Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door busfanNL »

Ik rij op dit moment de lijnen in Spijkenisse als studentenwerk t/m eind augustus. Normaal zou ik dat niet zeggen omdat ik mij buiten deze discussie wou houden op dit forum maar na deze berichten voel ik mij geroepen om even te reageren.

Ik schrijf alles uiteraard op persoonlijke titel

- Ik vindt het zeer jammer om te lezen dat BusfreakRotterdam (wederom) oppert hier een buurtbus van te maken. Ik vraag hem vriendelijk te denken aan de vaste chauffeurs van die lijnen die met de hopper gelukkig nog werk houden.
- De Maasvlaktehopper kent een groep vaste gebruikers die bij de bedrijven werken. De grote bus reed heel vaak leeg, de hopper sluit goed aan op de vraag en vaak zetten we mensen af voor de poort van hun werk, service van de zaak. ;)
- De rijtijd op lijn 81 is inderdaad ruim. Maar om de klanten niet te duperen verrekken we vaak wat later vanaf metro centrum (althans ik doe dat) en als je rustig rijdt blijf je gewoon optijd rijden.
- De lijnfilm staat inderdaad vaak op de elementen of enkel 81 erop. Echter kunnen wij daar als chauffeurs (volgensmij) niks aan veranderen. Alles wordt door de kapsch volautomatisch geregeld en dat gaat op de 81 niet altijd goed.
- De groep collega's op de stadsdienst is erg gemotiveerd. Vervelend om te lezen dat je een ongeïnteresseerde chauffeur had, de meeste houden wel van een praatje hoor en hebben hart voor hun werk en de passagiers. Hopelijk tref je het volgende keer beter. :)
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Waarom zou je er een Hopper van maken als er betaalde chauffeurs altijd op een bus moeten zitten en binnen 15 minuten bij de halte moet staan?
Dat is het idee van een Hopper. Grootste kostenpost voor een vervoerder zijn de personeelskosten. 80% van de kosten zijn loonkosten. Dus wat is de bezuiniging? Lijn 35 had 250 reizigers dagelijks in Hoek van Holland, de Hoekse Hopper had er 10 per dag. Daarom is het subsidieverslindende project gestopt. Er is € 100.000,- in 1 jaar aan subsidie uitgegeven aan het Hoekse Hopper project door de gemeente Rotterdam. Daar had je een jaar lijn 31 van door de Hoek kunnen laten slingeren of 2,5 jaar een buurtbus van kunnen betalen. Buurtbusprojecten worden altijd voro 3 jaar gesubsidieerd.

Ik ben geen actieve voorstander van buurtbussen maar Hopper projecten worden verzonnen door ambtenaren en vervoerders en ambitieus in de markt gezet en bij de start staan alle hottemetotten op de foto en daarna sneuvelen ze een stille dood zodat er helemaal geen OV meer is. Buurtbus is een stabiel project met vaste route, vaste dienstregeling en makkelijk in gebruik.

Goed voorbeeld zijn de Hoekse Hopper, na 1 jaar een stille dood gestorven. StopGo RET (belbus), op 1 StopGo (Charlois 567) na worden ze allemaal wegbezuinigd omdat er 10 a 15 reizigers per dag mee gaan. Dag OV.

Dit gaat ook gebeuren in Spijkenisse.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Meltrain »

BusFreakRotterdam schreef: zo 15 aug 2021, 08:20 Eigenlijk is het belachelijk dat de stadsdienst Spijkenisse zo wordt uigekleed tot een belbusvoorziening. Jaren geleden reden er grote lijnbussen die altijd vol zaten..
Lijn 81 rijdt al minimaal 10 jaar met taxibussen en ik ben zeer benieuwd naar je bronnen die onderschrijven dat lijn 85 (eerder: 84) altijd vol zat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door DPDelft »

busfanNL schreef: zo 15 aug 2021, 09:59 - De lijnfilm staat inderdaad vaak op de elementen of enkel 81 erop. Echter kunnen wij daar als chauffeurs (volgensmij) niks aan veranderen. Alles wordt door de kapsch volautomatisch geregeld en dat gaat op de 81 niet altijd goed.
- De groep collega's op de stadsdienst is erg gemotiveerd. Vervelend om te lezen dat je een ongeïnteresseerde chauffeur had, de meeste houden wel van een praatje hoor en hebben hart voor hun werk en de passagiers. Hopelijk tref je het volgende keer beter. :)
Als het goed is kun je in Kapsch ook handmatig de lijnfilm aanpassen, althans dat is mijn ervaring bij Veolia in het verleden. Alleen moet je wel het juiste bestemmingsnummer ontdekken om in te kunnen voeren :D .

Wat betreft de chauffeur: ach, één ervaring is geen beeld van het hele systeem. Geloof direct dat er ook (veel) chauffeurs wel geïnteresseerd zijn in hun passagiers. Dat is immers bij de grote bussen ook zo.

@BusfreakRotterdam
De 250 reizigers in Hoek van Holland zijn dat unieke reizigers binnen Hoek van Holland of zijn het reizigers naar bijvoorbeeld 's-Gravenzande? Lijn 35 had immers binnen Hoek van Holland geen logische route voor vervoer binnen het dorp. Ook een buurtbus was overigens gesneuveld in deze opzet, je hebt gewoon te weinig vraag voor vervoer binnen een dorp. Mocht je graag een buurtbus willen opzetten zou ik kiezen voor de verbinding Hoek van Holland - Heenweg Dorp - Naaldwijk Busstation. Omdat de aansluitingen in 's-Gravenzande ook niet ideaal zijn op verschillende momenten zou zo'n verbinding nog kans hebben. Je kunt daarmee en het vervoer binnen Hoek van Holland bieden (met een logische heen-weer route), Heenweg Dorp krijgt eindelijk weer een bus en verbinding tussen twee knooppunten in het OV.

Je bent erg negatief over de Hopperprojecten terwijl er voor de reiziger ook voordelen aan zitten. Meestal kan er in hogere frequentie worden gereisd dan in de oude situatie, geen onnodige voertuigen op de weg (overlast omwonenden) en zijn er meer bestemmingen rechtstreeks bereikbaar (als de chauffeurs ten minste de weg weten _O- ). Natuurlijk is er het nadeel van reserveren vooraf (15 of 30 minuten is heel redelijk in vergelijking met bijvoorbeeld een belbus (vaak een uur) of Regiotaxi (één of twee uur vooraf)) en moeten reizigers het systeem leren vinden. Echter als het systeem met bijvoorbeeld vier busjes gereden kan worden (en op rustige momenten misschien zelfs met twee) in plaats van zes bij een vaste dienstregeling is er dus een besparing mogelijk met uitbreiding van de mogelijkheden.

Overigens zit daar gelijk het gevaar van zo'n systeem: het mag geen groot succes worden want dan gaat het ten onder aan dat succes. Ik vermoed dat er bij AML Flex zoiets heeft gespeeld: een vaste dienstregeling van 1x per uur is goedkoper dan voldoende auto's klaar hebben staan voor 4x per uur op verzoek door "te veel" reserveringen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Meltrain »

BusFreakRotterdam schreef: zo 15 aug 2021, 10:31 Waarom zou je er een Hopper van maken als er betaalde chauffeurs altijd op een bus moeten zitten en binnen 15 minuten bij de halte moet staan?
Dat is het idee van een Hopper. Grootste kostenpost voor een vervoerder zijn de personeelskosten. 80% van de kosten zijn loonkosten. Dus wat is de bezuiniging? Lijn 35 had 250 reizigers dagelijks in Hoek van Holland, de Hoekse Hopper had er 10 per dag. Daarom is het subsidieverslindende project gestopt. Er is € 100.000,- in 1 jaar aan subsidie uitgegeven aan het Hoekse Hopper project door de gemeente Rotterdam. Daar had je een jaar lijn 31 van door de Hoek kunnen laten slingeren of 2,5 jaar een buurtbus van kunnen betalen. Buurtbusprojecten worden altijd voro 3 jaar gesubsidieerd.
Enorm off topic, maar ik wil toch even reageren:
De versnelling op lijn 31 (voorheen: 35) was geen bezuiniging, maar een reistijdverkorting voor reizigers uit 's-Gravenzande (en hopelijk daardoor een reizigerstoename).
Binnen Hoek van Holland zou een Buurtbus een heel goed alternatief geweest zijn en eerlijk gezegd dacht ik dat de Hoekse Hopper dat ook was.
Maar je moet er ook rekening mee houden dat voor een Buurtbus vrijwilligers gevonden moeten worden en dat die er niet altijd zijn. Met betaalde krachten is de kans veel groter dat er chauffeurs beschikbaar zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door BusFreakRotterdam »

CXX en/of EBS hadden in de vervoerplannen het idee beschreven om de route van lijn 205 te verleggen via de Sternhoek en Lepelaarshoek omdat de busjes veel en veel te vaak vol zaten, dat was voor Corona. Heb ook al 3 keer bij de halte Sterrenhof gestaan dat ik niet mee mocht omdat het maximale aantal zitplekken en reizigers was bereikt... advies was om te lopen naar halte Hekelingseweg om met lijn 87 of 106 mee te gaan of te gaan lopen naar 1 van de 2 metrostations. Bij Ouverturelaan was er nog 1 zitplek voor me vrij maar de oudere dame bij halte Dallelaan werd geweigerd. Hierop ben ik zelf maar naar metrostation Akkers gaan lopen zodat zij mee kon. Nu wordt dus alles wegbezuinigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Meltrain »

Er wordt helemaal niets wegbezuinigd! Sterker nog: volgens de originele plannen komen er zelfs haltes bij.
Als er vraag is naar een bus, dan komt hij. Sterker nog, als blijkt dat er veel vraag is, is daar met de SpijkHopper veel makkelijker op in te spelen dan met buslijn 85 die 2x/uur rijdt.
Ook kunnen met de SpijkHopper veel ritten korter worden, omdat haltes waarvoor niemand gereserveerd heeft, worden overgeslagen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Dus als hetzelfde aantal busjes met betaalde chauffeurs (goede zaak) blijven rijden, wat is dan de bezuiniging? Zoals al werd gezegd mag een hopper nooit te succesvol worden. ;) Texelhopper loopt goed, maar daar moet veel en veel subsidie bij zodat na 6 jaar de gemeente Texel een onderzoek start voor andere opzet van het OV. Toch te succesvol zodat er een grote bus terugkeert of niet zo succesvol door de hoge subsidaire bijdrage? ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Meltrain »

Er zal iets bezuinigd worden op brandstof- en onderhoudskosten, maar dat is niet de voornaamste reden.
Het gaat met name op het beter afstemmen van vraag en aanbod.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door DPDelft »

Overdag worden nu vermoed ik 5 busjes ingezet die, vrijwel zonder pauze, constant rijden. Ik vermoed dat er minimaal 1 busje overdag "weg kan" om alle reizigers te vervoeren.

Er zullen ritten worden gecombineerd die nu niet te combineren zijn doordat de haltes niet langs dezelfde route liggen. Met vier busjes zou je elk kwartier twee busjes bij de metrostations hebben kunnen staan terwijl de andere twee hun rit afmaken.

Maar het blijft allemaal speculeren tot de informatie vanuit EBS komt over de start van deze Hopper (waarschijnlijk tegelijk met de communicatie over einde zomerdienstregeling).

Wat betreft STOPenGO: volgens mij rijden alle projecten nog, alleen waren ze slachtoffer als de grote bezuinigingen door gingen. Maar die zijn, dacht ik, nog niet definitief.

Wat betreft de Hoekse Hopper: dit was een buurtbus op afroep. Maar ook een buurtbus verdwijnt bij gebrek aan belangstelling.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door BusFreakRotterdam »

1) Hoekse Hopper was geen buurtbus maar een belbus die gecoordineert werd door Rooney Tours die nu ook lijn 611 rijdt voor RET. Rooney deed de lijn rijden met een speciaal aangeschafte taxibus en was de telefooncentrale als er iemand belde maar er waren dagen dat er maar 1 rit werd gereden.

2) Alle StopGo buslijnen verdwijnen vanaf 10 januari 2022. Net zoals de lijnen 37,47 en 79 (weekend) als er geen geld wordt bij gelapt.
Buurtbusvereniging Capelle heeft al een oproep geplaatst voor extra chauffeurs voor een 3e bus.

3) Als er 1 busje weg kan bij EBS, 4 busjes ipv 5 busjes, vervalt er dus werk voor NOOT en is het een bezuiniging. Gaan die chauffeurs
dan ander werk doen bij NOOT en/of EBS?

Alles blijft speculeren omdat EBS nog niks heeft gecommuniceerd maar er wel al een lijnenkaart online staat waar de SpijkHopper op staat. ;)
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door DPDelft »

1. Ik heb even wat gezocht en werd inderdaad met betaalde chauffeurs gereden. Vreemd om het dan een buurtbus te noemen, maar goed dat kan. Maar zoals ik al aangaf: de vraag binnen Hoek van Holland is altijd beperkt geweest. Reizigers willen of naar de metro of naar 's-Gravenzande.

2. Is het vervoerplan al definitief vastgesteld? Volgens mij is de versie van het vervoerplan waarbij deze lijnen allemaal vervielen van voor de toezegging van verlenging van de steun. Maar goed ik weet niet de actuele staat van het vervoerplan. Op de website van de MRDH staat nog geen versie in ieder geval.
Niettemin, als je moet snijden in het aanbod kies je voor plekken waar het minste pijn doet. De STOPenGO zijn dan, door de lage bezetting, een logische keuze. Natuurlijk levert het voor de gebruikers wel (veel) ongemak op.

3. Mogelijk is het dus een bezuiniging ja waardoor er minder chauffeurs van Noot aan het werk kunnen. Dat is, helaas, het risico van een onderaannemer. In Haaglanden is Noot ook een behoorlijk deel van het werk kwijt geraakt: lijn 34 en 42.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door busfanNL »

BusFreakRotterdam schreef: zo 15 aug 2021, 11:29 Dus als hetzelfde aantal busjes met betaalde chauffeurs (goede zaak) blijven rijden, wat is dan de bezuiniging? Zoals al werd gezegd mag een hopper nooit te succesvol worden. ;) Texelhopper loopt goed, maar daar moet veel en veel subsidie bij zodat na 6 jaar de gemeente Texel een onderzoek start voor andere opzet van het OV. Toch te succesvol zodat er een grote bus terugkeert of niet zo succesvol door de hoge subsidaire bijdrage? ;)
Dat je op het hele forum zo negatief afstraalt op de Texelhopper vind ik wederom jammer. Ik ga er al mijn hele leven op vakantie en ken ook genoeg mensen daar. Ik zit dus aardig dicht op het vuur wat betreft de Texelhopper. Het loopt prima, er is een grote mate van tevredenheid, mensen snappen het systeem en ze kunnen overal komen. Tevens is de subsidie niet hoger als voor vast OV en bespaar je door dat er geen grote bussen hoeven te rijden. De oude lijn 29 was behoorlijk leeg, de 827 vaak vol. Een zomerbus naar het noorden zou wel iets helpen.

On Topic:
BusFreakRotterdam schreef: zo 15 aug 2021, 16:07
3) Als er 1 busje weg kan bij EBS, 4 busjes ipv 5 busjes, vervalt er dus werk voor NOOT en is het een bezuiniging. Gaan die chauffeurs
dan ander werk doen bij NOOT en/of EBS?
DPDelft schreef: zo 15 aug 2021, 20:05
3. Mogelijk is het dus een bezuiniging ja waardoor er minder chauffeurs van Noot aan het werk kunnen. Dat is, helaas, het risico van een onderaannemer. In Haaglanden is Noot ook een behoorlijk deel van het werk kwijt geraakt: lijn 34 en 42.
Wij hebben een vaste club die rijdt. Naast de vaste club wordt er op dit moment veel gewerkt met chauffeurs die normaal op de regiotaxi zitten. Dit is ook in de regio Delft en Haaglanden streek het geval volgens mij. Die chauffeurs vullen de roosters aan op momenten dat dit nodig is. Ik zou ik me niet te druk om de chauffeurs maken. Binnen Noot is er de Regiotaxi nog en Lijn 91 in Hellevoetsluis blijft behouden. We hebben een werkgever die goed voor ons zorgt, en ook de busmaatschappij denkt heel erg mee.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Als ik nog steeds toeristen op de Veerhaven zie staan naast de grote lijnbus die niet van de Hopper af weten en dan afgesnauwd worden door de telefooncentrale lijkt me dat geen goede ontwikkeling. Chauffeurs van lijn 28 nemen ze mee naar de Koog zodat ze daar op het busje kunnen stappen en meer tijd hebben om een belbusje te regelen.

In het concept vervoerplan NHN 2022 staat in een alinea dat de gemeente Texel onderzoek wil naar een andere opzet en CXX zijn medewerking hiervoor gaat geven. ;)

Als de SpijkHopper een beetje succesvol wordt verdwijnt lijn 91 en wordt ook die omgezet naar een belbus. ;)

https://www.ad.nl/voorne-putten/extra-b ... ~a1b4f791/
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door DPDelft »

@BusFreakRotterdam
Je bent duidelijk geen fan van de Texelhopper 8-) Maar de vraag is hoeveel reizigers kennen het systeem niet tegenover de gebruikers die WEL tevreden zijn. In de oude situatie kon je, als ik het mij goed herinner, slechts een beperkt deel van het eiland met OV bereiken. De bereikbaarheid op het eiland is dus een stuk vooruit gegaan. Dat reizigers het systeem niet goed kunnen vinden is natuurlijk een probleem, maar ook dat is een proces wat jaren kan duren.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Ik gebruik die Texelhopper zelf ook, ben redelijk tevreden maar het is een gegeven dat het systeem na 6 jaar met een projectmanager (voor veel geld) er boven nog steeds niet goed functioneert, bij grote aanvragen reizigers loopt het systeem vast en de telefooncentrale medewerkers zijn niet altijd vriendelijk ook niet tegen vaste reizigers. MaasvlakteHopper werkt daarin tegen goed. Maar als het systeem goed functioneert waarom wil de gemeente Texel samen met CXX een andere opzet van het OV op het eiland?

Ga zeker die SpijkHoppers gebruiken als ze rijden, maar voorlopig is er nog niks "officieel" bekend.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door waldo79 »

En waarom hier zo lopen te toeteren over hoe slecht die Texelhopper is? Dat straalt ook op jou als persoon af.
Een beetje minder mag gewoon ook.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Kijk de recensies na op google en facebook van reizigers na en je hebt de antwoorden. Schijnbaar mag je hier op een discussie forum niet zeggen dat een belbus systeem wat 6 jaar loopt, geen kinderziektes meer, niet optimaal functioneert... vreemd.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door MetroRET »

Doe dat vooral in de daarvoor bestemde topics en niet in deze... :roll:
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door TLP »

Om de discussie over de verschillende flexnetten wat meer te stroomlijnen heb ik een nieuw topic geopend.
olddriver
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 16 aug 2021, 20:35

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door olddriver »

Het hopper principe is in Spijkenisse ingevoerd als wens van de gemeente Nissewaard. De lijnen 81/85 zijn nooit een eis geweest in de concessie, en later ingekocht door de gemeente, zogenoemde witte vlekken lijnen. Deze lijnen kennen een zeer laag passagiers aantal en zijn dus absoluut niet rendabel in exploitatie. Connexxion was ook al voornemens de 84 Spi Akkers - Spi Mce te schrappen omdat er nauwelijks passagiers in zitten. Zelf jaren onder de ZWN, ZWN-Groep en Connexxion vlag door deze wijken heen gereden. In de spits had je passagiers, daarbuiten reed je leeg.

Wat betreft het personeel, maakt het voor de firma EBS niets uit. NOOT is ingehuurd om de lijnen te rijden (een zelfde constructie als TCR in veel gebieden heeft). Zodra deze lijnen opgeheven worden zal NOOT de chauffeurs moeten herinzetten op andere taxiwerk.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Hainje »

Spi Mce?
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door nvdw »

Metro Centrum ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Hainje »

Ah ja.
🍉
Roeland
Berichten: 2258
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Roeland »

Je zou voor de lijnen 81-85 ook nog een gemengd systeem kunnen voorstellen: de "drukste" haltes worden bediend door een vast busje, en de rustiger haltes met een belbus. Met 2 busjes zou je bijv. Elementen - Metro Centrum - Copernicuslaan (ringlijn naar) Akkers kunnen rijden. Vanaf Copernicuslaan rijdt de ene helft van de ritten via Bachbaan, Akkers en Ploegvoorde (naar Copernicuslaan en verder naar Elementen), en de andere helft de andere richting. Een rondje Elementen - Akkers - Elementen duurt dan ca. 28 minuten. Met 2 busjes kun je deze route dan ma-za overdag ieder kwartier rijden. Voor avond/zondag, en voor de overige haltes, zou je dan inderdaad een hopper kunnen inzetten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten