Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Etienne »

In hoeverre geldt er een aansluit(garantie) op Den Oever Busstation?
Afgelopen zaterdag was de Qliner vanuit Leeuwarden een ietsje te laat, maar de bus richting Hoorn had daar vermoedelijk geen boodschap aan en vertrok op tijd. De bus richting Den Helder wilde wegrijden, maar stopte toch nog, toen er iemand uit de Qliner kwam rennen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Frank93 »

Hoeveel later was de Qliner? We mogen namelijk maar maximaal 3 minuten wachten op een aansluiting.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Durashift »

Is er dan helemaal geen regie onderling, kort verkeer (ondanks verschillende vervoerders)?
Het is toch wel een elementaire overstap, m.i.

Natuurlijk, als de Q liner voor een open brug/sluis staat die niet dicht wilt.. dan is wachten op elkaar helaas een verloren zaak..
Maar een paar minuten verschil..da's toch zonde voor de reizigers, lijkt mij.
RnBn
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door RnBn »

Dan moet er wel een mogelijkheid zijn voor kort verkeer, ik weet natuurlijk niet hoe het in het noorden van het land zit maar hier in Eindhoven hebben de bussen geen mogelijkheid voor kort verkeer. Daarnaast zal een vervoerder natuurlijk ook geen zin hebben in een boete omdat de bus te laat van een knooppunt is vertrokken, zeker als ze geen vergoeding bij vertraging hoeven te geven omdat het een overstap tussen vervoerders betreft, dus dit zal dan ook wel goed vastgelegd moeten zijn in de contracten.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Frank93 »

Arriva in Friesland heeft geloof ik wel kort verkeer, maar Connexxion in NHN helaas niet. De enige manier waarop het zou kunnen is dat de verkeersleiding van Arriva contact zoekt met die van Connexxion. Maar omdat overstappen geen prioriteit hebben kan dat best lang duren voordat dat geregeld is.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door nvdw »

En als de overstapper in kwestie ook geen sjoege geeft tot twintig seconden voor aankomst...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Durashift »

^^^ dat is ook zo, natuurlijk. Maar ja, maak je het bij instappen in Friesland bekend.. hoe weet je zeker dat de chauffeur het dan nog weet nabij Den Oever..? ;-)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Milco »

Als overstapper mag je je ook wel best laten zien bij de chauffeur. Niet denken: mooi, de chauffeur regelt straks de overstap wel, ik doe mijn oortjes weer in, maar ik zou dan voorin vlak bij de chauffeur gaan zitten zodat je hem of haar altijd nog kunt herinneren. Jíj bent immers de overstapper die iets wenst van de chauffeur.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Etienne »

Frank93 schreef: za 26 sep 2020, 16:51 Hoeveel later was de Qliner? We mogen namelijk maar maximaal 3 minuten wachten op een aansluiting.
+4 :lol:
RnBn schreef: za 26 sep 2020, 19:58 Dan moet er wel een mogelijkheid zijn voor kort verkeer, ik weet natuurlijk niet hoe het in het noorden van het land zit maar hier in Eindhoven hebben de bussen geen mogelijkheid voor kort verkeer. Daarnaast zal een vervoerder natuurlijk ook geen zin hebben in een boete omdat de bus te laat van een knooppunt is vertrokken, zeker als ze geen vergoeding bij vertraging hoeven te geven omdat het een overstap tussen vervoerders betreft, dus dit zal dan ook wel goed vastgelegd moeten zijn in de contracten.
In Zuid-Holland Noord kunnen de bussen van Syntus en Arriva wel met elkaar communiceren; volgens dienstregeling had ik afgelopen voorjaar met de 497 uit Gouda voor de 295 uit Rotterdam moeten komen voor de richting IJsselstein, maar daar kwamen we dus achter te zitten. De chauffeur wilde hem oproepen, maar werd door een tegemoetkomende bus aangewezen om op een ander kanaal te roepen. En zo kon ik in Schoonhoven overstappen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Vinny »

Frank93 schreef: za 26 sep 2020, 20:03 Arriva in Friesland heeft geloof ik wel kort verkeer, maar Connexxion in NHN helaas niet. De enige manier waarop het zou kunnen is dat de verkeersleiding van Arriva contact zoekt met die van Connexxion. Maar omdat overstappen geen prioriteit hebben kan dat best lang duren voordat dat geregeld is.
Toen ik nog regelmatig met de bus over de Afsluitdijk reed, meestal wordt er wel contact gezocht, maar is de reactie: leuk, doen we niets mee. En dan kun je een uur uitwaaien op Den Oever :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
zone2000
Berichten: 522
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door zone2000 »

Frank93 schreef: za 26 sep 2020, 20:03 Arriva in Friesland heeft geloof ik wel kort verkeer, maar Connexxion in NHN helaas niet. De enige manier waarop het zou kunnen is dat de verkeersleiding van Arriva contact zoekt met die van Connexxion. Maar omdat overstappen geen prioriteit hebben kan dat best lang duren voordat dat geregeld is.
Als ik de 350 rijd en de verkeersleiding bel, gaat die aansluiting in 99% van de gevallen ook goed. Ik ga er in ieder geval niet vanuit dat CXX collega's idd die 3 minuten aansluitingstijd gaan wachten, dan bel ik liever uit voorzorg voor een aansluiting.

Als ik voor de sluis moet wachten vraag ik passagiers ook of ze een aansluiting moeten hebben, als ze dan niet reageren kan ik daar ook weinig aan doen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Etienne »

In de nieuwe dienstregeling heb ik via een andere weg al opgevangen dat lijn 251 opgeheven zou worden en de 151 aangepast ging worden. Ook de 156 zou verdwijnen en de 157 wordt dan doorgetrokken naar Schagen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Frank93 »

De splitsing van 157 heb ik ook nooit begrepen eigenlijk, dus goed dat deze weer wordt teruggedraaid. De halte Debbemeerweg zal dan wel weer worden opgeheven ga ik van uit, maar deze halte werd ook nauwelijks gebruikt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Meltrain »

Mogelijk is die splitsing doorgevoerd vanwege de introductie van de (kleine) VDL MidCity's. Op die manier zou lijn 156 dan met MidCity's geëxploiteerd kunnen worden en lijn 157 met Citea's of 2 MidCity's in colonne.
Aangezien de MidCity's in de praktijk nooit geleverd zijn en er in plaats daarvan Citea's van 9,9 meter zijn gekomen, is het wellicht wel mogelijk om de hele lijn met dat bustype te exploiteren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
TheAgedGamerYt
Berichten: 213
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door TheAgedGamerYt »

CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door CamilleKreemers »

Voor die mensen, waar de site van Connexxion niet werkt, kun je wellicht even noteren wat er gaat wijzigen?
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Frank93 »

Alkmaar:
Spoiler: show
Lijn 151: Alkmaar Station – Petten
Rijdt voortaan in de ochtend- en middagspits ieder half uur (nu nog elk kwartier).
Tijdens de spits rijdt lijn 151 voortaan ook tussen Petten Plein 1945, Energy & Health Campus en St. Maartenszee Goudvis. Vertrek- en aankomsttijden wijzigen.

Lijn 156: Warmenhuizen - Schagen Station
Vervalt, lijn 157 is alternatief en neemt bediening over. Halte Warmenhuizen, Debbemeerweg vervalt. Vertrek- en aankomsttijden wijzigen

Lijn 157: Alkmaar Station – Tuitjenhorn
Rijdt voortaan in de ochtend- en middagspits ieder half uur (nu nog ieder kwartier)
Op werkdagen overdag rijdt lijn 157 voortaan eens per uur ook tussen Tuitjenhorn, Kalverdijk, Dirkshorn en Schagen, in plaats van lijn 156.

Lijn 162: Alkmaar Station - Heerhugowaard Icaruslaan
Rijdt voortaan elk half uur; tijdens ochtend- en middagspits buiten de schoolvakanties ieder kwartier (nu nog maandag t/m zaterdag overdag ieder kwartier).

Lijn 165: Alkmaar Station - Egmond a/Zee
Rijdt voortaan in de ochtend- en middagspits ieder half uur (nu nog ieder kwartier). Op elke zaterdag, elke zondag en alle dagen tijdens de zomervakantie rijdt lijn 165 via de Boulevard in Egmond. Door de langere route via de Boulevard wijzigen richting Alkmaar vertrek- en aankomsttijden.

Lijn 166: Bergen - Alkmaar Station
Rijdt voortaan in de ochtend- en middagspits ieder half uur (nu nog ieder kwartier)
Lijn 166 rijdt voortaan op zondag ieder uur (nu nog overdag ieder half uur)

Lijn 167: Castricum Station - Alkmaar Station
Rijdt voortaan op zaterdag ieder uur (nu nog overdag ieder half uur).

Lijn 251: Alkmaar Station - Petten via ECN
Vervalt, zie lijn 151 voor alternatief ten behoeve van Energy & Health Campus. Haltes Vlotbrug en Belkmerweg in St. Maartensvlotbrug vervallen. Energy & Health Campus voortaan ook bereikbaar tijdens spitsuren in schoolvakanties. Vertrek- en aankomsttijden wijzigen.

Scholierenlijn 660: Alkmaar Station - Alkmaar Hogeschool
Na de ochtendspits rijdt lijn 660 voortaan iedere 20 minuten en daardoor wijzigen vertrek- en aankomsttijden (nu overdag nog elk kwartier).

Nachtlijn N60: Alkmaar Station – Heerhugowaard
Lijn N60 rijdt vanaf 13 november niet meer in de nacht van vrijdag op zaterdag; ook in de nacht van zaterdag op zondag rijdt lijn N60 momenteel niet. Als de vervoervraag toeneemt zal lijn N60 in de nacht van zaterdag op zondag weer gaan rijden: vier ritten met een interval van 60 minuten.

Nachtlijn N69: Amsterdam Elandsgracht - Alkmaar Station
Vervalt en is al vanaf 13 november 2020 gestopt.
Hoorn:
Spoiler: show
Lijn 132: Hoorn Station - Wervershoof – Andijk
Op het traject Andijk - Wervershoof rijdt lijn 132 voortaan in ochtend- en middagspits ieder half uur (nu nog ieder kwartier). Vertrek- en aankomsttijden in de avond wijzigen.
Op werkdagen gaat lijn 132 voortaan vroeger in de avond over naar een frequentie van ieder uur (in plaats van ieder half uur). Op zaterdag gaat lijn 132 voortaan langer door in een frequentie van ieder half uur (in plaats van ieder uur).

Lijn 133: Hoorn Station - Wognum - Opmeer - Hoogwoud
Rijdt voortaan in de ochtend- en middagspits ieder half uur (nu nog ieder kwartier)
Vertrek- en aankomsttijden in de avond wijzigen. Op zaterdag gaat lijn 133 voortaan vroeger in de avond over naar een frequentie van ieder uur (in plaats van ieder half uur).

Lijn 134: Hoorn Station - Abbekerk Dorp - Wieringerwerf
Rijdt voortaan niet meer op zaterdag (nu nog uurdienst)

Lijn 139: Hoorn Station - Abbekerk - Opperdoes – Medemblik
Op zaterdag gaat lijn 139 voortaan langer door in een frequentie van ieder half uur (in plaats van ieder uur).

Lijn 232: Hoorn Station - Blokker - Wervershoof - Andijk
Rijdt voortaan alleen tussen Wervershoof en Hoorn, vertrek- en aankomsttijden wijzigen daardoor.

Buurtbus 438: Enkhuizen - Bovenkarspel - Wervershoof
Rijdt voortaan alleen tussen Andijk en Enkhuizen. Het aantal ritten is verlaagd en tijden zijn gewijzigd.
Den Helder:
Spoiler: show
Lijn 28: Texel Veerhaven - Den Burg - De Koog
Sluit voortaan alleen aan op de vaste uurdienst van TESO, op afvaarten van de tussenboot vervalt de aansluiting.

Lijn 30: Den Helder Station - Station Zuid – Julianadorp
Rijdt in Den Helder voortaan via de haltes Sportlaan, Tuinstraat, Het Heersdiep en Rijnstraat (nu nog lijn 31).

Lijn 31: Den Helder Station Zuid - Den Helder Station
Rijdt in Den Helder voortaan via de haltes Middenweg, Dollardlaan en Marsdiepplein (nu nog lijn 30)

Lijn 33: Den Helder Station – Veerhaven
Sluit voortaan alleen aan op de vaste uurdienst van TESO, op afvaarten van de tussenboot vervalt de aansluiting.
Schagen:
Spoiler: show
Lijn 156: Warmenhuizen - Schagen Station
Vervalt, lijn 157 is alternatief en neemt bediening over. Halte Warmenhuizen, Debbemeerweg vervalt. Vertrek- en aankomsttijden wijzigen.

Lijn 157: Alkmaar Station – Tuitjenhorn
Rijdt voortaan in de ochtend- en middagspits ieder half uur (nu nog ieder kwartier)
Op werkdagen overdag rijdt lijn 157 voortaan eens per uur ook tussen Tuitjenhorn, Kalverdijk, Dirkshorn en Schagen, in plaats van lijn 156.

Scholierenlijn 658: Schagen Station - Anna Paulowna Station
Enkele vertrek- en aankomsttijden wijzigen iets. Route tussen Wieringerwaard en Schagen wijzigt. Halte Slikkerdijk wordt verplaatst naar Noord en Zuid Zijperweg. De haltes Keinsmerbrug en Westfriesedijk vervallen maar blijven bereikbaar via buurtbus 416.
Laatst gewijzigd door Frank93 op do 19 nov 2020, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door TLP »

CamilleKreemers schreef: do 19 nov 2020, 20:29 Voor die mensen, waar de site van Connexxion niet werkt, kun je wellicht even noteren wat er gaat wijzigen?
Wat is er met de site van Connexxion aan de hand dan? :s
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik krijg het niet voor elkaar om die site te openen.

Dank je Frank
Staatslijn K
Berichten: 202
Lid geworden op: wo 05 feb 2020, 14:54

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Staatslijn K »

Behalve het snijden in frequenties (de favoriete hobby van Cxx) zij het logische veranderingen en een aantal verbindingen gaan erop vooruit. Maar het blijft opmerkelijk hoe slecht sommige verbindingen blijven, vooral de kustdorpen onderling zijn ronduit waardeloos. Zeker als zelfs Kreileroord een uurdienst per bus heeft.
Treinserie 2900 (1982 /1983) Intercity Amsterdam CS, Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk, Alkmaar, Noord, Heerhugowaard, Schagen, Anna Paulowna, Zuid en Den Helder
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Milco »

VDL Midcity 7673 die uit Haarlem-IJmond afkomstig is rijdt nu vanuit Hoorn. Is dit de enige of zijn er meer overgeplaatst?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Frank93 »

Als ik het goed begrepen heb zouden er 2 of 3 naar Hoorn gaan.

Edit: ik zie op de omlopen vandaag (870141, 870142 en 87143) dat daar de 7673 en 7674 op gereden hebben.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Frank93 »

Sinds gister is ook de 7672 verhuisd van Haarlem naar Hoorn.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Frank93 »

Connexxion wil nog meer ritten schrappen in Noord-Holland Noord:
https://alkmaarcentraal.nl/nieuws/60078 ... arde-grens

Ik lees dit ook voor het eerst nu. Geen idee of het dus over de korte termijn gaat of over een half jaar pas. De dienstregeling voor nu is namelijk voor een half jaar, daarna zou verder gekeken worden of het aantal passagiers misschien meer aantrekt. Waarschijnlijk hebben ze nu dus al besloten om nog minder te gaan rijden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Etienne »

De eerste plannen voor 2022 zijn alvast uitgelekt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten