Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
termatenjohan
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 19 dec 2021, 08:55
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door termatenjohan »

De chauffeur had volgens de dienst na een ritje 387 op de stalling in Schelluinen moeten wisselen voor een ebusco om na 2 slagen 74 weer naar de stalling te gaan om een scania mee te nemen voor 1 slag 387. Grote kans dat de chauffeur daar geen zin in had en zijn bus heeft gehouden zodat hij/zij langer pauze zou hebben. Het gebeurd de laatste tijd wel vaker dat er niet gewisseld word maar in dit geval is het toch wek vreemd
Instagram: ov_spotter_nl_
Altijd op zoek naar reisgenoten voor een rondje bussen of treinen
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8880
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Vrij stilletjes heeft Qbuzz sinds dinsdag de frequenties op StadsBuzz 3, 5 en 7 verhoogd:

- Lijn 3 gaat in de middagspits weer elk kwartier rijden van het Centrum naar de Oudelandshoek. Of dat ook geldt voor de combi 3/13 in de tegenrichting is mij een raadsel.
- Lijnen 5 en 7 gaan in de daluren en zaterdag overdag weer elk kwartier rijden. Ten opzichte van voor de frequentieverlaging wordt er wel een uur later opgeschaald en stopt de kwartierdienst een half uur tot een uur vroeger.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Busfoto.nl »

Lijn 5 en 7 gaan op zaterdag (nog) niet vaker rijden. Op weekdagen wel. Bij de opmaak is kennelijk de verkeerde dienstregeling in het pdf-boekje terechtgekomen. Het is intern gemeld.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39228
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

ArrivaBas schreef: do 04 apr 2024, 18:54 - Lijn 3 gaat in de middagspits weer elk kwartier rijden van het Centrum naar de Oudelandshoek. Of dat ook geldt voor de combi 3/13 in de tegenrichting is mij een raadsel.
Volgens de dienstregeling wel, al rijdt lijn 13 dan liefst 3 ritten.
Busfoto.nl schreef: do 04 apr 2024, 21:30 Lijn 5 en 7 gaan op zaterdag (nog) niet vaker rijden. Op weekdagen wel. Bij de opmaak is kennelijk de verkeerde dienstregeling in het pdf-boekje terechtgekomen. Het is intern gemeld.
Zijn de andere rariteiten die ik in de dienstregeling aantrof dan ook drukfouten, of kloppen die wel...
- op lijn 3/13, 5 en 7 een afschaling naar halfuursdienst in de spits tijdens de zomervakantie (terwijl die lijnen eerder geen vakantiedienst hadden, of althans, die stond niet in het vorige busboekje)
- voor lijn 4/14 is een zomerdiensttabel gepubliceerd, maar na grondig bekijken is het enige verschil dat ik aantref de rit vanaf/tot CS die van/naar de Laan der Verenigde Naties gaat rijden in de zomer.
- lijn 7 vindt ik eerlijk gezegd door de zomerse halfuursdienst een warboel geworden, want dat levert een omwisseling op in de bediening van de Krabbepolder ('s zomers door de ritten naar Dordtse Kil III, rest jaar door de ritten naar Drechtwerk; de ritten naar Drechtwerk die 's zomers blijven rijden gaan dan juist niet meer via de Krabbepolder)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 428
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Wat ik me afvraag er zijn best wel wat 'nieuwe' Trbusjes gekomen er zijn eigenlijk maar 2 omlopen en bestelbuzz, worden er straks meer lijnen uitgevoerd met 8p.
termatenjohan
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 19 dec 2021, 08:55
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door termatenjohan »

Lijn 6 en lijn 21 zijn ook gekoppelt aan de belbus. De 21 word bij mijn weten belbus Nieuw-Lekkerland-Streefkerk VV en lijn 6 word 2e belbus Alblasserwaard. Dus 3 busjes zouden dan genoeg moeten zijn
Instagram: ov_spotter_nl_
Altijd op zoek naar reisgenoten voor een rondje bussen of treinen
StefanRijnhoutjes
Berichten: 428
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Zat het UOv vervoersplan te lezen en vanaf december wordt lijn 80 opgesplitst, het gedeelte Meerkerk-Vianen word lijn 81 en gaat naar U-ov.
Vrokky
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Vrokky »

Bus 6112 heeft een oranje uiterlijk gekregen voor Koningsdag

Bron: https://www.instagram.com/qbuzz_nl/
DrechtBlub
Berichten: 1225
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door DrechtBlub »

Zo zo, dat kleurtje staat leuk. *O*
Ik blub in het Drecht.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 428
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Oepss.. Rosero 6601 op lijn 387
bartjemestrom
Berichten: 1035
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door bartjemestrom »

Fysieke of digitale spot? Als ik de digitale info mag geloven is die niet eens in Utrecht geweest
StefanRijnhoutjes
Berichten: 428
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Vanochtend rond half 12 bij Schelluinen Buurtbuzz 706 zien rijden richting Gorinchen, zat vol zelf staande mensen (wat natuurlijk eigenlijk niet mag) wordt goed gebruik van gemaakt zo te zien.
Herjanuitoverijssel
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Herjanuitoverijssel »

Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ThatPCDude »

Verschrikkelijke ontwikkeling :neg: Een mogelijkheid tot het kopen van losse vervoerbewijzen zou op concessieniveau verplicht moeten worden...

Interpreteer ik het nou goed en trappen ze de ov-chipkaart eruit per 2026? Er staat
In- en uitchecken met je OV-chipkaart t/m december 2025. 
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Herjanuitoverijssel
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Herjanuitoverijssel »

ik vrees van wel
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
Selivio
Berichten: 412
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Selivio »

Is dan wellicht die OVpay-pas dan eindelijk geïntroduceerd? Net als dat er staat dat later dit jaar eindelijk ook kortingen en abonnementen mogelijk zijn met OVpay...
Grt. Stefan
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ThatPCDude »

Herjanuitoverijssel schreef: di 14 mei 2024, 10:56 ik vrees van wel
Ja is dat ff lekker, als je een ovc hebt die het nog tot 2028 doet... Beetje kortzichtig >:(
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Herjanuitoverijssel
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Herjanuitoverijssel »

ja, .. die van mij doet t nog tot 2026 maar is toch aan vervanging toe :D
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
Dionysusnu
Berichten: 603
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Dionysusnu »

Mag dat eigenlijk wel? In het PvE wordt de OV-chipkaart besproken alsof het een gegeven is, dus sterk geïmpliceerd dat de concessiehouder die niet zomaar mag afschaffen. In de brief over de verlenging* van de concessie staan wat gewijzigde afspraken, maar ook niks over afschaffing van de OV-chipkaart.

*Is het handig om de topictitel aan te passen? De concessie loopt nu tot 2033.
iamthedutchdude
Berichten: 1042
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door iamthedutchdude »

Lijkt me sterk dat er op zo'n korte basis de OV-chipkaart eruit gaat. Dat vereist immers ook aanpassingen aan de regelgeving rondom het studentenreisproduct, waarvan de doorlooptijd logischerwijs nogal lang is.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ThatPCDude »

Toch vermelden ze heel trots dat de ovc er in DMG uitgaat eind 2025. Dus ze zullen het vast wel ergens vandaan hebben gehaald
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21429
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

ThatPCDude schreef: di 14 mei 2024, 10:51 Verschrikkelijke ontwikkeling :neg: Een mogelijkheid tot het kopen van losse vervoerbewijzen zou op concessieniveau verplicht moeten worden...
Waarom?
Vervoerbewijzen moest je toch al geruime tijd met je betaalpas betalen, dus je had toch altijd al óf een OV-Chipkaart óf een betaalpas nodig om überhaupt te kunnen reizen.
Bovendien reizen kinderen vanaf 1 juni gratis, dus hebben zij niet per se een eigen OV-Chipkaart of betaalpas nodig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ThatPCDude »

Nou, waarom niet? Er zijn legio mensen wiens contactloos betalen het niet werkt, wie met meer dan één persoon zonder betaalpas reizen (of, één iemand die voor meerdere personen betaalt uit liefdadigheid/whatever), toeristen die passen hebben die niet compatibel zijn met OVPay, reizigers die uit andere overwegingen liever met rit- en dagkaarten reizen dan met ovpay... en ik kan nog wel even zo doorgaan.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8737
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Milco »

Ik vraag mij af of alle bij de chauffeur te verkrijgen kaartjes verdwijnen. De dagkaart is een mooi goedkoop kaartje voor een dag reizen en ik kan mij niet voorstellen dat deze uit de handel gaat, hooguit dat de verkoop op een andere manier gaat plaatsvinden...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
iamthedutchdude
Berichten: 1042
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door iamthedutchdude »

Voor de Qbuzz Dal dagkaart:
Product details Dal Dagkaart DMG schreef:Je kunt de Dal Dagkaart eenvoudig via de Tranzer app als e-ticket kopen. Vanaf 1 juni is het niet meer mogelijk om dit kaartje in de bus of winkel te kopen.
Overigens staat op diezelfde pagina:
Wist je ook al dat een los kaartje kopen helemaal niet meer nodig is? Je kunt ook direct met jouw betaalpas of mobiel inchecken. Dan betaal je nooit te veel voor jouw reis. Je bent én goedkoper uit én ook nog eens sneller ingecheckt.
Oftewel: er wordt geclaimd dat je met OVpay nooit meer kwijt bent dan voor een dal-dagkaart. Heeft Qbuzz toevallig stiekem een maximum-tarief ingesteld voor OVpay? Anders is dit toch echt een onterechte claim.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten