Pagina 54 van 55

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 13 jan 2021, 21:41
door ovVeluwe
De nieuwe BYD's zijn verdeeld tussen Amersfoort (3) en Bunnik (2). Ze rijden op variërende diensten, zowel stad als streek.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 13 jan 2021, 21:52
door Daniel
In de praktijk was dat dus vrijwel standaard lijn 56 van stalling Bunnik naar Amersfoort en vervolgens daar de stadsdienst op (inclusief lijn 17/217/76), waarbij in Amersfoort ook tussentijds uitgewisseld werd om op de stalling te kunnen laden. (Maar er waren meen ik ook wel enkele diensten waarin zo'n ding richting Amsterdam ging)

Waarbij in het verleden de korte ritten Driebergen-Zeist - Amersfoort op lijn 56 ook geregeld gebruikt werden om zo'n bus in Amersfoort te krijgen (naast de omlopen die wel elektrisch van naar Wijk bij Duurstede reden), maar dat gaat nu dus niet meer. Je kunt nu alleen nog via Hilversum van stalling Bunnik naar Amersfoort, dat is al een langere rit.
En ik kan in de huidige diensten ook nog niet heel makkelijk zien waar een bus van 58/59 na Hilversum heen gaat. Dat kan net zo goed lijn 121 zijn en daar heb je geen laadlocaties. Zie een enkele dienst waarin de bus over gaat naar lijn 70, maar in de meeste gevallen is alleen te zien dat de 58/59 die in Bunnik aankomt met bus A en vertrekt met bus B (verschillende omloop), maar 't vereist veel meer zoeken waar die eerste bus dan vervolgens verder heen gaat.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 14 jan 2021, 09:32
door Zonnig
In Hilversum gaan de 58 & 59 in elkaar over
Uitwisselen met de 70 is op zich wel mogelijk (staat er zeker 20 min stil door de week.
In het weekend wisselen gaat een deel van de 70 over in de 121.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: zo 25 jul 2021, 15:44
door Lijn 45
Vanmorgen zag ik Setra 1641 met een normale stoelopstelling rijden. Deze had, als onderdeel van de serie 1640-1645, voorheen minder stoelen voor lijn 272. Hebben de andere bussen uit deze serie ook weer het normale aantal zitplaatsen en zijn/komen er nu andere wagens met minder zitplaatsen?

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: zo 25 jul 2021, 16:18
door Daniel
Minder stoelen voor lijn 272? Die is nieuw voor mij. (De betreffende bussen trouwens ook regelmatig op scholierenritten gezien)
Maar gezien 272 nu nog maar tot Baarn rijdt kan de omloop met minder bussen uit natuurlijk.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 15:16
door StefanRijnhoutjes
De Rosero's worden ook steeds meer weer ingezet, al dagen rijdt de 1810 op omloop 50401 (Stadslijnen Woerden en lijn 195), en sinds vandaag rijdt de 1806 op lijn 381.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 16:27
door Daniel
Zijn ze inmiddels ook weer in Utrechtse kleuren of rijden ze nog in RRReis-uitvoering rond?

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 06 sep 2021, 17:09
door Lijn 45
Ze zouden weken geleden al zijn ontstickerd.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: di 07 sep 2021, 17:47
door Lijn 45
Ik zag vanmiddag een Setra met dubbele achterdeur met een Van Kooten briefje achter de voorruit op Amersfoort Centraal rijden. Opvallend omdat Van Kooten alleen wagens met enkele achterdeur heeft (1030-1035) en ze met de huidige dienstregeling niet op Amf komen. Het was een 10xx-nummer op de bus.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: di 07 sep 2021, 17:52
door Daniel
Vast weer bussen gewisseld dan, dat is bij Van Kooten al eerder gebeurd (ze hebben in het verleden ook de 1644 en 1645 gehad).

Aannemelijk hebben zij de bussen in bruikleen, anders dan Pouw die ze ook met logo van henzelf bestickerd heeft.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 09 sep 2021, 12:52
door Globetrotter
Lijn 45 schreef: di 07 sep 2021, 17:47 Ik zag vanmiddag een Setra met dubbele achterdeur met een Van Kooten briefje achter de voorruit op Amersfoort Centraal rijden. Opvallend omdat Van Kooten alleen wagens met enkele achterdeur heeft (1030-1035) en ze met de huidige dienstregeling niet op Amf komen. Het was een 10xx-nummer op de bus.
Vorige week zag ik een bus van Van Kooten zelfs op de stadsdienst Amersfoort rijden. Dus of er wordt meer aan Van Kooten uitbesteed of er worden inderdaad bussen uitgewisseld.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 09 sep 2021, 13:12
door Meltrain
Het is vast al eens eerder vermeld, maar waar zit de "grens" tussen bussen met een enkele en dubbele achterdeur?

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 09 sep 2021, 13:27
door MetroRET

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 09 sep 2021, 14:12
door ovVeluwe
Globetrotter schreef: do 09 sep 2021, 12:52

Vorige week zag ik een bus van Van Kooten zelfs op de stadsdienst Amersfoort rijden. Dus of er wordt meer aan Van Kooten uitbesteed of er worden inderdaad bussen uitgewisseld.
Van Kooten rijdt daar inderdaad wel vaker. Meestal vaste ritten. Af en toe zie ik daarentegen ook wel eens Keolis chauffeurs op de 272 van Van Kooten rijden. Heeft waarschijnlijk met de bezetting te maken.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 09 sep 2021, 16:21
door Lijn 45
Globetrotter schreef: do 09 sep 2021, 12:52 Vorige week zag ik een bus van Van Kooten zelfs op de stadsdienst Amersfoort rijden. Dus of er wordt meer aan Van Kooten uitbesteed of er worden inderdaad bussen uitgewisseld.
Ze rijden sinds het einde van de vakantiedientregeling een omloop rond Amersfoort en daarvoor hebben ze de 1081 gekregen. :)

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: di 14 dec 2021, 17:31
door Lijn 45
Van Kooten heeft extra diensten voor Syntus Utrecht gekregen. Daarvoor is onder andere de 1036 (nu genummerd als 209) beschikbaar. Volgens busposities rijden ook de 1043 en 1101 op hun omlopen.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 16 dec 2021, 22:32
door Globetrotter
De 1101 rijdt vandaag op 121, 126 en 130. Vraag mij eerlijk gezegd af of Van Kooten om 22:30u s' avonds nog zo ver van de stalling vandaan is.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 16 dec 2021, 22:37
door Lijn 45
Ja, een deel van de 508xx-omlopen op de 272 lijkt door willekeurige Setra's te worden gereden. Terwijl de 1036 deze week alleen op 501xx-omlopen (50156 en 50141) rijdt. :p

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 17 dec 2021, 11:59
door ovVeluwe
Zo nu en dan rijdt Syntus die omloop ook zelf. Ik kom regelmatig chauffeurs tegen op lijn 272 met Keolis kleding. Wellicht is er een chauffeur uitgevallen bij Van Kooten.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 02 jun 2022, 22:30
door Lijn 45
De buurtbussen worden volgend jaar vervangen .

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 03 jun 2022, 09:34
door ovVeluwe
Ik vraag me wel af of een elektrische MidCity te zwaar is voor een B rijbewijs, dan zou dat wel degelijk een goede optie zijn voor elektrische busjes.
Ik weet nog niet waar de keuze nu op is gevallen, maar voor de passagiers zal dit over 1,5 jaar een mooie vooruitgang zijn. Kan niet wachten om er op te rijden :D

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 03 jun 2022, 10:09
door DPDelft
Alle toegankelijke zero-emissie 8-persoonsbusjes zijn op dit moment nog te zwaar voor een bestuurder met rijbewijs B. Er wordt door diverse fabrikanten wel hard aan gewerkt om deze te ontwikkelen. Parallel daaraan loopt een lobby om een uitzondering te krijgen voor het gewicht voor dit specifieke gebruik.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 03 jun 2022, 12:25
door ovVeluwe
Is de elektrische MidCity dan zoveel zwaarder dan de diesel variant?

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 03 jun 2022, 12:46
door T-hijs
Dat zal wel komen door het accupakket. Die dingen zijn niet licht...

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 03 jun 2022, 13:01
door Lijn 45
ovVeluwe schreef: Ik weet nog niet waar de keuze nu op is gevallen, maar voor de passagiers zal dit over 1,5 jaar een mooie vooruitgang zijn. Kan niet wachten om er op te rijden :D
Keolis heeft aan achtpersoonsbusjes met lage instap alleen maar Tribussen rondrijden, dus ik acht de kans groot dat het Civitassen worden.

Ik vraag me af of deze order ook is gedaan met de mogelijke verflexing van sommige lijnen en de daarvoor benodigde extra achtpersoonsbusjes in het achterhoofd, of dat daar nog extra busjes voor moeten gaan komen.