Pagina 25 van 29

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: di 17 aug 2021, 10:24
door Meltrain
Maar zijn dat daadwerkelijk de drukste haltes? Ik kan geen gegevens vinden, jij wel?
Het nadeel van jouw idee is dat er daardoor minder busjes beschikbaar zijn die als flex-bus kunnen dienen, waardoor de wachttijd langer wordt dan in de plannen van EBS.
Gerelateerde vraag: hoe gaat het met de TukTuk's?

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: di 17 aug 2021, 13:02
door Etienne
Die heb ik vorig jaar zomer sporadisch wel eens zien rijden; maar in 2021 eigenlijk nog geen enkele keer.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: di 17 aug 2021, 13:48
door Roeland
Meltrain schreef: di 17 aug 2021, 10:24 Maar zijn dat daadwerkelijk de drukste haltes? Ik kan geen gegevens vinden, jij wel?
Het nadeel van jouw idee is dat er daardoor minder busjes beschikbaar zijn die als flex-bus kunnen dienen, waardoor de wachttijd langer wordt dan in de plannen van EBS.
Gerelateerde vraag: hoe gaat het met de TukTuk's?
Nee, behalve een tabelletje op blz. 13 in https://mrdh.nl/file-download/download/public/1035 van lijn 85. Over lijn 81 heb ik geen info. Maar ik kan me wel voorstellen dat op lijn de aantallen tussen De Akkers en Hekelingen het laagst zijn. Omdat daar vooral laagbouw is, en lijn 87 er ook in de buurt rijdt.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: di 17 aug 2021, 13:59
door Meltrain
Bedankt. :pos:
Maar dan vind ik het des te opmerkelijker dat je in jouw plannen de verreweg drukste halte (Sternhoek) niet bedient.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: di 17 aug 2021, 14:57
door Roeland
Klopt, maar Sternhoek ligt vlak bij halte De Ritte.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: di 07 sep 2021, 11:41
door Meltrain
De Spijkhopper gaat vanaf 26 september rijden.
In vergelijking met de te vervallen lijnen 81 en 85 komen er enkele haltes bij, met name in het dorp Hekelingen.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: di 07 sep 2021, 13:38
door Roeland
Jammer dat de Spijkhopper ook vanaf Metro Centrum moet worden gereserveerd. Zou waarschijnlijk een stuk beter werken, wanneer er op Metro-C bijv. 4x of 6x/uur (of net hoe vaak een metro aankomt) een busje klaarstaat voor instappers, zoals bij de Vlinders in oost-Nederland.
Als je ook al vanaf Centrum moet reserveren, bestaat er een risico dat de Spijkhopper een Spijkflopper wordt...

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: di 07 sep 2021, 14:45
door busfanNL
Ik heb als ex chauffeur ook een alternatief plan ingediend een tijdje geleden waarbij een vlinder systeem ook als oplossing instond. Dit zou ook een stuk beter werken inderdaad en is tevens ook veel klantvriendelijker. ;)

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: ma 20 sep 2021, 08:52
door Daelea
Afgelopen vrijdag kwam ik op de A4 bij Leiden deze Iveco tegen (de 5069). Daar is duidelijk iets niet helemaal goed gedaan, zeg maar... Heeft iemand enig idee waar deze bus naar op weg was voor reparatie?Afbeelding

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: ma 20 sep 2021, 10:41
door ArrivaBas
Mag die bus überhaupt wel rijden met twee verbrijzelde zijruiten zonder enige bescherming erover? Een simpele barst in een ruit is al APK-afkeur, laat staan wanneer de ruit gebroken is en de losse stukjes eraf kunnen vliegen.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: ma 20 sep 2021, 11:13
door Tom024
Zo mag je best rijden, zelf ook weleens gemoeten ( (A)). Ster in het gezichtsveld in de voorruit is afkeur, nu zijn waarschijnlijk de losse glassplinters eerst opgeruimd en is de bus op weg naar een schadehersteller.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: ma 20 sep 2021, 11:44
door Matt5154
Van wat ik te horen kreeg is dat deze bus naar Diemen is gegaan.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: ma 20 sep 2021, 17:37
door Pim-AllianceB95
ArrivaBas schreef: ma 20 sep 2021, 10:41 Mag die bus überhaupt wel rijden met twee verbrijzelde zijruiten zonder enige bescherming erover? Een simpele barst in een ruit is al APK-afkeur, laat staan wanneer de ruit gebroken is en de losse stukjes eraf kunnen vliegen.
Als er geen voorruit in een voertuig zit, kan er ook geen barst in het gezichtsveld zitten lijkt me, dus daar kun je hem dan in ieder geval niet op afkeuren :mrgreen:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: wo 22 sep 2021, 20:28
door Etienne
Ik sprak vanmiddag een chauffeuse van lijn 81/85 en er is naar de passagiers nog totaal geen communicatie dat de busjes vanaf zondag gereserveerd moeten worden (Spijkhopper); ook de DRIS-panelen nog niks te melden. Uitsluitend op sociale media en de website van EBS is nog wat gemeld, maar onderweg verder niets. De chauffeuse had al diverse vragen van passagiers gekregen.....

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: wo 22 sep 2021, 20:52
door Daniel
Op de haltes viel mij afgelopen zaterdag wel op dat de stickers van lijn 81 en 85 daar niet meer op zitten (alle haltes van die lijnen hadden blanco halteborden), maar de vertrekstaten hingen er dan nog wel weer. Verder inderdaad geen informatie over de omzetting naar flex.

Overigens staat er dan wel weer info over de Spijkhopper op de website van de gemeente Nissewaard en kwam ook een artikel van het AD tegen. Maar dat vindt je alleen als je er naar zoekt natuurlijk.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: wo 22 sep 2021, 21:28
door Meltrain
En uiteraard staat er wel een pagina over de Spijkhopper op de Wiki. :Y
(Ik moet alleen de lijnen 81 en 85 nog op Voormalig zetten, maar ik heb even geen computer tot mijn beschikking....)

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: ma 15 nov 2021, 17:34
door Roeland
De Spijkhopper rijdt nu ruim 1,5 maand. Hoe zijn de ervaringen ermee? Wordt-ie veel gebruikt, of is het gebruik een stuk lager dan destijds met de lijnen 81 en 85?

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: ma 15 nov 2021, 21:34
door Etienne
Kan over het gebruik niet oordelen; maar als ik 's ochtends vroeg aankom in Spijkenisse staat er elke dag een wisselend aantal busjes op de buffer te wachten. Als ik soms eens op de OVzoeker kijk, rijden ze later op de dag verspreid door heel Spijkenisse.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: di 16 nov 2021, 23:17
door busfanNL
Roeland schreef: ma 15 nov 2021, 17:34 De Spijkhopper rijdt nu ruim 1,5 maand. Hoe zijn de ervaringen ermee? Wordt-ie veel gebruikt, of is het gebruik een stuk lager dan destijds met de lijnen 81 en 85?
Er zijn veel loosmeldingen, en er zijn ook een aantal vaste passagiers (met name jongeren) afgehaakt. Verder kan het soms inderdaad heel rustig zijn terwijl op een ander moment de ritten binnenstromen. Positieve punten zijn dat mensen steeds meer aan het systeem wennen en dat het gebruik ook wel weer toeneemt. Het is dus erg fluctuerend aldus mijn oud collega's.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: wo 17 nov 2021, 06:34
door BusFreakRotterdam
Veel reizigers vinden Spijkhopper niet praktisch.....

https://www.voorne-putten.nl/nieuws/pol ... -praktisch

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: za 20 nov 2021, 20:27
door busfanNL
Met ingang van de nieuwe dienstregeling wordt de Maasvlaktehopper 2.0 geïntroduceerd. Dit is de huidige Maasvlaktehopper met wat extra haltes erbij o.a. in de Europoort, op de Maasvlakte achteraan, en de uitbreiding naar station Vlaardingen-Oost. Dit alles ter vervanging van de RET Fast-Ferry. Binnenkort start de communicatie hierover.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: zo 21 nov 2021, 12:21
door BusFreakRotterdam
Goed dat de Maasvlaktehopper op de Maasvlakte uitbreid en naar Vlaardingen toe is er volgens mij geen andere keuze meer maar wat als er zich heel veel mensen tegelijk aanmelden? Heeft EBS dan de flexibiliteit om een grote bus in te zetten? Bij de Texelhopper hebben zich een keer heel veel mensen tegelijk aangemeld en was er een probleem.

Blijft de Fast Ferry nog wel in het weekend en vakanties varen zoals in een motie door de gemeenteraad van Rotterdam unaniem was aangenomen?

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: zo 21 nov 2021, 23:55
door busfanNL
Ja daar zeg je het goed, een keer. Overigens wordt op de texelhopper standaard een 22 persoonsbus ingezet, dus er rijdt standaard een grote bus mee. Daarnaast is Texel een totaal andere situatie als op de Maasvlakte.
Het succes bij een flexsysteem gaat altijd geleidelijk, als er opgemerkt wordt dat het drukker gaat worden zal er een extra 8 persoonsbus ingezet worden om de drukte op te vangen.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: ma 22 nov 2021, 00:05
door Matt5154
Voor de mensen die benieuwd zijn over waarom de 6774 rijdt voor instructrieritten. Heeft te maken omdat de boordcomputer in alle wagens vervangen gaan worden door IVU (viribus bij Connexxion) hetzelfde systeem als in Haaglanden. En daarvoor wordt er getest en wordt instructie aan het personeel gegeven in de 6774. Iveco 5050 is de eerste wagen uitgerust met de nieuwe ticketbox. Moet nog getest worden.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: zo 28 nov 2021, 15:51
door omaylie