Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Littlebusdriver »

Elektrische Volkswagen Crafters van Ginaf?
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Littlebusdriver »

Het viel me vandaag (pas) op dat de lijnen naar Utrecht Sciencepark nu Utrecht Rijnsweerd/ Science Park tonen. Zag het in elk geval bij lijn 202.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3907
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Elektrische Volkswagen Crafters van Ginaf?
Nope, dit zijn diesels volgens de RDW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 35050
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Littlebusdriver schreef:Het viel me vandaag (pas) op dat de lijnen naar Utrecht Sciencepark nu Utrecht Rijnsweerd/ Science Park tonen. Zag het in elk geval bij lijn 202.
Dat doen ze al sinds minstens begin dit jaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 16505
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Meltrain »

Rosero 1802 is vandaag onder andere in Schalkwijk en Culemborg aan te treffen, want die vervoert mijn studiegroep. :lol:
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 987
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door ovVeluwe »

Ambassador 4049 (voormalige pizzabus in Gelderland die daarna nog een tijdje in het wit met rood Syntus logo had) rijdt vandaag in Soest. Overigens heeft ie weer een ander jasje, hij is namelijk omgetoverd tot een Twents bus.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3907
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Intressant, hopelijk duikt hij ook op andere lijnen op.
Meltrain schreef: wo 09 sep 2020, 12:28 Rosero 1802 is vandaag onder andere in Schalkwijk en Culemborg aan te treffen, want die vervoert mijn studiegroep. :lol:
Die is van Pouw, geinig om te zien dat ze hem ook voor groepsvervoer inzetten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 35050
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Ik zie al de hele week op precies dezelfde rit van X80 (rond 7.20 van De Klomp) een U-link bus zitten. Dat lijkt dus consequent in de huidige omlopen te zitten en niet in toeval.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 16505
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Meltrain »

Lijn 45 schreef: wo 09 sep 2020, 13:41
Meltrain schreef: wo 09 sep 2020, 12:28 Rosero 1802 is vandaag onder andere in Schalkwijk en Culemborg aan te treffen, want die vervoert mijn studiegroep. :lol:
Die is van Pouw, geinig om te zien dat ze hem ook voor groepsvervoer inzetten.
Ja, ik wist al dat die van Pouw is, maar anders verraadde de kleding van de chauffeur het wel. :mrgreen:
Ik vond het 's ochtends al zo raar dat er een Rosero bij Utrecht Lunetten stond, maar dat was dus de bus waarmee ik zelf later vervoerd zou worden. :lol:
Wel geinig inderdaad, maar gezien de smalle wegen waar we soms reden, was een grotere bus ook eigenlijk geen optie.
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 8212
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door regenmaker »

Ik heb in het buitenland regelmatig meegemaakt dat gelede bussen zich door heel smalle straatjes moet wringen op de reguliere route. Waar een wil is, is een weg. :lol:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.

Dienstregelingswijzigingen NRW
1 juli 2021 - KVS neemt lijnbundels in Kreis Viersen over
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 987
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door ovVeluwe »

Ambassador 4137 en 4139 zijn ook weer aan het wagenpark toegevoegd. Ze zullen waarschijnlijk net zoals de 4049 ingezet worden op omlopen waar normaal Rosero's op horen te rijden.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3907
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Ze rijden op lijn 8, dat is geen lijn waar uitsluitend Rošero's reden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 35050
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Op lijn 8 reden wel behoorlijk wat Rosero's anders, ook doordeweeks. Maarja, de omlopen zijn nu sowieso afwijkend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3907
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Ongeveer de heft van de ritten die ik heb gezien was Rošero, de andere heft werd met Setra's gereden.
Tom98
Berichten: 412
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Tom98 »

Zojuist gespot in de bus die ik nu bij me heb, Setra 1606.
Capaciteit 4 plekken :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Buschauffeur Syntus Utrecht en voorheen ook Syntus Twente. Afgestudeerd jurist.
dennistd
Berichten: 3969
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door dennistd »

Sowieso had dat hele ding met capaciteit er al lang uit gemoeten... Sinds 1 juli zijn alle plaatsen (met uitzondering van de voorste rij) weer gewoon beschikbaar :roll:
Tom98
Berichten: 412
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Tom98 »

Klopt, maar voor zover ik tot nu toe gezien heb stond er altijd 16, 20 of 22 plekken op de sticker. 4 is wel bizar weinig en al helemaal vreemd dat er staat ''zijn alle zitplekken bezet, neem dan een staanplaats in'' terwijl de capaciteit staanplaatsen 0 is volgens de sticker. Ik ben erg benieuwd wie dit nou precies zo ontworpen heeft en vooral wat hij dacht op dat moment :lol:
Buschauffeur Syntus Utrecht en voorheen ook Syntus Twente. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 35050
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Dit lijkt eerder een sticker voor een buurtbus ofzo. Opvallend dat deze bus 'm nog heeft trouwens: in geen enkele andere bus heb ik deze sticker nog zien zitten. Hij zit er sowieso al sinds het begin zo in, ben 'm toen zelf ook al eens tegen gekomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3907
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Setra's 1004 en 1005 zijn terug in Utrecht vanuit de Veluwe.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3907
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Het valt me op dat de 'nieuwe' BYD's 1904-1908 al minstens een maand niet gereden hebben. Zijn ze nog steeds nodig voor IJssel-Vecht?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 987
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door ovVeluwe »

Nee, ze staan alweer in Amersfoort en Bunnik.
Jelmer
Berichten: 513
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Jelmer »

laatste ritten 1904-1908 volgens busposities,nl:
1904 09-11-2020
1905 11-12-2020
1906 12-12-2020
1907 09-10-2020
1908 30-11-2020
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 35050
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Toen ik laatst eens de diensten door zat te kijken zag ik zogauw ook geen diensten met vermelding dat de bus aan de lader moet.
Wellicht dat er nog geen nieuwe omlopen voor bedacht zijn, hun vaste inzet op lijn 56 gaat immers niet meer nu die lijn naar U-OV over gegaan is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3907
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

In dat geval zouden de 1902 en -3 ook niet rijden (wat ze dus wel doen) ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 35050
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Maar dat waren toch juist de twee die 's nachts in Amersfoort laden? (Meer kan daar niet, heb ooit gehoord dat de stoppen eruit vliegen als ze tegelijk die bussen laden en de wasstraat gebruiken)
De drie nieuwe zijn destijds vanuit Bunnik gaan rijden en dat was ook de vloot die op lijn 56 werd ingezet en dan tussentijds in Amersfoort op de stadsdienst reed. En sowieso zullen er nu natuurlijk minder bussen nodig zijn.

Overigens zie ik in de diensten dan wel weer behoorlijk wat MAT-ritten van garage Bunnik naar Driebergen-Zeist of Zeist Busstation gevolgd door ritten op 58 of 59, maar zo gauw weer relatief weinig ritten omlopen waarbij de bus vanaf Hilversum verder gaat als 70 naar Amersfoort. En die kant zou zo'n E-bus wel op moeten wil 'ie overdag nog een keertje bij kunnen laden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten