Pagina 1 van 3

RET wil busvervoer houden

Geplaatst: ma 19 sep 2016, 21:54
door Daniel
RET wil busvervoer houden
Geplaatst op: maandag 19 september 2016 21:49
Laatst bijgewerkt: maandag 19 september 2016 21:50

Het busvervoer in Rotterdam moet in handen blijven van de RET. Dat schrijft de vervoerder in een brief aan de Metropoolregio Rotterdam Den Haag. Op die manier kan onder meer de kwaliteit worden gegarandeerd, denkt de vervoerder in navolging van wethouder Langenberg.
De RET is al jaren verantwoordelijk voor het busvervoer in de stad, maar het contract loopt in 2019 af. De Metropoolregio praat deze week over of het busvervoer opnieuw moet worden aanbesteed of dat er een inbesteding komt. Als het wordt aanbesteed, maken ook vervoerders als Connexxion en Arriva een kans.
Lees verder | Dossier Aanbesteding grote steden | Meer nieuws in dossier Aanbesteding grote steden

Re: RET wil busvervoer houden

Geplaatst: di 20 sep 2016, 00:22
door dylanwild94
Eerlijk gezegd hoop ik ook niet dat de RET ongeveer op dezelfde manier ten onder gaat als het GVU.

Re: RET wil busvervoer houden

Geplaatst: di 20 sep 2016, 08:05
door busfanNL
Ik was veel blijer toen de stadsbus en streekbusconcessie gescheiden waren.

Re: RET wil busvervoer houden

Geplaatst: di 20 sep 2016, 08:19
door Vinny
dylanwild94 schreef:Eerlijk gezegd hoop ik ook niet dat de RET ongeveer op dezelfde manier ten onder gaat als het GVU.
In Utrecht is men nu wel tevreden met U-OV

Re: RET wil busvervoer houden

Geplaatst: di 20 sep 2016, 08:41
door Suus
Het GVU stuurde schroot de straat op en kon het niets schelen. Dat idee heb ik bij de RET (nog?) niet, hoewel het budget flink onder druk staat.

Re: RET wil busvervoer houden

Geplaatst: di 20 sep 2016, 09:04
door Meltrain
busfanNL schreef:Ik was veel blijer toen de stadsbus en streekbusconcessie gescheiden waren.
Waarom?
Nu het samengevoegd is, is het makkelijker om beide diensten meer met elkaar te integreren, waardoor meer directe verbindingen ontstaan en parallelle lijnen kunnen worden samengevoegd.

Re: RET wil busvervoer houden

Geplaatst: di 20 sep 2016, 09:26
door OmniLezer
Ik wil de RET niet kwijtraken, want hoe ik Connexxion te werk zie gaan in het HWGO, vertrouw ik niet in de grote stad. Arriva vertrouw ik algemeen niet.

Ik zou het juist beter vinden als Voorne Putten en Den Haag streek ook voor de RET of HTM zouden zijn. Daarnaast speelt de RET goed op elkaar in. Als Connexxion of Arriva Rotterdam streek zou hebben, zouden ze niet inspelen op dat Catullusweg-Pascalweg verhaal van lijn 70. Dan zouden lijn 84, 183, 184, 187 niet rijden via Guido Gezelleweg en Catullusweg. Dat is nu wel zo om maar een voorbeeld te noemen.

Re: RET wil busvervoer houden

Geplaatst: di 20 sep 2016, 09:48
door Zonnig
De streek (eigenlijk Veolia Haaglanden) zou mooi samen kunnen met de stad. HTMbuzz.
Dat lijkt mij qua lijnennet e.d. het beste.

Voorne Putten bij RET stad, lijkt mij ook beter.

Re: RET wil busvervoer houden

Geplaatst: di 20 sep 2016, 10:38
door BusFreakRotterdam
Beste zou zijn als het 1 superconcessie wordt, Rotterdam/Voorne Putten/Haaglanden. Haaglanden omdat de metro van RET al naar Den Haag rijdt
en vanaf volgend jaar ook naar Hoek van Holland. Voorne-Putten zodat de aansluitingen op de diverse metrostations beter worden dan nu het geval is. Zo mis ik vaak de metro als lijn 106 aankomt op Spijkenisse-Centrum... :X

Re: RET wil busvervoer houden

Geplaatst: di 20 sep 2016, 10:42
door Chrysa
Er rijden daar in de spits maar liefst 18 metro's per uur volgens de wiki, zo erg is die 3 minuten wachten echt niet.

Re: RET wil busvervoer houden

Geplaatst: di 20 sep 2016, 10:45
door ODRAIL
BusFreakRotterdam schreef:Zo mis ik vaak de metro als lijn 106 aankomt op Spijkenisse-Centrum... :X
Datzelfde heb ik met 175 als de metro op Nesselande aankomt :? :wink: .

Re: RET wil busvervoer houden

Geplaatst: di 20 sep 2016, 11:02
door JWM
Dat is speciaal voor jou gedaan anders heb je ook niks om over te zeiken :evil:

Re: RET wil busvervoer houden

Geplaatst: di 20 sep 2016, 11:13
door OmniLezer
KM46 schreef:
BusFreakRotterdam schreef:Zo mis ik vaak de metro als lijn 106 aankomt op Spijkenisse-Centrum... :X
Datzelfde heb ik met 175 als de metro op Nesselande aankomt :? :wink: .
Die kan je ook pakken vanaf Alexander als je daar op school zit.

Re: RET wil busvervoer houden

Geplaatst: di 20 sep 2016, 11:26
door BusFreakRotterdam
Chrysa schreef:Er rijden daar in de spits maar liefst 18 metro's per uur volgens de wiki, zo erg is die 3 minuten wachten echt niet.
Staat er ergens dat ik in de spits reis....? en dat ik iedere metrolijn kan pakken?

Reis vaak in de avonduren en dan moet ik gewoon 15 minuten wachten op de metro die ik moet hebben!

Re: RET wil busvervoer houden

Geplaatst: di 20 sep 2016, 11:28
door regenmaker
OmniLezer schreef:Ik wil de RET niet kwijtraken, want hoe ik Connexxion te werk zie gaan in het HWGO, vertrouw ik niet in de grote stad. Arriva vertrouw ik algemeen niet.
Doe maar Syntus Rotterdam. :P

Re: RET wil busvervoer houden

Geplaatst: di 20 sep 2016, 11:41
door BrengMe
OmniLezer schreef:
KM46 schreef:Datzelfde heb ik met 175 als de metro op Nesselande aankomt :? :wink: .
Die kan je ook pakken vanaf Alexander als je daar op school zit.
Ehm, ik ken KM46 niet, maar ik ken hem goed genoeg om te zeggen dat hij waarschijnlijk allang niet meer op school zit.

Re: RET wil busvervoer houden

Geplaatst: di 20 sep 2016, 14:34
door OmniLezer
BrengMe schreef:Ehm, ik ken KM46 niet, maar ik ken hem goed genoeg om te zeggen dat hij waarschijnlijk allang niet meer op school zit.
Ik trek bij nader inzien mijn antwoord terug, maar je kan altijd verder studeren.

Re: RET wil busvervoer houden

Geplaatst: wo 21 sep 2016, 07:14
door Mr-W
regenmaker schreef:
OmniLezer schreef:Ik wil de RET niet kwijtraken, want hoe ik Connexxion te werk zie gaan in het HWGO, vertrouw ik niet in de grote stad. Arriva vertrouw ik algemeen niet.
Doe maar Syntus Rotterdam. :P
GVB Rotterdam :P

Zelf zou ik de concessie weer knippen in een stadsdeel, dat mag wat mij betreft naar de RET. De streek concessie zou ik gewoon aanbesteden.
De voorgestelde superconcessie al dan niet onderhands gunnen voel ik weinig voor.

Re: RET wil busvervoer houden

Geplaatst: wo 21 sep 2016, 07:29
door OmniLezer
Met GVB Rotterdam ga je waarschijnlijk van die Feyenoorders krijgen die dat niet leuk vinden

Re: RET wil busvervoer houden

Geplaatst: wo 21 sep 2016, 07:29
door Chrysa
GVR dan.

Re: RET wil busvervoer houden

Geplaatst: wo 21 sep 2016, 07:39
door dylanwild94
Grote Vriendelijke Reus? Wat is er mis met RET.

Re: RET wil busvervoer houden

Geplaatst: wo 21 sep 2016, 07:43
door Chrysa
Berichtjes hierboven niet gelezen?

Re: RET wil busvervoer houden

Geplaatst: wo 21 sep 2016, 08:05
door Meltrain
Ik heb de berichten hierboven wel gelezen en uit geen enkele blijkt dat er iets mis is met de RET. :wink:

Re: RET wil busvervoer houden

Geplaatst: wo 21 sep 2016, 08:26
door Chrysa
Nou ja, de huisstijl is imo best lelijk. Komt zo oud over.

Verder heb ik geen idee, kom alleen met de auto in Rotterdam.

Re: RET wil busvervoer houden

Geplaatst: wo 21 sep 2016, 09:21
door Roeland
Mr-W schreef:Zelf zou ik de concessie weer knippen in een stadsdeel, dat mag wat mij betreft naar de RET. De streek concessie zou ik gewoon aanbesteden.
De voorgestelde superconcessie al dan niet onderhands gunnen voel ik weinig voor.
Je ziet inderdaad dat de RET-buslijnen van stad en streek totaal niet geïntegreerd zijn. Wel is er forse samenhang tussen de stadsbussen en de trams bij de RET.
Ze zouden dan de stadslijnen onderhands door de RET kunnen laten rijden, en de streeklijnen aanbesteden.
De buslijnen in Hoogvliet, Barendrecht en Ridderkerk kunnen dan bijvoorbeeld bij de concessie Voorne-Putten.
En de buslijnen in Lansingerland, Schiedam en Vlaardingen kunnen prima bij de grote MRDH-streekconcessie.