Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Meltrain »

Maar zijn dat daadwerkelijk de drukste haltes? Ik kan geen gegevens vinden, jij wel?
Het nadeel van jouw idee is dat er daardoor minder busjes beschikbaar zijn die als flex-bus kunnen dienen, waardoor de wachttijd langer wordt dan in de plannen van EBS.
Gerelateerde vraag: hoe gaat het met de TukTuk's?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Etienne »

Die heb ik vorig jaar zomer sporadisch wel eens zien rijden; maar in 2021 eigenlijk nog geen enkele keer.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Roeland »

Meltrain schreef: di 17 aug 2021, 10:24 Maar zijn dat daadwerkelijk de drukste haltes? Ik kan geen gegevens vinden, jij wel?
Het nadeel van jouw idee is dat er daardoor minder busjes beschikbaar zijn die als flex-bus kunnen dienen, waardoor de wachttijd langer wordt dan in de plannen van EBS.
Gerelateerde vraag: hoe gaat het met de TukTuk's?
Nee, behalve een tabelletje op blz. 13 in https://mrdh.nl/file-download/download/public/1035 van lijn 85. Over lijn 81 heb ik geen info. Maar ik kan me wel voorstellen dat op lijn de aantallen tussen De Akkers en Hekelingen het laagst zijn. Omdat daar vooral laagbouw is, en lijn 87 er ook in de buurt rijdt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Meltrain »

Bedankt. :pos:
Maar dan vind ik het des te opmerkelijker dat je in jouw plannen de verreweg drukste halte (Sternhoek) niet bedient.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Roeland »

Klopt, maar Sternhoek ligt vlak bij halte De Ritte.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Meltrain »

De Spijkhopper gaat vanaf 26 september rijden.
In vergelijking met de te vervallen lijnen 81 en 85 komen er enkele haltes bij, met name in het dorp Hekelingen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Roeland »

Jammer dat de Spijkhopper ook vanaf Metro Centrum moet worden gereserveerd. Zou waarschijnlijk een stuk beter werken, wanneer er op Metro-C bijv. 4x of 6x/uur (of net hoe vaak een metro aankomt) een busje klaarstaat voor instappers, zoals bij de Vlinders in oost-Nederland.
Als je ook al vanaf Centrum moet reserveren, bestaat er een risico dat de Spijkhopper een Spijkflopper wordt...
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door busfanNL »

Ik heb als ex chauffeur ook een alternatief plan ingediend een tijdje geleden waarbij een vlinder systeem ook als oplossing instond. Dit zou ook een stuk beter werken inderdaad en is tevens ook veel klantvriendelijker. ;)
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Daelea »

Afgelopen vrijdag kwam ik op de A4 bij Leiden deze Iveco tegen (de 5069). Daar is duidelijk iets niet helemaal goed gedaan, zeg maar... Heeft iemand enig idee waar deze bus naar op weg was voor reparatie?Afbeelding
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door ArrivaBas »

Mag die bus überhaupt wel rijden met twee verbrijzelde zijruiten zonder enige bescherming erover? Een simpele barst in een ruit is al APK-afkeur, laat staan wanneer de ruit gebroken is en de losse stukjes eraf kunnen vliegen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Tom024 »

Zo mag je best rijden, zelf ook weleens gemoeten ( (A)). Ster in het gezichtsveld in de voorruit is afkeur, nu zijn waarschijnlijk de losse glassplinters eerst opgeruimd en is de bus op weg naar een schadehersteller.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Matt5154 »

Van wat ik te horen kreeg is dat deze bus naar Diemen is gegaan.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Pim-AllianceB95 »

ArrivaBas schreef: ma 20 sep 2021, 10:41 Mag die bus überhaupt wel rijden met twee verbrijzelde zijruiten zonder enige bescherming erover? Een simpele barst in een ruit is al APK-afkeur, laat staan wanneer de ruit gebroken is en de losse stukjes eraf kunnen vliegen.
Als er geen voorruit in een voertuig zit, kan er ook geen barst in het gezichtsveld zitten lijkt me, dus daar kun je hem dan in ieder geval niet op afkeuren :mrgreen:
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Etienne »

Ik sprak vanmiddag een chauffeuse van lijn 81/85 en er is naar de passagiers nog totaal geen communicatie dat de busjes vanaf zondag gereserveerd moeten worden (Spijkhopper); ook de DRIS-panelen nog niks te melden. Uitsluitend op sociale media en de website van EBS is nog wat gemeld, maar onderweg verder niets. De chauffeuse had al diverse vragen van passagiers gekregen.....
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Daniel »

Op de haltes viel mij afgelopen zaterdag wel op dat de stickers van lijn 81 en 85 daar niet meer op zitten (alle haltes van die lijnen hadden blanco halteborden), maar de vertrekstaten hingen er dan nog wel weer. Verder inderdaad geen informatie over de omzetting naar flex.

Overigens staat er dan wel weer info over de Spijkhopper op de website van de gemeente Nissewaard en kwam ook een artikel van het AD tegen. Maar dat vindt je alleen als je er naar zoekt natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Meltrain »

En uiteraard staat er wel een pagina over de Spijkhopper op de Wiki. :Y
(Ik moet alleen de lijnen 81 en 85 nog op Voormalig zetten, maar ik heb even geen computer tot mijn beschikking....)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Roeland »

De Spijkhopper rijdt nu ruim 1,5 maand. Hoe zijn de ervaringen ermee? Wordt-ie veel gebruikt, of is het gebruik een stuk lager dan destijds met de lijnen 81 en 85?
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Etienne »

Kan over het gebruik niet oordelen; maar als ik 's ochtends vroeg aankom in Spijkenisse staat er elke dag een wisselend aantal busjes op de buffer te wachten. Als ik soms eens op de OVzoeker kijk, rijden ze later op de dag verspreid door heel Spijkenisse.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door busfanNL »

Roeland schreef: ma 15 nov 2021, 17:34 De Spijkhopper rijdt nu ruim 1,5 maand. Hoe zijn de ervaringen ermee? Wordt-ie veel gebruikt, of is het gebruik een stuk lager dan destijds met de lijnen 81 en 85?
Er zijn veel loosmeldingen, en er zijn ook een aantal vaste passagiers (met name jongeren) afgehaakt. Verder kan het soms inderdaad heel rustig zijn terwijl op een ander moment de ritten binnenstromen. Positieve punten zijn dat mensen steeds meer aan het systeem wennen en dat het gebruik ook wel weer toeneemt. Het is dus erg fluctuerend aldus mijn oud collega's.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Veel reizigers vinden Spijkhopper niet praktisch.....

https://www.voorne-putten.nl/nieuws/pol ... -praktisch
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door busfanNL »

Met ingang van de nieuwe dienstregeling wordt de Maasvlaktehopper 2.0 geïntroduceerd. Dit is de huidige Maasvlaktehopper met wat extra haltes erbij o.a. in de Europoort, op de Maasvlakte achteraan, en de uitbreiding naar station Vlaardingen-Oost. Dit alles ter vervanging van de RET Fast-Ferry. Binnenkort start de communicatie hierover.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Goed dat de Maasvlaktehopper op de Maasvlakte uitbreid en naar Vlaardingen toe is er volgens mij geen andere keuze meer maar wat als er zich heel veel mensen tegelijk aanmelden? Heeft EBS dan de flexibiliteit om een grote bus in te zetten? Bij de Texelhopper hebben zich een keer heel veel mensen tegelijk aangemeld en was er een probleem.

Blijft de Fast Ferry nog wel in het weekend en vakanties varen zoals in een motie door de gemeenteraad van Rotterdam unaniem was aangenomen?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door busfanNL »

Ja daar zeg je het goed, een keer. Overigens wordt op de texelhopper standaard een 22 persoonsbus ingezet, dus er rijdt standaard een grote bus mee. Daarnaast is Texel een totaal andere situatie als op de Maasvlakte.
Het succes bij een flexsysteem gaat altijd geleidelijk, als er opgemerkt wordt dat het drukker gaat worden zal er een extra 8 persoonsbus ingezet worden om de drukte op te vangen.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Matt5154 »

Voor de mensen die benieuwd zijn over waarom de 6774 rijdt voor instructrieritten. Heeft te maken omdat de boordcomputer in alle wagens vervangen gaan worden door IVU (viribus bij Connexxion) hetzelfde systeem als in Haaglanden. En daarvoor wordt er getest en wordt instructie aan het personeel gegeven in de 6774. Iveco 5050 is de eerste wagen uitgerust met de nieuwe ticketbox. Moet nog getest worden.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door omaylie »

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten