Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
In hoeverre geldt er een aansluit(garantie) op Den Oever Busstation?
Afgelopen zaterdag was de Qliner vanuit Leeuwarden een ietsje te laat, maar de bus richting Hoorn had daar vermoedelijk geen boodschap aan en vertrok op tijd. De bus richting Den Helder wilde wegrijden, maar stopte toch nog, toen er iemand uit de Qliner kwam rennen.
Afgelopen zaterdag was de Qliner vanuit Leeuwarden een ietsje te laat, maar de bus richting Hoorn had daar vermoedelijk geen boodschap aan en vertrok op tijd. De bus richting Den Helder wilde wegrijden, maar stopte toch nog, toen er iemand uit de Qliner kwam rennen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Hoeveel later was de Qliner? We mogen namelijk maar maximaal 3 minuten wachten op een aansluiting.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Is er dan helemaal geen regie onderling, kort verkeer (ondanks verschillende vervoerders)?
Het is toch wel een elementaire overstap, m.i.
Natuurlijk, als de Q liner voor een open brug/sluis staat die niet dicht wilt.. dan is wachten op elkaar helaas een verloren zaak..
Maar een paar minuten verschil..da's toch zonde voor de reizigers, lijkt mij.
Het is toch wel een elementaire overstap, m.i.
Natuurlijk, als de Q liner voor een open brug/sluis staat die niet dicht wilt.. dan is wachten op elkaar helaas een verloren zaak..
Maar een paar minuten verschil..da's toch zonde voor de reizigers, lijkt mij.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Dan moet er wel een mogelijkheid zijn voor kort verkeer, ik weet natuurlijk niet hoe het in het noorden van het land zit maar hier in Eindhoven hebben de bussen geen mogelijkheid voor kort verkeer. Daarnaast zal een vervoerder natuurlijk ook geen zin hebben in een boete omdat de bus te laat van een knooppunt is vertrokken, zeker als ze geen vergoeding bij vertraging hoeven te geven omdat het een overstap tussen vervoerders betreft, dus dit zal dan ook wel goed vastgelegd moeten zijn in de contracten.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Arriva in Friesland heeft geloof ik wel kort verkeer, maar Connexxion in NHN helaas niet. De enige manier waarop het zou kunnen is dat de verkeersleiding van Arriva contact zoekt met die van Connexxion. Maar omdat overstappen geen prioriteit hebben kan dat best lang duren voordat dat geregeld is.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
En als de overstapper in kwestie ook geen sjoege geeft tot twintig seconden voor aankomst...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
^^^ dat is ook zo, natuurlijk. Maar ja, maak je het bij instappen in Friesland bekend.. hoe weet je zeker dat de chauffeur het dan nog weet nabij Den Oever..? ;-)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8679
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Als overstapper mag je je ook wel best laten zien bij de chauffeur. Niet denken: mooi, de chauffeur regelt straks de overstap wel, ik doe mijn oortjes weer in, maar ik zou dan voorin vlak bij de chauffeur gaan zitten zodat je hem of haar altijd nog kunt herinneren. Jíj bent immers de overstapper die iets wenst van de chauffeur.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
+4
In Zuid-Holland Noord kunnen de bussen van Syntus en Arriva wel met elkaar communiceren; volgens dienstregeling had ik afgelopen voorjaar met de 497 uit Gouda voor de 295 uit Rotterdam moeten komen voor de richting IJsselstein, maar daar kwamen we dus achter te zitten. De chauffeur wilde hem oproepen, maar werd door een tegemoetkomende bus aangewezen om op een ander kanaal te roepen. En zo kon ik in Schoonhoven overstappen.RnBn schreef: ↑za 26 sep 2020, 19:58 Dan moet er wel een mogelijkheid zijn voor kort verkeer, ik weet natuurlijk niet hoe het in het noorden van het land zit maar hier in Eindhoven hebben de bussen geen mogelijkheid voor kort verkeer. Daarnaast zal een vervoerder natuurlijk ook geen zin hebben in een boete omdat de bus te laat van een knooppunt is vertrokken, zeker als ze geen vergoeding bij vertraging hoeven te geven omdat het een overstap tussen vervoerders betreft, dus dit zal dan ook wel goed vastgelegd moeten zijn in de contracten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Toen ik nog regelmatig met de bus over de Afsluitdijk reed, meestal wordt er wel contact gezocht, maar is de reactie: leuk, doen we niets mee. En dan kun je een uur uitwaaien op Den OeverFrank93 schreef: ↑za 26 sep 2020, 20:03 Arriva in Friesland heeft geloof ik wel kort verkeer, maar Connexxion in NHN helaas niet. De enige manier waarop het zou kunnen is dat de verkeersleiding van Arriva contact zoekt met die van Connexxion. Maar omdat overstappen geen prioriteit hebben kan dat best lang duren voordat dat geregeld is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Als ik de 350 rijd en de verkeersleiding bel, gaat die aansluiting in 99% van de gevallen ook goed. Ik ga er in ieder geval niet vanuit dat CXX collega's idd die 3 minuten aansluitingstijd gaan wachten, dan bel ik liever uit voorzorg voor een aansluiting.Frank93 schreef: ↑za 26 sep 2020, 20:03 Arriva in Friesland heeft geloof ik wel kort verkeer, maar Connexxion in NHN helaas niet. De enige manier waarop het zou kunnen is dat de verkeersleiding van Arriva contact zoekt met die van Connexxion. Maar omdat overstappen geen prioriteit hebben kan dat best lang duren voordat dat geregeld is.
Als ik voor de sluis moet wachten vraag ik passagiers ook of ze een aansluiting moeten hebben, als ze dan niet reageren kan ik daar ook weinig aan doen.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
In de nieuwe dienstregeling heb ik via een andere weg al opgevangen dat lijn 251 opgeheven zou worden en de 151 aangepast ging worden. Ook de 156 zou verdwijnen en de 157 wordt dan doorgetrokken naar Schagen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
De splitsing van 157 heb ik ook nooit begrepen eigenlijk, dus goed dat deze weer wordt teruggedraaid. De halte Debbemeerweg zal dan wel weer worden opgeheven ga ik van uit, maar deze halte werd ook nauwelijks gebruikt.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Mogelijk is die splitsing doorgevoerd vanwege de introductie van de (kleine) VDL MidCity's. Op die manier zou lijn 156 dan met MidCity's geëxploiteerd kunnen worden en lijn 157 met Citea's of 2 MidCity's in colonne.
Aangezien de MidCity's in de praktijk nooit geleverd zijn en er in plaats daarvan Citea's van 9,9 meter zijn gekomen, is het wellicht wel mogelijk om de hele lijn met dat bustype te exploiteren.
Aangezien de MidCity's in de praktijk nooit geleverd zijn en er in plaats daarvan Citea's van 9,9 meter zijn gekomen, is het wellicht wel mogelijk om de hele lijn met dat bustype te exploiteren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
-
- Berichten: 4390
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Voor die mensen, waar de site van Connexxion niet werkt, kun je wellicht even noteren wat er gaat wijzigen?
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Wat is er met de site van Connexxion aan de hand dan?CamilleKreemers schreef: ↑do 19 nov 2020, 20:29 Voor die mensen, waar de site van Connexxion niet werkt, kun je wellicht even noteren wat er gaat wijzigen?
-
- Berichten: 4390
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Ik krijg het niet voor elkaar om die site te openen.
Dank je Frank
Dank je Frank
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: wo 05 feb 2020, 14:54
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Behalve het snijden in frequenties (de favoriete hobby van Cxx) zij het logische veranderingen en een aantal verbindingen gaan erop vooruit. Maar het blijft opmerkelijk hoe slecht sommige verbindingen blijven, vooral de kustdorpen onderling zijn ronduit waardeloos. Zeker als zelfs Kreileroord een uurdienst per bus heeft.
Treinserie 2900 (1982 /1983) Intercity Amsterdam CS, Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk, Alkmaar, Noord, Heerhugowaard, Schagen, Anna Paulowna, Zuid en Den Helder
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8679
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
VDL Midcity 7673 die uit Haarlem-IJmond afkomstig is rijdt nu vanuit Hoorn. Is dit de enige of zijn er meer overgeplaatst?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Als ik het goed begrepen heb zouden er 2 of 3 naar Hoorn gaan.
Edit: ik zie op de omlopen vandaag (870141, 870142 en 87143) dat daar de 7673 en 7674 op gereden hebben.
Edit: ik zie op de omlopen vandaag (870141, 870142 en 87143) dat daar de 7673 en 7674 op gereden hebben.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Sinds gister is ook de 7672 verhuisd van Haarlem naar Hoorn.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Connexxion wil nog meer ritten schrappen in Noord-Holland Noord:
https://alkmaarcentraal.nl/nieuws/60078 ... arde-grens
Ik lees dit ook voor het eerst nu. Geen idee of het dus over de korte termijn gaat of over een half jaar pas. De dienstregeling voor nu is namelijk voor een half jaar, daarna zou verder gekeken worden of het aantal passagiers misschien meer aantrekt. Waarschijnlijk hebben ze nu dus al besloten om nog minder te gaan rijden.
https://alkmaarcentraal.nl/nieuws/60078 ... arde-grens
Ik lees dit ook voor het eerst nu. Geen idee of het dus over de korte termijn gaat of over een half jaar pas. De dienstregeling voor nu is namelijk voor een half jaar, daarna zou verder gekeken worden of het aantal passagiers misschien meer aantrekt. Waarschijnlijk hebben ze nu dus al besloten om nog minder te gaan rijden.
Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
De eerste plannen voor 2022 zijn alvast uitgelekt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten