Pagina 44 van 48

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: di 22 aug 2023, 14:06
door Frank93
Lijkt mij logischer om de 135 samen te voegen met lijn 34 door De Schooten.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 23 aug 2023, 12:46
door IIVQ
Staatslijn K schreef: za 19 aug 2023, 19:43 De halte bij Vliegveld De Kooy kan makkelijk worden vervangen door een halte bij de hoofdingang van het vliegveld. Een bijkomend voordeel is dat het minder ver lopen is voor offshore-personeel met kleding voor 2 weken op zee en je een voorrangssituatie hebt bij het invoegen op de N99.

Een nadeel dat wel dat lijn 135 gaat worden geïntegreerd in lijn 33, welke op termijn gaat verdwijnen
Waar heb je dat opgevangen, dat lijn 33 gaat verdwijnen? Ik weet daar niets van.

Reden dat 135 niet via het vliegveld rijdt is dat dat nét wat extra tijd kost, waardoor de aansluiting met trein en lijn 30 niet meer past, en bovendien het ineens een omloop extra kost (30 en 135 keren kort op zichzelf of op elkaar)

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 25 aug 2023, 11:30
door CSA2
Er gaat nog veeteel meer op de schop. April 2024 wordt praktisch een nieuwe doorstart van de concessie NHN met flink wat veranderingen. De provincie NH noemt het herrijken van her ov. Waar het in gaat resulteren... Geen idee.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 25 aug 2023, 23:25
door Citea
Ik zie een directe verbinding tussen Hoorn en Schagen wel gebeuren, een doortrekking van lijn 133 vanaf Hoogwoud naar Schagen. De enige verbinding nu is [Sprinter Hoorn - Heerhugowaard + Intercity Heerhugowaard - Schagen], en omdat het een directe verbinding is zullen de meeste mensen tussen deze twee plaatsen automatisch de bus nemen.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 26 aug 2023, 00:40
door Staatslijn K
IIVQ schreef: wo 23 aug 2023, 12:46
Staatslijn K schreef: za 19 aug 2023, 19:43 De halte bij Vliegveld De Kooy kan makkelijk worden vervangen door een halte bij de hoofdingang van het vliegveld. Een bijkomend voordeel is dat het minder ver lopen is voor offshore-personeel met kleding voor 2 weken op zee en je een voorrangssituatie hebt bij het invoegen op de N99.

Een nadeel dat wel dat lijn 135 gaat worden geïntegreerd in lijn 33, welke op termijn gaat verdwijnen
Waar heb je dat opgevangen, dat lijn 33 gaat verdwijnen? Ik weet daar niets van.

Reden dat 135 niet via het vliegveld rijdt is dat dat nét wat extra tijd kost, waardoor de aansluiting met trein en lijn 30 niet meer past, en bovendien het ineens een omloop extra kost (30 en 135 keren kort op zichzelf of op elkaar)
Het was inderdaad lijn 34

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 26 aug 2023, 11:47
door Wubbo
Citea schreef: vr 25 aug 2023, 23:25 Ik zie een directe verbinding tussen Hoorn en Schagen wel gebeuren, een doortrekking van lijn 133 vanaf Hoogwoud naar Schagen. De enige verbinding nu is [Sprinter Hoorn - Heerhugowaard + Intercity Heerhugowaard - Schagen], en omdat het een directe verbinding is zullen de meeste mensen tussen deze twee plaatsen automatisch de bus nemen.
Maar wie reist er tussen Schagen en Hoorn? Het aantal mensen dat in Schagen woont en in Hoorn werkt lijkt me beperkt, en voor de voorzieningen zou ik vanuit Schagen naar Alkmaar gaan in plaats van naar Hoorn.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 26 aug 2023, 13:17
door CSA2
Hoorn - Schagen v.v.. is alleen interessant voor scholieren die tussen die 2 steden in wonen, verder houdt het daarbij wel op. Met de trein doe je het in 30 minuten en dat ga je met een bus sowieso al niet halen.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 26 aug 2023, 16:16
door IIVQ
Staatslijn K schreef: za 26 aug 2023, 00:40 Het was inderdaad lijn 34
Waar heb je dat vandaan? Is dat ergens te lezen/downloaden?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 26 aug 2023, 18:37
door Etienne
Er was tijdens de Coronapandemie toch een soort geheel nieuw vervoerplan geschreven, waarin men ook rekening hield met afgenomen passagiers?
Zou men dit nu als basis gebruiken?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 26 aug 2023, 18:42
door CSA2
Geen idee of het dat bewuste lijnennet gaat worden, maar wr is een interne memo die spreekt over een compleet nieuw lijnennet per april 2024.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: di 03 okt 2023, 22:59
door Ovspotteralkmaar
https://rocov-nh.nl/wp-content/uploads/ ... versie.pdf

Rocov heeft hun adviezen uitgebracht over de herijking van het openbaar vervoer in NHN wat in 2024 in gaat.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 04 okt 2023, 15:17
door Frank93
Dus in ieder geval komen deze (route)wijzigingen er van wat ik uit het document haal:

Regio Alkmaar
- Nieuwe lijnen 5 en 6 tussen station Alkmaar en Daalmeer, via de N245
- Lijn 4 ingekort tot de Vasalisstraat. Raar eindpunt aangezien er geen haltekom is om tijd af te wachten, en geen mogelijkheid tot inhalen omdat er een middenberm aanwezig is. De route lijkt ook iets gewijzigd.
- De lijnen vanuit Overdie (nu 2 en 8 ) rijden niet meer door het centrum.
- Lijn 163 niet meer door Oud Overdie maar (waarschijnlijk) een snellere route over de Koelmalaan.
- In het weekend geen Overal Flex meer in Graft/De Rijp, deze worden vervangen door vaste ritten.
- Lijn 165 rijdt door De Hoef waardoor lijn 1 opgeheven kan worden.
- Lijn 660 vervalt.

Regio Hoorn
- Lijn 11 vervalt. Lijn 133 en 136 nemen delen van de route over.
- Geen lijn meer over het bedrijventerrein van Zwaag maar langs de nieuwe wijk bij De Strip.
- Nieuwe lijn 138 tussen Andijk en Bovenkarspel.
- Lijnen 139 en 239 rijden een lusroute door Medemblik en Opperdoes.
- Lijn 636 komt te vervallen ten gunste van nieuwe lijnen 141, 142 en 413.
- Lijn 655 vervalt.

Den Helder en Schagen
- Nieuwe directe verbinding tussen Den Helder en Schagen.
- Een nieuwe lijn 230 tussen Julianadorp en Schagen.
- Nieuwe routes voor lijn 31 en 32
- Een verbinding van De Schooten naar station Den Helder Zuid (oostzijde).
- Nieuwe route voor lijn 135, waarschijnlijk via het vliegveld en bedrijventerrein Kooypunt.
- Snellere route tussen Schagen en Callantsoog, niet meer via Groote Keeten. Ook weer vaste ritten in het weekend in plaats van Overal Flex.
- Nieuwe lijn 153, waarschijnlijk tussen Nieuwe Niedorp en Schagen.
- Nieuwe lijn 158 tussen Den Oever en Anna Paulowna. Lijn 658 en Overal Flex in Anna Paulowna verdwijnen hierdoor.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 06 okt 2023, 12:05
door BusFreakRotterdam
Blijft lijn 33 van Den Helder Station naar Veerhaven gewoon bestaan? Eerder was er sprake van dat deze lijn zou gaan in lijn 135...
Lijn 34 wordt doorgetrokken naar Den Helder Zuid blijft dan de koppeling met lijn 33 mogelijk of veranderd dat dan?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 29 okt 2023, 15:42
door omaylie
Heb ik iets gemist of worden er binnenkort 12 nieuwe Tribus Civitas buurtbussen (MAN TGE, 7254-7265) stilzwijgend in gebruik genomen? Oké, de provincie Noord-Holland had begin dit jaar al een bericht geplaatst over 18 nieuwe buurtbussen, maar ik zag nergens een aankondiging dat er al een paar geleverd waren. Dan vraag ik me toch af: wanneer komen de andere zes?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 29 okt 2023, 21:34
door Frank93
De 7259 stond vrijdag in Alkmaar is volgens mij diezelfde dag nog opgehaald door een van de buurtbus verenigingen.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 08 nov 2023, 10:15
door Sgb
Misschien kijk ik ergens gigantisch overheen, maar lijn 650 staat niet meer in de reisplanners. Hier kan ik verder niks over vinden. Weet iemand de reden of zit ik gewoon fout?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 08 nov 2023, 20:49
door IIVQ
Wellicht een fout omdat het vandaag de biddankdag voor gewas & arbeid is, dan rijdt deze lijn niet, een heleboel streng gereformeerde scholen met veel agrarische toeloop zijn die dag gesloten.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 09 nov 2023, 13:57
door Sgb
Volgens de klantenservice van Connexxion is het inderdaad een fout en rijdt de lijn wel gewoon.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 09 nov 2023, 16:23
door IIVQ
Sterker nog, het is wellicht deels mijn fout, begreep ik van een collega die ik inlichtte *bus*

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 11 nov 2023, 21:14
door Durashift
Ovspotteralkmaar schreef: di 03 okt 2023, 22:59 https://rocov-nh.nl/wp-content/uploads/ ... versie.pdf

Rocov heeft hun adviezen uitgebracht over de herijking van het openbaar vervoer in NHN wat in 2024 in gaat.
Het vervoerplan dat CXX aan het Rocov heeft gestuurd is zeker niet openbaar?

Ik weet nu niet wat de routewijziging van de lijnen 31 en 32 in Den Helder behelst en waar het Rocov positief over heeft geadviseerd.

Helaas geeft de Overal reisplanner geen reisadvies voor, bijvoorbeeld, 13 december a.s.
Wanneer wordt de nieuwe dienstregeling ingeladen?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 11 nov 2023, 21:19
door Milco
De dienstregelingen van Connexxion en dochters die per 10.12.2023 ingaan zijn al te vinden in de ovinfo-app, De dienstregeling voor NHN start echter pas in april 2024, dus nu nog geen wijzigingen.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 11 nov 2023, 21:27
door Durashift
^^ okay, dus als er nog geen wijzigingen zijn.. dan kan de planner toch doorgezet worden tot april 2024 voor deze kop regio? ;)

Ik zal eens in de OV info app kijken (downloaden).

Dank voor je snelle antwoord. :pos:

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 11 nov 2023, 21:49
door IIVQ
Gek genoeg is het door de achterliggende techniek bij Cxx/Transdev meer werk om een drgl met geplande drgl langer door te laten lopen dan om een nieuwe drgl in te laten gaan. Maar het komt eraan.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 11 nov 2023, 22:16
door Durashift
Okay. :pos:

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 12 nov 2023, 23:21
door CxxHNH
Ik ben benieuwd hoe ze de routes van 133 en 136 gaan aanpassen om delen van lijn 11 over te nemen. 133 is al een lange lijn en vaak erg druk. Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe “138”.

Daarnaast, vandaag zag ik in de 3239 een gekke metalen constructie over de barcode scanner van de Ticketbox geplakt. Het viel op, want dat spul stak uit. Iemand enig idee waar dit voor dient? Soms zat er wel eens duc tape overheen, maar dit is nieuw.