Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Zie net dat de nieuwe dienstregeling inmiddels in OVinfo te bekijken is. Net de 9 en 10 even bekeken voor de nieuwe wikipagina's, naast de knip zijn daar verder alleen wat rijtijdaanpassingen maar verder blijft veel hetzelfde als nu.
In de dienstregeling van lijn 8 is overigens te zien dat deze ook enkele ritten van lijn 9 gaat versterken tussen CS en Drechtwerk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

De 6326 rijdt op de 388, word deze op zondag deels uitgevoerd door TCR?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

Hij stond in Alblasserdam bij Qbuzz op de stalling, zal per abuis meegegaan zijn. TCR rijdt nog steeds alleen lijn 491
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Bretgrenz
Donateur
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 10:53

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Bretgrenz »

De eerste Ebusco zag ik net op lijn 2 rijden (7:22 vertrek uit Dordrecht CS naar de Reeweg).
gobhaon
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 17:02

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door gobhaon »

Ik zag er net ook 1 op lijn 2 bij het station :pos:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Het is aldus chauffeurs op Facebook de bedoeling dat er vandaag een stuk of vier op lijn 2 rijden. Het is dat ik met mijn laatste schoolexamens zit, want anders had ik zeker een kijkje genomen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
gobhaon
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 17:02

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door gobhaon »

ArrivaBas schreef:Het is aldus chauffeurs op Facebook de bedoeling dat er vandaag een stuk of vier op lijn 2 rijden. Het is dat ik met mijn laatste schoolexamens zit, want anders had ik zeker een kijkje genomen.
Succes met je examens!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

Lijn 388 krijgt er nog de meeste tijd bij, zie ik. Dat is daar ook wel nodig. Misschien dat mijn geheugen mij bedriegt maar ik vind het rond die Kralingse Zoom echt een flink stuk drukker geworden. Je bent in de avondspits lopend nog sneller van de HES naar de Zoom dan met de bus...

Over de universiteit gesproken: ik zie in OVinfo dat de 388 vanaf KZ richting Utrecht geen passagiers meer meeneemt naar de halte HES, de ritten voor de ochtend- en na de avondspits uitgezonderd. Halte HES richting Utrecht is dan alleen voor instappers, en op de bestemming staat bovendien "Utrecht (niet voor HES)" vermeld.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door mb90 »

Bretgrenz schreef:De eerste Ebusco zag ik net op lijn 2 rijden (7:22 vertrek uit Dordrecht CS naar de Reeweg).
Bedankt voor de melding! Dit is de Ebusco 6110 en die zag ik zojuist aan de Reeweg in Hendrik Ido Ambacht staan.
Edit 13:15 uur:
De andere 2 Ebusco’s die rijden op lijn 2 zijn de 6103 en 6107. De 4e bus op lijn 2 is een MAN de D6121.
Ilex
Berichten: 1
Lid geworden op: di 12 jan 2010, 17:26

Nieuwe Ebusco electrische bus QBuzz Stadsvervoer Dordrecht

Bericht door Ilex »

Vandaag gespot op het plein voor Station Dordrecht Stadspolders bij uitvoeren testritten (er komt nl. geen lijn 4 op station Stadspolders):
https://1drv.ms/f/s!AuAyBYHK-L8hhK4_RV8Z7kgcwZW4iA
Laatst gewijzigd door Ilex op wo 13 mar 2019, 16:03, 2 keer totaal gewijzigd.
RSB
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 11 mar 2019, 15:55

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door RSB »

De ebusco's zijn te zien in het filmpje van rtlz! :

https://www.rtlz.nl/business/video/4635 ... rd-brabant
Bretgrenz
Donateur
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 10:53

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Bretgrenz »

Ik ben net een ritje meegeweest met de 6110 (Ebusco), en ik moet zeggen dat het echt hele relaxte bussen zijn voor de reiziger, met stoelen die best goed zitten voor stadsbussen, met USB aansluitingen en het is van binnen vooral heel stil en rustig. Ook de vering is heel degelijk waardoor het comfort alleen maar toeneemt, zeker vergeleken met de huidige MAN's. Als ik toch een puntje van kritiek heb is het geluidje als je op de stopknop drukt, die klinkt alsof ze die uit een speeltje hebben gehaald, maar verder ben ik echt onder de indruk. Thumbs up voor Qbuzz en Ebusco :pos:

Edit: één ding baart mij toch wel zorgen en dat is "de trap" naar de achterste stoelen. Voor iemand als mij die jong en fit is is het goed te doen, maar voor een mindervalide gaat dit best wel een klusje worden.
Laatst gewijzigd door Bretgrenz op ma 11 mar 2019, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Ik klop alvast op hout voor deze opmerking, maar het lijkt vandaag probleemloos te verlopen met de Ebusco's.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
gobhaon
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 17:02

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door gobhaon »

Ik ben benieuwd wanneer ze op lijn 8 gaan rijden, dat wordt wel de langste rit voor de Ebusco’s
Bretgrenz
Donateur
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 10:53

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Bretgrenz »

ArrivaBas schreef:Ik klop alvast op hout voor deze opmerking, maar het lijkt vandaag probleemloos te verlopen met de Ebusco's.
Er waren ook technici van Ebusco aanwezig, dus dat is niet echt een verrassing ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

gobhaon schreef:Ik ben benieuwd wanneer ze op lijn 8 gaan rijden, dat wordt wel de langste rit voor de Ebusco’s
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet veel scheelt met Amstelwijck - Papendrecht heen en weer, en Hendrik-Ido-Ambacht - Dubbeldam v.v. is ook niet bepaald kort met die slingerroute.
De voornaamste uitdaging is dat lijn 8 geen laadpalen heeft, maar aan de andere kant rijdt een bus op lijn 8 maximaal twee ritten met een MAT-rit ertussen. Dat moet je wel met in de stalling laden redden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Er gaat overigens ook iets niet goed met de halte Stadspolders. Deze staat als vervallen in de systemen en daarom lijken de bussen een halte eerder te keren in de digitale bronnen, terwijl alleen de haltes zijn verkast.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Hij staat ook met een vervallen halte op de website van Qbuzz bij de omleidingen, maar da's niet handig inderdaad omdat het de tijdelijke halte is die vervallen is (maar dezelfde naam had).
Sowieso is die website momenteel maar half geupdate: als je lijn 8 invult in het dienstregelings-opvraagveld krijg je 'm al wel met de nieuwe eindbestemming per 31 maart te zien, maar de bijbehorende tijden zijn nog niet beschikbaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door mb90 »

Vanmiddag heb ik ook met de 6110 een eerste rit met een Ebusco gemaakt. Zoals al genoemd een comfortabele stadsbus. De schermen in de bus liepen alleen telkens 1 halte voor, opweg naar de halte Centrum stond Centraal Station erop enz. De omroep liet wel de juiste haltes horen. Uiteraard heb ik ook wat beeldmaterieel bij deze eerste dag met Ebusco's op lijn 2.
Eerst de 6110, daarna de 6107 en als laatst de 6103:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door DrechtBlub »

Prachtplaatjes
Ik blub in het Drecht.
intercity02
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door intercity02 »

Is er trouwens al iets bekend over wanneer de E-Citea’s in Gorinchem hun stadsBuzz-kleuren krijgen en of er nog een laadpaal bij station Gorinchem komt?
999 Sorry, buiten dienst
Qbuzzie
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 13:22
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Qbuzzie »

Rijden deze bussen nu ook fijner dan de eerste generatie Ebusco bussen die in GD en Utrecht rijden?
De wielen van de bus gaan rond en rond...
HalfACentury
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 03 dec 2018, 11:29

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door HalfACentury »

Lijkt me slim dat ze de Ebusco's eerst op een geïsoleerde lijn uitproberen. Er zullen best wel dingetjes naar boven komen. Hoorde al een opmerking over de "Chinese hoogte" ingestelde dodehoekspiegel en een verstelbare stuurconsole die net op de pinautomaat bleef hangen. Technische dingen heb ik nog niets over gehoord, maar als ze er zijn, heb je ze liever op lijn 2, als dat het een 7,5,3 tombola wordt, met op al die lijnen vertraging :pos:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

's Avonds komen er overigens ook 2 Ebusco's op de lijnen, 3, 5 en 7 terecht, omdat lijn 2 in de avonduren natuurlijk niet doorrijdt naar Hendrik-Ido-Ambacht, maar bij de halte Centrum op lijn 7 keert.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
HalfACentury
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 03 dec 2018, 11:29

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door HalfACentury »

Daar heb je een punt Stefan. Maar dan zullen die lijnen ook een stuk rustiger zijn, denk ik
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten