Vervoersplan 2018 U-OV
Vervoersplan 2018 U-OV
Op https://www.stateninformatie.provincie- ... n-2018.pdf zijn de uitgangspunten te vinden voor het vervoersplan 2018.
Re: Vervoersplan 2018 U-OV
Zoals ik dit lees staat er eigenlijk dat Syntus zo min mogelijk de lijnen van U-OV mag beïnvloeden. 6x 50 in de spits is echt wel te merken bij U-OV en zij blijven volhouden dat ze met lijn 51 en 251 nog steeds rendabel rijden.
Ben benieuwd wat het gaat worden!
Ben benieuwd wat het gaat worden!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Vervoersplan 2018 U-OV
Ik weet niet waar je dat leest, maar ik lees
Dat klinkt juist als meer samenwerken en de dienstregeling van lijnen op deze samenloopcorridors op elkaar afstemmen.Uitgangspunten U-OV Vervoerplan 2018 schreef:U-OV en Syntus zijn beide actief op een aantal samenloopcorridors van en naar Utrecht CS. De inzet is om
de tijdsligging en aansluitingen zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen, zodat daarmee de beste kwaliteit
geboden wordt aan de reiziger. Dit vraagt om inzet van zowel U-OV als Syntus.
Re: Vervoersplan 2018 U-OV
Het was een mix van 2017-II en dit. Wel misschien wat te vroeg geweest
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
U-OV: vervoersplan 2018
Vandaag heeft U-OV de eerste plannen voor dienstregeling 2018 bekend gemaakt!
https://u-ov.info/contact/vervoerplan-2015/
https://u-ov.info/contact/vervoerplan-2015/
De meest opvallende voorstellen van de Provincie Utrecht en U-OV per 10 december zijn:
De frequentie van lijn 29 De Meern - De Uithof wordt verhoogd van 2x naar 4x per uur. De route gaat via Rijnsweerd lopen. Verder gaat ook lijn 29 's avonds na 19:00 rijden.
Lijn 43 wordt op werkdagen overdag verlengd van Odijk naar Houten.
Nieuwe lijn 44 gaat op werkdagen overdag rijden tussen Vianen en Houten.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Vervoersplan 2018 U-OV
De wijzigingen per 7 juli 2018 zijn een stuk interessanter, want dan gaat de Uithoflijn (met het lijnnummer 22) rijden:
Die link is trouwens wel een beetje raar. :')De halte Utrecht Centraal van de lijnen 2, 3 en 28 wordt verplaatst van het Jaarbeursplein naar het nieuwe tram-/busstation Utrecht Centraal Centrumzijde.
De route van lijn 2 gaat weer via de Catharijnesingel lopen.
Lijn 6 wordt van het busstation Jaarbeurszijde over de route Vondellaan, Rubenslaan verlengd naar het Diakonessenhuis.
De tramlijn naar De Uithof ("Uithoflijn") gaat rijden. Lijn 12 wordt opgeheven.
Vanaf De Meern gaat lijn 18 de route van lijn 4 over de Langerakbaan en de Weg der Verenigde Naties/Graadt van Roggenweg volgen. Hiermee komt er een frequentieverhoging op dit traject.
Lijn 31 wordt tussen station Lunetten en Rijnsweerd opgeheven.
De lijnen 283 en 287 tussen IJsselstein/Vianen en De Uithof gaan in Nieuwegein nieuwe haltes aandoen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vervoersplan 2018 U-OV
Wel allemaal erg logische aanpassingen. Gezien er een overstapmogelijkheid bij het Anne Frankplein wordt genoemd vanuit Nieuwegein op lijn 29 naar de ROCs bij de Vondellaan hoop ik maar dat men die halte Anne Frankplein werkelijk vergeten is in te tekenen op het ontwerp van de nieuwe situatie daar Anders wordt het een eind lopen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Vervoersplan 2018 U-OV
Ze kunnen overigens nog steeds niets zeggen over het lijnen net in Zeist wat ze samen met Syntus gaan doen. Ben er wel benieuwd naar wat ze gaan doen.
Er staat ook dat ze samen kijken met Syntus rond Amersfoort. Zou dat gaan om afstemmen of overnemen van de lijnen die U-OV daar heeft.
Er staat ook dat ze samen kijken met Syntus rond Amersfoort. Zou dat gaan om afstemmen of overnemen van de lijnen die U-OV daar heeft.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Vervoersplan 2018 U-OV
Een post met een mogelijke lijnnummering van het lijnnennet na de ingebruikname van de Uithoflijn is wegens het hoge fantasiegehalte afgesplitst naar een nieuw topic
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vervoersplan 2018 U-OV
Het werd in één alinea met Zeist genoemd, lijkt me dat dat gaat om het afstemmen tussen lijn 52, 56 en 72 die immers het stuk van de Stichtse Rotonde tot aan Huis ter Heide exact dezelfde route rijden.dnmw2705 schreef:Er staat ook dat ze samen kijken met Syntus rond Amersfoort. Zou dat gaan om afstemmen of overnemen van de lijnen die U-OV daar heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Vervoersplan 2018 U-OV
Lijn 52 en 56 die doen alle haltes aan ja! 72 doet alleen Soesterberg, N237/Kerk aan en daarna pas weer in Zeist bij Dijnselburg uit mijn hoofd.
Ik dacht dat lijn 52 en 56 al op elkaar afgestemd waren aan het begin van de concessie PU! Vandaar dat ik mijn vraagtekens had met waar ze op doelde!
Ik dacht dat lijn 52 en 56 al op elkaar afgestemd waren aan het begin van de concessie PU! Vandaar dat ik mijn vraagtekens had met waar ze op doelde!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Vervoersplan 2018 U-OV
Tussen 50 en 51 valt volgens mij ook nog wel e.e.a. af te stemmen. Plus dat je nu de rare situatie hebt dat lijn 53 in de weekenden en vakanties overdag 2x/uur, maar 's avonds 4x/uur rijdt. Daarvan (avond) zou natuurlijk ook de helft door kunnen als 52, waarbij bijvoorbeeld één rit per uur verder doorrijdt naar Amersfoort.
Re: Vervoersplan 2018 U-OV
Volgens Google Maps heeft lijn 29 al een halte bij het Anne Frankplein (halte Balijebrug). Ik snap dus niet helemaal wat je precies bedoelt.Daniel schreef:Gezien er een overstapmogelijkheid bij het Anne Frankplein wordt genoemd vanuit Nieuwegein op lijn 29 naar de ROCs bij de Vondellaan hoop ik maar dat men die halte Anne Frankplein werkelijk vergeten is in te tekenen op het ontwerp van de nieuwe situatie daar Anders wordt het een eind lopen...
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Vervoersplan 2018 U-OV
Wat Daniël bedoelt is dat de bussen die uit Nieuwegein komen - 63, 65, 66, 74, 77, kortom alles dat via de Europalaan naar CS rijdt - op papier een overstap op de 29 zouden bieden als de reizigers van de ene hoek van de kruising naar de andere lopen, ware het niet dat in de tekeningen voor het nieuwe Anne Frankplein deze haltes er niet meer zijn of straks een stuk verder uit elkaar komen te liggen...
Laat dan toch gewoon de 74 en 77 via Balijelaan en Croeselaan naar CS rijden en terug via de Dichtersbaan zoals Arriva met de 81 doet...
Laat dan toch gewoon de 74 en 77 via Balijelaan en Croeselaan naar CS rijden en terug via de Dichtersbaan zoals Arriva met de 81 doet...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vervoersplan 2018 U-OV
Dat kan niet door het maximum aantal busbewegingen over de Dichtersbaan (voor lijn 12 is er tot de tram rijdt een ontheffing).
De doorgetrokken lijn 6 past daar blijkbaar nog net binnen de vergunning doordat 2 en 208 ook wegvallen.
De doorgetrokken lijn 6 past daar blijkbaar nog net binnen de vergunning doordat 2 en 208 ook wegvallen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Vervoersplan 2018 U-OV
Ik dacht dat U-OV uiterlijk bij de ingebruikname van de Uithoflijn alle lijnen naar de Uithof in de 2x/3x serie wilde hebben. Echter zie ik dat in dit vervoersplan niet terug.
Deze wijzigingen waren namelijk nog nodig om alle lijnen via de Uithof in de 2x/3x serie te krijgen (bron: Vervoersplan 2016-II, paragraaf 8.2.2 en 8.2.3)
242 -> 21 Uithof – Wijk bij Duurstede
283 -> 22 Uithof – IJsselstein
287 -> 23 Uithof – Vianen
71 en 72 -> 24 Nieuwegein – De Uithof – Zeist-Oost
71 en 72 -> 25 Nieuwegein - Uithof – Zeist-Centrum – Driebergen-Zeist NS
281 -> 26 Uithof - Houten
En om verwarring met de Uithoflijnen te voorkomen zouden ook de volgende wijzigen nog komen:
lijn 24 -> 19 Utrecht CS – De Meern, als aanvulling op lijn 9 en 29 naar Vleuterweide
lijn 35 -> 123 Overvecht NS – Maarssen, als aanvulling op lijn 122 naar Westbroek
lijn 38 -> 17 Utrecht CS – Maarssen, als aanvulling op lijn 77 naar Maarssen (huidige lijn 37)
Deze wijzigingen waren namelijk nog nodig om alle lijnen via de Uithof in de 2x/3x serie te krijgen (bron: Vervoersplan 2016-II, paragraaf 8.2.2 en 8.2.3)
242 -> 21 Uithof – Wijk bij Duurstede
283 -> 22 Uithof – IJsselstein
287 -> 23 Uithof – Vianen
71 en 72 -> 24 Nieuwegein – De Uithof – Zeist-Oost
71 en 72 -> 25 Nieuwegein - Uithof – Zeist-Centrum – Driebergen-Zeist NS
281 -> 26 Uithof - Houten
En om verwarring met de Uithoflijnen te voorkomen zouden ook de volgende wijzigen nog komen:
lijn 24 -> 19 Utrecht CS – De Meern, als aanvulling op lijn 9 en 29 naar Vleuterweide
lijn 35 -> 123 Overvecht NS – Maarssen, als aanvulling op lijn 122 naar Westbroek
lijn 38 -> 17 Utrecht CS – Maarssen, als aanvulling op lijn 77 naar Maarssen (huidige lijn 37)
Re: Vervoersplan 2018 U-OV
- 77 rijdt al tussen Nieuwegein en Zeist, die is niet beschikbaar voor Maarssen.
- 22 wordt de Uithoflijn, die is dus niet beschikbaar voor IJsselstein.
- 24 naar 19 vind ik wel een leuke.
Ik ben benieuwd wat ze er van gaan maken.
- 22 wordt de Uithoflijn, die is dus niet beschikbaar voor IJsselstein.
- 24 naar 19 vind ik wel een leuke.
Ik ben benieuwd wat ze er van gaan maken.
Laatst gewijzigd door Zugführer op vr 02 jun 2017, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: vorige bericht quoten is zinloos
Reden: vorige bericht quoten is zinloos
Re: Vervoersplan 2018 U-OV
Het deel van lijn 77 naar Nieuwegein zou dan aan een andere lijn gekoppeld worden, weet alleen niet meer welke.
Lijn 22 zou volgens dat plan het nummer 62 krijgen. Zodat de trams de nummers 60-61-62 hadden.
Lijn 22 zou volgens dat plan het nummer 62 krijgen. Zodat de trams de nummers 60-61-62 hadden.
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Vervoersplan 2018 U-OV
Volgens het vervoersplan willen ze het zuidelijke deel van lijn 77 aan lijn 52 koppelen (wordt dan 75). Het noordelijke deel wordt dan gekoppeld aan lijn 37.sealynx schreef:- 77 rijdt al tussen Nieuwegein en Zeist, die is niet beschikbaar voor Maarssen.
Ik gok dat de trams uiteindelijk 20/21/22 worden, met 20 Nieuwegein - Uithof, 21 IJsselstein - Uithof en 22 CS - Uithof.
Re: Vervoersplan 2018 U-OV
Waar staat dit allemaal. 77 tussen de Bilt en Zeist?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Vervoersplan 2018 U-OV
De definitieve versie van het vervoerplan 2016-II.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vervoersplan 2018 U-OV
Maarja, zo te zien aan het huidige vervoerplan is dat nog niet doorgevoerd
Wat een rare koppeling eigenlijk, dat wordt rondjes over het CS rijden wat ze bij de oplevering nou juist wilden voorkomen (daar waren ook de halteplaatsen op gebaseerd). Er is nu ook geen uitstaphalte aan de oneven kant van het C-perron, daar zou je al het perron rond moeten rijden voordat de reizigers uit Maarssen uit de bus naar Bilthoven kunnen stappen.Jonkervoort schreef:Het noordelijke deel wordt dan gekoppeld aan lijn 37.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Vervoersplan 2018 U-OV
Zojuist gedownload, maar ik kan het niet vinden!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Vervoersplan 2018 U-OV
Lijn 6 versus 8 Diakonessenhuis:
Wellicht is het handiger om lijn 6 in twee richtingen via de IBB-laan en de Notebomenlaan te rijden en daarna het stuk van lijn 8 naar het Oosprongpark over te laten nemen. Lijn 8 zou dan weer eindigen bij het Diak (of het stadion) . Dit heeft als voordeel dat ziekenhuisbezoekers geen kruisingen meer hoeven over te steken en dichterbij in- en uit kunnen stappen. Verder zijn de haltes tussen het Diak en de Venuslaan dan in twee richtingen te gebruiken en ontstaat er een snellere route tussen de Biltstraat (Zeist/De Bilt) en de scholen bij de Vondellaan. Ook zijn er veel OV-gebruikers langs de IBB-laan (heel veel studentencomplexen en scholen) die dan een stuk minder hoeven te lopen. Wel zal de gemeente wat aan de vele drempels op de route moeten doen.
Lijn 283:
Waarom gaat deze lijn alleen de nieuwe halte bij het stadscentrum bedienen? De halte Poort van Nieuwegein bestaat al en zou ook direct kunnen worden aangedaan door deze lijn. Daar zouden weer heel wat mensen uit de wijken Batau-Zuid en Doorslag blij mee zijn.
Wellicht is het handiger om lijn 6 in twee richtingen via de IBB-laan en de Notebomenlaan te rijden en daarna het stuk van lijn 8 naar het Oosprongpark over te laten nemen. Lijn 8 zou dan weer eindigen bij het Diak (of het stadion) . Dit heeft als voordeel dat ziekenhuisbezoekers geen kruisingen meer hoeven over te steken en dichterbij in- en uit kunnen stappen. Verder zijn de haltes tussen het Diak en de Venuslaan dan in twee richtingen te gebruiken en ontstaat er een snellere route tussen de Biltstraat (Zeist/De Bilt) en de scholen bij de Vondellaan. Ook zijn er veel OV-gebruikers langs de IBB-laan (heel veel studentencomplexen en scholen) die dan een stuk minder hoeven te lopen. Wel zal de gemeente wat aan de vele drempels op de route moeten doen.
Lijn 283:
Waarom gaat deze lijn alleen de nieuwe halte bij het stadscentrum bedienen? De halte Poort van Nieuwegein bestaat al en zou ook direct kunnen worden aangedaan door deze lijn. Daar zouden weer heel wat mensen uit de wijken Batau-Zuid en Doorslag blij mee zijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Vervoersplan 2018 U-OV
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen jouw voorstel en dat van U-OV in het vervoerplan? De doorgetrokken lijn 6 zou immers al bij het Diakonessenhuis gaan eindigen en dan hoef je dus ook niet meer over te steken zoals nu vanaf lijn 8. Vanaf CS lijkt de bereikbaarheid met die nieuwe lijn 6 me trouwens ook een stuk sneller dan met lijn 8 die relatief gezien omrijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 182 gasten