Pagina 39 van 48

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 29 jul 2021, 18:49
door CamilleKreemers
NS wil daar niet aan.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 29 jul 2021, 19:07
door Suus
Integratie met NS is lastig door het degressieve tariefsysteem. Wel zou de provincie kunnen onderhandelen over de acceptatie van het regionale abonnement. Technisch werkt zo’n zone-abonnement al op de lijn Alphen - Gouda, maar daar is de Zuid-Holland een opdrachtgever die het kon afdwingen.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 29 jul 2021, 19:12
door Daniel
In de regio Utrecht heb je ook combi-abonnementen voor bus en trein, ondanks dat de treindienst er niet aanbesteed is. Al is de regioversie daar wel heel exact binnen het concessiegebied geldig (bv. tot Den Dolder, terwijl het in de uitlopers qua bussen wel tot Amersfoort geldt), dat zou als je elders zoiets bedenkt beter kunnen.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 29 jul 2021, 19:14
door CamilleKreemers
ik heb wel eens gedacht dat je wellicht op een constructie ook een combinatie via kortingsabbonementen kan maken.
Dus tegelijktijdig aanschaffen van een NS- en BTM-abbonement in dezelfde regio. Zou zoiets gerealiseerd kunnen worden?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: do 29 jul 2021, 19:14
door PHS
Suus schreef: do 29 jul 2021, 19:07 Integratie met NS is lastig door het degressieve tariefsysteem.
Misschien is het tijd dat de NS afscheid neemt van het huidige degressieve tariefsysteem? Het is de grootste blokkade voor single check in/check out en tariefintegratie in het regionale OV. Het degressieve element kun je vervangen in een harde limiet, dus dat de rest van de treinreis gratis is boven bedrag X.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 30 jul 2021, 07:29
door Frank93
Vandaag gehoord dat er niks doorgaat wat in het vervoerplan staat. Deze is gemaakt voordat bekend werd dat de overheidssteun is verlengd. Er komen daardoor waarschijnlijk geen (grote) wijzigingen in december.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 30 jul 2021, 07:55
door BusFreakRotterdam
Dat zou goed nieuws zijn voor bepaalde lijnen/gebieden. De optimalisaties (lijn 152) en andere lijnvoeringen zoals lijn 135 (route Den Helder) en lijn 151 (Petten-Schagen ivp Alkmaar) zijn ook van de baan? Alles blijft zoals het is?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 30 jul 2021, 08:50
door Staatslijn K
Frank93 schreef: vr 30 jul 2021, 07:29 Vandaag gehoord dat er niks doorgaat wat in het vervoerplan staat. Deze is gemaakt voordat bekend werd dat de overheidssteun is verlengd. Er komen daardoor waarschijnlijk geen (grote) wijzigingen in december.
Waarom hebben ze dan toch dit allemaal gepubliceerd? Hier heeft ook behoorlijk werk in gezeten en gaat nu alleen maar verwarring stichten bij geïnteresseerden zoals wij en politici die hierop googelen

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 30 jul 2021, 09:48
door MdJ
De reispatronen na corona zullen wel wijzigen, des te interessanter wordt de vergelijking over een jaar met deze aantallen.

Gezien de grootte van de wijzigingen zou je deze wijzigingen op een later moment wel willen doorvoeren. Dan is nu alvast een aankondiging geweest in het kader van 'zo kan het netwerk er ook uit zien' en kun je dit later weer ter sprake brengen.

Doordat de ene wijziging gevolgen heeft voor de andere wijziging kun je niet slechts een deel tot uitvoer brengen zonder daarvoor de analyse voor te doen en te repareren.

Om alles opnieuw tegen het licht te houden is het nu in de zomervakantie te kort tijd voor. Dan kun je beter alles uitstellen en later daarop terugkomen.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 30 jul 2021, 13:51
door TLP
Ik ben al met al toch verrast dat niks door zou gaan, volgens pagina 67 van het vervoerplan is het juist gebaseerd op een verlenging van de beschikbaarheidsvergoeding in 2022?

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: vr 30 jul 2021, 14:03
door Meltrain
Connexxion had ook al aangekondigd dat de wijzigingen in de hoek Heerhugowaard/Oudkarspel/Tuitjenhorn waarschijnlijk pas medio 2024, bij het gereedkomen van de werkzaamheden aan de Zuidtangent in Heerhugowaard, zouden worden doorgevoerd.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 01 aug 2021, 10:39
door Jonkervoort
TLP schreef: vr 30 jul 2021, 13:51 Ik ben al met al toch verrast dat niks door zou gaan, volgens pagina 67 van het vervoerplan is het juist gebaseerd op een verlenging van de beschikbaarheidsvergoeding in 2022?
Voor de dienstregeling in 2021 is al gesneden overeenkomstig de beschikbaarheidsvergoeding. Op basis van de beschikbaarheidsvergoeding is er dus geen reden om verder te bezuinigen. Vandaar dat dat in enkele andere regio’s ook al van de baan is.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: zo 01 aug 2021, 12:52
door BusFreakRotterdam
In het vervoerplan stonden ook uitbreidingen, nieuwe lijnen, routewijzigingen die voor de reizigers beter zouden uitpakken
en route-optimalisaties. Zijn deze ook van de baan? Want dat zou wel vreemd zijn.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: ma 02 aug 2021, 20:08
door TLP
Jonkervoort schreef: zo 01 aug 2021, 10:39
TLP schreef: vr 30 jul 2021, 13:51 Ik ben al met al toch verrast dat niks door zou gaan, volgens pagina 67 van het vervoerplan is het juist gebaseerd op een verlenging van de beschikbaarheidsvergoeding in 2022?
Voor de dienstregeling in 2021 is al gesneden overeenkomstig de beschikbaarheidsvergoeding. Op basis van de beschikbaarheidsvergoeding is er dus geen reden om verder te bezuinigen. Vandaar dat dat in enkele andere regio’s ook al van de baan is.
Alleen zou er volgens het opgestelde vervoerplan per saldo niet verder bezuinigd worden, in tegenstelling tot die andere regio's...

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: di 03 aug 2021, 10:17
door Vinny
PHS schreef: do 29 jul 2021, 19:14
Suus schreef: do 29 jul 2021, 19:07 Integratie met NS is lastig door het degressieve tariefsysteem.
Misschien is het tijd dat de NS afscheid neemt van het huidige degressieve tariefsysteem? Het is de grootste blokkade voor single check in/check out en tariefintegratie in het regionale OV. Het degressieve element kun je vervangen in een harde limiet, dus dat de rest van de treinreis gratis is boven bedrag X.
2007 wil zijn bijdrage terug!

Toen de OV-chipkaart is ingevoerd was het adagium: reizen per kilometer = betalen per kilometer. En abonnementen zouden dan in de vorm van kilometerbundels of trajectabonnementen gaan gelden. Maar ja, dan zouden er een hoop reizigers op achteruit (kunnen) gaan; dus dat zou een opstand van belangenclubs opleveren. Vrijwel het gehele gamma aan vervoersbewijzen en abonnementen moest de kaart aankunnen. En dat was een beetje teveel voor dat arme algoritme.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: di 09 nov 2021, 13:50
door Meltrain
Op de site van Connexxion staat een nieuwe lijnennetkaart per 12-12:
https://www.connexxion.nl/nl/onze-route ... ijnfolders

Ik kan alleen niet zien wat er wijzigt.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: di 09 nov 2021, 14:14
door Milco
Ik zie wel een lijn 113 in het EBS-gebied, maar geen idee wat daarvan klopt…

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: di 09 nov 2021, 14:14
door Frank93
Als het goed is wijzigt er ook niks (bijzonders).

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: di 09 nov 2021, 14:19
door Suus
Milco schreef: di 09 nov 2021, 14:14 Ik zie wel een lijn 113 in het EBS-gebied, maar geen idee wat daarvan klopt…
Er zou een nieuwe lijn tussen Edam en Purmerend komen ter vervanging van de 301, dus dat kan inderdaad een 113 zijn.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: di 09 nov 2021, 16:22
door Daniel
113 was voorheen ook het lijnnummer voor die verbinding inderdaad, dus dat ligt best voor de hand.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: di 09 nov 2021, 21:08
door TLP
In het reeds in juli vastgestelde vervoerplan voor Waterland is inderdaad een lijn 113 tussen Purmerend en Edam opgenomen als vervanging van de tak naar Edam van lijn 301. Er is onlangs wel een addendum op dat vervoerplan behandeld maar dat ging alleen maar over lijn 315, dus ik vermoed dat de overige wijzigingen gewoon doorgaan en dat lijn 113 er dus komt. Om het nog een beetje bij deze concessie te houden: daarmee kunnen bijvoorbeeld reizigers van en naar de Baanstee in Purmerend op het Tramplein mooi overstappen van en naar lijn 129 richting Alkmaar. :)

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: di 09 nov 2021, 21:22
door TLP
Meltrain schreef: di 09 nov 2021, 13:50 Op de site van Connexxion staat een nieuwe lijnennetkaart per 12-12:
https://www.connexxion.nl/nl/onze-route ... ijnfolders

Ik kan alleen niet zien wat er wijzigt.
Frank93 schreef: di 09 nov 2021, 14:14 Als het goed is wijzigt er ook niks (bijzonders).
Op vijf lijnen wijzigen (enkele) vertrektijden, voornamelijk vanwege aansluitingen op de trein.

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: di 25 jan 2022, 20:55
door MetroRET
Busomlopen van deze concessie:
https://metroret.ovposities.nl/omlopen/ ... _2022.html > NHN

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: di 25 jan 2022, 23:17
door Durashift
Leuk om eens in te kijken. :pos:

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Geplaatst: wo 26 jan 2022, 11:31
door Meltrain
Die 970492 is wel een rare omloop. Zou er echt voor één retourrit een andere bus gebruikt worden? :s
Zijn de 7001xx trouwens de elektrische bussen?