Pagina 46 van 48

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 25 jan 2024, 17:01
door Milco
Ik ben vooral benieuwd of de vrij aparte situatie blijft bestaan in de ochtendspits waarbij lijn 135 met twee bussen tegelijk van Den Helder naar Hoorn rijdt met vanaf Middenmeer zelfs een derde bus ter versterking of dat dit wellicht met geleed gereden gaat worden.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 25 jan 2024, 17:15
door IIVQ
Die blijft bestaan, dwz, het zijn zelfs 3 dienstritten (nu ook al, rit 4,6 en 8, aan de opzet en drgl van lijn 135 verandert niets behalve een routewijziging in Den Helder).

Deze ritten zijn langer dan 20 minuten en volgens de norm van de Provincie moet er dan zitplaats voor iedereen zijn. Een gelede bus heeft nauwelijks meer zitplaatsen (48) dan een standaar (43). Gelede bussen zijn, met de normen van de Provincie, dus alleen erg nuttig voor korte afstanden.

In de praktijk willen de scholieren vaak bij elkaar zijn dus rijden er 2 bussen volgepakt met scholieren en één bus met nog 2 forenzen en 3 late scholieren naar Hoorn. :p

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 26 jan 2024, 09:00
door Staatslijn K
Frank93 schreef: wo 24 jan 2024, 13:41 De aangekondigde herijking gaat in op 21 juli 2024. Het nieuwe lijnennet is inmiddels ook bekend geworden. De wijzigingen staan hieronder in het kort beschreven.
Klopt het dat Julianadorp slechts eens per uur een bus krijgt en dat een hoop haltes slechts als spitsdienst worden bediend? Dat is namelijk wel erg mager voor een plaatsje met 15.000 inwoners zonder station op een kwartier rijtijd van het station

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 26 jan 2024, 09:37
door Milco
1x/uur lijn 30 naar Den Helder en 2x/uur lijn 30/130 naar Schagen zoals ik het lees.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 26 jan 2024, 10:36
door Frank93
Wat Milco zegt klopt inderdaad. Ik dacht zelf dat Julianadorp vooral op Den Helder gericht was maar volgens het vervoerplan en ook wat ik van collega's heb gehoord die in Den Helder rijden gaan de meeste reizigers vanuit Julianadorp er bij Den Helder Zuid uit om met de trein richting Schagen (en verder) te gaan. Voor de reizigers naar Schagen scheelt dit dus een overstap op de trein. Lijn 130 is overigens niet echt een spitslijn maar rijdt het grootste gedeelte van de dag (07:00 uur tot 18:00 uur), alleen niet in het weekend en tijdens schoolvakanties.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 26 jan 2024, 10:44
door Milco
Ik zat trouwens te kijken naar de routes van de lijnen 141, 142 en 143. Het lijkt erop dat ze gekoppeld worden zodat er met 1 bus gereden kan worden, maar gezien de smalle routes lijkt het wel dat er midibussen ingezet gaan worden.

Verder: wordt lijn 158 ook een spitslijn of rijdt deze ook in de daluren? Dat is mij nog niet duidelijk. Verder ga ik er vanuit dat lijn 135 er rijtijd bij krijgt gezien het ommetje via het vliegveld?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 26 jan 2024, 10:55
door Frank93
Er gaan ook wat DRU's naar kleinschalig vervoer (waarschijnlijk Connexxion Taxi) dus ik verwacht dat lijn 141, 142 en 143 met een taxibusje gereden gaan worden.

Lijn 158 gaat de hele dag rijden (tussen 07:00 uur en 19:30 uur). De rijtijd van lijn 135 blijft hetzelfde vanwege de aansluiting in Den Oever. Om deze ook daadwerkelijk te halen rijdt de bus wel via de Torplaan maar gaat daar niet stoppen bij de haltes.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 26 jan 2024, 11:29
door Roeland
Waarom rijdt hij dan wel via de Torplaan?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 26 jan 2024, 11:46
door Milco
Om op de Doggersvaart uit te komen om via het vliegveld te rijden.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 26 jan 2024, 11:54
door Roeland
In avond en weekend heeft de 135 mogelijk wel wat tijd voor de Torplaan? Dan zou je op die momenten evt. de 34 kunnen vervangen door de 135?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 26 jan 2024, 14:08
door Staatslijn K
Roeland schreef: vr 26 jan 2024, 11:29 Waarom rijdt hij dan wel via de Torplaan?
Als je het figuurtje bekijkt met de lijnvoering, zie je dat alleen bij de Vinkenstraat (en Marinapark, wat eigenlijk ook in de huidige situatie onlogisch oogt) duidelijk wordt gemaakt dat de 135 daar echt niet stopt. De bolletjes staan ook precies tussen de lijntjes van de 34 en 135 in.
Frank93 schreef: vr 26 jan 2024, 10:36 Wat Milco zegt klopt inderdaad. Ik dacht zelf dat Julianadorp vooral op Den Helder gericht was maar volgens het vervoerplan en ook wat ik van collega's heb gehoord die in Den Helder rijden gaan de meeste reizigers vanuit Julianadorp er bij Den Helder Zuid uit om met de trein richting Schagen (en verder) te gaan. Voor de reizigers naar Schagen scheelt dit dus een overstap op de trein. Lijn 130 is overigens niet echt een spitslijn maar rijdt het grootste gedeelte van de dag (07:00 uur tot 18:00 uur), alleen niet in het weekend en tijdens schoolvakanties.
Dat klinkt erg logisch. En toch is het voor Julianadorp en Nieuw Den Helder een verlies dat 'slechts' eens per uur een verbinding naar Station Zuid bestaat. Een soort 32 die de belangrijkste haltes van 30 en 31 aandoet had een aantal frequenties kunnen redden. Al komt het inderdaad wel vaker voor dat een 'centrale' plaats een hogere bediening krijgt dan de hoofdkern

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 27 jan 2024, 11:47
door BusFreakRotterdam
Gelukkig gaan lijn 28 (+Texelhopper) & lijn 33 ook weer aansluiten op de tussenboten van Teso is gisteren bekend geworden.

https://www.texelsecourant.nl/nieuws/al ... eert-terug

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: ma 29 jan 2024, 11:44
door ReisRanger
Weet iemand waarom bus 3263 bijna nooit rijdt (de laatste keer was meer dan 100 dagen geleden)? Heeft de bus problemen of is er een andere reden?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: di 30 jan 2024, 14:12
door Frank93
Weet niet wat de oorzaak is maar de 3263 staat nu bij de TD voor de inbouw van de motor.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 01 feb 2024, 12:42
door Roeland
Het vervoerplan 2024 voor NHN staat op de site van de provincie:
https://noordholland.bestuurlijkeinform ... 82690e8475 en dan punt 15.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 03 feb 2024, 10:05
door CSA2
Het verdwijnen van lijn 1 en het knippen van lijn 2 in Alkmaar is niet bepaald handig. Beide lijnen bedienen wijken waar veel ouderen wonen die er gebruik van maken om naar het ziekenhuis te komen. Het schrappen van lijn 636... zo kan je straks 3x overstappen (met omweg) om op je school te komen. Lijn 138 kan je beter koppelen aan de 132/232 waardoor het vanuit Wervershoof en Andijk nogsteeds een verbinding is naar de Gedept. Laanweg en het streekinformatie in Bovenkarspel. Zo is de kans wat groter op meer reizigers. Er zitten goede dingen in het vervoersplan maar toch mist er (zoals altijd bij Connexxion) ambitie om meer reizigers te trekken.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 03 feb 2024, 17:06
door CamilleKreemers
Ik had dan ook verwacht dat de 132 en 138 gekoppeld werden.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 03 feb 2024, 17:21
door Etienne
Uiteraard zijn er al meteen klachten:
“Nieuw vervoerplan Connexxion is géén verbetering.”

Den Helder – Het Helderse college presenteerde een week geleden het nieuwe vervoerplan van Connexxion als “fors verbeterde dienstregeling” voor de inwoners van Den Helder. Nancy List is het daar echter niet helemaal mee eens. Hoewel List blij is dat er een buslijn naar Huisduinen en een extra aansluiting op de tussenboot wordt ingezet, vindt zij dat de wijzigingen op lijn 30 en 34 onwenselijk zijn. Namens haar fractie Beter voor Den Helder (BvDH) heeft zij schriftelijke vragen naar het college gestuurd.

Volgens de nieuwe regeling gaat lijn 30 van Station Den Helder naar Julianadorp slechts één keer per uur rijden. Lijn 34 gaat niet meer langs het winkelcentrum de Schooten en er komt geen bus meer langs Ten Anker op de Timorlaan. Ook het Noordwest ziekenhuis is minder goed te bereiken. Volgens List is dit met name voor senioren onwenselijk. “Is het college het met ons eens dat dit geen verbeterde situatie is?” Daarna vraagt List het college de huidige regeling op de lijnen 30 en 34 te continueren.

Lees meer

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 03 feb 2024, 18:34
door IIVQ
CSA2 schreef: za 03 feb 2024, 10:05 Het verdwijnen van lijn 1 en het knippen van lijn 2 in Alkmaar is niet bepaald handig. Beide lijnen bedienen wijken waar veel ouderen wonen die er gebruik van maken om naar het ziekenhuis te komen. Het schrappen van lijn 636... zo kan je straks 3x overstappen (met omweg) om op je school te komen. Lijn 138 kan je beter koppelen aan de 132/232 waardoor het vanuit Wervershoof en Andijk nogsteeds een verbinding is naar de Gedept. Laanweg en het streekinformatie in Bovenkarspel. Zo is de kans wat groter op meer reizigers. Er zitten goede dingen in het vervoersplan maar toch mist er (zoals altijd bij Connexxion) ambitie om meer reizigers te trekken.
3x?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: ma 05 feb 2024, 16:10
door CSA2
2x, (typfoutje) en het is nogsteeds achterlijk veel gezien de afstand.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 09 feb 2024, 08:34
door ReisRanger
Ik heb gekeken bij het lijnennetkaart van het document van NH. Een erg kleine wijziging, maar zou het kunnen dat de eindhalte van Lijn 151 veranderd van Eriksstraat nar Pettemerkluft? Aangezien dat wel er wel bij staat.

Afbeelding

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 14 feb 2024, 19:19
door Remco1989

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 28 feb 2024, 13:55
door omaylie
Volgens mij zijn alle 18 nieuwe buurtbussen in Noord-Holland Noord geleverd. Iemand die dit kan bevestigen?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 03 mar 2024, 19:45
door Frank93
Ja klopt, ze zijn er inmiddels allemaal :Y

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 06 mar 2024, 12:06
door IIVQ
ReisRanger schreef: vr 09 feb 2024, 08:34 Ik heb gekeken bij het lijnennetkaart van het document van NH. Een erg kleine wijziging, maar zou het kunnen dat de eindhalte van Lijn 151 veranderd van Eriksstraat nar Pettemerkluft? Aangezien dat wel er wel bij staat.

Afbeelding
Nee, dat is niet zo. Eindpunt blijft Eriksstraat voor de in Petten kerende ritten. Alleen de laatste rit van de dag eindigt, net als nu, op Pettemerkluft om zo het hele dorp nog te bedienen. Dat veroorzaakt waarschijnlijk dat foutje in de lijnennetkaart.