna volledig bij Leidsche Rijn en Vleuten-De Meern te liggen. Bijkkmend puntje van kritiek op het nieuwe vervoersplan is dat het lijnennet nog meer een gatenkaas is geworden qua nummers zonder dat het nu echt heel duudelijk is.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: vr 25 dec 2015, 02:30
door ovforens
Lijn 3A en 3B deden mij gelijk denken aan de oude tram 2a en 2b door Oudwijk. Ik zie beide lijnen uit het oogpunt van begrijpelijkheid voor de reiziger toch nog liever als 2 lijnen

3 Utrecht - Zuilen (vanaf Viadukt filmen "Overvecht via Zuilen; vanaf Bernhardplein Cs via Overvecht)

en de 9 Utrecht - Overvecht Noord vanaf de Draaiweg Zuilen via Overvecht; vanaf Oranjerivierdreef CS via Zuilen oid

De lijnnummers laat je dan bij t Franciscusdreef mooi in elkaar overlopen.

De rest van de plannen is nog even bij aan het bezinken: het zijn er behoorlijk wat namelijk. Vind de 241 en 371 mooie experimenten!

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: vr 25 dec 2015, 09:25
door nvdw
Dat Terwijde nu zoveel busverkeer verliest is niet zo'n punt. Er rijdt een frequente trein naar CS en het ziekenhuis (een andere ov-trekpleister) ligt om de hoek...

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: vr 25 dec 2015, 09:47
door Zugführer
Heeft iemand een linkje, ik kan 'm zo snel niet vinden

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: vr 25 dec 2015, 09:49
door Tochjo
http://u-ov.info/contact/actueel/reagee ... rvoerplan/ (website u-ov.info, in het blokje Nieuws onderaan).

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: vr 25 dec 2015, 15:07
door 010jongen
Hoop wijzigingen zeg :!: . Een stuk of tien extra gelede bussen zou geen kwaad kunnen. Heb het idee dat ze er allemaal net net mee rond komen.

De wijzigingen in Leidsche Rijn zijn ingrijpend maar begrijpelijk en wel enigzins te verantwoorden. Lijn 26 is vanuit vleuterweide totaal niet aantrekkelijk. Als je snel in Utrecht wilt zijn is de trein een goed alternatief. de frequentie van lijn 29 vind ik wel wat aan de lage kant. Ook voor terwijde is de trein uiteraard een goed alternatief. Echter zou het een stuk aantrekkelijker zijn als er tariefintegratie plaatsvindt (sterabbo geldig in de trein). Of is inmiddels al gebeurd? Dat kan het reizen met de trein net wat aantrekkelijker maken.

Verder een goede zaak dat er extra ritten gereden gaan worden op lijn 74 en 77. Wel vraag ik me af of de spitslijnen naar De Uithof dadelijk niet aan hun eigen succes ten onder gaan. Wel een goede zaak natuurlijk dat het allemaal zo goed loopt. Misschien maar eens vaart maken met een tram door de binnenstad?

Lijn 28 krijgt na het in gebruik nemen van de uithoflijn de dubbelgelede bussen van lijn 12 toch? Kunnen al die gelede bussen ook weer doorgeschoven worden. Die DBG's kunnen toch net wat extra capaciteit geven op lijn 28. Kortom na 2018 zal de druk op de uithoflijnen misschien iets afnemen.

Voor Zuilen zie ik toch het liefst weer een volwaardige frequente stadslijn zoals GVU vroeger lijn 6 reed over de Pionstraat etc. Nu krijg je dus lijn 36 en 228 over de Prins Bernhardlaan en 26 langs de Pionstraat. Voor lijn 228 zou ik toch graag een ander lijnnummer zien, misschien lijn 18?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: vr 25 dec 2015, 15:59
door Z2N
010jongen schreef: Ook voor terwijde is de trein uiteraard een goed alternatief. Echter zou het een stuk aantrekkelijker zijn als er tariefintegratie plaatsvindt (sterabbo geldig in de trein). Of is inmiddels al gebeurd? Dat kan het reizen met de trein net wat aantrekkelijker maken.
De Sterabo's zijn niet geldig in de trein, wel zijn er 'gemaksabonnementen' beschikbaar die naast op alle bussen en trams, ook op de trein geldig zijn in het U-OV gebied (alle Utrechtse stations, evenals Vleuten, Maarssen, Breukelen, Bilthoven, Hollandsche Rading, Den Dolder, Driebergen-Zeist, Bunnik, Houten en Houten Castellum). Het gemaksabonnement regio kost volgend jaar 80 euro per maand, een 2-ster abonnement 79 euro.

Utrecht

Geplaatst: vr 25 dec 2015, 16:10
door Zugführer
Tochjo schreef:http://u-ov.info/contact/actueel/reagee ... rvoerplan/ (website u-ov.info, in het blokje Nieuws onderaan).
Dank!

Lijn 228 door naar Zuilen-Noord aan de ene kant en Bilthoven aan de andere kant, 30 inkorten tot Leidsche Rijn - Overvecht en lijn 6 doortrekken naar De Uithof zijn ook wel opvallende wijzigingen.

Ik vind dat lijn 228 vanaf het begin weer als 11 genummerd had mogen worden, maar dat zal wel te verwarrend zijn ;)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: vr 25 dec 2015, 22:15
door Meltrain
Een leuke contradictie: eerst wordt (terecht) besloten om lijn 15 op te heffen vanwege de parallelliteit met lijn 47 en een stukje verder lees je dat lijn 47 's avonds na 21:30 niet meer rijdt. :')

Verder zou ik (net zoals ovforens al voorstelde) lijn 3a gewoon als lijn 3 en lijn 3b als lijn 9 rijden en de gecombineerde lijnen 5 en 7 onder het lijnnummer 5 (i.p.v. 7) rijden, vanwege het samenlooptraject met lijn 55.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: vr 25 dec 2015, 22:23
door Jonkervoort
010jongen schreef:De wijzigingen in Leidsche Rijn zijn ingrijpend maar begrijpelijk en wel enigzins te verantwoorden. Lijn 26 is vanuit vleuterweide totaal niet aantrekkelijk. Als je snel in Utrecht wilt zijn is de trein een goed alternatief. de frequentie van lijn 29 vind ik wel wat aan de lage kant. Ook voor terwijde is de trein uiteraard een goed alternatief. Echter zou het een stuk aantrekkelijker zijn als er tariefintegratie plaatsvindt (sterabbo geldig in de trein). Of is inmiddels al gebeurd? Dat kan het reizen met de trein net wat aantrekkelijker maken.
Lijn 26 mag dan niet erg snel zijn, lijn 29 gaat voor dat probleem geen oplossing bieden. De huidige reistijd van lijn 26 van Rivierkom Zuid naar Utrecht Centraal is 29 minuten. Op lijn 103 is de reistijd vanaf Wiericke naar Utrecht Centraal (de route die lijn 29 ook gaat rijden) 24 minuten. Tel daarbij op dat de reistijd tussen Rivierkom Noord en Wiericke minimaal 3 minuten is en de rijtijdwinst is maar 2 minuten. Ze zouden veel beter op de daluren kunnen bezuinigen, in de spits zit lijn 26 namelijk altijd vol.

Overigens stappen volgens mij veel reizigers uit Vleuterweide al over op de trein naar Utrecht CS. Tenminste, de paar keer dat ik 's ochtends met lijn 26 heb gereisd stapte het grootste deel van de reizigers weer uit bij Terwijde. 's Middags stappen overigens wel beduidend minder mensen weer op (vanaf station Terwijde naar Vleuterweide).

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: za 26 dec 2015, 01:59
door ovforens
De 29 gaat echter wel rijden naar Vleuten NS, wat weer net wat sneller is.

De huidige 26 heeft toch de grootste groep reizigers in Langerak. 't Zand is nog wel wat, in Vleuterweide is t eigenlijk altijd leeg.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: za 26 dec 2015, 12:53
door Globetrotter
Meltrain schreef:Een leuke contradictie: eerst wordt (terecht) besloten om lijn 15 op te heffen vanwege de parallelliteit met lijn 47 en een stukje verder lees je dat lijn 47 's avonds na 21:30 niet meer rijdt. :')
Nog een contradictie: De bediening van de halte Blokhoeve Noord in de nieuwe situatie. Op dit moment wordt gezegd dat deze halte wordt bediend door de lijnen 48 en 72. Bij mijn weten is dit alleen lijn 72. In de nieuwe sitautie verliest de halte Blokhoeve Noord zijn rechtstreekse verbinding met Utrecht Centraal. Als alternatief worden lijn 48 en 72 geboden, terwijl lijn 48 tussen het Stadscentrum en de Remiseweg de huidige route van lijn 74 gaat rijden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: za 26 dec 2015, 14:28
door Globetrotter
Het duurt even, maar dan heb je ook wat: Ik heb aan de hand van het hele vervoerplan alle wijzigingen geprobeerd overzichtelijk weer te geven. Omdat er verschillende type wijzigingen zijn, heb ik onderscheid gemaakt in routewijzigingen, frequentiewijzigingen, materieelwijzigingen, verdwijning van lijnen, verdwijning van haltes en lijnsamenvoegingen:

Routewijzigingen:

- Verhuizing lijnen 8,9,12,16,27,34,36,41,47,50, 51,52,53, 74,77,120, 247,251,412,441,447,452,474,477,495 van busstation Centrumzijde naar busstation Jaarbeurszijde.
- 1: Rijdt vanaf Overvecht- Centrum huidige route lijn 9.
- 3: Wordt in twee delen geknipt: 3A) Centraal Station- Amsterdamsestraatweg- Zuilen- Overvecht- Centraal Station en 3B) Centraal Station- Talmalaan- Overvecht- Zuilen- Centraal Station.
- 6: Tussen Zamenhofdreef en Station Overvecht route lijn 1.
- Lijn 8,47 en 247 vanaf busstation Jaarbeurszijde via de Dichtersbaan en Vondellaan.
- Lijn 12 en 41 via Dichtersbaan- Vondellaan, Baden Powellweg en Albatrosstraat. (Concept route). Indien er een halte ter hoogte van de Bleekstraat komt, dan wordt de route van deze lijnen Dichtersbaan- Vondellaan- Bleekstraat- oude route 12/41.
- 24: Utrecht Centraal- Papendorp- De Meern- Vleuterweide- Vleuten NS. Rijdt alleen in de spitsrichting.
- 26: Utrecht Centraal- Langerak- Terwijde- Station Leidsche Rijn. Deel Vleuterweide—Station Terwijde vervalt en wordt overgenomen door lijn 29.
- 29: Niet meer via Papendorp. Utrecht- De Meern Oost- Veldhuizen- Vleuten NS. S’ Avonds en in het weekend alleen traject Vleuten NS- De Meern.
- 30 Leidsche Rijn- Station Overvecht.
- 39: Utrecht Centraal- St. Antonius Ziekenhuis Leidsche Rijn.
- 48: Via Jutphaas- Wijkersloot.
- 71/271: Spitssneldienst 371 Station Driebergen- Zeist- De Uithof.
- 72: Nieuwegein- De Uithof- Amersfoort.
- Lijn 74 en 77 vanaf Jaarbeurszijde via Van Zijstweg.
- 77: Via Papendorp.
- 126: Maarssen- Vleuten.
- 127: Kockengen- Vleuten- Leidsche Rijn Centrum. 1x/uur Vleuten- St. Antonius Ziekenhuis- Station Leidsche Rijn met klein materieel.
- 128: Dalritten gaan doorrijden naar Zuilen Noord.
- 228: Start op Bilthoven Station en rijdt na Nijenoord door naar Zuilen Noord.
- 283: IJsselstein Europalaan- lus IJsselstein- IJsselstein Binnenstad- De Uithof.

Frequentiewijzigingen:

- 1: 6x/ uur.
- 2: Overdag 4x/uur en s’ avonds 2x/uur.
- 6: Extra ritten CS- Nijenoord vervallen. Frequentie wordt 4x/uur.
- 8: 6x/ uur in de spits.
- 25: s’Avonds en in het weekend 2x/uur.
- 26: 4x/uur.
- 28: Ritten tot Rijnsweerd gaan starten en eindigen in De Uithof.
- 29: 2x/uur.
- Versterkingsritten lijnen 72 en 265.
- 36: s’ Avonds en in het weekend 2x/uur.
- 38: 2x/uur. Spitsrichting 4x/uur.
- 41: Versterkingsritten 241 via Odijk- A12- Kanaleneiland Zuid.
- 48: 2x/uur.
- 65: Ochtendspits frequentieverhoging in beide spitsrichtingen.
- 72: Beide spitsuren 4x/ uur in beide richtingen en gekoppeld aan 252.
- 74: Ochtendspits 1 extra rit Vianen- Utrecht en 1 extra rit Nieuwegein- Utrecht.
- 77: In de ochtendspits twee extra ritten Nieuwegein- Utrecht en alle ritten door naar Bilthoven Station.
- 228: Versterkingsritten ochtendspits Bilhoven- De Uithof om 08,05u;08,35u;09,05u;10,35u.
- 228: Versterkingsritten station Overvecht- De Uithof om 08,30u.
- 283: Ochtendspits 6x/uur en s’ middags 4x/uur. Daarnaast in de ochtendspits extra ritten om 07,45u en 08,15u Ijsselstein- De Uithof.
- 287: Frequentieverdubbeling ochtendspits.

Materieelwijzigingen:

- Geleed materieel lijn 30.
- Geleed materieel op lijn 72 en 265 (228).
- Klein materieel lijn 126.
- 10/30/48/127: Klein materieel laatste ritten.
- 75: Ook in de spits klein materieel met versterking in de spits.
- 72: Vertrek Nieuwegein Stadscentrum om 08,15u wordt gelede bus.
- Geleed materieel op lijn 1.

Verdwijning lijnen:

- 9: wordt 3B.
- 15.
- 19: wordt gecombineerd met nieuwe route lijn 26.
- 24: Spitslijn in 1 richting.
- 34 (wordt continu 36).
- 45 en 47 s’ avonds (wordt binnen Houten vervangen door 148 en 149).
- 265.
- 72 trajectdeel Bilthoven- De Uithof (wordt vervangen door 228).
- Papendorp: Vervallen haltes Papendorp Zuid, Mercatorlaan en P+R Papendorp.
- 125.
- 252 (wordt vervangen door 72).

Verdwijning haltes:

- De Meern Zuidberbreedte, Noorderbreedte, Esdoornlaan, Hardenbroek, Sparrendaal, Wilhelminalaan, Bottensteinweg en Alenveltpark. Nieuwe halte Albert Schweitzerlaan.
- Utrecht De Kwakel.
- Utrecht Klopvaart keerlus.
- Utrecht Bleekstraat.
- Utrecht Meijewetering.
- Utrecht Heldinnenlaan.
- Vleuten De Reit (op de Tol, richting Maarssen).

Lijnsamenvoegingen:

- Lijn 1 en 21 zijn op dit moment gekoppeld, maar worden weer lijn 1.
- Lijn 5 en 7 zijn op dit moment gekoppeld, maar worden weer lijn 7.
- Lijn 16 en 26 worden lijn 26 Leidsche Rijn- Zuilen.
- Lijn 25 en 36 worden lijn 36 Oog in Al- Maarssen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: za 26 dec 2015, 15:10
door Meltrain
Ik vind je samenvatting eerlijk gezegd nogal rommelig. :?
Bijvoorbeeld de opmerking over gelede bussen op de lijnen 1 en 30: dat is in werkelijkheid alleen op de plekken waar die lijnen vervangen worden door lijn 6.
En verder rijdt lijn 24 slechts t/m De Meern en doet lijn 29 in de nieuwe situatie evenveel Papendorp aan als lijn 24 (maar dus niet meer Papendorp-Zuid).

De bediening van de halte Blokhove Noord is geen contradictie, maar gewoon een vervanging.

Wél nog iets opvallends: lijn 39 wordt opgeheven tussen Leidsche Rijn en Maarssen (waar ik het sowieso al niet mee eens ben), maar tegelijkertijd gaat de frequentie van lijn 48 omlaag naar 2x/uur. Juist door de opheffing van lijn 39 denk ik dat meer reizigers met lijn 48 zullen gaan en dat een frequentie van 4x/uur best kan.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: za 26 dec 2015, 15:27
door Zugführer
Ezra schreef: - 6: Tussen Zamenhofdreef en Station Overvecht route lijn 1.
Daar moet dus ook doortrekking van lijn 6 naar De Uithof bij (ter vervanging van lijn 30).
Geleed materieel op lijn 30 klopt dus ook niet, die gaat juist altijd met normale bussen rijden en wordt daarom ingekort tot Leidsche Rijn - Overvecht.

Ik vind je lijstje overzichtelijker dan het vervoersplan, maar het kan nog wat aanvullingen/verbeteringen gebruiken. Goed bezig geweest in ieder geval :pos:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: za 26 dec 2015, 17:07
door Daniel
Omlegging 77 is wel apart omdat men in eerdere vervoerplannen nog stelde dat daar geen markt voor was.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: za 26 dec 2015, 17:16
door Globetrotter
Als iedereen zijn of haar op- of aanmerkingen even aan het lijstje toevoegt in de vorm van een nieuwe post, dan houden we de lijst actueel en kunnen we hem vergelijken met het definitieve plan na de consultatie.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: za 26 dec 2015, 19:23
door wouter15
Ezra schreef:Het duurt even, maar dan heb je ook wat: Ik heb aan de hand van het hele vervoerplan alle wijzigingen geprobeerd overzichtelijk weer te geven. Omdat er verschillende type wijzigingen zijn, heb ik onderscheid gemaakt in routewijzigingen, frequentiewijzigingen, materieelwijzigingen, verdwijning van lijnen, verdwijning van haltes en lijnsamenvoegingen:

Materieelwijzigingen:

- Geleed materieel lijn 30.
- Geleed materieel op lijn 72 en 265 (228).
- Klein materieel lijn 126.
- 10/30/48/127: Klein materieel laatste ritten.
- 75: Ook in de spits klein materieel met versterking in de spits.
- 72: Vertrek Nieuwegein Stadscentrum om 08,15u wordt gelede bus.
- Geleed materieel op lijn 1.
Als ik het overzicht vanaf blz. 80 mag geloven heb ik de volgende aanpassingen/aanvullingen aan je lijstje:
- 12 meter bussen blijven gewoon op lijn 1
- Lijn 24 gaat volledig met gelede bussen rijden
- Lijn 38 gaat volledig met 12 meter bussen rijden
- Lijn 30 blijft met 12 meter bussen rijden (zie blz. 50)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: za 26 dec 2015, 19:26
door 010jongen
lijn 1 blijft gewoon zijn huidige route via de Adelaarsstraat rijden toch? Of daar waren ze nog niet over uit wat ik me vaag kon herinneren (routewisseling met lijn 9).

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: za 26 dec 2015, 20:25
door Aking
Ik wil niet heel vervelend zijn, maar dit zijn toch (nog) geen alledaagse gebeurtenissen? (A)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: za 26 dec 2015, 23:14
door ovforens
Vind dit juist wel fijner zo. Hoef zo alleen standaard dit topic te openen.

Er zal nu ook wat vaker dubbelgeleed op de 28 gaan rijden gok ik zo. Met huidige drgl was dit lastig, daar de bussen in de spits thans vaak overlopen in 6, 24 en 228.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: za 26 dec 2015, 23:54
door Jurre
Snap die wijziging van lijn 25 wel. Hij wordt dus omgenummerd in lijn 36 en gaat 's avonds en in het weekend 'slechts' 2x per uur rijden. Heb weliswaar nooit als enige reiziger in die lijn gezeten, maar 15 man is wel het maximum aantal wat ik ooit heb meegemaakt (m.u.v. de zomerdienstregeling waarin de hele dag door 2x per uur gereden werd). Te weinig bezetting voor een 12 meter-bus me dunkt. Maar gaat lijn 36 dan wel zijn eindpunt krijgen aan de Cartesiusweg? Een keerpunt in Oog en Al lijkt me onwaarschijnlijk.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: zo 27 dec 2015, 10:58
door regenmaker
Daniel schreef:Omlegging 77 is wel apart omdat men in eerdere vervoerplannen nog stelde dat daar geen markt voor was.
Misschien als soort proef?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: zo 27 dec 2015, 14:10
door Carlos0_0
1: Rijdt vanaf Overvecht- Centrum huidige route lijn 9.

Als ik het dus goed begrijp wordt lijn 9 dus lijn 1, huidige route lijn 9 staat er ?
Maar waar eindigt lijn 1 dan niet bij de kwakel die vervalt, en ook niet bij klopvaart aangezien die halte verdwijnt ?

Utrecht De Kwakel kwakel kan hier door vervallen aangezien lijn 1 de route van 9 rijd, dit zou ik erg jammer vinden.
Ik woon op eindpunt van 1 ongeveer dus kan of 1 pakken of lijn 6 want die is sneller, nu zou ik dus met 6 moeten die nu een extra omweg gaat maken door het stuk van 1 via station utrecht overvecht.
En anders na 2 haltes al weer uitstappen om door te lopen naar winkelcentrum overvecht, en hier lijn 1 of 3 de huidige lijn 9 te pakken.

Verdwijnende halte Utrecht Klopvaart keerlus.
Dit is dan denk ik de halte waar lijn 9 zijn eindpunt heeft, aangezien lijn 3A en B nu eigenlijk gewoon een rondje rijd ?.
Van cs utrecht naar overvecht naar zuilen en dan utrecht cs en weer terug, leuk voor de chaffeurs weer een korte stop pauze eraf :).

Of heb ik het nu mis het klinkt allemaal maar een beetje verwarrend, moet je na gaan voor mij al laat staan voor oudere mensen in de 70 die in overvecht wonen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: zo 27 dec 2015, 15:54
door 010jongen
Op pagina 50 valt te lezen dat lijn 1 zijn huidige route blijft rijden en verlengd wordt via de huidige route van lijn 6 naar Overvecht Noord. Lijn 9 (3a/b) blijft dus als het goed is gewoon zijn huidige route rijden, Dit zou volgens het vervoersplan een betere oplossing zijn aangezien lijn 1 dan met standaardbussen kan blijven rijden. Het omwisselen van de routes van lijn 1 en 9 zou beteken dat ook lijn 1 met gelede bussen moet rijden, wat niet gewenst is in o.a. de Adelaarsstraat.

Ook opmerkelijk: lijn 26 gaat op zaterdag tussen Zuilen en CS 6x per uur rijden. Tussen Leidsche Rijn en CS echter 4x per uur :Y Stilstaan op CS?