Pagina 26 van 29

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: di 07 dec 2021, 11:53
door omaylie
Is er iets met de 15 m-Scania's? Vanochtend zag ik er weer een op de A4 richting Rotterdam rijden. Ik gok dat ze weer eens naar Diemen zijn gegaan, maar weet zelf niet voor wat.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: di 07 dec 2021, 12:02
door Milco
Geen idee, momenteel zijn er 7 van de 10 in dienst. Er zal vast geregeld onderhoud nodig zijn wat wellicht elders plaatsvindt dan in de reguliere garages binnen deze concessie.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: wo 08 dec 2021, 17:18
door Matt5154
Onderhoud gebeurt bij de stalling in Spijkenisse, ze gaan naar Diemen alleen voor schade herstel.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: vr 17 dec 2021, 15:24
door Meltrain
De (beperkte) wijzigingen staan online.
Klopt het dat de Maasvlaktehopper vanaf 3 januari niet meer 's avonds (laat) en in het weekend gaat rijden?

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: vr 17 dec 2021, 16:05
door CamilleKreemers
De 403 reed al een kwartiersdienst op Zaterdag?

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: vr 17 dec 2021, 16:21
door Milco
Ja, tussen Spijkenisse en Brielle. Dat staat in de huidige dienstregeling.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: ma 20 dec 2021, 09:09
door Meltrain
Ik had even contact opgenomen met EBS, omdat ik vanaf 3 januari in het weekend geen ritten met de Maasvlaktehopper kan boeken.
Het antwoord was niet helemaal duidelijk, maar het kwam erop neer dat de Maasvlaktehopper wel gewoon in het weekend blijft rijden.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: vr 24 dec 2021, 13:03
door Meltrain
Op de site van EBS staat nu het definitieve antwoord: de Maasvlaktehopper rijdt vanaf 3 januari niet meer 's avonds en in het weekend. :(

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: vr 24 dec 2021, 21:25
door busfanNL
Ik moet je eerlijk zeggen dat het mij verbaasd dat deze 's avonds en het weekend überhaupt reed, ik kan me niet voorstellen dat er animo voor was. De hopper zat namelijk niet bij Noot in de roosters kan ik je melden. Die paar maanden dat ik daar gereden heb hadden we doordeweeks 1 (nu 2) gebroken diensten in de spits, en that's it. Wie reed die Hopper 's avonds dan?

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: za 25 dec 2021, 11:04
door Meltrain
Nou ja, de haven is bij uitstek een voorbeeld van de 24-uurs-economie, met werktijden 7:00 - 15:00, 15:00 - 23:00 en 23:00 - 7:00. Er was dus wel een potentieel van reizigers, dus is het goed dat EBS en het Havenbedrijf de service aanboden.
Waarschijnlijk viel het aantal reizigers in de praktijk heel erg tegen, waardoor de service nu alleen nog maar tijdens de reguliere spitsuren aangeboden wordt.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: di 04 jan 2022, 12:05
door Etienne
Ik kreeg op mijn werk de eerste verbouwingsplannen onder ogen voor de herinrichting van metrostation Spijkenisse Centrum en omgeving. De afbeelding heb ik even uit het projectboek van de gemeente gekopieerd.

Afbeelding

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: di 11 jan 2022, 20:34
door Etienne
Matt5154 schreef: di 11 jan 2022, 16:49 Update over waar de Midcity's rijden. Kreeg toevalig net een pb daarover van @Robin2239

9201 en 9202 rijden de Maasvlaktehopper
Beide busjes heb ik nog niet op foto. Staan deze normaal gesproken in ruste op busstation Rugge of op een andere plek?

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: di 11 jan 2022, 22:34
door busfanNL
Dat zijn de busjes die vast op de ritten naar Vlaardingen zitten. Eén busje (9021 of 9022) rijdt uitsluitend de ritten vanaf de Maasvlakte richting Brielle, de andere 3 busjes rijden de ritten door het gehele gebied en voornamelijk naar Vlaardingen. Dit is gedaan in verband met de file op de snelweg, zodat er sowieso één busje op de Maasvlakte altijd beschikbaar is en niet dat ze alle vier in de file staan. Ik weet niet waar de busjes in ruste staan (als ze niet de hele tijd aan het rijden zijn want dat denk ik namelijk), ik zal het binnenkort eens aan wat oud collega's vragen.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: vr 14 jan 2022, 22:39
door MetroRET
Busomlopen van deze concessie:
https://metroret.ovposities.nl/omlopen/ ... _2022.html > VPR

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: wo 23 mar 2022, 08:08
door Etienne
Toen ik vanochtend naar kantoor liep, passeerde op de Marrewijklaan in Spijkenisse op lijn 87 een MAN Lion's City uit de 6700-serie (ex Haaglanden).

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: wo 23 mar 2022, 11:39
door Meltrain
Is die zijn carrière begonnen bij Veolia of bij HTM?

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: wo 23 mar 2022, 11:45
door Milco
Ex-HTM lijkt mij; de streekbussen die bij Veolia reden rijden hooguit nog bij “Breng” in Arnhem en Zeeland. ;)

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: wo 23 mar 2022, 12:22
door Matt5154
Etienne schreef: wo 23 mar 2022, 08:08 Toen ik vanochtend naar kantoor liep, passeerde op de Marrewijklaan in Spijkenisse op lijn 87 een MAN Lion's City uit de 6700-serie (ex Haaglanden).
Dat zou de 6770 kunnen zijn en reed wss niet met passagiers mee maar met testritten van de IVU ticketbox. Stond toevalig "87 instructierit"?

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: wo 23 mar 2022, 12:29
door MetroRET
MAN zou inderdaad tijdelijk op lijn 87 in dienst komen, ivm inbouw van genoemde apparatuur.
Gaat nu om 2 diensten.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: wo 23 mar 2022, 14:12
door Matt5154
6770,6774,6775 rijden daar idd. Ivm ombouw naar IVU. Net een PM van @Robin2239 ontvangen.

EDIT 24 maart 2022: ze blijven rijden voor ongeveer 5 weken.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: zo 17 apr 2022, 20:44
door MarkNL
Roeland schreef: ma 15 nov 2021, 17:34 De Spijkhopper rijdt nu ruim 1,5 maand. Hoe zijn de ervaringen ermee? Wordt-ie veel gebruikt, of is het gebruik een stuk lager dan destijds met de lijnen 81 en 85?
Een wat ouder bericht, maar ik gebruik de Spijkhopper nu enkele maanden vrij regelmatig dus kan wel wat ervaringen delen.

Samengevat zou ik zeggen dat het 'oké' werkt. Heb tot nu toe (afkloppen) geen een keer meegemaakt dat het busje niet kwam opdagen of zoiets. Ook de flexibiliteit qua route is handig. Ik kan nu dankzij de Spijkhopper en extra toegevoegde haltes makkelijk van A naar B reizen wat in de originele situatie met de 81/85 niet mogelijk was (alleen met overstappen + stuk lopen). Qua drukte is het grillig. Ik maak er meestal in de avond gebruik van en dan zitten de Hoppers niet afgeladen vol, maar zeker toch ook weer niet leeg en er zijn altijd wel aanmeldingen. Geheel zonder problemen is de Spijkhopper echter ook niet.
  • Het reserveringssysteem hoort een bevestiging te sturen van je rit + een mail te sturen als de bus onderweg is. Deze mails komen lang niet altijd aan, iets waar de buschauffeurs ook over klagen. Wat er vervolgens gebeurd is dat -omdat er geen bevestigingsmail komt- mensen nog een keer een rit boeken met dubbele boekingen tot gevolg.
  • Al diverse keren meegemaakt dat mensen bij een bushalte gaan staan (meestal Spijkenisse Centrum) en beweren geboekt te hebben, terwijl de buschauffeur de persoon niet in z'n systeem heeft staan. Dit geeft soms (pittige) discussies.
  • Als het druk is, heeft men moeite de 'dienstregeling' (lees: de afgesproken tijden) te halen. Regelmatig heb ik wel een praatje met de buschauffeurs en die geven aan dat er (vaak 's avonds) te weinig bussen rijden en een pauze nemen is voor hun ook lastig.
  • De locatiebepaling op de OV-chipkaartautomaten klopt van geen kant.
  • Ook al vermeldt in een gelinkt nieuwsartikel: doordat de afgesproken tijden soms met een wat korrel zout genomen moeten worden, is het lastig een vertrektijd in te plannen.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: di 19 apr 2022, 16:06
door nvdw
Locatiebepaling zou voor de prijs niet uit moeten maken: je betaalt immers een vast bedrag per rit. Een beetje slordig staat het uiteraard wel, maar een vaste ingeladen route met haltes die in de praktijk nooit allemaal of in die volgorde worden aangedaan, geeft dit soort uitkomsten.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: di 03 mei 2022, 17:05
door Matt5154

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 30 jun 2022, 10:48
door Milco
Vanaf 11 juli 2022 wordt lijn 105 gesplitst: de ritten die enkel tussen Spijkenisse en Rozenburg rijden krijgen het lijnnummer 115.
https://www.ebs-ov.nl/voorne-putten-roz ... buslijn115

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: ma 11 jul 2022, 12:34
door Vinny
Superslim idee! Zo valt het niet op in het lijnnummeroverzicht dat er bezuingd is op het openbaar vervoer. Er zijn immers lijnen bijgekomen _O-