Pagina 53 van 55

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 16 jul 2020, 17:34
door Littlebusdriver
Elektrische Volkswagen Crafters van Ginaf?

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 16 jul 2020, 17:37
door Littlebusdriver
Het viel me vandaag (pas) op dat de lijnen naar Utrecht Sciencepark nu Utrecht Rijnsweerd/ Science Park tonen. Zag het in elk geval bij lijn 202.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 16 jul 2020, 17:39
door Lijn 45
Elektrische Volkswagen Crafters van Ginaf?
Nope, dit zijn diesels volgens de RDW.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 16 jul 2020, 17:44
door Daniel
Littlebusdriver schreef:Het viel me vandaag (pas) op dat de lijnen naar Utrecht Sciencepark nu Utrecht Rijnsweerd/ Science Park tonen. Zag het in elk geval bij lijn 202.
Dat doen ze al sinds minstens begin dit jaar.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 09 sep 2020, 12:28
door Meltrain
Rosero 1802 is vandaag onder andere in Schalkwijk en Culemborg aan te treffen, want die vervoert mijn studiegroep. :lol:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 09 sep 2020, 12:49
door ovVeluwe
Ambassador 4049 (voormalige pizzabus in Gelderland die daarna nog een tijdje in het wit met rood Syntus logo had) rijdt vandaag in Soest. Overigens heeft ie weer een ander jasje, hij is namelijk omgetoverd tot een Twents bus.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 09 sep 2020, 13:41
door Lijn 45
Intressant, hopelijk duikt hij ook op andere lijnen op.
Meltrain schreef: wo 09 sep 2020, 12:28 Rosero 1802 is vandaag onder andere in Schalkwijk en Culemborg aan te treffen, want die vervoert mijn studiegroep. :lol:
Die is van Pouw, geinig om te zien dat ze hem ook voor groepsvervoer inzetten.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 09 sep 2020, 16:16
door Daniel
Ik zie al de hele week op precies dezelfde rit van X80 (rond 7.20 van De Klomp) een U-link bus zitten. Dat lijkt dus consequent in de huidige omlopen te zitten en niet in toeval.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 10 sep 2020, 07:23
door Meltrain
Lijn 45 schreef: wo 09 sep 2020, 13:41
Meltrain schreef: wo 09 sep 2020, 12:28 Rosero 1802 is vandaag onder andere in Schalkwijk en Culemborg aan te treffen, want die vervoert mijn studiegroep. :lol:
Die is van Pouw, geinig om te zien dat ze hem ook voor groepsvervoer inzetten.
Ja, ik wist al dat die van Pouw is, maar anders verraadde de kleding van de chauffeur het wel. :mrgreen:
Ik vond het 's ochtends al zo raar dat er een Rosero bij Utrecht Lunetten stond, maar dat was dus de bus waarmee ik zelf later vervoerd zou worden. :lol:
Wel geinig inderdaad, maar gezien de smalle wegen waar we soms reden, was een grotere bus ook eigenlijk geen optie.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 10 sep 2020, 07:48
door regenmaker
Ik heb in het buitenland regelmatig meegemaakt dat gelede bussen zich door heel smalle straatjes moet wringen op de reguliere route. Waar een wil is, is een weg. :lol:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 16 sep 2020, 23:02
door ovVeluwe
Ambassador 4137 en 4139 zijn ook weer aan het wagenpark toegevoegd. Ze zullen waarschijnlijk net zoals de 4049 ingezet worden op omlopen waar normaal Rosero's op horen te rijden.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 17 sep 2020, 16:56
door Lijn 45
Ze rijden op lijn 8, dat is geen lijn waar uitsluitend Rošero's reden.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 17 sep 2020, 17:02
door Daniel
Op lijn 8 reden wel behoorlijk wat Rosero's anders, ook doordeweeks. Maarja, de omlopen zijn nu sowieso afwijkend.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 17 sep 2020, 17:20
door Lijn 45
Ongeveer de heft van de ritten die ik heb gezien was Rošero, de andere heft werd met Setra's gereden.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 17 sep 2020, 22:37
door Tom98
Zojuist gespot in de bus die ik nu bij me heb, Setra 1606.
Capaciteit 4 plekken :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 17 sep 2020, 23:18
door dennistd
Sowieso had dat hele ding met capaciteit er al lang uit gemoeten... Sinds 1 juli zijn alle plaatsen (met uitzondering van de voorste rij) weer gewoon beschikbaar :roll:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 17 sep 2020, 23:28
door Tom98
Klopt, maar voor zover ik tot nu toe gezien heb stond er altijd 16, 20 of 22 plekken op de sticker. 4 is wel bizar weinig en al helemaal vreemd dat er staat ''zijn alle zitplekken bezet, neem dan een staanplaats in'' terwijl de capaciteit staanplaatsen 0 is volgens de sticker. Ik ben erg benieuwd wie dit nou precies zo ontworpen heeft en vooral wat hij dacht op dat moment :lol:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 18 sep 2020, 05:35
door Daniel
Dit lijkt eerder een sticker voor een buurtbus ofzo. Opvallend dat deze bus 'm nog heeft trouwens: in geen enkele andere bus heb ik deze sticker nog zien zitten. Hij zit er sowieso al sinds het begin zo in, ben 'm toen zelf ook al eens tegen gekomen.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: za 12 dec 2020, 16:00
door Lijn 45
Setra's 1004 en 1005 zijn terug in Utrecht vanuit de Veluwe.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 13 jan 2021, 15:02
door Lijn 45
Het valt me op dat de 'nieuwe' BYD's 1904-1908 al minstens een maand niet gereden hebben. Zijn ze nog steeds nodig voor IJssel-Vecht?

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 13 jan 2021, 16:49
door ovVeluwe
Nee, ze staan alweer in Amersfoort en Bunnik.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 13 jan 2021, 17:04
door Jelmer
laatste ritten 1904-1908 volgens busposities,nl:
1904 09-11-2020
1905 11-12-2020
1906 12-12-2020
1907 09-10-2020
1908 30-11-2020

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 13 jan 2021, 17:52
door Daniel
Toen ik laatst eens de diensten door zat te kijken zag ik zogauw ook geen diensten met vermelding dat de bus aan de lader moet.
Wellicht dat er nog geen nieuwe omlopen voor bedacht zijn, hun vaste inzet op lijn 56 gaat immers niet meer nu die lijn naar U-OV over gegaan is.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 13 jan 2021, 20:16
door Lijn 45
In dat geval zouden de 1902 en -3 ook niet rijden (wat ze dus wel doen) ;)

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 13 jan 2021, 21:37
door Daniel
Maar dat waren toch juist de twee die 's nachts in Amersfoort laden? (Meer kan daar niet, heb ooit gehoord dat de stoppen eruit vliegen als ze tegelijk die bussen laden en de wasstraat gebruiken)
De drie nieuwe zijn destijds vanuit Bunnik gaan rijden en dat was ook de vloot die op lijn 56 werd ingezet en dan tussentijds in Amersfoort op de stadsdienst reed. En sowieso zullen er nu natuurlijk minder bussen nodig zijn.

Overigens zie ik in de diensten dan wel weer behoorlijk wat MAT-ritten van garage Bunnik naar Driebergen-Zeist of Zeist Busstation gevolgd door ritten op 58 of 59, maar zo gauw weer relatief weinig ritten omlopen waarbij de bus vanaf Hilversum verder gaat als 70 naar Amersfoort. En die kant zou zo'n E-bus wel op moeten wil 'ie overdag nog een keertje bij kunnen laden.