Pagina 29 van 29

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 14 mar 2024, 11:12
door Meltrain
Waar had je dan voor lijn 102 een halte in gedachten?
Het hele idee van die lijn is dat die via de snelweg rijdt en zo een snelle verbinding vormt tussen Brielle en Schiedam. Lijn 105 zorgt juist voor de verbinding tussen Rozenburg en Schiedam.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 14 mar 2024, 11:37
door MarkNL
In de documenten is wel te vinden dat men in overleg is over een halte bij Vlaardingen West (aansluiting 8 van de A20).

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: za 16 mar 2024, 13:53
door dylanwild94
Al vraag ik mij heel erg af hoe je dat daar veilig kan realiseren. Denk dat je dan beter kan zeggen om de route te maken via de westlandseweg en burgermeester van Heusdenaan en de bestaande halte Floreslaan te laten bedienen door de 102,105 en 456.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: za 16 mar 2024, 23:35
door TLP
Als de aansluiting met het Westland zo belangrijk is kun je er ook voor kiezen om de 102 en 105 af te buigen naar Maasland Viaduct, al moeten reizigers voor Rotterdam en de trein dan twee keer overstappen. Omrijden via de halte Floreslaan kost (voor bussen) al gauw vijf minuten extra reistijd. Voor het overstappen is er wel een oversteekplaats bij de halte Floreslaan maar deze gaat over een vierstrooksweg heen zonder verkeerslichten en zebrapad, wat niet echt veilig is. Bovendien heeft de halte richting de A20 geen bushokje.