Pagina 1 van 1

Extra toezicht na storing in spoortunnel Barendrecht

Geplaatst: za 24 sep 2016, 10:00
door Daniel
Extra toezicht na storing in spoortunnel Barendrecht
ProRail neemt extra veiligheidsmaatregelen na de storing in de spoortunnel in Barendrecht. De oorzaak van de storing is nog niet bekend. Er is nu in de spoortunnel in Barendrecht 24 uur per dag toezicht om direct te kunnen ingrijpen mocht het weer misgaan.

Lees verder

Re: Extra toezicht na storing in spoortunnel Barendrecht

Geplaatst: za 24 sep 2016, 12:13
door VIRM
Wordt dit het broertje van de Schipholtunnel? Of had ProRail een schuimfeest voor het personeel georganiseerd? :mrgreen:

Re: Extra toezicht na storing in spoortunnel Barendrecht

Geplaatst: za 24 sep 2016, 15:12
door Daniel
ProRail had geleerd van de problemen door opwaaiend stof in de Schipholtunnel. Daarom wordt de Barendrechtse tunnel regelmatig grondig gesopt met lekker veel schuim.

Re: Extra toezicht na storing in spoortunnel Barendrecht

Geplaatst: za 24 sep 2016, 16:55
door Aking
De controlekamer aldaar stond inderdaad al jaren leeg, maar was (vroegah) best prima uitgerust...

Daar kunnen ze dus best permanent een mannetje neerzetten :Y

Re: Extra toezicht na storing in spoortunnel Barendrecht

Geplaatst: za 24 sep 2016, 17:08
door Bemined
Sinds wanneer spelen deze problemen eigenlijk? De tunnel is al meer dan 10 jaar oud, maar hoewel er natuurlijk wel eens een als alarm geweest zal zijn, kan ik me niet herinneren dat men al deze jaren zo vaak schuimparty's heeft gehouden hier als dit jaar.

Re: Extra toezicht na storing in spoortunnel Barendrecht

Geplaatst: za 24 sep 2016, 19:46
door OmniLezer
Als dat me een ritje met 3/4 bussen bespaart, vind ik dat okee. Het grappige is dat het altijd/vaak op een vrijdag is dat er iets gebeurt. Als nog moet dit zorgen dat een reis van 1:30 uur geen 3:00 uur duurt.

Re: Extra toezicht na storing in spoortunnel Barendrecht

Geplaatst: za 24 sep 2016, 19:59
door OmniLezer
Ik denk dat Arriva meer moet inspelen samen met de RET bij dit soort dingen. Lijn 92 gaat via station Zwijndrecht en Lombardijen. Lijn 143 kan ook als alternatief zorgen. Er moet alleen iets worden bedacht voor Barendrecht. Een snellere lijn 717 als streekbus kan, maar dan sneller en zonder tussenstops. Voor de IC doe je gewoon lijn 88 of de oude 188 naar Kralingse Zoom en metro naar Blaak. Dan is de rest een heel end of gelijk naar R'dam CS.

Dat kan werken. Aangezien de NS het niet kan, moet je helpen en je loopt geen geld mis als bedrijf (ARRIVA/RET)

Re: Extra toezicht na storing in spoortunnel Barendrecht

Geplaatst: za 24 sep 2016, 23:20
door Daniel
Bemined schreef:Sinds wanneer spelen deze problemen eigenlijk? De tunnel is al meer dan 10 jaar oud
Al sinds het begin heeft deze tunnel zo z'n problemen. Rond 2008 zijn er bv. vaak storingen geweest waarbij maar één buis in gebruik was voor reizigers i.v.m. naar beneden vallende plafondplaten in het station. Dat zorgde door ongelukkig liggende wissels toen voor uitdunningen.

Re: Extra toezicht na storing in spoortunnel Barendrecht

Geplaatst: zo 25 sep 2016, 12:59
door Geert
Er was toch ook een periode dat jongeren uit de buurt de tunnel in gingen en zo een alarm veroorzaakten toch? Of is dat inmiddels voorbij?

Re: Extra toezicht na storing in spoortunnel Barendrecht

Geplaatst: zo 25 sep 2016, 13:19
door ODRAIL
Daniel schreef:
Bemined schreef:Sinds wanneer spelen deze problemen eigenlijk? De tunnel is al meer dan 10 jaar oud
Al sinds het begin heeft deze tunnel zo z'n problemen. Rond 2008 zijn er bv. vaak storingen geweest waarbij maar één buis in gebruik was voor reizigers i.v.m. naar beneden vallende plafondplaten in het station. Dat zorgde door ongelukkig liggende wissels toen voor uitdunningen.
Dus ... meer wissels zouden hier geen overbodige luxe kunnen zijn.

Re: Extra toezicht na storing in spoortunnel Barendrecht

Geplaatst: zo 25 sep 2016, 16:52
door Daniel
Geert schreef:Er was toch ook een periode dat jongeren uit de buurt de tunnel in gingen en zo een alarm veroorzaakten toch? Of is dat inmiddels voorbij?
Was dat niet in de Willemsspoortunnel?

@KM46: Niet persé. Het beperkende destijds was dat er een inhaling op Lombardijen in de dienstregeling zat maar je pas na Lombardijen wissels had.
Hadden die wissels voor Lombardijen gelegen dan had het mogelijk net wel gepast.