Pagina 45 van 48

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: di 14 nov 2023, 09:25
door CSA2
Meen dat lijn 11 geintegreerd wordt in lijn 134.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: di 14 nov 2023, 13:03
door BusFreakRotterdam
Zolang er geen vervoerplan openbaar is of de wijzigingen bekend zijn gemaakt is het gissen...

Ben wel benieuwd wat voor materieel er gaat rijden op lijn 33 als lijn 34 in de 135 opgaat in Den Helder... lijn 34 zit nu gekoppeld aan de 33...
Lijn 33 kan best druk zijn in de zomermaanden en vakantieperiodes met vakantiegangers naar Texel.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: di 14 nov 2023, 18:16
door CxxHNH
CSA2 schreef: di 14 nov 2023, 09:25 Meen dat lijn 11 geintegreerd wordt in lijn 134.
Dan zal de halve route omgegooid moeten worden. Ook zal 134 dan vaker gaan rijden, omdat deze nu een uursfrequentie rijdt en alleen op werkdagen.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 06 dec 2023, 13:37
door ReisRanger
Hallo, ik heb vandaag van iemand van Connexxion bij een bushalte (die de papieren tijdschema's vervangt van de borden met de vertrektijden) gehoord dat er een nieuwe dienstregeling komt en dat sommige lijnen in de vakanties nog steeds kwartierdiensten gaan rijden. Nu vraag ik me af, omdat ik geen verschil zag tussen het oude en nieuwe schema en het ook niet op de website stond, of deze informatie klopt of dat dit nog helemaal niet bekend is.

Ik denk ook niet dat dit voor de dienstregeling is die waarschijnlijk in april 2024 ingaat, want dat lijkt me een beetje te vroeg om nu al te weten.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 06 dec 2023, 15:14
door Frank93
De dienstregelingen die nu in de haltes worden opgehangen gelden vanaf 10 december. Vergeleken met de dienstregeling die er nu is klopt het dat deze hetzelfde zijn. In april 2024 gaat er inderdaad wel een hoop veranderen, maar daarover is door Connexxion nog niks over naar buiten gebracht.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 06 dec 2023, 20:56
door CSA2
Er heeft wel iets bij rocov-nh online gestaan maar dat is heel snel weer verwjjderd....

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 06 dec 2023, 22:58
door IIVQ
Op 10 december zijn er in Noord-Holland Noord géén wijzigingen in de drgl.

Uit mijn hoofd rijdt er in de kerstvakantie niets een kwartierdienst.
In de kleine vakanties (krokus, mei, herfst) rijden er meer lijnen een kwartierdienst, volgens mij de 2, 160/360, 162 en 169/369, iig deels in de spits.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 07 dec 2023, 11:14
door CSA2
Dit gebeurt er tot medio april 2024:

https://www.noord-holland.nl/Onderwerpe ... _Noord.pdf

Staan wel wat interessante dingen in, o.a. welke lijnen reizigersgroei hebben doorgemaakt en welke juist minder reizigers trokken in 2023. Opvallen en niet geheel onverwacht zijn de sneldienstritten 260/239 niet echt een toevoeging en zorgen juist voor een daling in het aantal reizigers. Wat ook vrjj logisch is want er zit weinig logica in. Connexxion doet het vooral voor de eigen portomonee want iedere besparing is er 1.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 07 dec 2023, 19:47
door ThatPCDude
Vanaf 2024 reizen kinderen t/m 12 jaar gratis met de bus in Noord-Holland Noord en Haarlem-IJmond. De provincie trekt hiervoor €125.000 per jaar uit.

Meer en link

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 09 dec 2023, 22:13
door omaylie
Hier op het forum lees ik dat er dus 12 nieuwe MAN TGE buurtbussen komen of zijn gekomen. Maar op de website van de provincie Noord-Holland spreken ze steeds over 18 nieuwe buurtbussen (wat zou betekenen dat de nummering door zou lopen tot 7271). Wie heeft hier nu eigenlijk gelijk?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 10 dec 2023, 03:54
door CamilleKreemers
CSA2 schreef: do 07 dec 2023, 11:14 Dit gebeurt er tot medio april 2024:

https://www.noord-holland.nl/Onderwerpe ... _Noord.pdf

Staan wel wat interessante dingen in, o.a. welke lijnen reizigersgroei hebben doorgemaakt en welke juist minder reizigers trokken in 2023. Opvallen en niet geheel onverwacht zijn de sneldienstritten 260/239 niet echt een toevoeging en zorgen juist voor een daling in het aantal reizigers. Wat ook vrjj logisch is want er zit weinig logica in. Connexxion doet het vooral voor de eigen portomonee want iedere besparing is er 1.
Wat zou jij anders doen?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 17 dec 2023, 13:43
door omaylie
Toch wel leuk dat de e-MidCity's 7573-7576 na ruim 6.5 jaar alsnog in Noord-Holland Noord rijden (waar die bussen eigenlijk voor zijn besteld).

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: ma 18 dec 2023, 01:34
door bepkoyt
Ik heb toch nog een wijziging in de dienstregeling onderschept: Lijn 438 (Andijk-Enkhuizen) doet in Enkhuizen weer altijd alle haltes aan, dus ook de spitsritten die vorig jaar zijn ingevoerd die haltes oversloegen. Op de buurtbuswebsite (https://www.buurtbuswase.nl/laatstenieuws/) wordt dit niet veel concreter dan "er is een verbetering in de spitsritten", maar er zijn dus wel ritten gewijzigd.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: ma 18 dec 2023, 22:10
door omaylie
Ik weet niet of het hier al is gemeld, maar de groene HugoHopper lijn rijdt sinds afgelopen 20 november weer (en daarmee ook de situatie van voor corona volgens mij). En volgens de HugoHopper site komt er in februari 2024 een vijfde lijn bij.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 24 jan 2024, 13:41
door Frank93
De aangekondigde herijking gaat in op 21 juli 2024. Het nieuwe lijnennet is inmiddels ook bekend geworden. De wijzigingen staan hieronder in het kort beschreven.

De onderstaande lijnen verdwijnen:
- 1 Alkmaar Station - De Hoef
- 3 Alkmaar Station - Daalmeer
- 11 Hoorn Station - Risdam
- 636 Aartswoud - Hoorn
- 652 Den Helder - Schagen
- 653 Kreileroord - Schagen
- 655 Medemblik - Wieringerwerf
- 658 Anna Paulowna - Schagen
- 660 Alkmaar Station - Hogeschool InHolland

Wijzigingen in omgeving Alkmaar:
Spoiler: show
Lijn 2: Alkmaar Station - Daalmeer
- Wordt richting Daalmeer ingekort tot de Laan van Parijs
- Niet meer naar Overdie

Lijn 4: Alkmaar Station - Daalmeer
- Op zaterdag gaat de frequentie omlaag naar 1x per uur
- Enige lijn die nog naar de Rietschoot rijdt

Lijn 5 en 6: Alkmaar Station - Daalmeer (NIEUW)
- Sneldienst naar Daalmeer
- Ringlijn via de haltes Station, Gerechtsgebouw, Europaboulevard, Laan van Bath, Ardennenstraat, Laan van Keulen, Johan Huizingastraat, Gerechtsgebouw, Station.

Lijn 8: Alkmaar Station - Overdie
- Wordt een ringlijn. Rijdt de huidige route van het station naar de Bestevaerstraat en gaat dan via de Willem de Zwijgerlaan terug richting het station.
- Niet meer door de binnenstad

Lijn 9: Alkmaar Station - Overdie (NIEUW)
- Neemt de route van lijn 2 over tussen het station en de Melis Stokelaan.
- Ringlijn via de haltes Station, NW Ziekenhuis, N.G. Piersonstraat, Melis Stokelaan, Rhijnvis Feithlaan, Amalia van Solmsstraat, Vierstaten, NW Ziekenhuis, Station
- Niet door de binnenstad

Lijn 10: Alkmaar - Sint Pancras
- De frequentie in de spits gaat omlaag naar 1x per uur

Lijn 123: Ringlijn Alkmaar - De Rijp
- Gaat in het weekend weer vast 1x per uur rijden. Overal Flex vervalt.

Lijn 163: Alkmaar - Uitgeest
- Snellere route over de Koelmalaan

Lijn 165: Alkmaar - Egmond aan Zee
- Rijdt voortaan in Alkmaar via de Van Ostadelaan en Aert de Gelderlaan ter vervanging van lijn 1

Lijn 166: Alkmaar - Bergen
- In de ochtendspits gaat de frequentie naar 4x per uur
Wijzigingen in de Noordkop:
Spoiler: show
Lijn 30: Den Helder - Schagen
- Start bij NW Ziekenhuis en rijdt dan via het station naar Station Zuid, Julianadorp, 't Zand en Schagen

Lijn 31: Den Helder Station - Station Zuid
- Rijdt niet meer via het ziekenhuis

Lijn 32: Den Helder Station - Nieuw-Den Helder (NIEUW)
- Nieuwe lijn via de route van lijn 31 tot aan de halte Falga. Vanaf daar een lusroute via Drs. Bijlweg, IJsselmeerstraat en De Lichtboei.

Lijn 34: Den Helder Station - Den Helder Zuid
- Rijdt via De Schooten naar Station Zuid

Lijn 37: Den Helder Station - Fort Kijkduin (NIEUW)
- Rijdt 1x per uur via de oude route van lijn 31 naar het ziekenhuis en Huisduinen.

Lijn 130: Schagen - Julianadorp
- Rijdt 1x per uur (alleen doordeweeks) om lijn 30 te versterken.

Lijn 135: Den Helder - Hoorn
- Rijdt voortaan via de luchthaven en bedrijventerrein De Kooy

Lijn 152: Schagen - Callantsoog
- Geen ringlijn meer
- Route via 't Zand komt te vervallen

Lijn 153: Schagen - Nieuwe Niedorp
- Vervangt lijn 653 op dit traject
- Rijdt 1x per uur tijdens de spitsuren

Lijn 158: Anna Paulowna - Den Oever
- Rijdt 1x per uur
- Sluit in Den Oever aan op lijn 135 en 350
Wijzigingen in West-Friesland:
Spoiler: show
Lijn 131: Hoorn Station - Andijk
- Was voorheen lijn 232
- Rijdt niet meer over bedrijventerrein Westfrisia-Oost

Lijn 132: Hoorn Station - Andijk
- Route wordt ingekort tot de halte Hoekweg in Andijk

Lijn 133: Hoorn Station - Hoogwoud
- Neemt deels de route van lijn 11 over

Lijn 136: Hoorn Station - Nibbixwoud
- Snellere route door Hoorn heen

Lijn 138: Andijk - Bovenkarspel (NIEUW)
- Volgt dezelfde route van lijn 438
- Rijdt meestal 2x per uur maar op sommige momenten ook 4x per uur
- Sluit in Bovenkarspel aan op de trein naar Amsterdam

Lijn 139: Hoorn Station - Medemblik
- Rijdt vanaf Abbekerk direct naar Medemblik. De terugweg naar Hoorn gaat wel via Opperdoes.

Lijn 140: Hoorn Station - Medemblik (NIEUW)
- Rijdt vanaf Abbekerk via Opperdoes naar Medemblik. De terugweg naar Hoorn gaat niet via Opperdoes.

Lijn 141: Aartswoud - Abbekerk (NIEUW)
- Vervangt lijn 636
- Rijdt 1x per uur tijdens de spitsuren

Lijn 142: Abbekerk - Benningbroek (NIEUW)
- Vervangt lijn 636
- Rijdt 1x per uur tijdens de spitsuren

Lijn 143: Abbekerk - Twisk
- Rijdt 1x per uur tijdens de spitsuren

Lijn 412: Hoorn Station - Bovenkarspel
- Een extra rit in de ochtend tussen Hem en Hoorn

Lijn 612: Hoorn Station - Bovenkarspel
- Rijdt volgens de beschrijving tussen Hoorn en Bovenkarspel, maar op de lijnennetkaart vanaf Bovenkarspel een lusroute door Hem en Venhuizen. Onduidelijk dus nog of deze ook echt naar Hoorn rijdt.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 24 jan 2024, 14:14
door Sgb
Toch een hoop veranderingen dus. Je hebt het over een lijnennetkaart; is deze ergens te vinden?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 24 jan 2024, 14:30
door Frank93
Hier is de lijnennetkaart te vinden:
https://www.connexxion.nl/getmedia/cbf5 ... 023_v6.pdf

Alle info staat inmiddels ook op de website van Overal:
https://www.overal.nl/nl/nieuws/nieuwe- ... noord-2024

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 24 jan 2024, 14:47
door Sgb
Top, dan heb ik eroverheen gekeken. De nieuwe lijnnummers 141, 142 en 143 staan overigens omgedraaid op de website van Overal.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 24 jan 2024, 15:57
door teun
Grotendeels zou ik zeggen verbeteringen, dat overalflex bijna overal door vast OV vervangen wordt kan ik alleen maar toejuichen, en een netwerk dat meer op het spoor georiënteerd is vind ik uiteindelijk een verbetering (al kun je wat te zeggen hebben over de tariefstructuur). De stadsdienst van Den Helder wordt wel echt onoverzichtelijk nu, met een lijn 32 die in het halfuur dat lijnen 30 en 31 niet rijden de soort van makkelijke en drukke stukjes extra meepakt maar vooral weer op tijd op het station terug moet zijn om de omlopen allemaal rond te krijgen... :') Ik vermoed dat er iets vergelijkbaars achter de routering van lijn 131/132 -vakkundig langs de kern van Andijk af- zit. Of men wil gewoon heel graag dat lijn 138 goed gevuld is.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 24 jan 2024, 17:32
door Milco
Mooi plan inderdaad, al lijkt de 30 in Den Helder wat heen en weer te rijden. Ook de lijnen 138 en 158 lijken mij niet heel erg efficiënt zo los van de rest...

Had stiekem ook wel wat wijzigingen gehoopt op Texel, maar daar blijft het gehopper dus bestaan...

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 25 jan 2024, 09:42
door omaylie
Frank93 schreef: wo 24 jan 2024, 14:30 Hier is de lijnennetkaart te vinden:
https://www.connexxion.nl/getmedia/cbf5 ... 023_v6.pdf

Alle info staat inmiddels ook op de website van Overal:
https://www.overal.nl/nl/nieuws/nieuwe- ... noord-2024
Ik mis hier nog wel lijn 660 (station Alkmaar - Hogeschool Alkmaar) in dit overzicht. Ik kan er niets over vinden op de Overal site en ook niet op de lijnennetkaart.

En nu ik hier toch ben: 16 van de 18 nieuwe MAN TGE buurtbusjes zijn nu in dienst. Wanneer komen de laatste twee?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 25 jan 2024, 10:02
door Daelea
De 660 staat wel vermeld op de pagina over Alkmaar:

Lijn 660 Alkmaar Station - Alkmaar Hogeschool (scholierenlijn)
Lijn 166 neemt de route over. De halte Alkmaar, Kees Boekestraat komt te vervallen. Studenten van de Hogeschool kunnen vanaf de halte Alkmaar, Groeneweg lopen (250 meter).

Klopt dus dat je deze niet meer op de lijnennetkaart ziet ;)

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 25 jan 2024, 10:13
door omaylie
Ah het klopt dus wel. Sorry, ben nog niet helemaal wakker :X

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 25 jan 2024, 16:47
door Meltrain
Biedt lijn 166 wel voldoende capaciteit voor het vervallen van lijn 660? Gaat die lijn dan ook met gelede bussen rijden?
Lijn 166 gaat tijdens de ochtendspits weliswaar 4x/uur rijden, maar lijn 660 rijdt nu ook 4x/uur met een gelede bus.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 25 jan 2024, 16:52
door IIVQ
Lijn 166 vervoert in de ochtend vrijwel alleen mensen van Bergen naar Alkmaar, lijn 660 vrijwel alleen van Alkmaar naar de Hogeschool. Dit vult elkaar dus mooi aan.

Over lijn 612: Die rijdt een ringlijn Hoogkarspel-Hem-Hoogkarspel en komt dus niet in Hoorn. De kaart is correct, de tekst niet.