Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
De stopbus naar Geldermalsen doet er aanzienlijk langer over, je bent al een uur bezig voor Utrecht - Culemborg. Vanaf daar is het nog een goede 20 minuten naar Geldermalsen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
In dat geval kunnen er dus met totaal 150 bussen nooit genoeg rijden om alle Sprinters 1:1 te vervangen door bussen qua capaciteit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Ervaring leert ook dat een deel van de reizigers wegblijft als er bussen rijden. Je hoeft dus nooit 1:1 te verbussen, want een deel van je reizigers verdampt. Dat zal op deze vrijdag zeker ook zo zijn, ik neem tenminste aan dat NS haar kantoorpersoneel heeft opgeroepen om vandaag toch vooral thuis te werken.
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Ik vraag me ook wel af of nog veel meer bussen inzetten qua infrastructuur gekund had. Ik heb een tijdje gekeken buiten de spits, en toen liep het af en toe al aardig vast rond het busstation. De talloze verkeersregelaars waren in ieder geval hard nodig om alles een beetje in beweging te houden. Maar geregeld stonden er talloze bussen te wachten op de Croeselaan en de Graad van Roggeweg. En het duurde vaak ook minuten voordat eindelijk het Westplein opgereden kon worden, komende vanaf het busstation. Ik kan me voorstellen dat dit in de spits allemaal nog veel moeilijker is gegaan...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Volgens RTV Utrecht was het in elk geval niet rustiger...Wubbo schreef:Ervaring leert ook dat een deel van de reizigers wegblijft als er bussen rijden. Je hoeft dus nooit 1:1 te verbussen, want een deel van je reizigers verdampt. Dat zal op deze vrijdag zeker ook zo zijn, ik neem tenminste aan dat NS haar kantoorpersoneel heeft opgeroepen om vandaag toch vooral thuis te werken.
Op die link ook wat beelden van de avondspitschaos.Voor de NS-bussen stonden vrijdagochtend ook al lange rijen, zei RTV Utrecht-verslaggever Richard Grootbod. "Ik heb niet de indruk dat reizigers Utrecht Centraal aan het mijden zijn, het is er net zo druk als iedere dag."
Edit: Ah, eigenlijk zocht ik deze link... "Reizigers mijden Utrecht CS niet tijdens werkzaamheden"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Ogen te kort voor het aantal en type ns- bussen vandaag rond Utrecht. De meest bijzondere verschijning die ik zag was toch wel een Den Oudsten Alliance.
Ondans de paniekfoto hoop ik toch dat iemand hier meer van weet.
Ondans de paniekfoto hoop ik toch dat iemand hier meer van weet.
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Ze zullen veel bussen nodig hebben gehad, en dus overal gekeken hebben waar ze die konden huren.
Vorig jaar was dat volgens mij ook een bijzondere tegen gekomen
Even snel een foto opgezocht waar die op leek, tussen Utrecht en Houten reden er toen ook bussen.
Helaas hoefde ik toen niet terug naar Utrecht, anders had ik wel met deze mee gegaan in plaats van een touringcar. :D
Vorige weekend ook reden er ook allerlei verschillende touring cars, maar ook Connexxion bussen daar zat ik in naar houten, die reed ook als vervangend materieel was dus ook gehuurd.
Vorig jaar was dat volgens mij ook een bijzondere tegen gekomen
Even snel een foto opgezocht waar die op leek, tussen Utrecht en Houten reden er toen ook bussen.
Helaas hoefde ik toen niet terug naar Utrecht, anders had ik wel met deze mee gegaan in plaats van een touringcar. :D
Vorige weekend ook reden er ook allerlei verschillende touring cars, maar ook Connexxion bussen daar zat ik in naar houten, die reed ook als vervangend materieel was dus ook gehuurd.
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Vanochtend een negatief reisadvies naar Utrecht en nu uitloop van werkzaamheden richting Amsterdam: Spoorwerkzaamheden bij Utrecht lopen uit
http://nu.nl/algemeen/4269086/spoorwerk ... lopen.html
http://nu.nl/algemeen/4269086/spoorwerk ... lopen.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Van een bekende van me kreeg ik door dat het een flinke chaos was in Ut vanmorgen rond het treinvervangend busvervoer, wat gezien de schaal en de stroom aan reizigers niet onlogisch is. In Ut zijn alleen de sporen 1 t/m 5 in gebruik: spoor 5 wordt gebruikt om de 800 te keren, de buurtsporen om de treindienst naar Amf/Brn/Hvs doorgang te laten vinden. En verder rijdt er helemaal niets aan treinverkeer, met een prognosetijd van 13:30 lopen de werkzaamheden nu dus zo'n 4 uur achter op planning... :?
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Ik ben heel benieuwd hoe die beste man dat geteld heeft.Daniel schreef:Voor de NS-bussen stonden vrijdagochtend ook al lange rijen, zei RTV Utrecht-verslaggever Richard Grootbod. "Ik heb niet de indruk dat reizigers Utrecht Centraal aan het mijden zijn, het is er net zo druk als iedere dag."
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Als er in de stationshal net zo veel mensen lopen als op een normale vrijdag, betekent dat in dit geval dat er dus juist minder reizigers zijn. Immers, door de geknipte treindiensten en businzet zou je bij gelijk aantal reizigers juist meer reizigers in de stationshal verwachten, doordat doorgaande reizigers nu moeten overstappen.
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
En normaal gesproken wordt er veel door de tunnels overgestapt, wat niet handig is als je naar de Jaarbeurskant moet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Gezien de meldingen hier en ook de omroep om Utrecht te mijden ben ik blij dat ik vanmorgen het reisadvies via Amsterdam Centraal uitgekozen had...
Beetje om voor Amersfoort - Dordrecht, maar [serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] > [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] > [serie=Internationale Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] viel qua reistijd reuze mee en had toch nog een overgang 2-1. Was volgens de planner zelfs iets sneller als de route met busrit Utrecht - Woerden. En met wat amusement inbegrepen ook nog
Beetje om voor Amersfoort - Dordrecht, maar [serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] > [serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] > [serie=Internationale Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] viel qua reistijd reuze mee en had toch nog een overgang 2-1. Was volgens de planner zelfs iets sneller als de route met busrit Utrecht - Woerden. En met wat amusement inbegrepen ook nog
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Vanmorgen ook chaotisch in de treinen vanuit Utrecht richting Hilversum. Overvolle treinen door reizigers die naar Amsterdam / Schiphol en verder willen. Treinen hebben de minimale lengte.
Was het niet beter geweest de treinen op maximale lengte te brengen. Zeker omdat het busvervoer kennelijk zwaar onvoldoende was.
Door de te korte treinen duurde een stop ook veel langer omdat erg niet goed in- en uitgestapt kon worden. +10 was eerder regel dan uitzondering.
Was het niet beter geweest de treinen op maximale lengte te brengen. Zeker omdat het busvervoer kennelijk zwaar onvoldoende was.
Door de te korte treinen duurde een stop ook veel langer omdat erg niet goed in- en uitgestapt kon worden. +10 was eerder regel dan uitzondering.
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
De maximale lengte was vanmiddag wel het geval tussen Utrecht en Rotterdam / Den haag toen het treinverkeer weer op gang kwam.
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Er moet toch ergens heel veel materieel in een zwart gat verdwenen zijn de afgelopen dagen, want ondanks dat er van alles niet rijdt heb ik niet het idee dat de treinen die nog wel rijden nu echt versterkt zijn t.o.v. normaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Terwijl je juist voor de treinen via Hilversum zou verwachten dat ze wel versterkt zouden zijn (in verband met de Libelle Zomerweek in Almere).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Ik trof in elk geval zo'n zwart gat nabij Amersfoort aan. Op de Bokkeduinen stond vanmorgen beduidend meer materieel dan gebruikelijk op een zaterdagochtend en ook nog meer dan wat er vrijkomt van die inkorting van de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] / [serie=Stoptrein|2016|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] met één stationnetje want dat scheelt maar één treinstel terwijl er drie DDZ-IVs stonden (en de spitsstellen voor de 5600 staan normaal niet in Amersfoort over, dus die zullen het niet geweest zijn)Bee schreef:Er moet toch ergens heel veel materieel in een zwart gat verdwenen zijn de afgelopen dagen, want ondanks dat er van alles niet rijdt heb ik niet het idee dat de treinen die nog wel rijden nu echt versterkt zijn t.o.v. normaal.
Ook zo'n leuke grap: de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie], die door de reisplanner ook als alternatief gegeven wordt (als je bv. Gouda - Den Bosch plant) gezien er minder treinen tussen Utrecht en Den Bosch rijden, reed volledig met losse ICM-viertjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Driebergen-Zeist was lekker druk vandaag..
DRIEBERGEN-RIJSENBURG - Op Utrecht Centraal en bij station Driebergen-Zeist heeft de NS zaterdagmiddag water, koffie en thee uitgedeeld aan wachtende reizigers. De werkzaamheden liepen uit en er waren te weinig bussen.
Hierdoor ontstonden er lange wachttijden. Inmiddels heeft de NS alsnog extra bussen kunnen inzetten. De drukte nam in de namiddag langzamerhand af. Lange tijd was onduidelijk wanneer de problemen aan het spoor zouden zijn verholpen. In de planning stond aanvankelijk dat het om 10.00 uur opgelost moest zijn.
Via Twitter klaagden reizigers eerder op de dag over de lange wachttijden in de warme zon. Zo vroeg iemand of er water en zonnebrand kon worden uitgedeeld. Ook zei iemand al twee uur in de rij te staan.
Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1479333 ... heden.html
DRIEBERGEN-RIJSENBURG - Op Utrecht Centraal en bij station Driebergen-Zeist heeft de NS zaterdagmiddag water, koffie en thee uitgedeeld aan wachtende reizigers. De werkzaamheden liepen uit en er waren te weinig bussen.
Hierdoor ontstonden er lange wachttijden. Inmiddels heeft de NS alsnog extra bussen kunnen inzetten. De drukte nam in de namiddag langzamerhand af. Lange tijd was onduidelijk wanneer de problemen aan het spoor zouden zijn verholpen. In de planning stond aanvankelijk dat het om 10.00 uur opgelost moest zijn.
Via Twitter klaagden reizigers eerder op de dag over de lange wachttijden in de warme zon. Zo vroeg iemand of er water en zonnebrand kon worden uitgedeeld. Ook zei iemand al twee uur in de rij te staan.
Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1479333 ... heden.html
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Op zich is dat nog wel logisch: Utrecht OZ is in deze bouwstap buiten dienst, en het alternatief daarvoor is in Amersfoort gevonden.Daniel schreef:Ik trof in elk geval zo'n zwart gat nabij Amersfoort aan.
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
De de werkzaamheden lopen ook vanochtend uit (zie hier). Dat belooft wat voor maandagochtend.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Was op zich te verwachten natuurlijk. Na die uitloop van gisteren zullen de werkzaamheden die daarop volgden ook opgeschoven zijn. Meen dat het gisteren het testen van de beveiliging was wat uitliep, dat lijkt me typisch een fase in het project waar je geen werktrein op het spoor wil hebben staan ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Via de door Wubbo geplaatste link:
Die laatste zin heeft helemaal niks met de rest van het bericht te maken.Tussen Utrecht C. en Driebergen-Zeist/Schiphol Airport rijden geen treinen door uitloop van werkzaamheden.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 11:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Schiphol Airport en Arnhem/Nijmegen reizen via 's-Hertogenbosch.
Reizigers tussen Amersfoort en Den Haag C./Rotterdam C. reizen via Schiphol Airport.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Het is juist de eerste zin die fout is, Utrecht - Woerden rijdt ook niet, maar dat mist in de opsomming van gestremde trajecten.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Dat traject miste sowieso al in de opsomming van trajecten waar tot 10.00 uur geen treinen zouden rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 70 gasten