Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Meen dat lijn 11 geintegreerd wordt in lijn 134.
-
- Berichten: 983
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Zolang er geen vervoerplan openbaar is of de wijzigingen bekend zijn gemaakt is het gissen...
Ben wel benieuwd wat voor materieel er gaat rijden op lijn 33 als lijn 34 in de 135 opgaat in Den Helder... lijn 34 zit nu gekoppeld aan de 33...
Lijn 33 kan best druk zijn in de zomermaanden en vakantieperiodes met vakantiegangers naar Texel.
Ben wel benieuwd wat voor materieel er gaat rijden op lijn 33 als lijn 34 in de 135 opgaat in Den Helder... lijn 34 zit nu gekoppeld aan de 33...
Lijn 33 kan best druk zijn in de zomermaanden en vakantieperiodes met vakantiegangers naar Texel.
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: wo 06 dec 2023, 13:32
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Hallo, ik heb vandaag van iemand van Connexxion bij een bushalte (die de papieren tijdschema's vervangt van de borden met de vertrektijden) gehoord dat er een nieuwe dienstregeling komt en dat sommige lijnen in de vakanties nog steeds kwartierdiensten gaan rijden. Nu vraag ik me af, omdat ik geen verschil zag tussen het oude en nieuwe schema en het ook niet op de website stond, of deze informatie klopt of dat dit nog helemaal niet bekend is.
Ik denk ook niet dat dit voor de dienstregeling is die waarschijnlijk in april 2024 ingaat, want dat lijkt me een beetje te vroeg om nu al te weten.
Ik denk ook niet dat dit voor de dienstregeling is die waarschijnlijk in april 2024 ingaat, want dat lijkt me een beetje te vroeg om nu al te weten.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
De dienstregelingen die nu in de haltes worden opgehangen gelden vanaf 10 december. Vergeleken met de dienstregeling die er nu is klopt het dat deze hetzelfde zijn. In april 2024 gaat er inderdaad wel een hoop veranderen, maar daarover is door Connexxion nog niks over naar buiten gebracht.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Er heeft wel iets bij rocov-nh online gestaan maar dat is heel snel weer verwjjderd....
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Op 10 december zijn er in Noord-Holland Noord géén wijzigingen in de drgl.
Uit mijn hoofd rijdt er in de kerstvakantie niets een kwartierdienst.
In de kleine vakanties (krokus, mei, herfst) rijden er meer lijnen een kwartierdienst, volgens mij de 2, 160/360, 162 en 169/369, iig deels in de spits.
Uit mijn hoofd rijdt er in de kerstvakantie niets een kwartierdienst.
In de kleine vakanties (krokus, mei, herfst) rijden er meer lijnen een kwartierdienst, volgens mij de 2, 160/360, 162 en 169/369, iig deels in de spits.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Dit gebeurt er tot medio april 2024:
https://www.noord-holland.nl/Onderwerpe ... _Noord.pdf
Staan wel wat interessante dingen in, o.a. welke lijnen reizigersgroei hebben doorgemaakt en welke juist minder reizigers trokken in 2023. Opvallen en niet geheel onverwacht zijn de sneldienstritten 260/239 niet echt een toevoeging en zorgen juist voor een daling in het aantal reizigers. Wat ook vrjj logisch is want er zit weinig logica in. Connexxion doet het vooral voor de eigen portomonee want iedere besparing is er 1.
https://www.noord-holland.nl/Onderwerpe ... _Noord.pdf
Staan wel wat interessante dingen in, o.a. welke lijnen reizigersgroei hebben doorgemaakt en welke juist minder reizigers trokken in 2023. Opvallen en niet geheel onverwacht zijn de sneldienstritten 260/239 niet echt een toevoeging en zorgen juist voor een daling in het aantal reizigers. Wat ook vrjj logisch is want er zit weinig logica in. Connexxion doet het vooral voor de eigen portomonee want iedere besparing is er 1.
- ThatPCDude
- Berichten: 583
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Vanaf 2024 reizen kinderen t/m 12 jaar gratis met de bus in Noord-Holland Noord en Haarlem-IJmond. De provincie trekt hiervoor €125.000 per jaar uit.
Meer en link
Meer en link
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Hier op het forum lees ik dat er dus 12 nieuwe MAN TGE buurtbussen komen of zijn gekomen. Maar op de website van de provincie Noord-Holland spreken ze steeds over 18 nieuwe buurtbussen (wat zou betekenen dat de nummering door zou lopen tot 7271). Wie heeft hier nu eigenlijk gelijk?
-
- Berichten: 4452
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Wat zou jij anders doen?CSA2 schreef: ↑do 07 dec 2023, 11:14 Dit gebeurt er tot medio april 2024:
https://www.noord-holland.nl/Onderwerpe ... _Noord.pdf
Staan wel wat interessante dingen in, o.a. welke lijnen reizigersgroei hebben doorgemaakt en welke juist minder reizigers trokken in 2023. Opvallen en niet geheel onverwacht zijn de sneldienstritten 260/239 niet echt een toevoeging en zorgen juist voor een daling in het aantal reizigers. Wat ook vrjj logisch is want er zit weinig logica in. Connexxion doet het vooral voor de eigen portomonee want iedere besparing is er 1.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Toch wel leuk dat de e-MidCity's 7573-7576 na ruim 6.5 jaar alsnog in Noord-Holland Noord rijden (waar die bussen eigenlijk voor zijn besteld).
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Ik heb toch nog een wijziging in de dienstregeling onderschept: Lijn 438 (Andijk-Enkhuizen) doet in Enkhuizen weer altijd alle haltes aan, dus ook de spitsritten die vorig jaar zijn ingevoerd die haltes oversloegen. Op de buurtbuswebsite (https://www.buurtbuswase.nl/laatstenieuws/) wordt dit niet veel concreter dan "er is een verbetering in de spitsritten", maar er zijn dus wel ritten gewijzigd.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Ik weet niet of het hier al is gemeld, maar de groene HugoHopper lijn rijdt sinds afgelopen 20 november weer (en daarmee ook de situatie van voor corona volgens mij). En volgens de HugoHopper site komt er in februari 2024 een vijfde lijn bij.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
De aangekondigde herijking gaat in op 21 juli 2024. Het nieuwe lijnennet is inmiddels ook bekend geworden. De wijzigingen staan hieronder in het kort beschreven.
De onderstaande lijnen verdwijnen:
- 1 Alkmaar Station - De Hoef
- 3 Alkmaar Station - Daalmeer
- 11 Hoorn Station - Risdam
- 636 Aartswoud - Hoorn
- 652 Den Helder - Schagen
- 653 Kreileroord - Schagen
- 655 Medemblik - Wieringerwerf
- 658 Anna Paulowna - Schagen
- 660 Alkmaar Station - Hogeschool InHolland
Wijzigingen in omgeving Alkmaar:
De onderstaande lijnen verdwijnen:
- 1 Alkmaar Station - De Hoef
- 3 Alkmaar Station - Daalmeer
- 11 Hoorn Station - Risdam
- 636 Aartswoud - Hoorn
- 652 Den Helder - Schagen
- 653 Kreileroord - Schagen
- 655 Medemblik - Wieringerwerf
- 658 Anna Paulowna - Schagen
- 660 Alkmaar Station - Hogeschool InHolland
Wijzigingen in omgeving Alkmaar:
- Spoiler: show
- Spoiler: show
- Spoiler: show
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Toch een hoop veranderingen dus. Je hebt het over een lijnennetkaart; is deze ergens te vinden?
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Hier is de lijnennetkaart te vinden:
https://www.connexxion.nl/getmedia/cbf5 ... 023_v6.pdf
Alle info staat inmiddels ook op de website van Overal:
https://www.overal.nl/nl/nieuws/nieuwe- ... noord-2024
https://www.connexxion.nl/getmedia/cbf5 ... 023_v6.pdf
Alle info staat inmiddels ook op de website van Overal:
https://www.overal.nl/nl/nieuws/nieuwe- ... noord-2024
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Top, dan heb ik eroverheen gekeken. De nieuwe lijnnummers 141, 142 en 143 staan overigens omgedraaid op de website van Overal.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Grotendeels zou ik zeggen verbeteringen, dat overalflex bijna overal door vast OV vervangen wordt kan ik alleen maar toejuichen, en een netwerk dat meer op het spoor georiënteerd is vind ik uiteindelijk een verbetering (al kun je wat te zeggen hebben over de tariefstructuur). De stadsdienst van Den Helder wordt wel echt onoverzichtelijk nu, met een lijn 32 die in het halfuur dat lijnen 30 en 31 niet rijden de soort van makkelijke en drukke stukjes extra meepakt maar vooral weer op tijd op het station terug moet zijn om de omlopen allemaal rond te krijgen... Ik vermoed dat er iets vergelijkbaars achter de routering van lijn 131/132 -vakkundig langs de kern van Andijk af- zit. Of men wil gewoon heel graag dat lijn 138 goed gevuld is.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9192
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Mooi plan inderdaad, al lijkt de 30 in Den Helder wat heen en weer te rijden. Ook de lijnen 138 en 158 lijken mij niet heel erg efficiënt zo los van de rest...
Had stiekem ook wel wat wijzigingen gehoopt op Texel, maar daar blijft het gehopper dus bestaan...
Had stiekem ook wel wat wijzigingen gehoopt op Texel, maar daar blijft het gehopper dus bestaan...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste updates:
29-08-2024 --> 63 nieuwe foto's
11-08-2024 --> 15 nieuwe foto's
31-07-2024 --> 69 nieuwe foto's
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste updates:
29-08-2024 --> 63 nieuwe foto's
11-08-2024 --> 15 nieuwe foto's
31-07-2024 --> 69 nieuwe foto's
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Ik mis hier nog wel lijn 660 (station Alkmaar - Hogeschool Alkmaar) in dit overzicht. Ik kan er niets over vinden op de Overal site en ook niet op de lijnennetkaart.Frank93 schreef: ↑wo 24 jan 2024, 14:30 Hier is de lijnennetkaart te vinden:
https://www.connexxion.nl/getmedia/cbf5 ... 023_v6.pdf
Alle info staat inmiddels ook op de website van Overal:
https://www.overal.nl/nl/nieuws/nieuwe- ... noord-2024
En nu ik hier toch ben: 16 van de 18 nieuwe MAN TGE buurtbusjes zijn nu in dienst. Wanneer komen de laatste twee?
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
De 660 staat wel vermeld op de pagina over Alkmaar:
Lijn 660 Alkmaar Station - Alkmaar Hogeschool (scholierenlijn)
Lijn 166 neemt de route over. De halte Alkmaar, Kees Boekestraat komt te vervallen. Studenten van de Hogeschool kunnen vanaf de halte Alkmaar, Groeneweg lopen (250 meter).
Klopt dus dat je deze niet meer op de lijnennetkaart ziet
Lijn 660 Alkmaar Station - Alkmaar Hogeschool (scholierenlijn)
Lijn 166 neemt de route over. De halte Alkmaar, Kees Boekestraat komt te vervallen. Studenten van de Hogeschool kunnen vanaf de halte Alkmaar, Groeneweg lopen (250 meter).
Klopt dus dat je deze niet meer op de lijnennetkaart ziet
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Ah het klopt dus wel. Sorry, ben nog niet helemaal wakker
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Biedt lijn 166 wel voldoende capaciteit voor het vervallen van lijn 660? Gaat die lijn dan ook met gelede bussen rijden?
Lijn 166 gaat tijdens de ochtendspits weliswaar 4x/uur rijden, maar lijn 660 rijdt nu ook 4x/uur met een gelede bus.
Lijn 166 gaat tijdens de ochtendspits weliswaar 4x/uur rijden, maar lijn 660 rijdt nu ook 4x/uur met een gelede bus.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Lijn 166 vervoert in de ochtend vrijwel alleen mensen van Bergen naar Alkmaar, lijn 660 vrijwel alleen van Alkmaar naar de Hogeschool. Dit vult elkaar dus mooi aan.
Over lijn 612: Die rijdt een ringlijn Hoogkarspel-Hem-Hoogkarspel en komt dus niet in Hoorn. De kaart is correct, de tekst niet.
Over lijn 612: Die rijdt een ringlijn Hoogkarspel-Hem-Hoogkarspel en komt dus niet in Hoorn. De kaart is correct, de tekst niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 11 gasten