Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ach ja. Als ik kijk waarmee we het moesten doen en met wat we nu hebben, mogen we nergens over klagen. En zeker dan ook nog in regio Utrecht waar ze met Amba's uit 2008 rijden en de Citaro's uit 2013 die al helemaal versleten zijn van binnen. Iedereen ploft op die stoeltjes omdat die chauffeurs meteen planken nadat de deuren gesloten zijn :p

Het is overigens angstvallig stil over die Rosero's en helemaal over die BYD's..
SyntusUtrecht.nl - 13-4-2017 - Twee elektrische bussen voor Amersfoort schreef:Als voorloper op de instroom van deze elektrische bussen, worden dit voorjaar twee demobussen ingezet in de stad Amersfoort. Deze bussen zullen hier dienst doen tot de nieuwe bussen worden geleverd.
Dit voorjaar..
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12879
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Hainje »

dnmw2705 schreef:Dit voorjaar..
Ze hebben nog drie weken! Afbeelding
🍉
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Jup. Bedoelde alleen te zeggen dat we nu alles gezien hebben van het nieuwe materieel, op de BYD's na.

Overigens zei Qbuzz vorig jaar dat ze met een elektrische bus voor lijn 1 in Utrecht zouden komen.. Is nu een jaar later en hij rijdt er nog steeds niet. :p
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
buswbd
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 02 dec 2016, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door buswbd »

De 1162 heeft net een ongeluk gehad in Oudewater.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wageningen1998
Berichten: 996
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

Lijn 45 schreef: Is er een logische verklaring voor het nummer 1500 van de S418 als deze niet naar Besseling gaat?

Nee, hooguit dat de S418's niet naar Syntus zelf gaan en dus misschien een afwijkend nummer krijgen. Maar zoals Koekje al zei: Dat zien we vanzelf wel
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Zo mogen die omroep nog wel wat zachter zetten in die Citea's. Hij staat nu op standje gehoorbeschadiging. Airco aan doen mag ook wel. Partij warm!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9187
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door regenmaker »

De omroep kan de bestuurder zelf instellen, het volume tenminste. Voor die twee zaken kan je bij de chauffeur zelf klagen dus.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Zo te zien hebben zowel de buschauffeur als de vrachtwagenchauffeur te weinig volgafstand genomen.
Ik heb geen onderschrift
Wageningen1998
Berichten: 996
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

dnmw2705 schreef:Zo mogen die omroep nog wel wat zachter zetten in die Citea's. Hij staat nu op standje gehoorbeschadiging. Airco aan doen mag ook wel. Partij warm!

Inderdaad, als het de 1170 was heb ik in dezelfde bus gezeten. Zweet stond me op de rug
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39256
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

dnmw2705 schreef:Ach ja. Als ik kijk waarmee we het moesten doen en met wat we nu hebben, mogen we nergens over klagen. En zeker dan ook nog in regio Utrecht waar ze met Amba's uit 2008 rijden en de Citaro's uit 2013 die al helemaal versleten zijn van binnen.
Die Citaro's uit 2013 zijn iets minder comfortabel (maar nog niet slecht), echter de BRU-Amba's uit 2008 vindt ik nog altijd de comfortabelste Amba's die ik ken (zit er dagelijks in). En sinds Qbuzz rijdt zien die er van binnen ook stukken beter uit dan in de Connexxion-tijd, schoner vooral.
Maarja, vergeleken met de Setra's in de provincie is het wel een heel verschil in negatieve zin ja.
dnmw2705 schreef:Overigens zei Qbuzz vorig jaar dat ze met een elektrische bus voor lijn 1 in Utrecht zouden komen.. Is nu een jaar later en hij rijdt er nog steeds niet. :p
Eigenlijk het verkeerde topic, maar ze komen in augustus.

Edit: hier nog wat meer beeldmateriaal van de botsing in Oudewater. Lijkt vrij beperkte schade te zijn al lekt de 1162 wel iets.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ejm301
Berichten: 77
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 09:05
Locatie: Apeldoorn

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door ejm301 »

regenmaker schreef:De omroep kan de bestuurder zelf instellen, het volume tenminste. Voor die twee zaken kan je bij de chauffeur zelf klagen dus.
Helaas kunnen wij dat niet instellen. Nog niet althans.
Wageningen1998
Berichten: 996
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

Daniel schreef: Die Citaro's uit 2013 zijn iets minder comfortabel (maar nog niet slecht), echter de BRU-Amba's uit 2008 vindt ik nog altijd de comfortabelste Amba's die ik ken (zit er dagelijks in). En sinds Qbuzz rijdt zien die er van binnen ook stukken beter uit dan in de Connexxion-tijd, schoner vooral.
Maarja, vergeleken met de Setra's in de provincie is het wel een heel verschil in negatieve zin ja.
Wat vind je dan van de Connexxion amba's uit 2008?
dennistd
Berichten: 5563
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

regenmaker schreef:De omroep kan de bestuurder zelf instellen, het volume tenminste. Voor die twee zaken kan je bij de chauffeur zelf klagen dus.
Volume van de omroep is bij Syntus niet door de chauffeur in te stellen. O.a. om te voorkomen dat deze onhoorbaar zacht gezet wordt omdat hij/zij het maar irritant vindt... Er zit weliswaar een volume-optie in EBS, maar dat is voor het gespreksvolume van een belletje met de SVL.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39256
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

BasFrancken schreef:Wat vind je dan van de Connexxion amba's uit 2008?
Je bedoelt degenen die in de Provincie Utrecht reden dan neem ik aan? (Die BRU-dingen zijn in 2008 immers ook door Connexxion aangeschaft). Die vond ik toch altijd wat minder, de BRU-wagens zitten door de specifieke eisen wat ruimer in de beenruimte. En die hebben natuurlijk ook de brede stoelen rechts voorin, die zijn best wel favoriet bij mij :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wageningen1998
Berichten: 996
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

dennistd schreef: Volume van de omroep is bij Syntus niet door de chauffeur in te stellen. O.a. om te voorkomen dat deze onhoorbaar zacht gezet wordt omdat hij/zij het maar irritant vindt... Er zit weliswaar een volume-optie in EBS, maar dat is voor het gespreksvolume van een belletje met de SVL.
Klopt wat je zegt inderdaad. Ik reis regelmatig met Breng (werkt net zoals CXX met infoxx) en vaak wordt het volume van de omroep op fluisterstand gezet. Dat gebeurt ook regelmatig bij chauffeurswisselingen: Zodra de nieuwe chauffeur een omroep hoort van de eerste halte en stoort het hem/haar dan is het volume zachter zetten het eerste wat gebeurt.
Wageningen1998
Berichten: 996
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

Daniel schreef:
BasFrancken schreef:Wat vind je dan van de Connexxion amba's uit 2008?
Je bedoelt degenen die in de Provincie Utrecht reden dan neem ik aan? (Die BRU-dingen zijn in 2008 immers ook door Connexxion aangeschaft). Die vond ik toch altijd wat minder, de BRU-wagens zitten door de specifieke eisen wat ruimer in de beenruimte. En die hebben natuurlijk ook de brede stoelen rechts voorin, die zijn best wel favoriet bij mij :wink:
Oja, die 1,5 persoon bankjes. Maar de indeling is toch precies hetzelfde? Hoe kan er dan meer beenruimte ontstaan?

Wat vind je trouwens Überhaupt van VDL? Veel mensen klagen erover dat het zou rammelen en dat het goedkope bussen zijn (dat je dat terugziet in de kwaliteit) maar ik vind VDL persoonlijk fijner dan MAN/Mercedes Benz
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9187
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door regenmaker »

dennistd schreef:Volume van de omroep is bij Syntus niet door de chauffeur in te stellen. O.a. om te voorkomen dat deze onhoorbaar zacht gezet wordt omdat hij/zij het maar irritant vindt... Er zit weliswaar een volume-optie in EBS, maar dat is voor het gespreksvolume van een belletje met de SVL.
Grappig dan dat ze dat bij Connexxion wel kunnen maar bij Syntus niet. Geen idee hoe het bij Arriva zit dan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39256
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

BasFrancken schreef:Wat vind je trouwens Überhaupt van VDL? Veel mensen klagen erover dat het zou rammelen en dat het goedkope bussen zijn (dat je dat terugziet in de kwaliteit) maar ik vind VDL persoonlijk fijner dan MAN/Mercedes Benz
Ligt heel sterk aan de nieuwe serie, de nieuwe wagens zijn stukken beter. Ik heb echter de allereerste grote serie Amba's in Nederland mee mogen maken en dat waren echt verschrikkelijke dingen nog.
Maar het hangt ook nog best wel flink van de vervoerder af en dan ook nog van de mate van onderhoud die ze toepassen of het echt prettige bussen zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wageningen1998
Berichten: 996
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

regenmaker schreef:
dennistd schreef:Volume van de omroep is bij Syntus niet door de chauffeur in te stellen. O.a. om te voorkomen dat deze onhoorbaar zacht gezet wordt omdat hij/zij het maar irritant vindt... Er zit weliswaar een volume-optie in EBS, maar dat is voor het gespreksvolume van een belletje met de SVL.
Grappig dan dat ze dat bij Connexxion wel kunnen maar bij Syntus niet. Geen idee hoe het bij Arriva zit dan.

Bij Arriva wordt het nog ingewikkelder, aangezien zij niet in elke concessie dezelfde omroep gebruiken. Achterhoek-Rivierenland, Limburg, Zuid Holland Noord.. concessies waar ik wel eens met Arriva reis en al deze concessies hebben een andere omroep.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9187
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door regenmaker »

Klopt daar hebben ze zelfs ook een ander systeem van haltes tonen. Maar dat is off-topic verder. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wageningen1998
Berichten: 996
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

Daniel schreef:
BasFrancken schreef:Wat vind je trouwens Überhaupt van VDL? Veel mensen klagen erover dat het zou rammelen en dat het goedkope bussen zijn (dat je dat terugziet in de kwaliteit) maar ik vind VDL persoonlijk fijner dan MAN/Mercedes Benz
Ligt heel sterk aan de nieuwe serie, de nieuwe wagens zijn stukken beter. Ik heb echter de allereerste grote serie Amba's in Nederland mee mogen maken en dat waren echt verschrikkelijke dingen nog.
Maar het hangt ook nog best wel flink van de vervoerder af en dan ook nog van de mate van onderhoud die ze toepassen of het echt prettige bussen zijn.

Laatste ding wat ik erover zeg, anders wordt het een beetje off-topic allemaal :P


Vanaf 2006 lijken de amba's een beetje oke te worden, 2005 of ouder is vreselijk slecht. Dat zie je wel aan de 1111/1112/1113/3051/3054 in vergelijking tot de Veolia amba's. Zit maar twee jaar tussen (2004-2006) maar toch zijn de Veolia amba's een stuk beter.
Durashift
Berichten: 5698
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

regenmaker schreef:
dennistd schreef: (..).. Er zit weliswaar een volume-optie in EBS, maar dat is voor het gespreksvolume van een belletje met de SVL.
Grappig dan dat ze dat bij Connexxion wel kunnen maar bij Syntus niet. Geen idee hoe het bij Arriva zit dan.
Dat komt toch door het verschil in systeem? EBS vs. Infoxx...
Jeroen68
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 11:11
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Jeroen68 »

regenmaker schreef:De omroep kan de bestuurder zelf instellen, het volume tenminste. Voor die twee zaken kan je bij de chauffeur zelf klagen dus.
Het omroep volume is NIET door de chauffeur te regelen alleen door Syntus_techniek mensen.
De functie is aanwezig en zichtbaar echter werkt niet.
cassie127
Berichten: 6610
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door cassie127 »

Ik heb liever een halte omroep die veel te hard staat dan eentje die te zacht staat
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 52 gasten