Voor wie dan? In de telcijfers die bij het PvE zaten is de bezetting bij halte Kunstmin lager dan 1. Op de meeste ritten daalt deze daar zelfs ten opzichte van de voorgaande halte, dus kennelijk zitten er dan omwonenden in die daar uitstappen.OVinspecteur schreef:De dienstregeling van lijn 10 zou je doordeweeks inderdaad iets kunnen uitbreiden tot na de theater- en filmvoorstellingen.
Hoe wil je zonder rare omwegen die bus via het Energiehuis laten rijden, waar je overigens waarschijnlijk lopend al sneller bent? Via Kunstmin vereist trouwens ook al een rondje busstation en de bocht Singel -> Hallinqlaan is niet echt een lekkere om met een grote bus doorheen te gaan (al hebben ze er heel veel jaren terug wel gereden).Misschien dat een combi-actie voorstelling + vervoer o.i.d. voor meer vulling in de bus zorgt. Overigens kan (alternatief) de route van 316/392 na bezoektijden ASZ en sluitingstijd van de Sportboulevard verlegd worden naar Kunstmin en Energiehuis, wat dan tevens korter is. Voor bezoekers die niet uit Dordrecht komen en met het OV reizen scheelt dat algauw een dik halfuur nachtrust.
Dat scheelt bijna niks: er heeft een tijdje een 389 gereden die van Bleskensgraaf over de N214 naar Papendrecht N3 reed en die deed er 9 minuten over tegen 13 voor de 388 die via Sliedrecht reed. De route door Sliedrecht is natuurlijk ook niet echt een omweg en in Arriva-tijd was het alleen aantrekkelijk om de 388 vanuit Dordrecht te pakken omdat de treinaansluiting in Sliedrecht niet ideaal was. Maar dat heeft Qbuzz nu juist geoptimaliseerd.Wat betreft de snelbus Dordrecht - Utrecht: zou de reistijd niet een stuk omlaag kunnen door het 'ommetje' via Sliedrecht uit de route te schrappen; rechtstreeks N3 - N214 dus, eventueel ook zonder halteren bij Papendrecht N3 (want 388 stopt om de hoek). Voor enkele slagen in de spits is er allicht een markt.
Vergeet ook niet dat de 388 een tijd naar Sterrenburg heeft gereden om geen parallelliteit te hebben met de trein, maar ook dat trok niet echt reizigers op een verbinding die wel sneller was dan de trein.