Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Ik wens je vooral succes met bestellen.

Telefonisch zal dat wel gaan, maar toen ik de wiki zat bij te werken eens de Qmove app gedownload om daarin de reismogelijkheden te bekijken. Via die app kreeg ik echter geen enkele reismogelijkheid per bestelBuzz vanuit plaatsen waar die wel degelijk rijdt (hij gaf alleen opties met lopen of een buurtBuzz. En aangezien je vanuit het advies bestelt dan wordt dat lastig...

Edit: via de site lijkt het nu wel beter te gaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
termatenjohan
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 19 dec 2021, 08:55
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door termatenjohan »

Ik maak er regelmatig gebruik en ik vind het zeer betrouwbaar. Ik zou wel via de Qmove app reserveren dat is vaak betrouwbaarder dan via de telefoon
Instagram: ov_spotter_nl_
Altijd op zoek naar reisgenoten voor een rondje bussen of treinen
Philip
Berichten: 322
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Philip »

Daniel schreef: wo 21 dec 2022, 12:22 Ik wens je vooral succes met bestellen.

Telefonisch zal dat wel gaan, maar toen ik de wiki zat bij te werken eens de Qmove app gedownload om daarin de reismogelijkheden te bekijken. Via die app kreeg ik echter geen enkele reismogelijkheid per bestelBuzz vanuit plaatsen waar die wel degelijk rijdt (hij gaf alleen opties met lopen of een buurtBuzz. En aangezien je vanuit het advies bestelt dan wordt dat lastig...

Edit: via de site lijkt het nu wel beter te gaan.
Als je het via de site kunt doen, zou ik dat proberen. Je weet dan in ieder geval met redelijke zekerheid dat de goede halte in het systeem komt te staan. Ik heb bij de deurhaltetaxi nog niet zo lang geleden gehad dat de chauffeur bij de verkeerde halte stond.
termatenjohan
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 19 dec 2021, 08:55
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door termatenjohan »

Via de site reserveren is niet mogelijk dit kan alleen telefonisch via 09000114 of met de Qmove app
Instagram: ov_spotter_nl_
Altijd op zoek naar reisgenoten voor een rondje bussen of treinen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Als ik via de site een rit plan met een bestelBuzz erin krijg ik in het reisadvies toch echt een knop "bestelBuzz bestellen".
Plan ik dezelfde reis van Goudriaan naar Noordeloos in de Qmove app dan krijg ik het advies om te gaan fietsen (als ik de auto uit zet, anders geeft 'ie de reistijd per auto).

Edit: ow handig, die knop verwijst dus naar de andere mogelijkheden te reserveren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Bedankt allemaal voor het antwoorden, ik ga toch is met de Bestelbuzz om uit te proberen.
ikbenerweer
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 30 dec 2022, 19:33

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ikbenerweer »

CamilleKreemers schreef: do 11 aug 2016, 13:05 Even een paar meldingen over deze concessie.
- Bij CTS-Solution staat de marktconsultatie voor het nieuwe DAV-gebied online. Staan redelijk interessante dingen in zoals R-net in Drechtsteden.
Lijnen 88 en 16 worden kansrijk gezien voor R-net. De verbindingen tussen Rotterdam en Sliedrecht / Alblasserdam moeten een te grote groei realiseren voor direct R-net, maar door goede hoge frequenties, nieuwe routes en een nieuw knooppunt bij Alblasserdam wordt verwacht dat het mogelijk is de groei te realiseren.
- Er worden daarnaast bij de consultatie aangegeven wat de subsidie is (23,5 miljoen), maar niet wat de reizigersinkomsten zijn (dat is jammer). HB-diagrammen zijn wel te vinden voor MerwedeLingelijn en bus.

Wel een vraag over de huidige concessie.
- De Qliner Dordrecht - Utrecht halteert in Dordrecht op Prov. Weterinklaan. Waarom halteert hij niet op de halte Leerpark?
Is die marktconsultatie nog ergens terug te lezen? Ik reis namelijk tegenwoordig vaak met de 387 naar Utrecht, en was wel benieuwd naar alle reizigersaantallen? Overige statistieken over DMG zijn ook zeer welkom!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Vooraf de nieuwe tarieven publiceren is altijd erg moeilijk voor Qbuzz DMG (waarom kunnen ze dan in Utrecht wel een foldertje uploaden?), dus doen ze dat geautomatiseerd op 1 januari.
Zoals gebruikelijk zijn daarbij ook dit jaar weer alleen de vanaf-prijzen geüpdatet en zal het wel weer maanden duren voor de tekst op de pagina bijgewerkt is. Of zouden ze nu sneller zijn gezien er een blunder op de website staat met een vervallen abonnement? Wat dus geen prijs meer heeft...
Afbeelding
:lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Bij station Stadspolders zijn deze week de DRIS-schermen op de bushaltes vervangen door het nieuw uitgerolde model met LED-schermen. Sinds vanmiddag zijn de schermen ook operationeel.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Ik moest effe goed kijken, maar er kwam een U OV bus langsrijden op de 388 richting Sliedrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Een stadscitaro notabene ook nog, betreft de 4065 die ook op 387 gereden heeft eerder vanavond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Lijn 45 »

Is dat vervanging voor de Snelbuzz Integro's? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

_O-

Eerder van een defecte 6210 als ik de omloop op busposities.nl zo zie (aansluitend op de laatste rit die die maakte heeft de 4065 al een paar ritten gemaakt waarvan de omloop niet gelogd is)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
termatenjohan
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 19 dec 2021, 08:55
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door termatenjohan »

Ik zag vanochtend rond half 8 een bus in arriva friesland kleuren op een sleepwagen die vanaf de hoggendijk richting de Qbuzz stalling reed. Weet iemand wat die daar gaat doen?
Instagram: ov_spotter_nl_
Altijd op zoek naar reisgenoten voor een rondje bussen of treinen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Op de Hoogendijk zit een buswerkplaats van IVECO, geen gekke plek om een Leeuwarder stadsbus heen te brengen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

De provincie Utrecht betaalt sinds dit jaar zelf voor het Utrechtse deel van lijn 80 (Meerkerk - Vianen), wat anders als bezuiniging in DMG per dienstregeling 2023 zou zijn opgeheven.

Deze overeenkomst loopt vooralsnog tot het einde van de huidige concessie van U-OV. In de nieuwe concessie zou het vervoer op deze relatie dan over gaan naar de concessie Utrecht Binnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
termatenjohan
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 19 dec 2021, 08:55
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door termatenjohan »

Als Qbuzz zo doorgaat houden ze alleen maar een paar stamlijnen over zoals ze willen🙄
Instagram: ov_spotter_nl_
Altijd op zoek naar reisgenoten voor een rondje bussen of treinen
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Cas »

Tja, de provincie Zuid-Holland betaalt, en als ze van die provincie moeten bezuinigen, vind ik het niet onlogisch dat de bijl in een dun lijntje gaat dat niks doet voor de opdrachtgever.
Dat neemt niet weg dat de lijn belangrijk is voor Meerkerk en Lexmond, maar da's niet de taak van Qbuzz DMG.
Al met al vind ik dit de meest logische oplossing - elke provincie subsidieert het ontsluiten van haar dorpen, en de doorgaande verbinding blijft wel bestaan.
Overigens is er volgens mij al een mooie overstap op Meerkerk A27, dus een doorkoppeling Meerkerk-Vianen-Utrecht lijkt me misschien wel logischer dan Gorinchem-Meerkerk-Vianen.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Vergeet daarbij ook niet Arkel. Deze verbinding is definitief richting de afgrond geholpen bij de start van de DMG concessie toen er geen doorgaande verbinding Gorinchem-Arkel-Meerkerk-Vianen(-Utrecht) meer was. Bij de A27 werden passagier gedwongen over te stappen op Snelbuzzen die te vol, te laat of helemaal niet kwamen en de route in Gorinchem was onbegriijpelijk en zeer vertragingsgevoelig.
Een rechtstreekse lijn Gorinchem-Arkel-Meerkerk-Vianen zou nu de beste oplossing zijn. Dan kunnen de passagiers met 1 keer overstappen in Vianen veel bestemmingen in Utrecht bereiken.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Milco »

Die rechtstreekse verbinding bestaat nu juist toch? :s
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Rechtstreeks kan je dat moeilijk noemen met het omweggetje naar de A27 wat 8 minuten in beslag neemt en het rondje door het centrum van Gorinchem als doekje voor het bloeden voor het opheffen van de oostelijke tak van de stadsdienst in Gorinchem.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

The Greyhound schreef: vr 17 feb 2023, 11:57 Rechtstreeks kan je dat moeilijk noemen met het omweggetje naar de A27 wat 8 minuten in beslag neemt
Je kunt ook overdrijven: lijn 80 doet namelijk maar 4 minuten over dat ommetje. Zie de rijtijd tussen de twee keer in de dienstregeling staande halte Bazelbrug (die precies ligt waar hij afbuigt naar de A27).
Dat ommetje biedt ook extra reismogelijkheden die er vroeger niet waren, dus is niet persé zinloos.

In mijn herinnering kende Arkel trouwens helemaal niet zo gek veel reizigers richting Utrecht, die waren er eerder vanuit Meerkerk. Dat niet meer naar Utrecht doorrijden heeft naar mijn idee de grootste impact op deze lijn gehad en het post-corona herstel vertraagd.
Vanuit Meerkerk is bijvoorbeeld de meerwaarde van lijn 80 nu weg (direct naar Utrecht kunnen) en dan is naar de A27 fietsen en de veel frequentere snelBuzz pakken aantrekkelijker.
In Arkel was er natuurlijk altijd al concurrentie met de trein voor de richting Utrecht, daar is de meerwaarde van geen overstap er nu ook niet meer. Maar gezien ze dat niet wilden opheffen wordt er daar blijkbaar nog wel meer lijn 80 gebruikt naar het centrum van Gorinchem of de A27 voor een overstap naar Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

Het rondje door het centrum levert alleen extra reistijd op voor reizigers tussen station Gorinchem en Arkel en daarvoor is de trein sowieso een stuk sneller. Voor reizigers naar het centrum van Gorinchem is het juist handig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Voor reizigers die naar het centrum willen is de huidige situatie juist heel onhandig. Vroeger was het centrum vanuit de oostelijke en westelijke wijken zonder overstappen bereikbaar. Nu moeten deze passagier voor zover ze het ov niet uitgejaagd zijn altijd overstappen, wat de doelgroep van zo’n stadsdienst niet graag doet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

Voor de reizigers uit (de meeste wijken van) Gorinchem is het inderdaad onhandig, maar ik reageerde op jouw bericht over lijn 80.
Ze kunnen dus beter zowel lijn 1 als lijn 80 via het centrum laten rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 44 gasten