Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door ovVeluwe »

De nieuwe BYD's zijn verdeeld tussen Amersfoort (3) en Bunnik (2). Ze rijden op variërende diensten, zowel stad als streek.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

In de praktijk was dat dus vrijwel standaard lijn 56 van stalling Bunnik naar Amersfoort en vervolgens daar de stadsdienst op (inclusief lijn 17/217/76), waarbij in Amersfoort ook tussentijds uitgewisseld werd om op de stalling te kunnen laden. (Maar er waren meen ik ook wel enkele diensten waarin zo'n ding richting Amsterdam ging)

Waarbij in het verleden de korte ritten Driebergen-Zeist - Amersfoort op lijn 56 ook geregeld gebruikt werden om zo'n bus in Amersfoort te krijgen (naast de omlopen die wel elektrisch van naar Wijk bij Duurstede reden), maar dat gaat nu dus niet meer. Je kunt nu alleen nog via Hilversum van stalling Bunnik naar Amersfoort, dat is al een langere rit.
En ik kan in de huidige diensten ook nog niet heel makkelijk zien waar een bus van 58/59 na Hilversum heen gaat. Dat kan net zo goed lijn 121 zijn en daar heb je geen laadlocaties. Zie een enkele dienst waarin de bus over gaat naar lijn 70, maar in de meeste gevallen is alleen te zien dat de 58/59 die in Bunnik aankomt met bus A en vertrekt met bus B (verschillende omloop), maar 't vereist veel meer zoeken waar die eerste bus dan vervolgens verder heen gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Zonnig »

In Hilversum gaan de 58 & 59 in elkaar over
Uitwisselen met de 70 is op zich wel mogelijk (staat er zeker 20 min stil door de week.
In het weekend wisselen gaat een deel van de 70 over in de 121.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Vanmorgen zag ik Setra 1641 met een normale stoelopstelling rijden. Deze had, als onderdeel van de serie 1640-1645, voorheen minder stoelen voor lijn 272. Hebben de andere bussen uit deze serie ook weer het normale aantal zitplaatsen en zijn/komen er nu andere wagens met minder zitplaatsen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Minder stoelen voor lijn 272? Die is nieuw voor mij. (De betreffende bussen trouwens ook regelmatig op scholierenritten gezien)
Maar gezien 272 nu nog maar tot Baarn rijdt kan de omloop met minder bussen uit natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

De Rosero's worden ook steeds meer weer ingezet, al dagen rijdt de 1810 op omloop 50401 (Stadslijnen Woerden en lijn 195), en sinds vandaag rijdt de 1806 op lijn 381.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Zijn ze inmiddels ook weer in Utrechtse kleuren of rijden ze nog in RRReis-uitvoering rond?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Ze zouden weken geleden al zijn ontstickerd.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Ik zag vanmiddag een Setra met dubbele achterdeur met een Van Kooten briefje achter de voorruit op Amersfoort Centraal rijden. Opvallend omdat Van Kooten alleen wagens met enkele achterdeur heeft (1030-1035) en ze met de huidige dienstregeling niet op Amf komen. Het was een 10xx-nummer op de bus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Vast weer bussen gewisseld dan, dat is bij Van Kooten al eerder gebeurd (ze hebben in het verleden ook de 1644 en 1645 gehad).

Aannemelijk hebben zij de bussen in bruikleen, anders dan Pouw die ze ook met logo van henzelf bestickerd heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Globetrotter »

Lijn 45 schreef: di 07 sep 2021, 17:47 Ik zag vanmiddag een Setra met dubbele achterdeur met een Van Kooten briefje achter de voorruit op Amersfoort Centraal rijden. Opvallend omdat Van Kooten alleen wagens met enkele achterdeur heeft (1030-1035) en ze met de huidige dienstregeling niet op Amf komen. Het was een 10xx-nummer op de bus.
Vorige week zag ik een bus van Van Kooten zelfs op de stadsdienst Amersfoort rijden. Dus of er wordt meer aan Van Kooten uitbesteed of er worden inderdaad bussen uitgewisseld.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Meltrain »

Het is vast al eens eerder vermeld, maar waar zit de "grens" tussen bussen met een enkele en dubbele achterdeur?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door ovVeluwe »

Globetrotter schreef: do 09 sep 2021, 12:52

Vorige week zag ik een bus van Van Kooten zelfs op de stadsdienst Amersfoort rijden. Dus of er wordt meer aan Van Kooten uitbesteed of er worden inderdaad bussen uitgewisseld.
Van Kooten rijdt daar inderdaad wel vaker. Meestal vaste ritten. Af en toe zie ik daarentegen ook wel eens Keolis chauffeurs op de 272 van Van Kooten rijden. Heeft waarschijnlijk met de bezetting te maken.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Globetrotter schreef: do 09 sep 2021, 12:52 Vorige week zag ik een bus van Van Kooten zelfs op de stadsdienst Amersfoort rijden. Dus of er wordt meer aan Van Kooten uitbesteed of er worden inderdaad bussen uitgewisseld.
Ze rijden sinds het einde van de vakantiedientregeling een omloop rond Amersfoort en daarvoor hebben ze de 1081 gekregen. :)
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Van Kooten heeft extra diensten voor Syntus Utrecht gekregen. Daarvoor is onder andere de 1036 (nu genummerd als 209) beschikbaar. Volgens busposities rijden ook de 1043 en 1101 op hun omlopen.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Globetrotter »

De 1101 rijdt vandaag op 121, 126 en 130. Vraag mij eerlijk gezegd af of Van Kooten om 22:30u s' avonds nog zo ver van de stalling vandaan is.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Ja, een deel van de 508xx-omlopen op de 272 lijkt door willekeurige Setra's te worden gereden. Terwijl de 1036 deze week alleen op 501xx-omlopen (50156 en 50141) rijdt. :p
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door ovVeluwe »

Zo nu en dan rijdt Syntus die omloop ook zelf. Ik kom regelmatig chauffeurs tegen op lijn 272 met Keolis kleding. Wellicht is er een chauffeur uitgevallen bij Van Kooten.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

De buurtbussen worden volgend jaar vervangen .
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door ovVeluwe »

Ik vraag me wel af of een elektrische MidCity te zwaar is voor een B rijbewijs, dan zou dat wel degelijk een goede optie zijn voor elektrische busjes.
Ik weet nog niet waar de keuze nu op is gevallen, maar voor de passagiers zal dit over 1,5 jaar een mooie vooruitgang zijn. Kan niet wachten om er op te rijden :D
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door DPDelft »

Alle toegankelijke zero-emissie 8-persoonsbusjes zijn op dit moment nog te zwaar voor een bestuurder met rijbewijs B. Er wordt door diverse fabrikanten wel hard aan gewerkt om deze te ontwikkelen. Parallel daaraan loopt een lobby om een uitzondering te krijgen voor het gewicht voor dit specifieke gebruik.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door ovVeluwe »

Is de elektrische MidCity dan zoveel zwaarder dan de diesel variant?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door T-hijs »

Dat zal wel komen door het accupakket. Die dingen zijn niet licht...
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

ovVeluwe schreef: Ik weet nog niet waar de keuze nu op is gevallen, maar voor de passagiers zal dit over 1,5 jaar een mooie vooruitgang zijn. Kan niet wachten om er op te rijden :D
Keolis heeft aan achtpersoonsbusjes met lage instap alleen maar Tribussen rondrijden, dus ik acht de kans groot dat het Civitassen worden.

Ik vraag me af of deze order ook is gedaan met de mogelijke verflexing van sommige lijnen en de daarvoor benodigde extra achtpersoonsbusjes in het achterhoofd, of dat daar nog extra busjes voor moeten gaan komen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten