Pagina 36 van 48

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: ma 10 feb 2020, 09:08
door Daan!
Amba 4209 reed vanochtend op lijn 73 in Haarlem.
In HIJ begint het ondertussen een behoorlijke warboel te worden van typen en kleuren bussen.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: ma 10 feb 2020, 13:02
door Lijn 45
Valt wel mee toch? Er zijn nog steeds maar drie kleurenschema's daar: R-net (Citea's, XLE Citea's en 1 Citaro G), Connexxion oud (Lion's City's, Citaro CNG's, Ambassador) en Connexxion nieuw (Citea's, BYD's, Urbino en MidCity's).

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: ma 10 feb 2020, 13:36
door Daan!
En in de categorie Connexxion nieuw ook nog een Solaris Urbino 18m. Dat betekent dat er in totaliteit 10 typen bussen rijden, waar vroeger de Lion's City's het zo goed als alleen deden.
In de praktijk zie je dat typen verdwalen op allerlei lijnen. RNET bussen komen op plekken waar ze niet horen en vandaag zat er dus ook een Ambassador op de 385. De Solaris heb ik al gezien op 382, 385, 3, 73, 8. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: ma 17 feb 2020, 13:13
door Sgb
Gek dat de 134 in de vakanties doordeweeks niet rijdt, maar in het weekend wel, of is dat een foutje op de vertrekstaat?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: ma 17 feb 2020, 13:43
door Frank93
Het is geen foutje, het klopt gewoon. In de vakanties rijdt deze lijn alleen op zaterdag.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 21 feb 2020, 15:51
door Suus
Met ingang van morgen (zaterdag 22 februari) eindigt de inzet van TCR in Noord-Holland Noord. Alle chauffeurs van TCR die door de sollicitatieprocedure zijn gekomen treden morgen in dienst bij Connexxion.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: di 17 mar 2020, 23:12
door TLP
Vanwege het coronavirus rijden vanaf 19 maart alle lijnen die 's avonds rijden nog maar 1x/2 uur (behalve lijn 163) en overdag niet vaker dan 1-2x/uur. Gelet op het aantal reizigers en het gewenste gedrag misschien logisch, maar het is desondanks een flinke verschraling. :shock:

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 18 mar 2020, 00:16
door Durashift
Vaart de TESO dan ook maar 1x per 2 uur?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 18 mar 2020, 00:21
door TLP
Vooralsnog niet, maar wellicht komt daar binnenkort nog verandering in.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 18 mar 2020, 09:18
door Frank93
Dat zijn wel flinke verlagingen in de frequentie inderdaad. Had gister wel al gehoord dat ze een compleet nieuw pakket hebben gemaakt maar de inhoud daarvan had ik nog niet gezien.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 07 jun 2020, 19:33
door Meltrain
Ik zie dat een behoorlijk aantal lijnen in deze concessie nog steeds 's avonds om de twee uur rijdt. Wordt dat binnenkort nog aangepast?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 07 jun 2020, 20:03
door Frank93
Ja, vanaf 5 juli zover ik heb begrepen.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: di 23 jun 2020, 23:17
door BusFreakRotterdam
Welke bussen zet Connexxion in op lijn 164 Castricum-Egmond aan Zee v.v.?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 24 jun 2020, 07:15
door Lijn 45
Er zou nu een elektrische Citea op rijden.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 24 jun 2020, 08:49
door Meltrain
Volgens mij rijden de BYD's, elektrische Citea's en dieselaangedreven Citea's op bijna alle lijnen. Alleen in Den Helder rijden volgens mij alleen maar dieselbussen, waaronder een tot twee gelede Solarissen.
Ik had verwacht dat de stadsdienst Alkmaar volledig elektrisch zou rijden, maar met name op lijn 2 zie ik vaak dieselbussen.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 24 jun 2020, 10:31
door Frank93
Het wisselt iedere keer weer als er een nieuw dienstpakket komt. Ik dacht dat elektrisch rijden door het centrum (lijn 2 en 8 ) wel een van de beloftes was met de start van de concessie maar in dit pakket (en ook wel eens eerder) rijden er weer volop diesels door het centrum.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 24 jun 2020, 17:07
door Frank93
In tegenstelling tot eerdere berichten worden er toch zomerlijnen gereden dit jaar. Lijn 851, 866 en 868 worden gereden door chauffeurs van Bak Reizen met bussen van Connexxion.

Verder rijdt lijn 165 van 5 juli t/m 15 augustus net zoals in de vorige concessie langs hotel Zuiderduin en de boulevard in Egmond aan Zee.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 24 jun 2020, 17:27
door Jelmer
Rijden de BYD's eigenlijk wel? Ik zie ze niet op OVzoeker

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 24 jun 2020, 19:44
door Frank93
Alleen op versterkingsritten.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: di 30 jun 2020, 13:30
door Milco
Wat is de reden eigenlijk van het bijna niet rijden van de BYD’s en wat is de verwachting wanneer ze weer volledig gaan rijden?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: di 30 jun 2020, 14:18
door Frank93
Volgens mij net wat minder zitplek dan in de Citea's. Vanaf 5 juli gaan ze weer echt de dienst op geloof ik.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 07 aug 2020, 12:48
door Frank93
Vanaf 17 augustus rijden een aantal ritten van lijn 139 (Hoorn - Medemblik) als proef via Agriport. Hoelang deze proef duurt staat helaas niet vermeld in het bericht.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 08 aug 2020, 15:16
door Milco
Ik zie dat in de dienstregeling vanaf 16 augustus de halte Van Dedemstraat niet meer voorkomt in de dienstregeling van de lijnen 133, 134 en 135 naar Hoorn. Is dit puur een fout in de dienstregeling of is er een specifieke reden dat deze halte in een richting vervalt?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 08 aug 2020, 15:40
door Frank93
Als ik de lijnfolder van juli 2018 bekijk ontbreekt deze halte ook al richting het station. Op Google Maps is ook nergens een halte(paal) te bekennen aan die kant van de straat, dus ik denk dat het een foutje was dat deze halte in twee richtingen werd bediend.

Edit: achteraf zat ik te denken dat er misschien een tijdelijke halte geplaatst zou kunnen zijn richting het station, vanwege de reconstructie van het Dampten.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: za 08 aug 2020, 16:31
door TLP
De halte Van Dedemstraat werd inderdaad vlak voor de werkzaamheden aan het Dampten begonnen ook richting het station bediend. Kennelijk heeft men niet de ruimte gevonden om een definitieve halte richting het station aan te leggen.