Pagina 31 van 48

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 06 mar 2019, 21:50
door Ovspotteralkmaar
is Connexxion al begonnen met citea's over plaatsen naar Alkmaar, zag vandaag eentje rijden terwijl ze alleen in het weekend dienst doen in Alkmaar.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 06 mar 2019, 22:07
door CSA2
DrechtBlub schreef:Liever dát dan dat de provincie boos word op de vervoerder voor problemen met de bussen waar ze niks aan kunnen doen. Je kan immers ook moeilijk een zooi tijdelijke elektrische bussen inzetten, want die zijn er simpelweg niet.
Dit probleem speelt al ruim 2 jaar en was de rede waarom de midcity's voor Haarlem-IJmond op diesel rijden ipv. elektra. Dus ze wisten donders goed waaraan ze begonnen. De vervoerder is in dit geval gewoon verantwoordelijk.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 07 mar 2019, 08:58
door Lijn 45
Dat de Haarlemse exemplaren op diesel rijden lag volgens mij aan leveringsproblemen van de accu's, en niet aan de perikelen waarmee de busjes uit NHN kampen.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 07 mar 2019, 09:55
door Frank93
Ovspotteralkmaar schreef:is Connexxion al begonnen met citea's over plaatsen naar Alkmaar, zag vandaag eentje rijden terwijl ze alleen in het weekend dienst doen in Alkmaar.
We hebben inderdaad in het weekend 2 Citea's rijden vanwege de nachtlijn naar Amsterdam. De witte Citaro die in Alkmaar reed is naar Hoorn gegaan en daar hebben we een Citea voor in de plaats gekregen. Geen idee waarom die ruil is gebeurd.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 07 mar 2019, 10:52
door zone2000
Was van de week in Alkmaar en zag alle BYD's 999 filmen, lekker handig.Wordt wel eens tijd dat die Amba's verdwijnen, wat een ouwe zooi.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 07 mar 2019, 10:57
door Frank93
De meeste BYD's hebben een storing opgelopen door (waarschijnlijk) een software update waardoor de lijnfilm het niet meer doet.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 07 mar 2019, 17:13
door Ovspotteralkmaar
Frank93 schreef:
Ovspotteralkmaar schreef:is Connexxion al begonnen met citea's over plaatsen naar Alkmaar, zag vandaag eentje rijden terwijl ze alleen in het weekend dienst doen in Alkmaar.
We hebben inderdaad in het weekend 2 Citea's rijden vanwege de nachtlijn naar Amsterdam. De witte Citaro die in Alkmaar reed is naar Hoorn gegaan en daar hebben we een Citea voor in de plaats gekregen. Geen idee waarom die ruil is gebeurd.
In Hoorn staan er 2 citaro's zag ik maandag dus in ieder geval de 3969 en een ander.
hopelijk wordt de ruil snel terug gedraaid want heb liever een Citaro dan Citea.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 08 mar 2019, 10:48
door CSA2
Lijn 45 schreef:Dat de Haarlemse exemplaren op diesel rijden lag volgens mij aan leveringsproblemen van de accu's, en niet aan de perikelen waarmee de busjes uit NHN kampen.
voordat de fabrikant van de accu's toen failliet ging waren er al dezelfde peoblem. Echter lag het toen aan de accu's volgens VDL. Nu zijn er andere accu's, echter het probleem... is er nog steeds.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 09 mar 2019, 02:47
door Pim-AllianceB95
Frank93 schreef:
Ovspotteralkmaar schreef:is Connexxion al begonnen met citea's over plaatsen naar Alkmaar, zag vandaag eentje rijden terwijl ze alleen in het weekend dienst doen in Alkmaar.
We hebben inderdaad in het weekend 2 Citea's rijden vanwege de nachtlijn naar Amsterdam. De witte Citaro die in Alkmaar reed is naar Hoorn gegaan en daar hebben we een Citea voor in de plaats gekregen. Geen idee waarom die ruil is gebeurd.
Wat maakt het rijden met een Citea op de nachtlijn zo belangrijk dat er alleen voor de zaterdag speciaal twee Citea's daarvoor naar Alkmaar komen?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 09 mar 2019, 06:54
door Frank93
De Ambassadors mogen Amsterdam niet meer in vanwege de milieuzone.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 10 mar 2019, 12:40
door Ovspotteralkmaar
Frank93 schreef:De Ambassadors mogen Amsterdam niet meer in vanwege de milieuzone.
We hebben ook nog 2 Solarisen waarvan er maar 1 wordt gebruikt, dus kunnen ze die andere dan niet naar Amsterdam inzetten.
Tot 22 Juli 2018 reden ze ook met gelede Citaro's naar Amsterdam.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 10 mar 2019, 13:27
door Frank93
Er is al een tijdje maar 1 Solaris in Alkmaar. Den Helder had er in ieder geval 2 maar daar zullen er nu wel 3 staan. Sinds ik bij Conexxion zit (nu 2 jaar) wordt er naar Amsterdam al niet meer met geleed materiaal gereden. Daar is de bezetting gewoon veel te laag voor.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 10 mar 2019, 16:09
door Pim-AllianceB95
Ah, vandaar! Dank. Maar de Utrechtse 41/42xx'en hebben toch gewoon een Euro V motor?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 10 mar 2019, 20:07
door Lijn 45
:Y

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 10 mar 2019, 20:41
door Frank93
Ah oke, daar had ik nog geen idee van :P. Zo is het in ieder geval verteld dus ik ging er maar van uit dat alle series onder de norm zaten.
Maar ik ben wel blij met een Citea als ik naar Amsterdam ga vanwege de ticketbox en cruise control.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 10 mar 2019, 21:00
door Durashift
Met Euro 4 (diesel, vrachtwagen) mag je Amsterdam nog in binnen de milieuzone.
Voor autobussen hanteert men geen Euro classificatie maar slechts een datum eerste tenaamstelling.
Alles ouder dan dan 1-1-2005 mag er niet in... tenzij er voor € 230 een permanente ontheffing aangevraagd wordt en toegekend is..

Wellicht heeft CXX die moeite niet genomen.. (indien van toepassing) OF heeft A'dam de ontheffing niet toegekend omdat er, naar hun mening, voldoende alternatieven voorhanden zijn??

https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/? ... 6AE7301%7D

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 10 mar 2019, 21:36
door Daniel
Dan nog vallen die Utrechtse Amba's daar ruim binnen, die zijn van 2008. Zelfs al die ex-SVN Ambassadors die nu in Noord-Holland rijden halen dat bijna, die zijn net een maand te oud.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 10 mar 2019, 22:07
door Durashift
Hm.. dan heeft iemand daar een goede 'smoes' gevonden om voertuigen met cruise control in te kunnen zetten.. :mrgreen:

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 10 mar 2019, 23:26
door Suus
Volgens mij is het gewoon makkelijker om aan de chauffeurs te zeggen dat alleen Citea op de nachtlijn uit Amsterdam mag rijden dan om een beperking op basis van wagenparknummer op te leggen :)

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: di 12 mar 2019, 15:22
door Ovspotteralkmaar
Frank93 schreef:Ah oke, daar had ik nog geen idee van :P. Zo is het in ieder geval verteld dus ik ging er maar van uit dat alle series onder de norm zaten.
Maar ik ben wel blij met een Citea als ik naar Amsterdam ga vanwege de ticketbox en cruise control.
Ze zijn wel beter dan die Ex SVN Amba's waar bijna 3 kwart nu tijdelijk bij TCR rijdt.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: ma 18 mar 2019, 17:23
door Frank93
De zomerlijnen beginnen dit jaar met rijden vanaf 13 juli. In de afgelopen jaren begonnen deze lijnen een paar weken eerder al met rijden alleen in het weekend maar dat is dit jaar niet meer.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 20 mar 2019, 13:28
door Frank93
De VDL Midcity komt definitief niet meer te rijden in NHN. Er is gekozen voor de VDL Citea LLE9.9-Electric. Eind dit jaar stromen ze in.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 20 mar 2019, 13:38
door Meltrain
Mooi zo. :pos:
Niet alleen omdat ze betrouwbaarder zijn, maar ook omdat ze meer capaciteit hebben.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 20 mar 2019, 15:59
door Abus
Blijven die kwartierdiensten op diverse streeklijnen in de spitsen dan wel bestaan? Of bezuinigt Connexxion die weg met de grotere elektrische Citea's?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 20 mar 2019, 16:18
door Frank93
Ik neem aan dat die gewoon blijven. Met dat aanbod hebben ze immers ook de concessie gehaald (als het al geen eis was van de provincie) en de Ambassadors zijn tijdens deze ritten ook nog wel redelijk gevuld.