Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Frank93 »

Dan zullen beide verhalen wel kloppen. Dan krijgen we hier dus zometeen ritten die met 2 Ambassadors achter elkaar gereden gaan worden omdat de diensten al aangepast zijn aan de Midcity's.
dylanwild94
Berichten: 6121
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contacteer:

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door dylanwild94 »

_O- _O- _O- _O- _O-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Frank93 »

Er komen 8 Ambassadors uit ''een andere concessie'', aldus een interne mededeling.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 938
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door ovVeluwe »

Dat zullen de Amba's uit VPR wel zijn.
CSA2
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door CSA2 »

Frank93 schreef:Het volgende verhaal komt uit de wandelgangen maar wel uit een redelijk betrouwbare hoek.
De Midcity's zouden nog steeds problemen hebben. Er hebben er een tijdje 3 gestaan in Alkmaar maar er was een probleem met opladen. Als ze 's avonds aan de oplader waren gezet waren ze de volgende ochtend alweer helemaal leeg. Ze zijn blijkbaar nog niet goed genoeg om op 9 december met de dienstregeling mee te draaien. Het schijnt dat er eerst een paar in Hoorn gaan ''proefrijden'' en in maart pas de hele vloot instroomt.
Meer info heb ik er niet over omdat er nog niks officieel naar buiten is gebracht, maar ik denk dat dit wel interessant is om te weten.

Over de dienstregeling vanaf 9 december: er zijn nagenoeg geen wijzigingen, zelfs niet in de tijden. De enige wijziging die ik heb gehoord is dat lijn 250 ook de haltes Sluis en Verlaat gaat aandoen om lijn 350 nog een beetje meer te ontlasten.
Ach gossie toch... En niemand zag dit aankomen natuurlijk. Die dingen gaan connexxion een hoop kopzorgen opleveren. Ze hadden beter meer K7U's kunnen kopen. Dan weet je tenminste zeker dat het gewoon knap werkt ipv. Die rommel uit Eindhoven.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 10752
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Hainje »

Ga je lekker?
♪♫ Graai, Pak, Grijp, Jat, Naai, Pik en Bedonder ♪♫
CSA2
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door CSA2 »

Ja het gaat prima. Dit product wordt al bijna 1,5 jaar gekenmerkt door allerlei problemen waardoor het niet goed tot niet functioneert. Er zijn verscheidene mensen door VDL gevraagd als troubleshooter op te draven om het probleem op te lossen. De conclusie is iedere keer hetzelfde: dit type bus is niet geschikt om te elektrificeren op de manier zoals zij dat willen. En ipv. Te luisteren gaan ze eigenwijs door.... Cxx wist ruim een jaar terug dat er problemen mee waren (vandaar de 1950-57 in Haarlem-IJmond als diesel ipv. Elektrisch) en toch schaffen ze het aan...
Littlebusdriver
Berichten: 404
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Littlebusdriver »

Ik moet opeens aan het succes van de Frysker denken.
CSA2
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door CSA2 »

De Frysker is zonneschijn in vergelijking met dit...
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Abus »

Die Procity's hebben het in Noord-Holland-Noord nog indrukwekkend lang vol gehouden.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Frank93 »

Na een korte afwezigheid was er deze week weer een Midcity te vinden in Alkmaar. Deze keer niet meer met groen handelaarskenteken maar met een geel kenteken. Geen idee of het erg interessant is om te delen maar het betrof bus(je) 7577 met kenteken 78-BLN-4. Opvallend vind ik dat de RDW zegt dat er 6 staanplaatsen zijn terwijl altijd gecommuniceerd is dat dit er 0 zijn.
Jelmer
Berichten: 497
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Jelmer »

Is die 7577 niet de enige met een kenteken? Is in ieder geval de enige die ik op foto's heb gezien tot nu toe.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Frank93 »

Ik zag er deze week 2 staan in Alkmaar maar toen had ik niet het moment om ze even te bekijken. Toen ik dat wel had was er nog maar eentje te zien, dus of die ander ook al een kentekenplaat heeft weet ik niet.
Ovspotteralkmaar
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 15 jul 2018, 12:40

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Ovspotteralkmaar »

Kwam vandaag op lijn 160 richting Alkmaar de oude VDL ambassador 8795, die reed toch in Gooi- en Vechtstreken?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3741
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Lijn 45 »

:Y
CSA2
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door CSA2 »

Inmiddels staan er al enige tijd 2 Midcity's in Hoorn om het 1 en ander te testen en uitproberen. Het grootste probleem blijft nog steeds het laden en de actiradius die bij lange na niet gehaald worden. De reden dat de 2 busjes plotseling uit Alkmaar vertrokken waren was omdat "iemand" even vergeten was kachels in te bouwen....
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 4702
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door isadora »

Als die kachels er al waren geweest, werd die actieradius mogelijk nog kleiner?
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Frank93 »

Ligt eraan hoe die kachels werken. Die in de BYD werken op diesel namelijk.
CSA2
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door CSA2 »

isadora schreef:Als die kachels er al waren geweest, werd die actieradius mogelijk nog kleiner?
Ik weet niet zozeer of dat verband heeft met elkaar aangezien ik geen idee heb of de kachel op stroom of diesel gaat. De kachel was men namelijk in z'n geheel vergeten in te bouwen... Ik voorzie een gouden toekomst voor de sleepbedrijven hier in de regio.
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Abus »

Connexxion wil de Midcity's nu vanaf april inzetten:
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... land-noord
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Frank93 »

Bij elk bericht wat erover verschijnt is de startdatum steeds weer uitgesteld :')
sirvinniei
Berichten: 2772
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door sirvinniei »

Waarom mogen er maar 19 mensen meerijden? Buiten 100 bussen zijn staanplaatsen toch gewoon toegestaan?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44935
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Suus »

Met staanplaatsen worden de bussen te zwaar.
Rame à l'approche
nvdw
Berichten: 2304
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door nvdw »

Wat Suus zegt.

Bij een bus wordt het aantal staanplaatsen gerekend door het overgebleven laadvermogen te delen op een gemiddelde mens (70 kg). Een VDL MidCity Electric heeft ongeveer 1400 kilo laadvermogen, dus 19 man + chauffeur = maximale massa bereikt.
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq
CSA2
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door CSA2 »

En de provincie NH slikt het allemaal als zoete koek.... Je wint een concessie door een aanbod te doen en je bent al bijna het eerste hele jaar niet in staat om je beloftes na te komen wat cxx vantevoren al wist omdat er in HIJ ook elektrische Midshitty's moesten komen en er toen ook al problemen mee waren... Maargoed, soms is het goed om dingen te laten gebeuren en iemand flink door het ijs te zien zakken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten